Na jó, kicsit csalok: az az igazság, hogy barátosném édesapja a Vegyépszer-ben dolgozik, tehát valószínûleg jelképes összegért menne az elox. A kérdés az, hogy van-e fehér? Pár évvel ezelõtt még tudtommal nem volt, de lehet azóta fejlõdött a téma...:chin:
A szinterezés meg még annyira sem lenne tartós, mint az elox...
De még meggondolom...
Aztán az is kiderült, hogy kónuszos...tehát elméletileg szét lehet annyira szedni hogy csak a pedáltest marad...remélem gyakorlatban is megy majd...
Amúgy a spray-s megoldás sem lenne tartós és az így még drágább is lenne...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
Started by
CURTISPAPI
, 2003. February 25. 21:21
#3221
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
Posted 2007. March 28. - 20:14
#3222
Posted 2007. March 28. - 10:43
oposszum: ha szanaszét tudod szedni a pedált annyira, hogy a pedáltest natúr fémtömbje maradjon, akkor el lehet vinni pl a Bozsér üzembe szintereztetni, eloxot nem tudom, hogy csinálnak-e. A szinter egy tandemvázra volt 3000Ft két éve, úgyhogy nem egy ökör ára, csak nagyon kell vigyázni, hogy a menetek, felfekvõ felületek, miegymás védve legyenek és minden bírja a 300 fok körüli beégetési procedúrát. Ebbõl van hófehér (RAL sínskáláról dolgoznak)
Hogy mennyi értelme van, az már más kérdés.
--Trifo
Hogy mennyi értelme van, az már más kérdés.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#3223
Posted 2007. March 28. - 00:00
Sztem újítsd fel. Egy street gépben úgyis csak az a lényeg hogy forogjon meg ne törjön el. Arra még jó. De ez a festetés nagyon nem érné meg mert kb. 3000 Ft lenne és ahol rálépsz a pedálra azon a részen úgyis lekopik fél év alatt. A legegyszerûbb megoldás ha szépen kipucolod, lekened alapozóval, felcsiszolod és mehet rá a sprés zománcfesték. Nekem a váz van így lefestve és (bár azon nem sokat taposok) de jó tartós, strapabíró és olcsó bevonat ez így.
:po_oku:
:po_oku:
#3224
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
Posted 2007. March 27. - 20:56
Hmmm, lehet nem ez a legtökéletesebb helye, de valahol ez is "tuningolás", meg a "megfelelõ helyen" nem érkezett válasz...:chin:
Szóval a pedálom teljes generáljáról lenne szó, vagyis hogy megéri-e?
A terv:
- egy eléggé kopottas, rozsdás-szegecsû Odyssey pedálról lenne szó:
http://www.odysseybm...t=Pedals&page=1
Sajnos a honalpon nem sok derül ki errõl a példányról. Azt sem tudom, hogy milyen csapágyak vannak benne v. milyen a tömítése...segítség?
- mivel nincs ilyen jó állípotban, mint a képen, szétszedem, átzsírozom
- egy ici-picit kotyog, de alig észrevehetõ, sztem ennyi kell, úgyhogy csapágyat nem hiszem, hogy cserélnék...
- kapna új "szegecseket" (natúr imbuszcsavarok )
- és itt jön a lényeg: kapna vmi új bevonatot. Én eloxáláson gondolkodtam, mert talán az a legtartósabb és 2 db pedál esetén nem is vészes. A kérdés az, hogy létezik-e elox hófehérben és nagyjából mennyi lenne a 2 db?
Naszóval, szerintetek megéri v. ha megadta magát, vegyek egy másikat?
Én a felújítás felé hajlok (ezzel frankón fityiszt lehet mutatni a fogyasztó-központú társadalomnak, nomeg elég egyedi lenne a pedál ), de ha például nincs fehér színben v. nem lesz olyan tartós, mint az eredeti bevonat, akkor elfelejtem. Tehát?
OFF
Az alkatrészeket gyárilag milyen eljárással színezik? Elox, szinter, egyéb?
ON
Szóval a pedálom teljes generáljáról lenne szó, vagyis hogy megéri-e?
A terv:
- egy eléggé kopottas, rozsdás-szegecsû Odyssey pedálról lenne szó:
http://www.odysseybm...t=Pedals&page=1
Sajnos a honalpon nem sok derül ki errõl a példányról. Azt sem tudom, hogy milyen csapágyak vannak benne v. milyen a tömítése...segítség?
