Örülünk, hogy segíthettünk!Probléma megoldva. Egy alk. kimaradt.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
Indította
CURTISPAPI
, 2003. február 25. 21:21
#4921
Írta 2005. március 20. - 19:19
#4922
Írta 2005. március 20. - 16:44
Probléma megoldva. Egy alk. kimaradt.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.
#4923
Írta 2005. március 20. - 14:23
Sziasztok!
Köszönöm eddigi ötleteiteket,remélem még többen válaszolnak!
Problémáim még mindig fenn állanak...
Alkatrészeket városomba nem kapok(Arad) utazni e miat Erdélybe se kedvem se nem is biztos,és nehogy már Bukarestbe tévedgyek?!ahol meg még annyira sem érdemes,más okok miat is...és Budapestre azért mert úgyis kell menyek és sûrûn is járok de soha semmit sehol nem szervízeltetem,inkább boltokba csak nézelödtem,és mindent magam szerelek(kisebb+nagyobb sikerel)kényszerbõl is, de persze nem saját fejem után!A SID-et is én szerelgetem a gyári szervíz leírások segitségével,tehát olajat cserélek,csilit szervízelem,levegõ kamrákat is,és a tömítéseket is most szedtem ki,sima csavarhúzóval,mert így kell az RS szerint,és tényleg nem sérült a magnézium láb felülete sem...ezeket talán még be is sikerülne szakszerüen rakni...DE a perselyek más tészta!kiszedni rendesen saját szerszámal kéne és berakni is,ami pár száz US dollárba kerülne,és se pénzem se értelme hogy megvegyem,és elkészítetni megközelítöleg minden költségel kb azonos árba lenne...Alkatrészek,ami nekem kéne 1szet tömítés(2X28.6mm),és 1szet perselyek(2X10mmX28.6,2X20mmX28.6) pedig megrendelhetõ lenne A.E.Á.-ból úgy 18$+19$+25$FedEx postaköltségel és max.5nap míg ide ér...
Ezek az alternativák,vagy pedig egy jó Bp.-i szervíz ahol szerszámok és szakik(lásd csináltak ilyet á la carte from RS) és alkatrészek adottak és {jó árban} (és gyorsan) megoldják?(na,én aztán sokat akarok...)létezik ilyen?
Vagy fentebbi módszer?
Kérlek titeket hogy oszátok meg velem tapasztalaitokat,úgy szervízekel(melyik,hol,menyiért,és föleg hogy[boltos részt olvastam a fórumon,de ez kicsit egyedibb eset,vagy tévednék?])mint otthoni barkácsolásal kapcsolatban!
Bocs a terjedelemért...köszönöm eddidi válaszaitokat még1szer és várom és köszönöm a többit elöre is!
endre
Köszönöm eddigi ötleteiteket,remélem még többen válaszolnak!
Problémáim még mindig fenn állanak...
Alkatrészeket városomba nem kapok(Arad) utazni e miat Erdélybe se kedvem se nem is biztos,és nehogy már Bukarestbe tévedgyek?!ahol meg még annyira sem érdemes,más okok miat is...és Budapestre azért mert úgyis kell menyek és sûrûn is járok de soha semmit sehol nem szervízeltetem,inkább boltokba csak nézelödtem,és mindent magam szerelek(kisebb+nagyobb sikerel)kényszerbõl is, de persze nem saját fejem után!A SID-et is én szerelgetem a gyári szervíz leírások segitségével,tehát olajat cserélek,csilit szervízelem,levegõ kamrákat is,és a tömítéseket is most szedtem ki,sima csavarhúzóval,mert így kell az RS szerint,és tényleg nem sérült a magnézium láb felülete sem...ezeket talán még be is sikerülne szakszerüen rakni...DE a perselyek más tészta!kiszedni rendesen saját szerszámal kéne és berakni is,ami pár száz US dollárba kerülne,és se pénzem se értelme hogy megvegyem,és elkészítetni megközelítöleg minden költségel kb azonos árba lenne...Alkatrészek,ami nekem kéne 1szet tömítés(2X28.6mm),és 1szet perselyek(2X10mmX28.6,2X20mmX28.6) pedig megrendelhetõ lenne A.E.Á.-ból úgy 18$+19$+25$FedEx postaköltségel és max.5nap míg ide ér...
Ezek az alternativák,vagy pedig egy jó Bp.-i szervíz ahol szerszámok és szakik(lásd csináltak ilyet á la carte from RS) és alkatrészek adottak és {jó árban} (és gyorsan) megoldják?(na,én aztán sokat akarok...)létezik ilyen?
Vagy fentebbi módszer?
