Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Otthoni szerelés, szerszámok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6030 hozzászólás a témában

#3241
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás
Vasfûrész viszi. Miért ne vinné. Igaz biztos tönkremegy egy 400Ft-os fûrészlap de viszi. Ha nem, még mindig ott a tûreszelõ, pöcsölõs munka de a vázat legalább nem kell kidobni.
Egyébként sztem nem acél. (én is azt hittem az enyémre hogy alu és kiderült hogy mûanyag...VOLT..szerencsére..azóta howitzer...de sajna ez se egy szuper cucc, nézz át meghajtás topicba mielõtt truvát veszel ;)) Ezer éve nem gyártanak acélt, csak azokat a régi kónuszos középrészeket gyártottak acélból...
De ha igen akkor bocs.

#3242
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*

vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
  • vendég
Hmm, olajszag? Ez legyen a legkevesebb! :D
Egyébként a Bikkmakk rakta bele a bogarat a fülembe, amikor asszem vmelyiik tavalyi számban volt ilyen törésekrõl szó és ehhh...csúnyák voltak, no! :o De végülis...mondjuk esõben tényleg soha nem bringázok...meg nem is jut be egykönnyen a nedvesség a vázba...még lehet meggondolom :chin:!

#3243
ViktoRider

ViktoRider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás

Úgy látom a monoblokkot már sikerült kiszedned a másik oldalon. Ha a csésze mûanyag akkor valószínûleg még nincs baja a vázban a menetnek, de ha alu akkor sem hiszem mert a kép alapján még (szerencsére) nem nagyon csavargattad.
A legegyszerûbb dolog hogy megmentsd a menetet ha kivágod a csészét:
-fogsz egy fûrészlapot
-óvatosan átvágod a csészét két helyen kb 1 centire legyenek a vágások egymástól (vigyázz a vázban lévõ menetre!!!)
- a kivágott kis darabot ekkor ki tudod venni
-fogsz egy csõfogót vagy nagyobb fogót és a vázban maradt csészét kissé összenyomod vele. Ekkor ki fog esni.
-ha mégsem jönne még mindig ki vágd be egy harmadik helyen is az elõzõ vágásokkal szemben, majd megint nyomd össze egy kicsit, mostmár biztos ki fog jönni!



azért szedném ki mert ócska négyszögtengelyes, addig nem bringázok most amig nem veszek egy hussefeltet.
Szóval a csésze acél, a fûrész nem viszi úgyse..:(
Pedig tényleg jó ötletnek tûnt.

#3244
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
szerintem inkább szány rá 1litert valami jó hig olajbol mert a cél mindenütt bevond a csöveket ám ehez az összes nyilást jól le kell zárni majd be az olaj utcso nyilás lezár és rázogat egy kicsit forgat fölös cucc párnap alat kicsepeg viszont innentöl kökemény olajszag árad a gépedböl és szerintem enyi melot nem ér az egész volt kb 12éves vázam amit mikor szétvágtunk belül minimál vak rozsda volt itt ott de sok sikert veszteni nem fogsz vele

#3245
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*

vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
  • vendég
Nem is olyan régen szóba került a dolog, de csak felületesen. Most elérkeztem a "mûtéthez", szal tippeket kérnék. Acélvázat használok és elkerülendõ a rozsdásodás (tudom, kicsi az esélye, de én szeretnék biztosra menni! :o ) a váz falát belülrõl be szeretném vonni olaj-réteggel. Namármost kérdésem az, hogy ehhez bármilyen olaj jó? No nem napraforgó, de mindegy, hogy milyen viszkozitású mûszer-, motor-, gép-olajat használok ??? Egy 14"-os vázba mennyi kell? Tudom, inkább többet és a fölösleget kifolyatom, de mégis mennyit vegyek? 1-2 dl tuti elég, nem?

#3246
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás
Úgy látom a monoblokkot már sikerült kiszedned a másik oldalon. Ha a csésze mûanyag akkor valószínûleg még nincs baja a vázban a menetnek, de ha alu akkor sem hiszem mert a kép alapján még (szerencsére) nem nagyon csavargattad.
A legegyszerûbb dolog hogy megmentsd a menetet ha kivágod a csészét:
-fogsz egy fûrészlapot
-óvatosan átvágod a csészét két helyen kb 1 centire legyenek a vágások egymástól (vigyázz a vázban lévõ menetre!!!)
- a kivágott kis darabot ekkor ki tudod venni
-fogsz egy csõfogót vagy nagyobb fogót és a vázban maradt csészét kissé összenyomod vele. Ekkor ki fog esni.
-ha mégsem jönne még mindig ki vágd be egy harmadik helyen is az elõzõ vágásokkal szemben, majd megint nyomd össze egy kicsit, mostmár biztos ki fog jönni!