- mivel nincs ilyen jó állípotban, mint a képen, szétszedem, átzsírozom
- egy ici-picit kotyog, de alig észrevehetõ, sztem ennyi kell, úgyhogy csapágyat nem hiszem, hogy cserélnék...
- kapna új "szegecseket" (natúr imbuszcsavarok )
- és itt jön a lényeg: kapna vmi új bevonatot. Én eloxáláson gondolkodtam, mert talán az a legtartósabb és 2 db pedál esetén nem is vészes. A kérdés az, hogy létezik-e elox hófehérben és nagyjából mennyi lenne a 2 db?
Naszóval, szerintetek megéri v. ha megadta magát, vegyek egy másikat?
Én a felújítás felé hajlok (ezzel frankón fityiszt lehet mutatni a fogyasztó-központú társadalomnak, nomeg elég egyedi lenne a pedál ), de ha például nincs fehér színben v. nem lesz olyan tartós, mint az eredeti bevonat, akkor elfelejtem. Tehát?
OFF
Az alkatrészeket gyárilag milyen eljárással színezik? Elox, szinter, egyéb?
ON
#3225
Posted 2007. March 26. - 19:19
Ezzel csak az a gond, hogy nincs anya, csak jobb oldalt valami porvédõ amit egy tengelyre merõleges csavar rögzít. Ezt leszedte, alatta látni a csapágy kék porvédõjét, de a kazettatest nem akart lejönni. Lehet h. ki kellene húzni tengelyt és akkor lejön?
#3226
Posted 2007. March 26. - 15:59
csapágyat nem kell kiszedni, oldlaról a tengelyrõl leszeded az anyákat, és lehúzod a kazettatestet is.
az összeszerelést pedig ésszel végezd, mert az iparis agyaknál nem feltünõen érezhetõ a túlhúzás - könnyû megölni a csapágyakat.
az összeszerelést pedig ésszel végezd, mert az iparis agyaknál nem feltünõen érezhetõ a túlhúzás - könnyû megölni a csapágyakat.
#3227
Posted 2007. March 26. - 15:35
B+ Travel hátsóagynál hogy végezhetõ el a racsni kipucolása/zsírzása?
Ötletem van rá, de nem vagyok biztos a dolgomban és nincs kedvem hazavágni semmit. Szóval valahogy óvatosan ki kellene ütni a jobb oldali csapágyat, és benyúlni a megfelelõ (mekkora???) méretû imbusszal??? Vagy a racsni szétbontásához nem kell leszerelni az agyról a kazettatestet?
Ötletem van rá, de nem vagyok biztos a dolgomban és nincs kedvem hazavágni semmit. Szóval valahogy óvatosan ki kellene ütni a jobb oldali csapágyat, és benyúlni a megfelelõ (mekkora???) méretû imbusszal??? Vagy a racsni szétbontásához nem kell leszerelni az agyról a kazettatestet?
#3228
Posted 2007. March 26. - 00:41
#3229
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
Posted 2007. March 25. - 15:47
És az acél hajtókar könnyeben beázna? :chin:Nem hiszem, de mondom, tárgytalan, nem lesz olajozgatás...
#3230
Posted 2007. March 25. - 15:41
#3231
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
Posted 2007. March 25. - 15:15
Mint már mondtam, a köveket nem rám kell dobálni...a BikkMakk-ban olvastam. Mondjuk ki nem folyik, mert ha egyenletesen eloszlatom, akkor egy hét leforgása alatt kifolyik minden fölösleg és létrejön egy nagyon vékony olaj-réteg, DE MÁR ÉN IS BELÁTTAM, HOGY FÖLÖSLEGES! Elméletben sztem mûködik de átgondolva rájöttem, hogy gyakorlatban nincs rá szükség...
#3232
Posted 2007. March 25. - 14:28
Ezt a dolgot énsem teljesen értem... Ilyen kaliberû vázak mint ami neked van Oposszum kizárt dolog hogy akár 10 év alatt is szétrohadjanak, fõleg hogy vigyázol rá. Nekem volt egy 10 éves acélvázam (boltbajárós, esõbenkinthagyós) és felületi rozsda volt csak rajta. Egyébként a hegesztések környéke ha nem rozsdásodik akkor nincs semmi baj, általában ott kezdõdik a dolog.
