Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Otthoni szerelés, szerszámok

- - - - -

  • Please log in to reply
6030 replies to this topic

#1661
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 posts

Ha tudsz angolul, akkor szerintem a legjobb a parktool.com-on található szerelési útmutató. Ha elég kitartóan keresgélsz, akkor ráakadhatsz még a Barnett's Manual-ra, pdf formátumban, ami Amerikában több, mint 100 $-ba kerül, de szerintem abban már túlzásba viszik a részleteket.


Szuper és köszönöm, ez a parktool.com egészen jó és úgy látom nekem bõven elég. Barnett's-féle manualt feljegyeztem, próbálom majd keresni, hátha ráakadok egy "free" verzióra.

_____________________________________________
AM rlz


#1662
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Ha tudsz angolul, akkor szerintem a legjobb a parktool.com-on található szerelési útmutató. Ha elég kitartóan keresgélsz, akkor ráakadhatsz még a Barnett's Manual-ra, pdf formátumban, ami Amerikában több, mint 100 $-ba kerül, de szerintem abban már túlzásba viszik a részleteket.

#1663
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 posts
Karbantartással kapcsolatban van pár dolog, ami kérdéses számomra. Írtátok már korábban itt is és más topikokban egyaránt, hogy milyen gyakran érdemes és/vagy ajánlott szétszedni és újrazsírozni az agyakat, levenni és ellenõrizni a hajtókart, váltóbowdeneket ellenõrizni, váltót hangolni stb., és úgy egyáltalán, hogy hol mire kell figyelni.
Létezik vajon olyan könyv vagy dokumentáció, amit bátran ajánlanátok, relative modern és érvényes a mai mountain bike-okra és az abban leírtak szerint akár otthon is elvégezhetõ a legtöbb karbantartási mûvelet? (Természetesen megfelelõ szerszámokkal, anyagokkal.)

_____________________________________________
AM rlz


#1664
kombitomi

kombitomi

    vendég

  • fórumtag
  • 86 posts
Köszönöm még egyszer! 5-6 évig szokta bírni nálam a váz+villa párosítás, azért mentek felejtésbe ezek a dolgok nálam. Remélem a mostani XTC+Recon Race párosítás is gond nélkül kibírja ezt az idõt, fõleg mostanság a munkahelyem minden szabadidõmet felõrli.

#1665
kombitomi

kombitomi

    vendég

  • fórumtag
  • 86 posts

ja, olyan 20 centi korul erdemes meghagyni, eladasnal is jol johet meg

Köszönöm a válaszokat! Akkor berakom a 18,5cm-hez a két 1cm-es hézagolót, így megmarad 20,5cm-es nyak. Remélem 18"-os vázakhoz már ez bõven elég.

#1666
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

...(Még egy kérdés, a stucni tetejétõl, hány mm-re kell lefelé elvágni a villanyakat már nem emlékszem rá régen raktam össze új vázat új villával.)

2-4mm a hivatalos ajánlás.


A sebesség mindent megold.

 


#1667
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ja, olyan 20 centi korul erdemes meghagyni, eladasnal is jol johet meg
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1668
DonMatteo

DonMatteo

    vendég

  • fórumtag
  • 162 posts

Üdv. mindenkinek! Érdeklõdni szeretnék, hogy az új teleszkóp nyakát hány centinél érdemes elvágni? A bicajom fejcsöve 130mm-es, össze szerelve (kormánycsapágy+fejcsõ+stucni) 185mm-ert vesz fel a villanyakból. Vágjam el itt a stucninél, vagy érdemes még 1-2 hézagolót berakni a a stucni alá vagy felé, hogy több maradjon a villanyakból késõbbiekben jól jöhet pl. vázcserénél lehet, hogy hosszabb nyakcsõ kell (normál kormánycsapágyas vázaknál). A mostani vázam egy félig integrált XTC. Van itthon 2db 10mm-es hézagolóm. (Még egy kérdés, a stucni tetejétõl, hány mm-re kell lefelé elvágni a villanyakat már nem emlékszem rá régen raktam össze új vázat új villával.)


