Nem tudom milyen agyad van, de a csapágyakat kell zsírozni + a menetet sem árt, bár nekem a fogaskeréksor leszedésével még nem volt gondom, nem rohadt össze.
Énnekem is 2mm es DT küllõim van és semmi bajuk a csavarhúzós módszer miatt (lustaság fél egészség ez a legegyszerûbb és legolcsóbb), de húzott v. festett küllõkkel én sem csinálnám meg.
A küllõanyákat meg véletlen se zsírozd meg, mert ki fognak lazulni. Ha ennyire nem értesz a biciklihez, akkor 1 szép tojást v. 8ast is elég könnyen belevarázsolhatsz.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
Started by
CURTISPAPI
, 2003. February 25. 21:21
#5241
Posted 2004. September 01. - 19:48
#5242
Posted 2004. September 01. - 18:48
Mivel még mindíg le van szedve a racsni, mondjamá' meg valaki, hogy kell-e alá zsír. Meg a racsnitartó pereme alá. Mondjuk ha rakok mind a két helyre, nem hiszem hogy sokat ártok, az utóbbi pl csupa kosz volt, annál biztos, hogy jobb, és vizállóbbá teszi, ha véletlenül így nem lenne az.
Egyébként a zsírozás nem nagyon szokta a szerelõket érdekelni. Hisz sokszor csak akkor van értelme, ha szét akarod szedni. Multkor pl. egy szerelõ fogta, és minden szó nélkül visszahajlította a jagwire bowdenemet, pedig amúgy is rövidre volt vágva. Mondom ezt meg miért kellett? Erre: Miért jó az ha kiáll? Hát mert így nem tudom majd zsírozni a bowdenházakat. Ja, hát azt minek?
Szóval nem hiszem. hogy a szerelõ figyelmesebb lenne a bringámmal, mint én, és ha valamint nem tudok, akkor azt megkérdem.
Egyébként a zsírozás nem nagyon szokta a szerelõket érdekelni. Hisz sokszor csak akkor van értelme, ha szét akarod szedni. Multkor pl. egy szerelõ fogta, és minden szó nélkül visszahajlította a jagwire bowdenemet, pedig amúgy is rövidre volt vágva. Mondom ezt meg miért kellett? Erre: Miért jó az ha kiáll? Hát mert így nem tudom majd zsírozni a bowdenházakat. Ja, hát azt minek?
Szóval nem hiszem. hogy a szerelõ figyelmesebb lenne a bringámmal, mint én, és ha valamint nem tudok, akkor azt megkérdem.
#5243
Posted 2004. September 01. - 17:57
ja a lancos szerszam veget hosszabra is hagyhatod,vissza hajtasz 10 cm-t es igy ott dupla lesz,es jobb fogas esik rajta
#5244
Posted 2004. September 01. - 17:52
a csavarhuzo tenyleg brutal.en lekoppintottam a boltokban kaphato lancos szerszamot.30-40cm hosszu,1,5 -2,5 cm szeles ,2-3 mm vastag lemez darab 3db lyuk a megfelelo tavolsagra meg egy regi lanc es kesz
uj vagyok itt,remelem meg nem volt szo ilyenrol:
nekem is gond volt a fejcsapagy beszereles is kellet valaki aki tartsa a vazat amig beutottem,azutan lattam egy szervizben fejcsapagy behuzot ,ugy dontottem nekem is kell,csinaltam egyet:kb 20 cm csavar +anya,nekem egy kamaz hengerfej csavar,de szerintem egy egyszerubb is megteszi.esztergaltattam hozza muanyagbol 2 hengert aminek van valla,meg kb 5 mm vastag femlapot,hogy a csavar feje ne a muanyagot nyomja szejjel,2 19 -es villaskulcs es gyonyoruen dolgozik.
lehet ,hogy igy leirva nem igazan ertheto,he erdekel valakit ,hogy hogy nez ki irjon emilt.
racsnit is szedtem mar szet egy kb 4mm vastag lemez darabbal,vigyazat bazi sok kis golyo van benne
(most mar abba hagyom a szo fosast)
uj vagyok itt,remelem meg nem volt szo ilyenrol:
nekem is gond volt a fejcsapagy beszereles is kellet valaki aki tartsa a vazat amig beutottem,azutan lattam egy szervizben fejcsapagy behuzot ,ugy dontottem nekem is kell,csinaltam egyet:kb 20 cm csavar +anya,nekem egy kamaz hengerfej csavar,de szerintem egy egyszerubb is megteszi.esztergaltattam hozza muanyagbol 2 hengert aminek van valla,meg kb 5 mm vastag femlapot,hogy a csavar feje ne a muanyagot nyomja szejjel,2 19 -es villaskulcs es gyonyoruen dolgozik.