#3247
ViktoRider

ViktoRider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
Érdekes látvány tárult elém egyik nap bringázás után. A monoblokk hajtás felöli csészéje ferdén állt a vázban...
Leszedtem a hajtókart, megnézzem mi is a helyzet. Elkezdtem a csészét kitekerni, és iszonyat nehezen jött, szóval nem is tekerem inkább.
Itt egy kép hogy értsétek:
http://img235.images.../img7502no0.jpg
Félek ha tekerem akkor kb utána nem lesz menet a monoblokkházban.. Lehetséges ez? tippek a kiszedéshez?
köszi

#3248
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
mirõl is van szó?:D én a fékpofát ha nagyon csillog egy kis csiszolópapír aztán valami gyenge hígítóval zsírtalanítom, a fékfelületet meg nitróval(nitro-hígító) szerintem ez nagyon jó bár utána át kell törölni de az nembaj:)

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#3249
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás
Te nyertél. :D

#3250
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
wd 40-el szoktam néhanapján megpucolni a felnijeimet + smirglivel a fékpofákat, utána hagyom egy kicsit száradni, áttörlöm egy száraz ronggyal, és nem lesz semmi baja a féknek, eleinte (kb. 5 perc) picit nyikorog, amíg visszakopik, de amúgy semmi baja..és szerintem a wd40 99.9999%-ban elpárolog, legalábbis a WD40-es rongy 2-3 perc múlva már csontszáraz...lehet kezdeni elméleti síkon vitatkozni, hogy az összetevõibõl nem ez következik, én csak leírtam egy tapasztalatot...:P

esetleg még próbáld ki a mezei 500 ft/ literes lakkbenzin-hígítót, nekem az is be szokott válni, ha ilyen makacs szennyezõdés van, és ez is elpárolog seccperc alatt.

#3251
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás

_kz_: kösz a WD-40 es ajánlatot. Van ötleted arra, hogy hogyan kerüljem ki vele a fékfelületet? Vagy úgy érted, hogy dögöljek meg? :)


Távolról sem. :) Rég volt kémiaórám, de úgy emlékszem, hogy a petróleum benzinben oldódik, ui. a wd-40-nek ez az alapanyaga. Szerintem önmagában nem párolog el olyan könnyen. Benzin vattával, puha ronggyal, vigyázva a lakkozott részekre, esetleg alkohol.

#3252
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Én WD-40-el esnék neki. Jól oldja az ilyen szutykokat.
Szinte 100%-ban elpárolog, sztem egy alapos törlés után nem lesz gáz a fékezéssel. Asszem egyes elvetemültek rendszeresen használják felni (fékfelület!) tisztításra.

#3253
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
_kz_: kösz a WD-40 es ajánlatot. Van ötleted arra, hogy hogyan kerüljem ki vele a fékfelületet? Vagy úgy érted, hogy dögöljek meg? :)

A gumi leszedését nagyon el szeretném kerülni, mert ez egy agyváltós bike hátsó kereke, nehézkes munkával a helyére beállítva. De ha nem marad más, akkor nem marad más.

A dörzsi szivacsot még kipróbálom, lopok egyet az asszonytól :)

--Trifo

#3254
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
még 5let; drautos mosogatószivacs, természetesen a fémes oldalával, meg dörzsi
tényleg van olyan, aki WD40-nel küldi meg a felnit? nem szokott problémája lenni a fékhatással? :)

#3255
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

Hideg zsíroldóval próbáltam még halványan, de az meg megenné a gumit is meg az alu felnit is, úgyhogy azzal tán mégse. Miféle anyagot tudtok ajánlani az ilyenre?

--Trifo


vedd le a gumit és akkor a hideg zsíroldó csak a festésben tesz kárt.
anno sikerült a felnimet egyedivé tennem láncpucolás közben.. :)
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#3256
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás
WD-40! Mindenre.

#3257
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Flex? :)


A sebesség mindent megold.

 


#3258
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Gumi leszed, és talán brigéciol2000!

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#3259
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Hali!

Nem szerelés, de majdnem... Került hozzám egy bringa és meg akartam pucolni szépen. De a felnin odaszáradt valami olajos féle cucc van rettenetesen megtapadva, de úgy, hogy se mosogatószer, se foltbenzin nem nagyon tudott vele mit kezdeni. Hideg zsíroldóval próbáltam még halványan, de az meg megenné a gumit is meg az alu felnit is, úgyhogy azzal tán mégse. Miféle anyagot tudtok ajánlani az ilyenre?

--Trifo

#3260
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás

A kormánycsapágy berakóknak ajánlanám a fagyasztót a figyelmükbe.
Kormánycsapágy 10 percre berak, közben hajszárítóval, a fejcsõ kb. 50 fokra melegít.
(Persze ésszel, nem a festék leégetése a cél, sûrû mozgatásokkal.)
Azután igyekezni, nekem bõ 2/3 ig benyomódott kézzel, simán, mire kiegyenlítõdött a hõmérséklet. (Az alu csésze hamar felmelegszik.)


Jaja! Énis így szoktam! Csak nem hajszárítózok hanem kicsit "fõzöm" a fejcsövet csak tényleg vigyázni kell a festésre.
Heh, hajszárító... jó ötlet! ;)