Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Otthoni szerelés, szerszámok

- - - - -

  • Please log in to reply
6030 replies to this topic

#2441
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts

Szerintetek melyik a forgalomban kapható legmasszívabb küllõ anya, nem csillagászati áron?

állítólag a csepel régi kerékszettjeiben vannak a legerõsebb anyák :D (ezt nem bírtam kihagyni)

és ez itt tényleg off


#2442
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts

Szerintetek melyik a forgalomban kapható legmasszívabb küllõ anya, nem csillagászati áron?


Ezt hogy sikerült az "Otthoni szerelés, szerszámok" témába tenni? :)
Próbáld meg a keréképítés topikot vagy valami hasonlót!

#2443
zsero

zsero

    vendég

  • fórumtag
  • 41 posts
Ha mégis megpróbálnék készíteni (vagy -tettni) egy ilyen gyûrût (canti -> vfék téma), az szerintetek mennyibõl jönne ki?

#2444
Trek3900

Trek3900

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 posts
Szerintetek melyik a forgalomban kapható legmasszívabb küllõ anya, nem csillagászati áron?


#2445
cimarcimar

cimarcimar

    vendég

  • fórumtag
  • 240 posts
Kár gányolni. Egy szerszám kb. 1500.- mindegy.

#2446
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,014 posts

Kösz a segítséget, sikerült berakni, csak a kormányszár szorult nagyon és így nem teljesen van rajta. Nem kotyog, nem is szorul, de van 1 mm az alján. Gondolom, ez majd még meglazul és akkor utána lehet húzni.


mármint, hogy a kormányszár nincs teljesen ráhúzva a villanyakra? mert akkor kotyognia kéne a kormánycsapágynak...és ha a dióba meghúzod a csavart össze kell, hogy húzza, annak ott nem szabad szorulnia
__________________

#2447
CsorvaGep

CsorvaGep

    vendég

  • fórumtag
  • 30 posts
Kösz a segítséget, sikerült berakni, csak a kormányszár szorult nagyon és így nem teljesen van rajta. Nem kotyog, nem is szorul, de van 1 mm az alján. Gondolom, ez majd még meglazul és akkor utána lehet húzni.

#2448
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,014 posts
diót én úgy szoktam berakni, hogy vmi hosszabb anyát tekerek bele és keresek kb 3 anyát amit közé rakok és egy picit meghúzom, hogy ne szakítsam bele a menetet. a villát pedig az asztal sarkára támasztom rá egy fadarabra úgy, hogy a vállon támaszkodjon fel, így nem nyomódik be a teló ha rásózok. és a nyakra érdemes ráhagyni késõbbi stucni/váz/kormánycsapágy cserére gondolva. én 2db 1cm-es alátétet szoktam ráhagyni.
__________________

#2449
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
Körmösdió nem nagy mûvészet: kell egy M6-os csavar, amit nem sajnálsz ütni. Azt beletekered valamennyire a dióba, a villát leállítod valami olyanra, ami nem sérti fel, mondjuk egy deszkára (ha valami tekerentyû van az alján, akkor úgy támaszkodjon fel, hogy a tekerõ ne érjen le). Utána a körmösdiót csavarostul odailleszted a villanyakhoz, és pár óvatos, de határozott ütéssel betessékeled. Jó, ha viszonylag hosszú a csavar, mert úgy jobban lehet irányítani.

Csak annyira üssed be, hogy a villanyak tetejétõl úgy egy centivel legyen lejjebb a teteje.

--Trifo

#2450
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
csorvagep: igen, így kell csinálni. és ha egy jó villáról van szó, akkor érdemes 1-2 távtartónyival hosszabbra hagyni a villanyakat, hogy majd ha másikat veszel, akkor ezt jobban el tudd adni. meg ha másik vázad lesz, ilyesmik.

elrontani meg max annyira fogod tudni, hogy annyira rövidre vágod a villanyakat, hogy használhatatlan lesz a villa. illetve hogy azt a kis pöcköt (villanyakkónusz?..kónusz formájú:D) nem teszed át, és ebbõl kifolyólag nem fog forogni a villa...de ha már ideáig eljut valaki, akkor már van minimális mûszaki érzéke, és akkor azért hamar rájön, hogy mi is a gond. meg mondjuk a karbon nyak és ilyen finomságok...

a körmösanyát meg vagy berakatod bringaboltba, ahol van célszerszám, vagy ésszel és okosan beütögeted kalapáccsal meg egy olyan csõvel, ami kb. passzol a villanyakba.

nem nagy ördöngösség a bringaszerelés (kivéve telók, tagok, tárcsafékek), ha van egy kis mûszaki érzéked, türelmed, és nem erõbõl oldasz meg mindent, hanem megnézed, hogy mi hogy van. nekem az elsõ villacserém fél órába telt, mert nem tudtam leszedni azt a kis pöcköt - most már 10 perc alatt megvan kcs-átzsírozással, fékállítással. (v fékrõl van szó)

#2451
CsorvaGep

CsorvaGep

    vendég

  • fórumtag
  • 30 posts
Értem, akkor valamit elnéztem, azt hittem vfékes.

