Jelentkezz be Regisztrálj

Otthoni szerelés, szerszámok
#2261
Írta 2008. június 09. - 15:50

csapágy típusát tudod?enyémbe ilyen kell:Nbk 690'4-2rs
#2262
Írta 2008. június 09. - 15:04

melyik gyûrûre gondolsz?nekem van sima átütõtengelyes agyam is meg változtatható is volt nállam(20mm vs 9mm gyorszár),mindkettõnél szépen ki lehet venni a távtartó alkatrészeket,csak a csapágyat nemtudom kiszedni belõle
sima átütõsre. távtartó alkatrészeket se tudtam kivenni. de lehet, hogy drasztikusabban kellett volna.
#2263
Írta 2008. június 09. - 13:38

Fejreállított bringa helyett meg jól jön egy bringaállvány. Ennek az alvége 1800Ft körül kapható a Decathlon áruházban. De ha nem szánsz rá ennyit, akkor egy kötéldarabbal vagy rögzítõhevederrel ki lehet kötni a kormányt és simán a falnak támasztani a bringát.
Centrír pesze így nem megy, azt fejjel lefelé. Ott annyi a lényeg, hogy figyelni kell a küllõk irányát. ha mondjuk jobbra tért ki a felni, akkor a balra húzó küllõt kell kicsit feszíteni, a jobbra húzót meg lazítani. Általában úgy célszerû, hogy fél- max egy egész fordulatot tekersz a küllõanyán, majd egy picit vissza, hogy a küllõben maradó csavaró feszültség oldódjon. A fékpofák között lehet nézegetni az oldalirányú ütést, minden körben kicsit beljebb húzva azokat. Vigyázni kell, hogy a felni a váz középvonalából ne jöjjön ki.
A tojás kiszedése már nagyobb harc, de az se lehetetlen azért.
Ha meg végképp nem bírsz vele, akkor eltolod a végén a legközelebbi bótba és 2 ropiért rendbe teszik a kerekedet

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#2264
Írta 2008. június 08. - 20:45

#2265
Írta 2008. június 08. - 19:50

áhoj!
novatech átütõs elsõ agyból milyen módszer segítségével lehet kiszedni(kiütni?) a csapágyat?
nekem is ez a problémám, de tartok tõle, hogy csak úgy tudom kiszedni, hogy új gyûrût kell eszetergáltatni...
#2266
Írta 2008. június 07. - 14:25

#2267
Írta 2008. június 07. - 13:25

Nem baj az, ha belekontárkodsz, ebbõl tanul az ember (néha kicsit sok a tanulópénz, de hosszú távon megéri). Nagy Sándor szavaival élve: A kerékpár páratlan finommechanikai alkotás, avatatlan kézzel nem szabad hozzányúlni. Illetve: A kerékpárnál kevés egyszerûbb szerkezet van a világon, tehát kerékpárt szerelni mindenki tud. Hogy a fenti két állításból melyik igaz, azt döntse el mindenki:). Szerintem a második.
#2268
Írta 2008. június 07. - 13:14



#2269
Írta 2008. június 07. - 12:56

Nagy király vagy, kösz!
Még annyi, hogy az eltekergetett küllõket (korábbi hozzászólásomban írtam, hogy néhány küllõt próbaképp eltekertünk amikor a féket próbáltuk beállítani) meg kell találni és visszaállítani mert problémát okozhatnak, vagy nem olyan érdekes és felejtsem el? Igazából nem tudom, hogy melyik küllõk voltak azok.
A kerék centrírhez és fûzéshez nem értek, de ha nem nagyon problémás (tehát nincs benne nagy nyolcas, nem ér a fékhez), akkor majd a hetek múlva esedékes átnézésre vidd el. Amennyire tudom a fûzött kerekek küllõ anyái egyébként is fellazulnak (fellazulhatnak) friss fûzés után, amit nem árt utána húzatni. Ezért is van a szervízidõszak:) Szóval nyugodtan vidd vissza és kérd õket, hogy nézzék át.
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#2270
Írta 2008. június 07. - 12:16

A bolt meg monnyon le!
#2271
Írta 2008. június 07. - 12:08

Még annyi, hogy az eltekergetett küllõket (korábbi hozzászólásomban írtam, hogy néhány küllõt próbaképp eltekertünk amikor a féket próbáltuk beállítani) meg kell találni és visszaállítani mert problémát okozhatnak, vagy nem olyan érdekes és felejtsem el? Igazából nem tudom, hogy melyik küllõk voltak azok.
#2272
Írta 2008. június 07. - 11:19

Az az igazság, hogy már nem igazán akarom visszavinni a boltba. Elöször amikor elhoztam simán visszacsúszkált az ülés a beállított pozícióból, nem voltak meghúzva a kerekek gyorszárjai és már akkor is kocogott a terelõ. Aztán észrevettem, hogy rossz gumit tettek föl (más márkájút mint ami járt volna) ezt kicserélték, viszont úgy adták vissza, hogy szorult a hátsófék a felnihez, továbbra is kocogott a terelõ, és hát igazából meguntam. Szerettem volna magamtól megoldni, fõleg ha pár másodpercrõl van szó.
Kb. tényleg másodpercek alatt meg lehet oldani a dolgot:) Elsõ váltón kell állítani és akkor a váltó terelõlemeze nem fog a lánchoz érni. Ezt az elsõ váltót mûködtetõ váltókaron tudod megtenni. Ahol kijön a bovden a váltókarból, ott lenni kell egy tekerõnek, azzal tudod állítani a láncterelõ lemezt. Legegyszerûbben úgy tudod, hogy menet közben, vagy állványon hajtva beváltod a problémás fokozatba és addig tekered valamelyik irányba a tekerõt, amíg el nem hallgat:) Amikor tekered és mégjobban hangosodik, akkor értelemszerûen rossz irányba tekered és az ellenkezõ irányba kell (ha közelrõl nézed, látod hogy amikor tekered merre mozdul a terelõlemez). Én általában úgy állítom mindig, hogy a két végállásban (elöl legkisebb lánctányár, hátul legnagyobb és fordítva) leellenõrzöm hogy hozzáér e. Ha nem, akkor nagy valószínûséggel a többi fokozatnál sem kell hogy problémát okozzon.
(volt itt a Bikemag tech rovatában az elsõ és hátsó váltók állításáról egy nagyon jó cikk, csak már nem találom. azt érdemes (lenne) át tanulmányozni, mert tényleg jól le van írva benne, hogy mi mire való.)
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#2273
Írta 2008. június 07. - 10:13

#2274
Írta 2008. június 07. - 02:19

RAUH-Welt
B E G R I F F
#2275
Írta 2008. június 06. - 23:47

Másik téma: mi annak az oka, hogy hátsó váltó szélsõ állásainál az elsõ váltón lévõ láncterelõ beleér a lánc mozgásába? Ezt nem lehet valahogy finomhangolni?
#2276
Írta 2008. június 06. - 22:52

#2277
Írta 2008. június 06. - 20:04

kösz
nahat
#2278
Írta 2008. június 06. - 19:46

novatech átütõs elsõ agyból milyen módszer segítségével lehet kiszedni(kiütni?) a csapágyat?
#2279
Írta 2008. június 06. - 10:23

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#2280
Írta 2008. június 05. - 21:07

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960