lehet ,hogy igy leirva nem igazan ertheto,he erdekel valakit ,hogy hogy nez ki irjon emilt.
racsnit is szedtem mar szet egy kb 4mm vastag lemez darabbal,vigyazat bazi sok kis golyo van benne
(most mar abba hagyom a szo fosast)
#5245
Posted 2004. August 31. - 23:17
Brutális módszer: 1 nagy és erõs csavarhúzót befeszítesz a küllõk és a fogaskerék fogai közé.
Az elsõvel csak akkor próbálkozz ha minõségi küllõid van, máskülönben lehet hogy a küllõ húzza a rövidebbet.
Maj baszok a DT küllõim közé csavarhuzot dugni, amikor 7 kiló egy leszedõ, szar láncod meg ugyis van lefogni a racsnit..
#5246
Posted 2004. August 31. - 23:02
Tényleg nem megbántani akarlak, de ha ilyen alap dolgokkal nem vagy tisztában, hogy mit kell zsírozni, akkor inkább továbbra is bízd szakemberre, mert nagyon könnyen tönkre lehet tenni a dolgokat.
#5247
Posted 2004. August 31. - 17:52
Kössz a tippet!
Végül úgy sikerült leszedni, hogy egy régi lánc egyik végét a galéria lépcsõfokára tekertem 3x, a másikat meg a fogassorra. Ezekután az öcsémmel ketten sikeült. ;D (Öcsém ugyan egy kicsit félt, hogy a galéria nem bírja) Azt hittem a kazettás ennél jobb konstrukció.
Más:
Az agy meliyk részeit kell zsírozni? Azt, amire ráhúzod a fogassort, pl kell? valamint annak a pereme alatt, azaz a tengely körül. Ott végülis van két felület, az egyik forog, a másik áll... A rászorító gyürû menetét gondolom érdemes, meg emlékszem, hogy azt a szerelõ is zsírozta. Ja, és kicsit más terület, de szoktatok küllõanya menetet zsírozni?
Végül úgy sikerült leszedni, hogy egy régi lánc egyik végét a galéria lépcsõfokára tekertem 3x, a másikat meg a fogassorra. Ezekután az öcsémmel ketten sikeült. ;D (Öcsém ugyan egy kicsit félt, hogy a galéria nem bírja) Azt hittem a kazettás ennél jobb konstrukció.
Más:
Az agy meliyk részeit kell zsírozni? Azt, amire ráhúzod a fogassort, pl kell? valamint annak a pereme alatt, azaz a tengely körül. Ott végülis van két felület, az egyik forog, a másik áll... A rászorító gyürû menetét gondolom érdemes, meg emlékszem, hogy azt a szerelõ is zsírozta. Ja, és kicsit más terület, de szoktatok küllõanya menetet zsírozni?
#5248
Posted 2004. August 31. - 17:20
Brutális módszer: 1 nagy és erõs csavarhúzót befeszítesz a küllõk és a fogaskerék fogai közé.
Barátibb: erre alkalmas szerszámot veszel, és azzal rögzíted a fogaskeréksort az elfordulás ellen.
Az elsõvel csak akkor próbálkozz ha minõségi küllõid van, máskülönben lehet hogy a küllõ húzza a rövidebbet.
Barátibb: erre alkalmas szerszámot veszel, és azzal rögzíted a fogaskeréksort az elfordulás ellen.
Az elsõvel csak akkor próbálkozz ha minõségi küllõid van, máskülönben lehet hogy a küllõ húzza a rövidebbet.
#5249
Posted 2004. August 31. - 16:02
Sziasztok!
Kazettás racsni-leszedõ csavart merre kell tekerni, ha le akarod szedni a fogassort? Balra, azaz mint minden hagyományos csavart? Ha igen akkor jól beszorítottam, de akkor mondjátok már el, hogyan kell lefogni a racsnit, hogy ne forogjon el? ??? (Menetesnél nincs ilyen probléma ugye, és lazításhoz a szokott irányba kell tekerni)
Kössz!
