Jelentkezz be Regisztrálj

Retro - régi idõk bicaja
#961
Posted 2009. April 08. - 10:24

(Tárcsafül kellene, meg gondolom valami átkötés a lánc és a támvilla közé hogy ne csak 1 csövet terheljen a fékezés.)
#962
Posted 2009. April 08. - 09:38

Ha szinter+rendes alkatrészek, akkor ne városi szaladgálós legyen sztem (vagy max olyan, mint az enyém, amivel csak munkába járok de lelakatolva évek óta nem volt).
Csavar=csavarbolt
Én úgy kezdeném, hogy kromofágba beáztatnám, akkor kiderül, hogy milyen állapotban is van. Heggesztések környéke, nyeregvázcsõ alja szeret rozsdásodni. A nyeregvázcsõ teteje néha elreped a sliccelésnél, ha túl volt húzva.
Ha minden stimmel és az állapota így jó, akkor el lehet dönteni, hogy városi gép lesz belõle vagy vitrinbringa
Kocsmába meg minden rendes ember jár

#963
Posted 2009. April 08. - 00:15

kocsmába nem járok

#964
Posted 2009. April 07. - 23:46

sokkal nagyobb barbárságot is elkövettem már városi közlekedõedény gyártásakor
lánckerék forgatások, stb...
az nem baj ha lepusztult, hagyd úgy, csak fujd le lakkal
ha már részfész cuccok, városba kicsit féltõs lesz, nem?otthagyni a kocsma elõtt...
#965
Posted 2009. April 07. - 23:40


egy 98-as cona cinder cone (fekete verzió)
http://www.bikepedia... Cone&Type=bike
szerintetek nagy barbárság kicserélni rajta a nyeregrudat, a stucnit, és a kormányt modern fekete racefacere, és rádobni egy truvatív hussefelt hajtókart fekete platformpedállal, mint városi közlekedõedény, és azzal nyomatni? vagy tudtok mondani rá valami jófajta hajtóart, amit mostanában is be lehet szerezni, az a baj az eredeti cserélve lett, és most egy acera-x van rajta :S
a festés nagyon ramaty állapotban van, mert akitõl vettem kb tanyán sárban használta, és még a bowdenházból is ömlött por. a csavarokat meg kb megette a rozsda, azokat mivel takarítanáto le, vagy lehet hozzá külön csavarokat kapni valahol? (amik a vázba tartoznak)
#966
Posted 2009. April 03. - 15:29

RAUH-Welt
B E G R I F F
#967
Posted 2009. April 03. - 08:55

Piskóta?! Az elasztomer, ha elöregszik is legfeljebb összeesik egy kicsit és keményebb lesz. Az nem lehet, hogy valami vegyszerrel, vagy a hõlégfúvóval megolvasztottad? Végülis mindegy. Akkor rugó kell. Azt a teljes szárra számold, a távtartót már ne tedd vissza bele.
Pontosabban piskóta és macskahányás közti átmenet

Vegyszert nem kapott és a hõlégfúvó sem tehetett be neki, annyit azért nem kapott, akkor a szimmering és a gumi-porvédõ is rég elfüstölt volna. Már a szétszedés elõtt is lehetett érezni hogy valami nem kóser odabennt, mert ha csak ebben a szárban volt kupak akkor 2-3 centit egybõl beesett, és ha kézzel összenyomtam akkor sem ellennyomást/visszarugást lehetett érezni, hanem szép komótosan ment be a becsúszó amig a szétmorzsolódott elasztomert összetömörítette. Keresek majd vmi rugót bele, vagy más telóból vagy légpuskából, mindegyikbõl van készlet a padláson

#968
Posted 2009. April 03. - 08:28

#969
Posted 2009. April 02. - 19:59

Szia! Igen, igen, az a rohadt 23-as!
Fogalmam sincs hogy mitõl szorul, csak arra tudok gondolni hogy a tízen- egy-két év alatt kicsit eltorzult a mûanyag, hiszen az elõfeszítés miatt végülis folyamatosan terhelés alatt van. Azért is furcsa, mert a teló egyébként nem hiszem hogy sokat lett volna használva, a teflonozás 100%-os, az elasztomerek és a szimmeringek is gyári állapotúak. Passz.
Nakérem

Sikerült szétszedni, végülis hõlégfúvóval befújtam neki, majd fogóval kicibáltam, szerencsére egyben maradt minden, a szétszedés további részével már nem volt gond. Meglepõ módon a problémás szárban piskótaállagú volt az elasztomer, míg a másik szárban teljesen ép. Lehet hogy azt cserélték idõközben...
#970
Posted 2009. April 02. - 15:19

Azt mondod ami a Pdf-en 23-nak van számozva? Valami kampós dologgal kéne talán alányúlni, vagy nem is tudom. Hát ha már nagyon meggyötörted akkor lehet amúgy is cserés lenne.
Szia! Igen, igen, az a rohadt 23-as!

