Ugye ez egy racsni...amikor tekered a bringát akkor reteszel... ha nem akkor forog a kerék a lábad nem... Az anya jobb menetes...tehát óramutató járásával ellentétesen lazítasz... természeténél fogva ilyenkor a racsni nem reteszel hanem ciripelve hátrafelé forog.... jó esetben 30-40-50 Nm-el meg van húzva és még ricnis is az anya... tehát hiú ábránd, hogy kézzel, ronggyal te lefogod a kazettát, hacsak nincs kilazulva... a láncos kulccsal is bele kell azért néha feküdni......vissza felé óra mutatóval meg egyezõen húzzuk az anyát ekkor a racsni reteszel....ha nem szalajt persze...így a kerék kerületén megfogva kellõ nagyságú ellenkezõ irányú erõt tudsz kifejteni, hogy meghúzd az anyát..szerintem barkácsolj egy láncos kulcsot kb28 és fél perc alatt és 1 óra próbálkozástól kíméled meg magadat
Köszi a magyarázatot. Azért nem állok neki úgy szerelni (fõleg ilyen drága alkatrészeket) hogy ne néznék meg néhány tutorial videót a neten, és nem tájékozódnék elõtte pl. fórumokon.
Kíváncsivá tettél!! Hacsak nem te vagy vasember. Ráhúzáskor meg illik nyomatékkulcsot használni.
most már én is kíváncsi vagyok
Lehet én vagyok?
Sima racsnisról kézzel letekertem, vagy ebbõl ne induljak ki?
Szvsz nyomaték kulcs nem kell csak józan paraszti ész, persze már akkor ha legalább látott ilyet:) Ilyen elméleti szerelés után már láttam letépett záró anyát mert nem lelazította hanem addig húzta amíg le nem szakadta a záró anya pereme.
Ahogy írtam, annyira azért nem állok neki fogyatékos módjára...Majd figyelek az irányra
én csak azt nem értem, hogy valakinek volt pénze egy normális bringát megvenni, akkor miért kell sajnálni egy ezer egynéhányszáz forintos láncos kulcsra?
Most 5 spéci szerszámot hoz a GLS, ez már nem fért bele a keretbe, és ahogy elsõ hsz-ben írtam ill. többen említették, HA NEM MEGY NÉLKÜLE GYÁRTOK EGYET!
Ha az embernek van egy kis ideje/barkács hajlama/spórolhatnékja, akkor egy darab laposvasból és egy ócska láncból tényleg negyed óra alatt kész a láncoskulcs, így meg lehet spórolni több sör árát úgy, hogy mégse fogod a bringádat károsítani idióta szerelési próbálkozásokkal.
A kazettakulcs már egy izgibb kérdés, egy szép darab lapos acél darabból kireszelgethetõ, ennek hátránya, hogy ki kell venni a tengelyt a szereléshez. A kazettakulccsal csak végletes csóróság fennállása esetén trükköznék. Nekem van gyári és boldogan használom sok-sok éve az 1500Ft-os vasdarabot.
A nyomatékkulcs mánia az az esetek legnagyobb részében nem több némi mûhelyonániánál. Akibe szorult egy icipici mûszaki érzék, az meg tud egy kazetta záróanyát húzni úgy, hogy jó legyen. Aki negyedgrammos stucnikba teker M3 menetû titáncsavarokat, az használjon tényleg nyomatékkulcsot. Sima bringaszereléshez otthon simán felesleges.
Persze nekem is van egy jól fejlett szerszámbuzériám, ezért van otthon egy nagy kupac mindenféle szerszám mindenhez, csak azért, mert jól esik birtokolni.
--Trifo
Így van, Nem fogom a satuban kalapácsal leütni róla a fogaszkoszorút...Kazetta kulcsot természetesen megveszem, ahogy a többi szükséges szerszámot is. A többiben a teljesen egyetértek.