Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
Indította
CURTISPAPI
, 2003. február 25. 21:21
#5721
Írta 2003. június 20. - 13:02
yepp,RF Prodigy
Azt próbálgatom,h kézzel ki tudom-e húzni a terelõt addig.Beg mondta,h csavarokat csavarjam ki,h abban tuti ne akadjon,de igazából ma nem akarok hozzányúlni,mert full ideg leszek.Megyek,feltekerek HHH-ra a régi géppel DM-re nevezni
Maci:te láncold hozzá magad ehhez a topikhoz,mert jól fog jönni még párszor sztem a tapasztalatod
Azt próbálgatom,h kézzel ki tudom-e húzni a terelõt addig.Beg mondta,h csavarokat csavarjam ki,h abban tuti ne akadjon,de igazából ma nem akarok hozzányúlni,mert full ideg leszek.Megyek,feltekerek HHH-ra a régi géppel DM-re nevezni
Maci:te láncold hozzá magad ehhez a topikhoz,mert jól fog jönni még párszor sztem a tapasztalatod
#5722
Írta 2003. június 20. - 03:14
a lancvonallal nem lehet gond!
meeert isis-es es semmi lancvezeto meg hasonlok!
(rf prodigy ugye?!)
akko meg az jo!
a tobbit nem olvastam mert lusta vagyok!
meeert isis-es es semmi lancvezeto meg hasonlok!
(rf prodigy ugye?!)
akko meg az jo!
a tobbit nem olvastam mert lusta vagyok!
#5723
Írta 2003. június 19. - 23:03
Rendben, majd legközelebb azt fogom csinálni azthiszem.
(lehet hogy anyámra kellett volna hallgatnom még anno:" de biztos jó az az alkatrész?! nehogy aztán olyat vegyél meg ami nem is ehhez a biciklihez való!" ;D)
(lehet hogy anyámra kellett volna hallgatnom még anno:" de biztos jó az az alkatrész?! nehogy aztán olyat vegyél meg ami nem is ehhez a biciklihez való!" ;D)
#5724
Írta 2003. június 19. - 22:52
Azon gondolkodom hogy visszacseréltetem boltban egy top swingesre.
Azt javaslom, hogy egy A4-esre rajzold át az alsó rendszert (csõ-anya-hajtómû) és azzal vegyél átdobót. Lehet, hogy nem kell többször menni, és az ideg sem ba... szét.
Maci
#5725
Írta 2003. június 19. - 22:45
Azon gondolkodom hogy visszacseréltetem boltban egy top swingesre. Mert annak elvileg lent van a bilincse, és talán úgy már jobb lenne a helyzet, mert a lyuk alatt lenne a bilincs (asszem).
Azt hiszem még megvárom míg össze lesz rakva teljesen a bringa, be lesz bowdenezve meg egyebek. És ha nem sikerül rendesen mûködésre bírni, akkor jön a visszacserélés.
Köszönöm a tanácsot!
Azt hiszem még megvárom míg össze lesz rakva teljesen a bringa, be lesz bowdenezve meg egyebek. És ha nem sikerül rendesen mûködésre bírni, akkor jön a visszacserélés.
Köszönöm a tanácsot!
#5726
Írta 2003. június 19. - 22:39
Eric!Én most vettem egy LX e.váltót (nem top swinges), felraktam, és aszondja egy kis matrica a váltón hogy a tányér és a terelõ között vmi 3mm-nek kell lenni asszem. Nekem ez ~1cm. Viszont az a nagy büdös helyzet, hogy a nyeregvázcsövön nem tudom lejjebb rakni a váltót, mert a kulacstartó rögzítõcsavarjainak ott vannak a furatok.
Van vkinek ötlete? Vagy mûködni fog így is a váltó? (még nincsenek meg a bowdenek sajna szal nemtudom kipróbálni)
Ha szerencséd van, akkor nem lesz gondod vele, de lehet, hogy a kanál végén lévõ láncvezetõhöz ér majd a lánc (nagy tányér -> alsó fogsor, vagy valamelyik áttétel kombinációban) és megõrülsz a zajtól. Ha nem használod a kulacstartót, akkor az anyát szépen ki lehet köszörülni vagy reszelgetni, de ez nem éppen a leg szimpatikusbb megoldás. A legjobb, ha olyan átdobót keresel, amit fel tudsz rakni vázmódosítás nélkül. Az öszvér megoldások csak busszúságot szülnek és rengeteg hibát.