Kazettás racsni-leszedõ csavart merre kell tekerni, ha le akarod szedni a fogassort? Balra, azaz mint minden hagyományos csavart? Ha igen akkor jól beszorítottam, de akkor mondjátok már el, hogyan kell lefogni a racsnit, hogy ne forogjon el? ??? (Menetesnél nincs ilyen probléma ugye, és lazításhoz a szokott irányba kell tekerni)
Kössz!
#5250
Posted 2004. August 29. - 05:08
nekem egyszer eltort a villaskulcs a lehuzon,gondolkodtam,hogy veszek egy csapagy lehuzot,de annyira ne volt fontos levenni,de azert meg mukodhet a dolog
#5251
Posted 2004. August 22. - 21:42
#5252
Posted 2004. August 22. - 21:23
Van egy érdekes történetem azoknak, akik olyan helyzetbe kerülnek, mint én a napokban. Egy régi Altus hajtókart próbáltam leszedni a tengelyrõl és kitéptem a menetet a hajtókarleszedõvel. Utánanéztem a Barnett's Manualban, hogy ilyen esetben mit ajánlanak, de a szükséges szerszámok között fûrész és kalapács szerepelt (mert szerintük a hajtókar már úgyis kidobandó ilyen esetben). Aztán támadt egy zseniális ötletem: két csavart levágtam akkorára, mint a hézag a hajtókar és a monoblokk közt. Rátettem az anyákat, beraktam a csavarokat a tengely két oldalán és elkezdem letekerni az anyákat, gondolván, hogy azok szépen letolják a kart a tengelyrõl. De a kurva csavarok legörbültek, úgyhogy fogtam egy kibaszott vésõt és lefeszítettem a kar a picsába. És semmi kár nem keletkezett. Szóval néha a legegyszerûbb megoldás a legjobb.
#5253
Posted 2004. August 09. - 00:37
#5254
Posted 2004. August 07. - 23:56
Most böngésztem a Loctite honlapját és találtam egy kenõanyagot, ami tökéletes lehetne bicikli lánchoz. Chain Gear & Cable Lubricant néven fut (száma nincs) és azt írják róla, hogy portaszító hatású. Nem tudom, nálunk kapható-e. Hamár szóba hoztam a Loctite-ot, ti használtok menetrögzítõt, berágódásgátlót stb. szereléskor? Én most vettem egy újfajta berágódásgátló stiftet a monoblokkhoz, mert a gyári az úgy be volt rágódva, hogy mûhelybe kellet vinnem és ott is csak satu segítségével jött ki. Tárcsfékhez meg 243-as menetrögzítõt, mert olvastam, hogy valakinek Manitou villából kiszakadtak az Avid csavarok és nekem is ez van.
#5255
Posted 2004. August 05. - 22:59
nem a túrót nem kell meghúzni!!! elõször a tengelyt fixre aztán a rögzítõt. de húzd meg jól tényleg.ennyi a nagy titok,én legalábbis így tettem eddig.sok sikert
(azért ne szakítsd bele)
(azért ne szakítsd bele)
#5256
Posted 2004. August 05. - 22:41
Egy kis segítség kellene!
Új monoblokk beszerelés: egy helyen azt olvastam, hogy magát a monoblokkot nem kell meghúzni, csak a másik oldalon a csészét; máshol azt olvastam, hogy miután meghúztuk a csészét, a monoblokkot is meghúzzuk. Vajon melyik a helyes?
Új monoblokk beszerelés: egy helyen azt olvastam, hogy magát a monoblokkot nem kell meghúzni, csak a másik oldalon a csészét; máshol azt olvastam, hogy miután meghúztuk a csészét, a monoblokkot is meghúzzuk. Vajon melyik a helyes?
#5257
Posted 2004. August 03. - 18:39
#5258
Posted 2004. August 03. - 17:42
Sziasztok!
Hogyé' adnak egy Shimano-4szögtengelyes- kompatibilis monoblock betekerõ szerszámot??
Az otthoni elkallódott, vagy kölcsönadtam egy bringás "havernek"... >
Hogyé' adnak egy Shimano-4szögtengelyes- kompatibilis monoblock betekerõ szerszámot??
Az otthoni elkallódott, vagy kölcsönadtam egy bringás "havernek"... >
#5259
Posted 2004. July 23. - 08:27
#5260
Posted 2004. July 22. - 20:11
asszem, ott a pont ;D
de feltörölni? azis lehet más-más
feltörölni - felmosni
feltörölni - taknyolni egy jó nagyott betonra érkezve
de feltörölni? azis lehet más-más
feltörölni - felmosni
feltörölni - taknyolni egy jó nagyott betonra érkezve