Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Otthoni szerelés, szerszámok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6030 hozzászólás a témában

#5221
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás

Elõzõ-elõzõ bikmakkban van is váltóállítás (igaz lányoknak, de szvsz. neked is jó lesz).


tévedés! nem lányoknak, hanem nõi szemmel.
a lányoknak is ugyanúgy kell váltót állítani. ;D ;)

#5222
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
Nem valószínû.

Bovden, bovdenház kipucol, megken, esetleg csere.

#5223
Gergely

Gergely

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Köszi. A többit beállítottam, sõt nem csak én 2 szerelõnél is volt és nem jó. Egyszerûen keveset mozdul el. Az lehet, hogy nem kompatibilis fogaskeréksor a váltóval?


#5224
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
Nem lehet állítani, hogy mennyit mozduljon, csak a helyzetét tudod változtatni, illetve a két végállást tudod belõni. Elõzõ-elõzõ bikmakkban van is váltóállítás (igaz lányoknak, de szvsz. neked is jó lesz). Lehet, hogy nem engedi eléggé ki a váltót a csavar és azért nem vált föl.

#5225
Gergely

Gergely

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni váltóbeállításhoz. Az a kérdés, hogy az elsõ váltónál (shimano altus :( ) lehet-e állítani, hogy egy kattintásra mennyit mozduljon el a váltó. Ugyanis, ha egyik fogaskeréken beállítom optimálisra, akkor ha leváltok egy másikra, akkor vagy le sem vált, vagy éppen levált, de máris súrol. Akkor itt megint beállítom, hogy jó legyen, akkor viszont nem vált vissza. Az a gond, hogy oldalirányba nem mozdul el eleget az elsõ váltó. Lehet ezen segíteni? Ja, 48-38-28-as fogaskerekek vannak elöl.
Köszönöm.


#5226
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
en nemtom hany eve fuzok kereket es mindig zsirt nyomok ra.
lazulassal nincs gond
idonkent ugyis utana kell centirozni meg fesziteni
akkor legalabb konnyebb a dologom.

#5227
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
A DT-nek van egy, a Loctite-tal közösen fejlesztett menetrögzítõje, azt gondolom érdemes lehet alkalmazni, õk már csak értenek a küllõkhöz.

#5228
Csucsu

Csucsu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 780 hozzászólás
  • LocationBudapest

Miért is szívtad meg? És miért is kell elfelejteni? Ez nem világos....
Szerintem akkor szívod meg, ha nem zsírozol. nem feltétlenül másnap, hanem 2 hónap múlva.


Azért mert így kilazulnak sokkal könnyebben a küllõanyák.

"Elõkészületek
A küllõ és a küllõanya meneteit, és a szegecs belsejét általában könnyû olajjal szokták kenni, hogy minden könnyedén forogjon és minél erõseb-ben meg lehessen feszíteni a küllõket. Régebben ez elengedhetetlen volt, manapság olyan jó minõségûek a menetek, hogy a legtöbb esetben a ke-nés elhagyható. Ha váltós kerékpárhoz készítünk kereket, akkor a bal ol-dali küllõket ne olajozzuk, mert könnyebben meglazulhatnak a kisebb fe-szítõerõ miatt. Különben is, a kisebb feszesség eléréséhez nem szükséges kenni a menetet. Ha biztosak akarunk lenni munkánk tartósságában, ak-kor a bal oldali küllõket Loctite 290-el rögzíthetjük."

Ezt innen töltöttem le pár éve, nem tudom ki írta, de ha kell emilben el tudom küldeni az egészet.

#5229
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.055 hozzászólás
Én is úgy láttam csak gondoltam hátha... :-\

#5230
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Hát ha ugyanarra gondolunk, akkor szerintem csak egyszer, mivel szegecselve van.

#5231
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.055 hozzászólás
Hátsó fogaskeréksort hogyan lehet bontani? Vagy csak egyszer lehet, barbár módszerrel? ???
amúgy ss miatt kérdezem...

#5232
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Nekem is van egy pár "custom made" megoldás a bringámon: a hátsó agy racsni felöli oldalán van egy fém porvédõ, ami sérült volt, én ezt helyettesítem egy gyógyszeresüveg mûanyag kupakjából meg egy gumi tömítésbõl álló megoldással, szerintem jobb mint az eredeti. A másik az a monoblokkhoz adott mûanyag gyûrû helyett egy régi állíthaós hajtómûcsapágy csészéje. Ezt egy napon keresztül csiszoltam csiszolópapírral, mert kisebb volt a belsõ átmérõje mint a monoblokk. Handmade in Hungary

#5233
maxigaz

maxigaz

    vendég

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás
keszittettem,recsegtettem,ujabb