#5727
Írta 2003. június 19. - 21:52
Kala!
Én is magam szerelem a gépeimet, már 25 éve, és most raktam (rakom össze az x.-ket) a tapasztalatom az, hogy az általad használni kívánt átdobóhoz nem mindegy, hogy milyen hajtómûvet raksz fel. Én most egy polaris vázra szerelek 44-32-22 truvativ hajtót és deore átdobót. A lényeg, hogy ehez egy 107-es monoblockot kellet venni, egyébként nem volt tökéletes, és ráadásul a lánc sem volt jó, így egy hg-92-es láncot is vehettem. Amivel tökéletes lett az egy Sram plazma grip. Ez mindjárt 40 rugót emésztett fel és rengeteg bosszúságot. Miután ezeket felraktam utána már gyerekjáték volt a beállítás, betartva a felsõ lánctányér és a kanál közti 3mm-t.
mst olvastam végig ezt a topicot és a véleményem és a tapasztalatom, ha elfogadjátok az, hogy túl drága szerszámot nem érdemes venni, mert ezt úgy sem használoja ki senki. Amit szerintem érdemes beszerezni ( típus megjelölés nélkül) azok az imbuszkulcsok általában 3-4-5-6-8, aki jól szervezi annak nem kell ennyi, monoleszedõ, racsnikulcs, lánckinyomó, hajtómûleszedõ, pz2-es csilag, 2-es lapos csavarhúzó, 15-ös villás, gumiszerelõ ( bár ezt kiskanál végével szoktam, mert amiket lehet kapni az csak a gumiárusnak dolgozik), és vízpumpa fogó, lehetõleg mûanyag betétes, hogy ne marja szét a az anyagot, küllõkulcs, kalapács (nem az ózdi samu ;D). Ezekkel szét és össze lehet rakni egy profi gépet is.
A célszerszámoknál azért ügyelni kell arra, hogy a megfelelõt vegye az ember, mert csak racsnikulcsból van vagy 8 féle, És ha mindent megveszel akár nyithatsz egy szerszámáruházat is. Az ilyen öszvér megoldású szerszámoknak nem vagyok híve, mert ha egy elszaródik belõle, akkor már ott vagy ahol a part szakad. A másik lényeges dolog, hogy minden csavarnak, anyának van egy olyan pontja, ahol már a szakadás határa van, ezért van az, hogy megadják a nyomatékot amivel meg lehet tépni õket. Nem akarok technológia órát adni, de az anyagnak is van fáradása, és ezt észben kell tartani, mert a bicón igen csak kivan téve mindenféle vektoros és csavarodásos nyomatéknak, ami az anyag fáradásához, majd töréséhez vezet. Ha túl húzod (nagyon erõs szerszám használata), akkor lehet, hogy indulásnál még tartat, de érkezésnél már a hátadon hozod a géped. Akinek nem nyomatékmérõs a keze az óvatosan bánjon ezekkel a szerszámokkal, mert könnyen szakíthatja az anyagot. Szóval az otthon javítás szép dolog, de a veszélyes. Nem akarom a szervízeseket szidni, de sajna manapság kevés a jó szaki, aki ért ahoz, amit csinál, és persze szerszáma is van hozzá. Azért a veszélyesebb dolgokat (fékerõbeállítás, kormánymû) szerelését jobb szakemberrel végezni, és ez nem mindig az apuci, mert az öreg feltudja rakni a karnist a plafonra, még nem biztos, hogy ért is hozzá.
Bocsi, hogy ilyen hosszú voltam, de elsõ bejelentkezésnek szerettem volna ezekre felhívni a figyelmet. Lenne mit írni, deakkor azthiszem kizárnám magam. Akit érdekel, sok apró fogást ismerek és szívesen segítek.
