Jelentkezz be Regisztrálj

Retro - régi idõk bicaja
#1121
Posted 2009. February 21. - 14:23

Najo.
ha már MTB
1980-1990 köztrõl kinek van bringája alkatrésze vagy akár váza? Foglalkozik valaki ilyesmivel?
Vagy mindenki csak az eloxált 90'es évek eleje közepén pörög a Paul és CK cuccokon.
Csak mer tlnne egy szép kis villám és szeretném párosítani egy régim MTB vázzal.
Esetleg ha valakinek lenne.
#1122
Posted 2009. February 21. - 01:05

És ha 4130-as akkor...?
Nem rozsdásodik, csak passziválódik a felülete. Közel olyan mint az alu ilyen szempontból. Persze keményebb, rugalmatlanabb acélötvözet, mint mondjuk a Tange.
Race, no Rest!
#1123
Posted 2009. February 21. - 00:41

ki kellene probalni ha tudod kis feluleten ha van meg olyan matrica anyagod.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1124
Posted 2009. February 21. - 00:09


Van valami tippetek? Lehet marhaság de hirtelen az jutott eszembe, ha ragasztanék rájuk egy vékony átlátszó fóliát és még arra menne rá a lakk? Kicsit vastagabb lenne a matrica síkban, de akkor tuti nem oldaná le a festéket. De az is lehet, hogy le sem fogom lakkoztatni. Jó ez így.
Van még valamim amit érdemes lehet megmutatni. Készítek róla képeket hamarosan.
#1125
Posted 2009. February 20. - 22:45

Én is átmostam az enyémet ilyen grafitos korróziógátlóval. A csõnyílások (pici lyukak) nekem azóta szabadon vannak, szerintem jobb ha szellõzik.
Ez a HT Pro ugye nem porlakk? Autófényezõ csinálta vagy hogy készült? A védõ lakkréteg rá lesz sütve? Matrica nem félõ hogy sérül a hõkezelés során?
Amúgy penge nagyon!
#1126
Posted 2009. February 20. - 21:39

Mert cr-mo váz a lelkem,...
De 4130-as.
Race, no Rest!
#1127
Posted 2009. February 20. - 15:30

Olajjal miért kell átmosni? A menetekre gondolsz, vagy magára a vázra? Persze minden matrica ottvan. Nagyon ügyeltem rá. Ez a váz volt a legelsõ retro HT vázam, így különösen nagy becsben van. De azért használni is fogom az átalakítás elõtt már kb 4ezer km-t tettem bele amióta nálam van, kb egy éve. De a java csak eztán jön, lehet hogy nyugdíjas tempóban maratonokon is indulok majd vele, ha engedi idõm.
Mert cr-mo váz a lelkem, s hiába lehet hegeszteni ha eltörik vagy elreped, ha belülrõl rozsdásodik szét atomjaira. Ezért ledugózod a csõnyílásokat és bele az olaj, jól átmosod vele aztán kiöntöd belõle, így kap egy kis védelmet, bár az eredeti kép alapján már nem is lényeges. De egy új váznál fõleg ha vékony a falvastagsága nem árt. Én egy barracuda a2v-t (tange ultimata superlite cr-mo )mostam így át, mert egy két helyen olyan vékony volt a csõ fala, hogy újjal be lehetett nyomni.
#1128
Posted 2009. February 20. - 14:27

Gyorsan egy képet a bringáról!!!
nincs lábon, tegnap lett kész az elsõ kerék, eddig tárcsás volt benne. és fel kell raknom a téligumikat is. a fékhez is ma du. veszem meg a bowdent. holnap már tudok felrakni valami értelmeset
#1129
Posted 2009. February 20. - 12:00

szép lett a váz
nekem is van egy amp-m, alulábas. olyan 7 éve vettem, hibátlan állapotú, mint a tiéd (úgy látom). kluboztunk egy bicikliboltban, mikor behozta egy srác. el akarta cserélni egy leharcolt xtr átdobóra, ami bizományba volt kitéve 15.000-ért. nem volt pénze, és másnap utazott valami versenyre, sürgõs volt neki. a boltosnak nem kellett a villa, én meg adtam érte 12 vagy 13 ezret, nagy duzzogva. hát így. nekem nincsenek retróbicaj-építési ambícióim, mikor megvettem arra gondotam, hogy milyen jól nézne ki egy cruiser-ben. mostanáig porosodott, kb egy hónapja építettem be a városi ss-embe, ami történetesen egy csúszópapucsos, '96-2000 közötti santa cruz chameleon vázra épült, paul agyakkal. pont ma rakom fel a motolite-ot, love leverrel.
még valami: adtam a forgáspontoknak egy-egy csepp rohloffot, nagyon megköszönte.
Igazi városi ss: Paul, SantaCruz...