Kérlek titeket hogy oszátok meg velem tapasztalaitokat,úgy szervízekel(melyik,hol,menyiért,és föleg hogy[boltos részt olvastam a fórumon,de ez kicsit egyedibb eset,vagy tévednék?])mint otthoni barkácsolásal kapcsolatban!
Bocs a terjedelemért...köszönöm eddidi válaszaitokat még1szer és várom és köszönöm a többit elöre is!
endre
#4924
Írta 2005. március 20. - 14:22
Srácok igazatok lett. Végül tényleg a kónusz volt összeszorulva a hátsóagyban. Ezt a szerelõ mondta, mert én még hátsóagyat nem szedtem szét és úgy gondoltam nem most kéne elkezdenem trenírozni magam.
Tegnap boldogan haza értem kezemben az immár javított kerékkel, elsõ dolgom az volt, hogy visszaraktam a kereket. Láss csodát forog a kerék. Legalábbis elõre, mert hátrafelé ba..ik a drága. Gondolhatjátok, hogy szép lassan, de szigorú monoton növekvõen elkezdtem vörösödni.
Most az a probléma, hogy a kazetta széle(legkisebb fogaskerék hozzá ér a vázhoz, a papucshoz, ha jól tudom). És emiatt nem tud forogni, csak akkor ha nem húzom meg a gyorszárat, mert akkor még van egy kis hely.
Kérdésem, hogy ezt itthon is tudom-e orvosolni(mindenféle célszerszám nélkül), vagy megint egy tortúra.
Tegnap boldogan haza értem kezemben az immár javított kerékkel, elsõ dolgom az volt, hogy visszaraktam a kereket. Láss csodát forog a kerék. Legalábbis elõre, mert hátrafelé ba..ik a drága. Gondolhatjátok, hogy szép lassan, de szigorú monoton növekvõen elkezdtem vörösödni.
Most az a probléma, hogy a kazetta széle(legkisebb fogaskerék hozzá ér a vázhoz, a papucshoz, ha jól tudom). És emiatt nem tud forogni, csak akkor ha nem húzom meg a gyorszárat, mert akkor még van egy kis hely.
Kérdésem, hogy ezt itthon is tudom-e orvosolni(mindenféle célszerszám nélkül), vagy megint egy tortúra.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.
#4925
Írta 2005. március 20. - 11:32
mindent szét lehet szedni gyári szerszámok nélkül is (esetleg neked kell kicsit tuningolni a szerszámon hogy passzoljon a villához), de ha felétek nem elérhetõek az alkatrészek akkor szvsz feleseleges szétszedni, max fitogtathatod, hogy ezt is tudod, de elõrébb nem leszel. perselyt meg fõleg nem cserélnék kezdõként. ha el is ugrasz pestre (bár lehet, hogy szeged is elég) akkor is valszeg kétmenetes lesz a meccs mert helyben nem fogják neked ezt megcsinálni, tehát otthagyod 1-2 hét múlva meg visszakapod.
#4926
Írta 2005. március 20. - 02:46
nincs ilyenben tapasztalatom, de én mindenképp úgy csinálnám, hogy keresnék egy megbízható nagyobb szervízt, elõre megbeszélném velük telefonon, és amikor készleten vannak náluk a szükséges alkatrészek, akkor vinném be hozzájuk a telót!
#4927
Írta 2005. március 19. - 21:13
Üdvözlök Mindenkit!
Kérdésem lenne,és rá kerestém keresõvel de nem nagyon találtam választ,lehetséges hogy nem teljes mértékben tatozik ide kérdésem,de próba szerencsétlenség...
Adott Rock Shox SID 2002 Race Carbon villa és szerintem a tömítései már meghaltak,és kotyog is,ezért arra gondoltam hogy rendbe rakom,eddig semmi különös,DE Erdélyben Aradon lakok,és a Sram weboldal szerint csak speciális szerszámokal megondható müvelet,és az alkatrészek sem beszerezhetök itt.
Véleményetek szerint,meglehet oldani e cseréket otthon is,vagyis csinátatok már ilyet sikeresen?
Ha nem lehetsége akkor valoszinû hogy felúgranék Bp.-re mivel közelebb van mint más...de találok szervízt ahol rendesen aznap,gyári szeszámokal,és alkatrészekel megoldják a cserét?Ha igen akkor hol,és mennyiért?
Remélem sikerül segítenetek,és minden hozzá(m)szólásotokat elöre is köszönöm!
endre
Kérdésem lenne,és rá kerestém keresõvel de nem nagyon találtam választ,lehetséges hogy nem teljes mértékben tatozik ide kérdésem,de próba szerencsétlenség...
