ja én is kaptam a monomhoz szakszerszámot
viszont eddig mindig 1 Ft-os volt a megoldás, viszont az 1Ft nem forint elvbõl kiindulva 2db 1 Ft-os már tökéletes volt
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
Started by
CURTISPAPI
, 2003. February 25. 21:21
#3881
Posted 2006. August 18. - 22:09
#3882
Posted 2006. August 18. - 21:59
A négyszögtengelyes lehúzója is jó hozzá, csak a tengelybe rakjál valamit, amire felfekszik a szerszám. Én egy csavart szoktam.
en egy forintosokkal probalkoztam, de mindegyikbol dombornyomast csinalt aztan rajottem, hogy van szakszerszam :spoko:
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3883
Posted 2006. August 18. - 17:48
meglepo de nem mulatsagos
de peldaul szerszamboltban
de peldaul szerszamboltban
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#3884
Posted 2006. August 18. - 17:22
Hali!
Szeretnék venni egy nyoamtkkulcsot ugy kb 15-20ezret szánnék rá! Valakinek valami tapasztalat, hol lehet ijet kapni?
Szeretnék venni egy nyoamtkkulcsot ugy kb 15-20ezret szánnék rá! Valakinek valami tapasztalat, hol lehet ijet kapni?
Amíg a föld kerek, mindíg lesznek riderek!
#3885
Posted 2006. August 18. - 09:39
A mûvelet sikerült, most pedig góóóó középcsapi csere...
Az Akadályok Azért Születtek Hogy Legyõzzék Õket!
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#3886
Posted 2006. August 18. - 09:13
Köszi szépen a segítségeket!
Megyek is próbálkozni!
Megyek is próbálkozni!
Az Akadályok Azért Születtek Hogy Legyõzzék Õket!
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#3887
Posted 2006. August 18. - 09:10
A négyszögtengelyes lehúzója is jó hozzá, csak a tengelybe rakjál valamit, amire felfekszik a szerszám. Én egy csavart szoktam.
#3888
Posted 2006. August 18. - 09:07
hajtokarlehúzóval?
Octalinkesez is létezik lehúzó?
Belenézegettem és úgy tûnt hogy nem tudná mirõl letolnia magát a hajtókar ha lenne ilyen lehúzó...
Esetleg valahogyan átalakíthatnám a sima 4szögtengelyes lehúzómat, de nagyon félek hogy elnaylja a menetet....
Az Akadályok Azért Születtek Hogy Legyõzzék Õket!
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#3889
Posted 2006. August 18. - 09:01
#3890
Posted 2006. August 18. - 08:49
Tegnap le akartam szedni egy octalinkes hajtókart, mert ki akarom cserélni a középcsapágyamat.
Kicsavartam imbusszal a csavarokat, de a hajtómû rá van ragadva a középrészre. Ez nem normális, igaz? Szerintem bûn ha egy octalinkes így rápréselõdik a középrészre...
Tudtok adni tanácsokat hogy hogyan tunám leszedni a leg biciklibarátabban?
Üdv, rihi
Kicsavartam imbusszal a csavarokat, de a hajtómû rá van ragadva a középrészre. Ez nem normális, igaz? Szerintem bûn ha egy octalinkes így rápréselõdik a középrészre...
Tudtok adni tanácsokat hogy hogyan tunám leszedni a leg biciklibarátabban?
Üdv, rihi
Az Akadályok Azért Születtek Hogy Legyõzzék Õket!
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#3891
Posted 2006. August 17. - 22:54
Köszönöm a válaszod!
Mostmár tudom nyugodtan használhatom így is.Gondolom csak kicsitt bekopott a csapi és ezért érzõdik jobban a passzos illesztés ahhoz képest mint mikor még vadi új volt.
Mostmár tudom nyugodtan használhatom így is.Gondolom csak kicsitt bekopott a csapi és ezért érzõdik jobban a passzos illesztés ahhoz képest mint mikor még vadi új volt.
#3892
Posted 2006. August 17. - 21:54
www.intensecycles.com
4. ful felul: faqs
kozepen az egyik kerdes: How do I service my bearings?
ha itt elolvasod, akkor leirjak, hogy az meg altalaban nem baj, ha kezzel forgatva a csapagyat nem fut teljesen siman. kicsit feszul es azert van.