Képet!
#1130
Posted 2009. February 20. - 11:46

#1131
Posted 2009. February 20. - 11:40

nekem is van egy amp-m, alulábas. olyan 7 éve vettem, hibátlan állapotú, mint a tiéd (úgy látom). kluboztunk egy bicikliboltban, mikor behozta egy srác. el akarta cserélni egy leharcolt xtr átdobóra, ami bizományba volt kitéve 15.000-ért. nem volt pénze, és másnap utazott valami versenyre, sürgõs volt neki. a boltosnak nem kellett a villa, én meg adtam érte 12 vagy 13 ezret, nagy duzzogva. hát így. nekem nincsenek retróbicaj-építési ambícióim, mikor megvettem arra gondotam, hogy milyen jól nézne ki egy cruiser-ben. mostanáig porosodott, kb egy hónapja építettem be a városi ss-embe, ami történetesen egy csúszópapucsos, '96-2000 közötti santa cruz chameleon vázra épült, paul agyakkal. pont ma rakom fel a motolite-ot, love leverrel.
még valami: adtam a forgáspontoknak egy-egy csepp rohloffot, nagyon megköszönte.
#1132
Posted 2009. February 20. - 09:26

Bementem a céghez, mondom ez meg ez a matrica kellene, erre a tag:
-Az nem fog menni, aranyra nem lehet nyomtatni, de azt meg tudom csinálni, hogy jpg vagy akármilyen formátumban megcsinálom neked a matricát aztán valahol kinyomatod. Magamban gondoltam én is megtudom ezt csinálni, de azért megkérdeztem mennyit kérne érte, jött a válasz 20ezer... no komment.
Végül az egész matricázás a kiválasztott cégnél (reklám: Szitapont kft) kb 15ezerbõl állt meg, de ebben benne van a sok elbaltázott matrica elõállítása, egy tartalékszett, ha valami megsérülne meg a fõtétel az volt, hogy meg kellett vennem egy nagy tábla aranyfóliát, mert a cég nem tartott raktáron nincs rá kereslet. Két féle matrica technika van a vázon, az egyik a nagy feliratoknál sima körbekivágás és dupla ragasztással kellet feltenni, a másik a macerásabb a nyomtatott matrica. Ez gondolom elég nagy pepecselést igényelt, pláne, hogy a matricák zöme igen romos állapotban volt. Ha érdekel valakit, van egy darab aranyfóliás lapom ami megmaradt.
#1133
Posted 2009. February 20. - 00:06


'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#1134
Posted 2009. February 19. - 23:25

Nagyon szép!
Nekem is van egy retro gépem és sajnos az enyém is kicsit kopottas és vérzik a szívem.
#1135
Posted 2009. February 19. - 23:02

#1136
Posted 2009. February 19. - 22:57

#1137
Posted 2009. February 19. - 22:43

Á megelõztél :-) vázméret matricát is gyártattál tudod hogy 470 es anno még így adták meg a vázméretet
Á látom az is ott van :-) nagyon szép munka gratulálok, mielõtt összerakod mosd át olajjal.
Szia
#1138
Posted 2009. February 19. - 22:39

A matricák legyártása volt talán a legproblémásabb, a vázcsõtípus matrica meg az SCF kismatrica nagyon sok idõbe került, de megérte, mert szinte ugyanolyan lett a váz, mint ahogy kikerült a gyárból. Megvoltak nagyjából az eredeti matricák, egy pár sérült volt, megint jópár kifakult, így ezeket újracsináltattam. Volt amit többször is, mert arany fóliára nyomták fekete festékkel a grafikát és elég körülményes volt, mert elfolyt, elhalványult a fekete festék, ráadásul a srác aki csinálta az egyik szériába belekapott, azt is újra kellett méegyszer, szóval hosszadalmas lett, de megérte.
#1139
Posted 2009. February 19. - 22:36


Ez lett belõle

#1140
Posted 2009. February 19. - 22:04


'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960