Maci
Én is magam szerelem a gépeimet, már 25 éve, és most raktam (rakom össze az x.-ket) a tapasztalatom az, hogy az általad használni kívánt átdobóhoz nem mindegy, hogy milyen hajtómûvet raksz fel. Én most egy polaris vázra szerelek 44-32-22 truvativ hajtót és deore átdobót. A lényeg, hogy ehez egy 107-es monoblockot kellet venni, egyébként nem volt tökéletes, és ráadásul a lánc sem volt jó, így egy hg-92-es láncot is vehettem. Amivel tökéletes lett az egy Sram plazma grip. Ez mindjárt 40 rugót emésztett fel és rengeteg bosszúságot. Miután ezeket felraktam utána már gyerekjáték volt a beállítás, betartva a felsõ lánctányér és a kanál közti 3mm-t.
mst olvastam végig ezt a topicot és a véleményem és a tapasztalatom, ha elfogadjátok az, hogy túl drága szerszámot nem érdemes venni, mert ezt úgy sem használoja ki senki. Amit szerintem érdemes beszerezni ( típus megjelölés nélkül) azok az imbuszkulcsok általában 3-4-5-6-8, aki jól szervezi annak nem kell ennyi, monoleszedõ, racsnikulcs, lánckinyomó, hajtómûleszedõ, pz2-es csilag, 2-es lapos csavarhúzó, 15-ös villás, gumiszerelõ ( bár ezt kiskanál végével szoktam, mert amiket lehet kapni az csak a gumiárusnak dolgozik), és vízpumpa fogó, lehetõleg mûanyag betétes, hogy ne marja szét a az anyagot, küllõkulcs, kalapács (nem az ózdi samu ;D). Ezekkel szét és össze lehet rakni egy profi gépet is.
A célszerszámoknál azért ügyelni kell arra, hogy a megfelelõt vegye az ember, mert csak racsnikulcsból van vagy 8 féle, És ha mindent megveszel akár nyithatsz egy szerszámáruházat is. Az ilyen öszvér megoldású szerszámoknak nem vagyok híve, mert ha egy elszaródik belõle, akkor már ott vagy ahol a part szakad. A másik lényeges dolog, hogy minden csavarnak, anyának van egy olyan pontja, ahol már a szakadás határa van, ezért van az, hogy megadják a nyomatékot amivel meg lehet tépni õket. Nem akarok technológia órát adni, de az anyagnak is van fáradása, és ezt észben kell tartani, mert a bicón igen csak kivan téve mindenféle vektoros és csavarodásos nyomatéknak, ami az anyag fáradásához, majd töréséhez vezet. Ha túl húzod (nagyon erõs szerszám használata), akkor lehet, hogy indulásnál még tartat, de érkezésnél már a hátadon hozod a géped. Akinek nem nyomatékmérõs a keze az óvatosan bánjon ezekkel a szerszámokkal, mert könnyen szakíthatja az anyagot. Szóval az otthon javítás szép dolog, de a veszélyes. Nem akarom a szervízeseket szidni, de sajna manapság kevés a jó szaki, aki ért ahoz, amit csinál, és persze szerszáma is van hozzá. Azért a veszélyesebb dolgokat (fékerõbeállítás, kormánymû) szerelését jobb szakemberrel végezni, és ez nem mindig az apuci, mert az öreg feltudja rakni a karnist a plafonra, még nem biztos, hogy ért is hozzá.
Bocsi, hogy ilyen hosszú voltam, de elsõ bejelentkezésnek szerettem volna ezekre felhívni a figyelmet. Lenne mit írni, deakkor azthiszem kizárnám magam. Akit érdekel, sok apró fogást ismerek és szívesen segítek.
Maci
#5728
Írta 2003. június 19. - 21:15
azaz,ami fent van a Shitmano honlapon is a HINTS között? mert akkor nem.
kb fél órával ezelött idegrohamot kaptam,és most éppen próbálok savat keríteni,h a rugót megmossam egy picit. Érdekes,a többi alkatrésszel nem bírt L a daráló...
kb fél órával ezelött idegrohamot kaptam,és most éppen próbálok savat keríteni,h a rugót megmossam egy picit. Érdekes,a többi alkatrésszel nem bírt L a daráló...
#5729
Írta 2003. június 19. - 20:49
#5730
Írta 2003. június 19. - 20:04
Én most vettem egy LX e.váltót (nem top swinges), felraktam, és aszondja egy kis matrica a váltón hogy a tányér és a terelõ között vmi 3mm-nek kell lenni asszem. Nekem ez ~1cm. Viszont az a nagy büdös helyzet, hogy a nyeregvázcsövön nem tudom lejjebb rakni a váltót, mert a kulacstartó rögzítõcsavarjainak ott vannak a furatok.