4. ful felul: faqs
kozepen az egyik kerdes: How do I service my bearings?
ha itt elolvasod, akkor leirjak, hogy az meg altalaban nem baj, ha kezzel forgatva a csapagyat nem fut teljesen siman. kicsit feszul es azert van.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3893
Posted 2006. August 17. - 21:30
A következõ a helyzet:
Van egy B+ 2 csapágyas hátsó agyam, amely idáig kb. 1500km-t ment vegyes terepen.Az utóbbi bükki kiruccanásom utánn vettem észre hogyha kézben forgatom a tengelyt akkor meglehetõsen akadozik, darabos a mozgása.Elõször azt hittem hogy csak sár ment bele, kikaptam a csapikat(egyik francia SKF, másik egy japán gyártmány), azokról le a porvédõt de semmi piszok csak a tiszta gyári zsír volt bennük.Kézben forgatva forgásuk sima volt, kotyogásuk is minimális.
Szerelem össze az agyat berakom az egyik csapit és a tengelyt és ugyanúgy szorulni kezd mint szerelés elõtt (ha még felredén raktam volna be a tengelyt vagy csapárgyat még akkor sem kellett volna itt még 1 csapárgynál szorulnia).Mindkét csapit ütközésig behelyezve nagyon nehezen forgott a tengely, ezért egy kicsit kintebb helyeztem a csapágyakat.Ekkorra a darabos szorulás a szerelés elõtti szintre tért vissza.
Lehetséges lenne hogy a csapágyak külsõ gyûrûje a behelyezéskor ennyire képes összeszûkölni? Nincs elképzelésem hogy mi okozhatja a darabos akadozást behelyezés után, szóval HOZZÁÉRTÕK véleményét örömmel várom!
Van egy B+ 2 csapágyas hátsó agyam, amely idáig kb. 1500km-t ment vegyes terepen.Az utóbbi bükki kiruccanásom utánn vettem észre hogyha kézben forgatom a tengelyt akkor meglehetõsen akadozik, darabos a mozgása.Elõször azt hittem hogy csak sár ment bele, kikaptam a csapikat(egyik francia SKF, másik egy japán gyártmány), azokról le a porvédõt de semmi piszok csak a tiszta gyári zsír volt bennük.Kézben forgatva forgásuk sima volt, kotyogásuk is minimális.
Szerelem össze az agyat berakom az egyik csapit és a tengelyt és ugyanúgy szorulni kezd mint szerelés elõtt (ha még felredén raktam volna be a tengelyt vagy csapárgyat még akkor sem kellett volna itt még 1 csapárgynál szorulnia).Mindkét csapit ütközésig behelyezve nagyon nehezen forgott a tengely, ezért egy kicsit kintebb helyeztem a csapágyakat.Ekkorra a darabos szorulás a szerelés elõtti szintre tért vissza.
Lehetséges lenne hogy a csapágyak külsõ gyûrûje a behelyezéskor ennyire képes összeszûkölni? Nincs elképzelésem hogy mi okozhatja a darabos akadozást behelyezés után, szóval HOZZÁÉRTÕK véleményét örömmel várom!
#3894
Posted 2006. August 17. - 21:18
én is valahogy így csináltam, hogy nem folyamatosan fejtettem ki nagy erõt, hanem csak egy egy pillanatra, és amikor már éreztem ,hogy megindult, akkor adtam még neki kraftot.
#3895
Posted 2006. August 17. - 21:06
egyébként általában ilyenkor nem az a jó megoldás, hogy egyre növeled az erõt és végül már széttéped az egész szart...
szerintem sokkal jobb taktika egy kalapáccsal ráb@szni a szerszámra, az egy pillanatra egy nagyobb erõ, és az már elég ahhoz, hogy megindítsa...
szerintem sokkal jobb taktika egy kalapáccsal ráb@szni a szerszámra, az egy pillanatra egy nagyobb erõ, és az már elég ahhoz, hogy megindítsa...
#3896
Posted 2006. August 17. - 20:42
#3897
Posted 2006. August 17. - 20:34
DaveRider: ugyan ennyire kell meghúzni is
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#3898
Posted 2006. August 17. - 17:22
akkor gyurjal
milyen satu az amit te eltekersz?
nevezzuk inkabb vmi nehezeknek
hmm, ezzel most erõt adtál. kimegyek, és addig be nem jövök, amíg szét nem szedtem azt a szart.
edit: na leszedtem, hagytam a francba a satut, franciakulcs, aztán izomkodtam, de nagyon. kösz a segítséget mindenkinek:D
#3899
Posted 2006. August 17. - 17:20
akkor gyurjal
milyen satu az amit te eltekersz?
nevezzuk inkabb vmi nehezeknek
milyen satu az amit te eltekersz?
nevezzuk inkabb vmi nehezeknek
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#3900
Posted 2006. August 17. - 17:10
1. oramutató járásval ellentétesen csavarjuk, "hátrafele"...(amerre nem reteszel a kazetta, tehát tud szabadon forogni)
2. Shimano CS-HG70-es, 8 sebességes. ez tudtommal kazettás.
2. Shimano CS-HG70-es, 8 sebességes. ez tudtommal kazettás.