Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Retro - régi idõk bicaja
Indította
zOrg
, 2003. február 25. 13:57
#1101
Írta 2009. február 07. - 11:55

#1102
Írta 2009. február 07. - 00:58

Nem hallottam még kovácsolt titán alkatrészrõl.
olyan formában, mint ahogy pl. egy fékkart, vagy hajtókart kovácsolnak alumíniumból, én se. de ez a titánkovácsolás néhányszor már szóba került a fórumon, sokak szerint a titán nem kovácsolható. nem tudom kialakult-e konszenzus a kérdéskörben, tehát bocs ha feleslegesen jártatom a számat, de a titánt ugyanúgy kezelik mint az acélt. eleve kovácsolva kerül ki a kohóból, anélkül nemigen jó semmire. az onza hajtókar is présöntvény, -ahogy henger is írta- tehát lényegében kovácsolt. meg egy csomó dolgot csinálnak belõle hagyományos süllyesztékes kovácsolással is. még hidegen is lehet képlékenyen alakítani, bár az már tényleg nem kovácsolás. remélem nem tûntem nagyon okosnak, de ez a szakmám, gondoltam hátha nem mindenkinek tiszta.
#1103
Írta 2009. február 07. - 00:30

Jelenleg egy Heavy Tools Equipe R1 esen dolgozom, a porfestõnél meg a HT Pro van, úgyhogy két bringát építek egyszerre már nyár óta, de már az egyik félig kész van. A lugdurvább alkatrészem még nem is mutattam, nem tudok róla normális fotót készíteni, majd ha jobb lesz az idõ.
Mostanában tényleg sokmindent sikerült beszereznem, van amit bomba áron, van amiért viszont keményen megharcoltam. Jó lenne már az idei szezonban pár MTB túrát tenni valamelyikkel.
Mostanában tényleg sokmindent sikerült beszereznem, van amit bomba áron, van amiért viszont keményen megharcoltam. Jó lenne már az idei szezonban pár MTB túrát tenni valamelyikkel.
#1104
Írta 2009. február 06. - 21:58

Itt Debrecenben használt ilyet egy srác (Nkarcsik itt a fórumon). De már lecserélte. Brutális volt az tuti.:scared:
#1105
Írta 2009. február 06. - 21:34

Nemhogy eladnád nekem a pirosat, jó lesz neked a fekete is!

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#1106
Írta 2009. február 06. - 14:14

#1107
Írta 2009. február 06. - 12:02

Ezek szintén saját szerzemények: egy-egy fekete illetve piros vadiúj Ringlé Zooka stucni bocs a képminõségért. Alig várom, hogy kész legyen a legújabb bringa, de nem akarom elsietni ezt is akkor fogom összerakni, ha már az utolsó csavar is meglesz.

#1108
Írta 2009. február 05. - 13:05

Alap. Nekem is van "építési naplóm" a Konáról. Elvileg 7végén kész.
Nem igazi retro, inkább olyan retro-look... majd teszek fel képet. Sztem a retro bringák építése elsõsorban érzelmi kérdés (esetemben mindenképpen): kötõdés egy korszakhoz, nosztalgia egy technikai szint, színek
stb iránt. Én mindenképpen szívesen olvasgatnék ilyen személyes indíttatásról, ki hogyan jutott az adott alkatrészhez meg ilyenek...
Nem igazi retro, inkább olyan retro-look... majd teszek fel képet. Sztem a retro bringák építése elsõsorban érzelmi kérdés (esetemben mindenképpen): kötõdés egy korszakhoz, nosztalgia egy technikai szint, színek

#1109
Írta 2009. február 05. - 11:28

Sõt továbbviszem a gondolatom, lehetne az építésrõl rövid sztorikat írni, fotókkal illusztrálva, esetleg lehetne katalógusokat is feltölteni. Most vittem el egy vázat porfesteni, elõtte direkt lekaptam, majd beteszek egy képet a kész vázról is ide.
#1110
Írta 2009. február 05. - 10:43

#1111
Írta 2009. február 04. - 17:56

Na megjöttek a Devil fékek a postán!! Fantasztikusan néznek ki. Brutális megoldásokat alkalmaztak.. ja és vadi új az egész szett,szerelési útmutatóval bomba nagy vétel volt.. szinte sajnálni fogom feltenni õket a bringára. troger inkább egy virtuális retro bringa oldalt kellene létrehozni, én beszállnék 3db Heavy Tools-sal. Mint entééknek a Morati oldala, valami hasonlót, aztán bárki küldhetne be fotókat a bringájáról lenne egy moderátor, aki eldöntené mi kerüljön fel az oldalra. Esetleg fel lehetne duzzasztani pl alkatrészképekkel ilyesmivel. Szép kis retro összeállítás lehetne az országban fellelhetõ régi bringákról. Azt hogy személyesen kiállítsuk õket, rengeteg szervezés és pénz kérdése lenne, erre nincs most felesleges keretem.