Van vkinek ötlete? Vagy mûködni fog így is a váltó? (még nincsenek meg a bowdenek sajna szal nemtudom kipróbálni)
Van vkinek ötlete? Vagy mûködni fog így is a váltó? (még nincsenek meg a bowdenek sajna szal nemtudom kipróbálni)
#5731
Írta 2003. június 19. - 16:54
igen...mostmár fullra a service guide szerint megyek,mm-re betartva az ott leírtakat,szóval pl. a párhuzamosságot is leellenõriztem párszor.(amúgy ha meg nem párhuzamos,azt úgyis észrevenni,mert hátul végigváltva beleérne a terelõbe a lánc.de most sztem abbahagyom a birkózást a technika ( ) ördögével,és megpróbálok lehiggadni.ha este nem sikerül jól összerakni,abbahagyom a bringázást.(vagy Lviszem a gépet egy szerelõhöz)
#5732
Írta 2003. június 19. - 15:52
#5733
Írta 2003. június 19. - 15:35
Elsõnek érzésbõl raktam rá a bilincset :
Aztán meg a Manual szerint, "gear teeth shuld come within this range,stb".
Olyan nem lehet,h túl messze van a lánctányér a nyeregcsõtõl?
-kicsit hagyom a gépet,megyek,megpróbálom ötödszörre is ;D-
Aztán meg a Manual szerint, "gear teeth shuld come within this range,stb".
Olyan nem lehet,h túl messze van a lánctányér a nyeregcsõtõl?
-kicsit hagyom a gépet,megyek,megpróbálom ötödszörre is ;D-
#5734
Írta 2003. június 19. - 15:31
meg kell nezni eleg magasan van-e?
tul magasan sem leht ~3mm a lanckerek ive folott!
hatar allito csavarok pontosan beallitani, utana bowden fesszesseg. es kesz is!
tul magasan sem leht ~3mm a lanckerek ive folott!
hatar allito csavarok pontosan beallitani, utana bowden fesszesseg. es kesz is!
#5735
Írta 2003. június 19. - 15:27
Valaki dobjon össze nekem egy kis útmutatót egy Deore eváltó beállításához!
Ott tartok,h fent van a kicsike,bowden behúzva,de akárhogy bizerálom a kis csavart,és állítom a bowdenfeszességet,nem megy fel a 44-es tányérra a lánc.Már annyira kész vagyok,h a Shitmano Service Instructions-t is letöltöttem,és az öngyilkosságra is gondoltam!
Ja,és ez a 4. alkalom,amikor a kis segélyüzenetemet beírom,mert idáig nem akarta Lfogadni tárgy hiánya miatt
Ott tartok,h fent van a kicsike,bowden behúzva,de akárhogy bizerálom a kis csavart,és állítom a bowdenfeszességet,nem megy fel a 44-es tányérra a lánc.Már annyira kész vagyok,h a Shitmano Service Instructions-t is letöltöttem,és az öngyilkosságra is gondoltam!
Ja,és ez a 4. alkalom,amikor a kis segélyüzenetemet beírom,mert idáig nem akarta Lfogadni tárgy hiánya miatt
#5736
Írta 2003. június 19. - 13:38
lemezvago ollo vagy oldalcsipo!
akarmilyen szar ollo vagy csipo fogo csak bele tori a 'fogat'
akarmilyen szar ollo vagy csipo fogo csak bele tori a 'fogat'
#5737
Írta 2003. június 19. - 13:28
#5738
Írta 2003. június 19. - 13:24
hali!
mi úgy vágtunk bowdent, hogy tettünk alá vmi fém támaszt, és hidegvágóval elvágtuk (olyasmi mint a vésõ, csak picit másra használják). Ja, és jól rá kell csapni, de elviszi szépen.
de volt itt vki aki ágvágóval vágja...
mi úgy vágtunk bowdent, hogy tettünk alá vmi fém támaszt, és hidegvágóval elvágtuk (olyasmi mint a vésõ, csak picit másra használják). Ja, és jól rá kell csapni, de elviszi szépen.
de volt itt vki aki ágvágóval vágja...
#5739
Írta 2003. június 19. - 12:33
#5740
Írta 2003. június 19. - 12:17
bowdent el lehet vágni jófajta kombináltfoggantyúval vagy lemezollóval esetleg lézerrel.... valamelyik tuti van otthon ;D