#5234
maxigaz

maxigaz

    vendég

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás
erdekes mikor keszitettem a kerekem a csavo egy ici-pici zsirt tett a kullok vegere,de persze tobbet azota se lattak,es nem is volt gondom vele.igaz nam tekerek olyan orult sokat,saphin kullok,alu anya.
a regi bikemagokban meg olvasni lehett olyat,hogy szed szet a zsir uj agyat ha ugy erzed,hogy gyarilag egy kicsit ,szoros.az elso bringam hasznalt volt ugyhogy szetszettem a racsnit is zsirozni,de igazan felesleges,(kivancsi is voltam mi van benne).a 3.kat uj alkatreszekbol raktam ossze,sachs plasma agyak.az elso telen a hidegben a kalapacsok nem nyiltak rendesen es nem akartak fogni ,jol meg is rcsegtettem oket neha,az ipari csap.volt es nem mertem szetszedni.elvittem szervizbe,igen sok volt benne a zsir,de a kalapacsok nem koptak es jo lesz mondtak.ment is szepen aztan a beac maxin 14 km utan magadta magat.haza mentem szetszedtem(volt robbantott abram) kalapacsok el voltak kopva eloszor probaltam uj eket reszelni rajuk,de mar nagyon koppattak voltak,volt egy lepukkant shimano racsni azt is szetszedtem.ki tudja miert de passzoltak a kalapacsok.ha jol emlekszem csak szelesegben volt elteres(reszelo),azota kiraly.elnezest az ujjab szofosasert.de ha szeret valaki butykoli talan ,erdemes belenezni,persze csak ha gond van vele,vagy silent clucth-ot venni ;D

#5235
Zap

Zap

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.961 hozzászólás

Ezt a küllõanya zsírozást felejtsd el. Én megszívattam magam egyszer ezzel, bezsíroztam a küllõkön a menetet, még szerencse hogy saját volt így haverok nem anyáztak velem. Akkor megfogadtam többet az életbe sem zsírozom.


Miért is szívtad meg? És miért is kell elfelejteni? Ez nem világos....
Szerintem akkor szívod meg, ha nem zsírozol. nem feltétlenül másnap, hanem 2 hónap múlva.

#5236
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
a kromozott feluletek is osszetudnak rohadni.
nem a csillogas miatt kell kenni.

#5237
Csucsu

Csucsu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 780 hozzászólás
  • LocationBudapest
Ezt a küllõanya zsírozást felejtsd el. Én megszívattam magam egyszer ezzel, bezsíroztam a küllõkön a menetet, még szerencse hogy saját volt így haverok nem anyáztak velem. Akkor megfogadtam többet az életbe sem zsírozom.

A DT küllõk ha réz küllõanyákkal vannak nem fognak összerohadni. A DT külõknek nagyon jó a felületkezelése, évek múlva is szépen csillog villog.

Ha nem szeded szét az agyat, fölösleges a zsírozás. Összeszerelt állapotban ott nem tudod bezsírozni ahol szükséges volna a csapágygolyóknál. Egyébként a jobb fajta Shimano agyakat elég jól bezsírozzák. Mennyi idõs az agy egyébként?

#5238
Mec

Mec

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Kazettás fogaskoszorú leszedése:

http://www.shimano-e...e_pdf/R610B.pdf

Acerához írták, de ez mindegyiknél ua.
;)

#5239
ftomi

ftomi

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
Ok, Szóval a fogassortartóra ne rakjak zsírt. Viszont a fogassortartó pereme alá rakok, mert ott forog két felület. Tényleg egy fotó kéne, de most nincs itthon gép. De hogy nem árt, az biztos, mert (zsíros?) kosz volt ott eddig. A tengely nem kotyog semmit (lx agy), szóval amíg nincs baj, azt nem fogom szétszendni.

A küllõmenet zsírozást pedig egy szerelõtõl hallottam, mondván, hogy van aki zsírozza, meg *talán* úgy a szakszerû. Hát nem voltam meggyõzve (nem volt túl magabiztos), de most sem vagyok az ellenkezõjérõl: voltam egy túrán, ahol a normális feszességûre beállított küllõk pár száz kilóméter után megint tiszta lazák voltak, egyszerûen kirázódtak. (mintha egy kicsit nagyobbak lettek volna az anyák, mint a küllõk meneti) Abban a kerékben talán segített volna a zsír, akadályozta vona a kirázódást.
Az enyémek viszont nem rázódnak ki (DT), a zsírt legfeljebb élettartam növelés céljából látnám értelmét. El tudom képzelni (ugyebár nem nehéz, mert ez az általános vélekedés), hogy ettõl lazulnának, de azt is, hogy ez nem számít.

#5240
maxigaz

maxigaz

    vendég

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás
a racsni kulsejet ahol a fogaskereksort felteszed a racsnira azt nem kell.ott nemmozog semmi.maximum a rogzito anyara tegyel,de ahogy az elottem szolo is irta az nem fog berohadni.
zsirozni (ahol mozgas van) csapagyakat ,ha esetleg kiszedted a tengelyt ,golyokat.(vagy a racsniban a csapagygolyokat,de azt inkabb ne szedd szet,nem igazan van szukseguk ra,)
ha ipari csapagyad van akkor meg majd ha nagyon kotyog csereld ki,azt nem kell zsirozn.
az a baj ,hogy nehez leirni mit kell csinalni,ha tudnam inkabb megmutatnam.
erdekes az egyik haveromnak akar ,hogy huztuk vissza a fogkoszurut egy ido utan mindig lelazult.majd egy kis loctite megfogja. ???