#1112
Írta 2009. február 04. - 11:42

Nyomásos öntéssel készült, mint pl. a 730-as XT. Ennyi.
Hajtókart nem marnak, mert maga az anyag is gyengébb. Yasec is írta valahol, ezért hagytak fel a Crankensteinnel.
Régi Deore kar majdnem egyezik az XT-vel. Legnagyobb eltérés a bilincs, alu helyett acél. Mûködésben semmi különbség.
Troger írtad:
"Bocs de a dx is és az xt is 7 fokozat pozicionálva és ha átállítod azzal a kis kütyüvel fokozatmentesre akkor viszi a 8-as sort."
Nem vitatom, csak akkor én meg kifogtam egy gyári hibásat? Hetet kattan, és viszi a 11-28-as 8 fokozatú SRAM sort.
Gyárilag tényleg 7 fokozat, meg a kupakján is 7 jel, de a felsõ felett még van egy kattintás. 8-ashoz nem kell átkapcsolni, mert a hézagok egyeznek (menet közben ugyanolyan jól kapcsolta a 7-es, majd a 8-as sort). Több, vagy kevesebb fokozathoz kell csak átkapcsolni, mert ott mások a hézagok. Tapasztalatból mondom, hogy ezek a hüvelykujj váltókarok az összes Shimano kompatibilis sort képesek kezelni. Legalábbis a Deore és XT ilyen.
Hajtókart nem marnak, mert maga az anyag is gyengébb. Yasec is írta valahol, ezért hagytak fel a Crankensteinnel.
Régi Deore kar majdnem egyezik az XT-vel. Legnagyobb eltérés a bilincs, alu helyett acél. Mûködésben semmi különbség.
Troger írtad:
"Bocs de a dx is és az xt is 7 fokozat pozicionálva és ha átállítod azzal a kis kütyüvel fokozatmentesre akkor viszi a 8-as sort."
Nem vitatom, csak akkor én meg kifogtam egy gyári hibásat? Hetet kattan, és viszi a 11-28-as 8 fokozatú SRAM sort.
Gyárilag tényleg 7 fokozat, meg a kupakján is 7 jel, de a felsõ felett még van egy kattintás. 8-ashoz nem kell átkapcsolni, mert a hézagok egyeznek (menet közben ugyanolyan jól kapcsolta a 7-es, majd a 8-as sort). Több, vagy kevesebb fokozathoz kell csak átkapcsolni, mert ott mások a hézagok. Tapasztalatból mondom, hogy ezek a hüvelykujj váltókarok az összes Shimano kompatibilis sort képesek kezelni. Legalábbis a Deore és XT ilyen.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!
Race, no Rest!
#1113
Írta 2009. február 04. - 11:36

Az nagyon jó. 8 fokozat pozicionálva, frikciósan akár 10. Átdobót tudod finomállítani, így soha nem ér bele a lánc.
Bocs de a dx is és az xt is 7 fokozat pozicionálva és ha átállítod azzal a kis kütyüvel fokozatmentesre akkor viszi a 8-as sort.
Pozicionálva soha nem fogja. Próbáltam egyszerûen leírni.
Amúgy nekem ezért van pár bringám az ágynemûtartóban szétszedve darabokra, mert 10 év múlva rohadt sokat fog érni.
A legszebb darab egy komplett xtr 900-as szettel szerelt koga miyata skyrunner alu karbon bringa.
Talán idén elindítom a kerékpár szépségversenyen, bár még nem tudom, mert idén sem sok babér termett a trek 9200-nak és a trogernek :-)
Viszont szívesen kiállítanám õket egyszer valahol, mondjuk egy kerékpár kiállításon ha beszponzorálnának egy kiállítási hellyel vagy akár többen összeállva kibérelnék valami bazi jutányos áron pár négyzetmétert :-)
Merida a nyugat dácsiája, de jó a garis ügyintézése
#1114
Írta 2009. február 04. - 10:08

A katalógus aszongyahogy: "Cast 6A/4V titanium..." én ezt öntvénynek fordítanám... viszont nem szép...
Ellenben én is imádom a színes cuccokat
Ellenben én is imádom a színes cuccokat

#1115
Írta 2009. február 04. - 00:40

Nem hallottam még kovácsolt titán alkatrészrõl.Ez nem kovácsolva van? Nem sok forgácsolási nyom van rajta.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1116
Írta 2009. február 03. - 23:50

Húú.. Bazz...
Cook Bros, Grafton, Kooka
Na megyek is aludni és biztos szép álmaim lesznek.
Nem tudom ez volt-e már? http://www.mtb-kataloge.de/
Cook Bros, Grafton, Kooka
Na megyek is aludni és biztos szép álmaim lesznek.
Nem tudom ez volt-e már? http://www.mtb-kataloge.de/
#1117
Írta 2009. február 03. - 23:44

nem tudom nyilván igazad van, nem vagyok egy szakértõ a témában, mondjuk, ha CNC-zve lenne markánsabb, szögletesebb vonalai lennének, lehet, hogy kovácsolt. Imádom ezeket a régi színes cuccokat, ha telne rá, biztos én is gyûjteném õket

#1118
Írta 2009. február 03. - 23:43

#1119
Írta 2009. február 03. - 23:40

#1120
Írta 2009. február 03. - 23:39

Ez meg itt egy titán OnZa hajtókar elvileg. Nem semmi munkaórába telt kimarni egy ilyet.. gondolom nem is készült belõle sok.