Másik, hogy villacsere nagy mûvészet? Tehát tényleg meg kell ijednem a teló használati utasításban leírtaktól, miszerint végzetes hiba ha nem szakszerûen szerelik be? Azaz el lehet egyáltalán rontani ennyire?

Én úgy tudom így kell, ha nem javítsatok már ki:
- imbuszok kilazítása a kormányszáron, a körmösanyából kitekerni a csavart
- kormányszárt lehúzni távtartók meg ilyen hulló cuccokat leszedni (nem összekeverni a sorrendet)
- villát ki, a kis cuccot (nem tom a nevét) leszedni a villanyak tetejérõl
- összemérni, és méretrevágni
- új villára rá a pöcköt
- új körmösanyát belerakni (nah ezt pontosan hogy is kell?)
- villát a vázba be, rá a távtartók meg a többi
- kormányszárat rá, felül az imbuszt úgy meghúzni hogy nem kotyogjon és ne is szoruljon aztán a kormányszárat egyenesbe és meghúzni.

Asszem ennyi.. kihagytam valamit?

#2452
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
Csorva: nos, ha cantilever féket használsz, akkor nem rossz. De ha V-kékre vágynál, akkor már messze nem tökéletes. Itt asszem ez a tényállás éppen. És nálam is, csak másik karral.

--Trifo

#2453
CsorvaGep

CsorvaGep

    vendég

  • fórumtag
  • 30 posts
Amúgy megkérdezhetem, hogy miért nem jó az a fék ami mellette van? hidrás tárcsád van vagy mi? Én úgy tudom ez elég jó fékkarnak is.. Okítsatok ki ha tévedek...

#2454
zsero

zsero

    vendég

  • fórumtag
  • 41 posts
Lefényképeztem, remélem lehet belõle látni valamit. Az utolsó képen az egy 6-os kulcs, és merõlegesen tartva pont hozzáfeszül a csavarhoz. Annak kb. 1-2 milliméter lehet a vastagsága a lyukig, tehát szerintem 7-8 millimétert kell eltávolodni a kormánytól. A kormányt még nem tudtam pontosan lemérni, de a végén 22.2 mm. Valószínû itt is annyi lesz.


Feltöltött kép
Feltöltött kép
Feltöltött kép

#2455
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
zsero: rajzolj, töltsd fel valahová és linkeld ide. Méterestül, mindenestül.

--Trifo

#2456
zsero

zsero

    vendég

  • fórumtag
  • 41 posts
Az a bajom, hogy a gépen lévõ STI XT félváltókart nagyon sajnálnám kukába dobni, egy Deore vagy még komolyabb új váltókarra meg egyszerûen nincs pénzem (ennyit nem ér a V-fékesítés).

Camping Joe: Mennyiért tudnál ilyen bilincset csinálni/csináltatni?

cimarcimar: ez a megoldás nem tudom elférne-e a külön fékkar mellett. Illetve minden elfér, de nem biztos, hogy elérném kényelmesen a váltót. Nekem olyan kellene, ahol egy vonalban van a bilincs és a lyuk.

#2457
cimarcimar

cimarcimar

    vendég

  • fórumtag
  • 240 posts
Régifajta pl.:SL-MC40-es váltókar bilincse levehetõ. Esetleg gubizni olyat, szervízben?

#2458
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Trifo, mondd a méreteket, meg egy postai címet, és már csinálom/csináltatom is!
;)

Kisebbfajta esztergamunkákért nyugodtan zaklathattok.

elég az offból .)

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#2459
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
Hali zsero!

Nekem épp ugyanez a nyûgöm, de másképp oldom meg: veszek váltókart, oszt' az lesz a bringán. De ha már így felmerült az ötlet, azért megnézem, hogy hogyan lehetne ezt mégis megoldani, bár nem nagyon bízom benne, hogy a váltókar áránál (5800HUF) lényegesen kevesebbért le lehetne gyártatni a szükséges alkatrészt.

--Trifo

#2460
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,014 posts
esztergáltass hozzá adaptert
__________________