Adott Rock Shox SID 2002 Race Carbon villa és szerintem a tömítései már meghaltak,és kotyog is,ezért arra gondoltam hogy rendbe rakom,eddig semmi különös,DE Erdélyben Aradon lakok,és a Sram weboldal szerint csak speciális szerszámokal megondható müvelet,és az alkatrészek sem beszerezhetök itt.
Véleményetek szerint,meglehet oldani e cseréket otthon is,vagyis csinátatok már ilyet sikeresen?
Ha nem lehetsége akkor valoszinû hogy felúgranék Bp.-re mivel közelebb van mint más...de találok szervízt ahol rendesen aznap,gyári szeszámokal,és alkatrészekel megoldják a cserét?Ha igen akkor hol,és mennyiért?
Remélem sikerül segítenetek,és minden hozzá(m)szólásotokat elöre is köszönöm!
endre
#4928
vendég_rvilike_*
Írta 2005. március 19. - 14:52
Nekem egy stx-rc hatsoagyam volt,amibel eloszor a racsni esett szet,letort az egyik kalapacs,aztan a csapagyban a futofeluletbol kitort!!! egy darab...el se hittem amikor szetszedtem,frankon egy kis resz lerepedt belole.Ellenben xt elsoagyam az miota megvan hozza se kellett nyulni
#4929
Írta 2005. március 19. - 14:44
én amikor anno a deore agyaimmal szívtam, akkor döntöttem el, hogy shimano-ból vagy XT-tõl fölfelé, vagy valami más....
mivel nincsenek aranyrudak az ágynemûtartómban, ezért lett a valami más...
9.0, azóta agyra rá se kellett nézni
mivel nincsenek aranyrudak az ágynemûtartómban, ezért lett a valami más...
9.0, azóta agyra rá se kellett nézni
#4930
Írta 2005. március 19. - 14:41
ezzel nem értek egyet...én nagyon sokáig húztam egy 2001es deore hátsó aggyal, semmi baja nem volt, csak új kereket csináltam, így ment a polcra...
de valószínûleg nekem volt szerencsém
de valószínûleg nekem volt szerencsém
Van állásom...:bananadan
#4931
Írta 2005. március 19. - 14:40
#4932
vendég_rvilike_*
Írta 2005. március 19. - 14:40
Szerintem ez zsir uj agyaknal is jelentkezik,csak maximum eleinte nem szorul meg tole annyira,csak kicsit,viszont igy lehet par het alatt hazavagni egy agyat..
#4933
Írta 2005. március 19. - 14:37
akkor viszont csereérett..nekem régi kerekemnél fordult elõ, egy szétkopott deore aggyal...
csak tippelem, de szerintem egy kopott agynál jöhet elõ ez a gond, amikor már nem fekszik fel szépen körbe a kónusz, igy a lötyög/feszül valamelyik mindig fennáll
Van állásom...:bananadan
#4934
Írta 2005. március 19. - 14:34
lehetséges..mondjuk nekem sosem húzták ki az agyak az elkopásig...
Van állásom...:bananadan
#4935
Írta 2005. március 19. - 14:32
hát ilyesmi velem még nem fordult elõ, pedig mindig ezerrel meghíztam a gyz-t...
nekem régi kerekemnél fordult elõ, egy szétkopott deore aggyal...
csak tippelem, de szerintem egy kopott agynál jöhet elõ ez a gond, amikor már nem fekszik fel szépen körbe a kónusz, igy a lötyög/feszül valamelyik mindig fennáll
#4936
Írta 2005. március 19. - 14:31
Elso gyorszar nem jo hatra Elol 100,hatul 135 szeles az agy.Asszem.Szal rovidebb
hehe..ez logikusnak tûnik..
Van állásom...:bananadan
#4937
vendég_rvilike_*
Írta 2005. március 19. - 14:29
Elso gyorszar nem jo hatra Elol 100,hatul 135 szeles az agy.Asszem.Szal rovidebb
#4938
Írta 2005. március 19. - 14:27
hát ilyesmi velem még nem fordult elõ, pedig mindig ezerrel meghíztam a gyz-t...
Van állásom...:bananadan
#4939
Írta 2005. március 19. - 14:27
gondolom kónuszos agyaid vannak, és a kónusz túl feszes, így amikor a gyorszár is megfeszíti már megfogja a kereket
#4940
vendég_rvilike_*
Írta 2005. március 19. - 14:26
Nem ipari csapagyas agyaknal,azzal hogy meghuzod a gyorszarat a csapagyat is meghuzod.Tehat ha kezben "pont jo" a csapagy feszessege,akkor az meghuzott gyorszarnal szoros lesz.Ugy kell beallitani,hogy kezben egy nagyon picit kotyogjon,es akkor pont jo lesz.Persze lehet h nem ez a gond