Szia!

Én mindenképp betennék egy hézagolót hogy maradjon hossz "tartalékba" -ahogy említetted is: vázcsere, stucnicsere, stb- és annyit vágnék le hogy a maradék minél inkább megközelítse a stucni felsõ szélét ( -1, -2 mm).

üdv

#1669
kombitomi

kombitomi

    vendég

  • fórumtag
  • 86 posts
Üdv. mindenkinek! Érdeklõdni szeretnék, hogy az új teleszkóp nyakát hány centinél érdemes elvágni? A bicajom fejcsöve 130mm-es, össze szerelve (kormánycsapágy+fejcsõ+stucni) 185mm-ert vesz fel a villanyakból. Vágjam el itt a stucninél, vagy érdemes még 1-2 hézagolót berakni a a stucni alá vagy felé, hogy több maradjon a villanyakból késõbbiekben jól jöhet pl. vázcserénél lehet, hogy hosszabb nyakcsõ kell (normál kormánycsapágyas vázaknál). A mostani vázam egy félig integrált XTC. Van itthon 2db 10mm-es hézagolóm. (Még egy kérdés, a stucni tetejétõl, hány mm-re kell lefelé elvágni a villanyakat már nem emlékszem rá régen raktam össze új vázat új villával.)

#1670
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 posts
De elég, a végeredmény ugyanaz. Csak lehúzóval kultúráltabb...

lehúzó szerszám??
nem elég ha kalapáccsal leütöm? :D



#1671
daveed

daveed

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
lehúzó szerszám??
nem elég ha kalapáccsal leütöm? :D

#1672
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 posts
Én nagyon csodálkoznék ha a így meg tudnád húzni rendesen...
Miért akkora probléma levenni a hajtókart? (persze ha van lehúzó szerszámod.)

ok, akkor érdeklõdök pár szomszédnál..
ha nincs akkor marad a levétel :)



#1673
daveed

daveed

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
ok, akkor érdeklõdök pár szomszédnál..
ha nincs akkor marad a levétel :)

#1674
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Hát, ez olyan klasszikus ezer éves biciklikulcs, ami minden magyar háztartásban megtalálható.

#1675
daveed

daveed

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

Most jut eszembe, nekem van itthon egy olyan szerszámom, amiben van két 90 fokos hajlítás, valószínû, pont arra való, hogy a hajtókar leszedése nélkül is meg lehessen húzni.


nem tudod véletlenül hol lehet olyat kapni?

#1676
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Most jut eszembe, nekem van itthon egy olyan szerszámom, amiben van két 90 fokos hajlítás, valószínû, pont arra való, hogy a hajtókar leszedése nélkül is meg lehessen húzni.

#1677
daveed

daveed

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
rendben, köszönöm!

#1678
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Sziasztok!

Hogyan/ mivel tudnám meghúzni ezt a csavart:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
mert kilazult és mozog miatta az egész hajtókar


Le kell szedni a hajtókart, utána bármilyen megfelelõ méretû kulcs jó hozzá.

#1679
daveed

daveed

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Sziasztok!

Hogyan/ mivel tudnám meghúzni ezt a csavart:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
mert kilazult és mozog miatta az egész hajtókar

#1680
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
trifo!
Hétvégén normál laposvasból csináltam célszerszámot, 2 részes.
Egyiket befogod a satuba, ráteszed kazettát (agy felõli résznél), másik részét beilleszted a vájatba és lazítod. Nekem nem nyalta el... kb 5perc volt elkészíteni.

Most vettem, csapágygolyót, ha lesz idõm össze is rakom.

bigtibi, igazad volt, megérte szétszedni. Elég redvás volt belül szegényke. Szétkaptam a régi 7es LX kazit, a kevesebb tömítés ellenére sokkal szebb állapotban van, mint a 8as STX. Szereznem kell egy cseredarabot.

Volna még egy kérdésem, bár reménytelennek tûnik:
Tud valaki olyan szervízt, boltot, ahol van készleten kazetta test?