#3233
Posted 2007. March 25. - 14:18
ez a vaz olajozas nekem irdatlan baromsagnak tunik. ha sokat hasznalod esoben-hoban-sarban, es nagyon ritkan takaritod, es ugy alapvetoen magasrol lesz.rod hogy mi van a bringaval, az a vaz akkoris kibir kb 6 evet az elso rozsdafolt megjeleneseeig.
ha egy kicsit hasznalod az eszedet, rendben es tisztan tartod a bringat, akkor nem lesz neki semmi baja.
ez az olajozas amugyis olyan kivitelezhetetlen dolog... beleontod az olajat es? alul kifolyik az osszes egy het mulva. vagy rendszeresen akarod csinalni? :wtf:
ha egy kicsit hasznalod az eszedet, rendben es tisztan tartod a bringat, akkor nem lesz neki semmi baja.
ez az olajozas amugyis olyan kivitelezhetetlen dolog... beleontod az olajat es? alul kifolyik az osszes egy het mulva. vagy rendszeresen akarod csinalni? :wtf:
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3234
Posted 2007. March 25. - 14:10
#3235
Posted 2007. March 22. - 19:09
Jelentem kiszedtük.
Apám azt mondta tekerjük ki, mást úgyse tudunk, én ,,kicsit" féltem hogy baja lesz, aztán jó nehezen tekeredett, de végül kijött, és a menet egy egész pici részen sérült csak meg, gyakorlatilag elhanyagolható.
Ettõl függetlenül köszi a tippeket, a következõ lépés a vágás lett volna..
Apám azt mondta tekerjük ki, mást úgyse tudunk, én ,,kicsit" féltem hogy baja lesz, aztán jó nehezen tekeredett, de végül kijött, és a menet egy egész pici részen sérült csak meg, gyakorlatilag elhanyagolható.
Ettõl függetlenül köszi a tippeket, a következõ lépés a vágás lett volna..
#3236
Posted 2007. March 22. - 07:09
Köszi a válaszokat. Van egy olyan érzésem hogy acél, iszonyat nehezen viszi a fûrész, igaz az egy kopott darab volt. De akkor délután nekiesek, az idõ nem érdekel.
#3237
Posted 2007. March 22. - 00:13
azokat a képeket én is láttam rögtön locsoltam olajat az acél kormányba nemfojattam ki mind hanem hamar ledugóztam az eredmény két napig olajcsõpögés:D ViktoRider ha acél nem lesz könyü menet sok türelemre és fürészlapra lesz szükséged de megéri én eddig csak nyeregcsövet varázsoltam ki 2naponát de nem kellet kidobni a vázat munkára fel sok sikert
#3238
Posted 2007. March 21. - 23:16
Hmm, olajszag? Ez legyen a legkevesebb!
Egyébként a Bikkmakk rakta bele a bogarat a fülembe, amikor asszem vmelyiik tavalyi számban volt ilyen törésekrõl szó és ehhh...csúnyák voltak, no! De végülis...mondjuk esõben tényleg soha nem bringázok...meg nem is jut be egykönnyen a nedvesség a vázba...még lehet meggondolom :chin:!
Csúnya lenne ha egy ilyen váz szétrohadna. Amúgy ha zseblámpával bévilágítassz a nyeregvázcsõbe, megszemlélheted a váz állapotát...
#3239
Posted 2007. March 21. - 23:13
Nagyon óvatosan nehogy beleszaladj a vázban lévõ menetbe, és ha már csak egy pici tartja azt az egy cm-es darbkát akkor próbáld meg inkább kitörni.
Amúgy én is így váltam meg a négyszöges monoblokkomtól, csak nekem hajtókarral együtt le is kellett vágni...
(zsírozni a tengelyt? minek!? )
Jah, amúgy ha tényleg acél a csésze lehet rámegy egy délutánod...
És még valami: Ha mûanyag akkor felforrósított késsel vágd át fûrész helyett!
Amúgy én is így váltam meg a négyszöges monoblokkomtól, csak nekem hajtókarral együtt le is kellett vágni...
(zsírozni a tengelyt? minek!? )
Jah, amúgy ha tényleg acél a csésze lehet rámegy egy délutánod...
És még valami: Ha mûanyag akkor felforrósított késsel vágd át fûrész helyett!
#3240
Posted 2007. March 21. - 22:36
Akkor lehet megpróbálom holnap. Bármi szóba jöhet, csak a váznak ne legyen baja.
off:írtam meghajtás topikba, majd válaszolj pls.
off:írtam meghajtás topikba, majd válaszolj pls.