#971
Posted 2009. April 01. - 15:23


#972
Posted 2009. April 01. - 14:41

#973
Posted 2009. April 01. - 10:52

Don: Leírás itt a 28. oldalon. Nézzétek meg a forgalmazók listáját a végén!
Ötletem nincs, hogy tudnád kiszedni, ha összenyomod nem ér ki, hogy jobban alá tudj nyúlni?
Szia!
Nagyon köszi a pdf-et, nagyon jó kis anyag, asszem ennek a jövõben is hasznát vehetem majd!
Az a baj hogy összenyomott állapotban is kb 5-6 centi mélyen van a kérdéses mûanyag közdarab, ezt ki tudom húzni egy kicsit de utána megszorul, és bárhogy cibálom nem jön ki, lecsúszik róla a fogó. Kezdem megunni, lehet hogy szétbrutalizálom, aztán majd pótolom valahogy: vagy találok vhol ilyet, vagy esztergáltatok pl. danamidból. (Próbáltam melegíteni, olajozni, forgatni, de semmi...)
#975
Posted 2009. March 31. - 16:05

Megint én, és megint az Indy

Bárhogyan próbálgatom, nem jön ki a jobb szárból a rugó és az elasztomer közötti mûanyag "hogyhíjják"

A becsúszószár teteje alatt 2-3 centivel megszorul, fogóval viszonylag stabilan rá tudok fogni, de nem tudom kicibálni. Lehetséges hogy a használattól vagy az olajtól deformálódott? Ti mit tennétek a helyemben (a falhozvágáson túl)? Köszi
#976
Posted 2009. March 30. - 13:40

Don: Lecsavarod mind a két kupakot- kiveszed az elasztomereket (mindkét szárból)- az elasztomerek alján van egy mûanyag pöcök, piszkáld ki azt is.
Végy egy elemlámpát és nézz a becsúszó aljára. Na ott lesz egy 5-ös vagy 6-os imbusz. Azokat kell kicsavarnod és kész is, szétjön az egész, egyszerû mint egy pofon! Nekem volt egy hosszú L alakú vasrúdra heggesztve egy imbusz, úgy tudtam lenyúlni az aljára.
Elasztomerek helyett légpuskarugó! Olcsó és 70 kilóhoz pont jó, ha kettõt teszel bele és nem is drága! Ha kérdésed van írj!
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a segítséget, mostmár világos minden! Az egyik oldalról még nem akar kijönni az elasztomer (a mûanyag akad valamiért...) de majd csak túljárok az eszén

Köszi a segítséget és jó bringázást & szép idõt mindenkinek!

#977
Posted 2009. March 29. - 22:17

Végy egy elemlámpát és nézz a becsúszó aljára. Na ott lesz egy 5-ös vagy 6-os imbusz. Azokat kell kicsavarnod és kész is, szétjön az egész, egyszerû mint egy pofon! Nekem volt egy hosszú L alakú vasrúdra heggesztve egy imbusz, úgy tudtam lenyúlni az aljára.
Elasztomerek helyett légpuskarugó! Olcsó és 70 kilóhoz pont jó, ha kettõt teszel bele és nem is drága! Ha kérdésed van írj!
#978
Posted 2009. March 29. - 22:04

szedd ki a belsejet aztan vilagits bele hoze lampaval
RAUH-Welt
B E G R I F F
#979
Posted 2009. March 29. - 21:16

ha talalsz rajta csavart, tekerd ki, aztan huzd szet. nem lehet tul bonyolult. manualt a neten kb eselytelen hogy fogsz hozza talalni.
ha elasztomeres akkor viszont bajban leszel, mivel olyat mar sehol nem fogsz kapni hozza. ha rugos akkor talan van eselyed.
ja, persely/szimmering detto. ka kopi a mocskot, akkor gatyabarazas utan is kopni fogja
Sziasztok!
Köszi a választ, de pont azon akadtam el hogy sehol egy csavar... ennek el van lapítva az alja a kerékanyánál, és nincs alul csavar mint pl. a Judyknál. A féktüskéket kitekertem hátha az a nyitja, de nem. Szerintem a szimmering alatt lehet valami trükk, csak nem merek vaktában nekiesni :-(
Más RS villákhoz sok manualt találtam, de pont ehhez nincsen sehol sem.
Ha jól tudom ez rugó és elasztomer kombináció, de egyelõre csak a rugók jönnek ki, így nem tudom hogy a marshmalow tömbök milyen állapotúak

#980
Posted 2009. March 29. - 20:49

de sztem is inkább rugó.. ha jól tudom, ezek el tudnak öregedni némiképp..