az a nyers fem szin meg mindig a gyengem... a 90es evek eleje ota vagyom ra, de sose volt
Jelentkezz be Regisztrálj

Retro - régi idõk bicaja
#261
Posted 2020. May 30. - 20:05

- talpfa likes this
#262
Posted 2020. May 29. - 16:56

#263
Posted 2020. March 24. - 20:11

Szép lett. A jófogáson láttam nemrég egy m737-es hajtást, az talán jobban passzolna hozzá, de így is nagyon szép. Gratula.
Köszi.
Ha cserélnem kellene a Deore LX hajtóművet, akkor szívem szerint egy Race Face TurbineLP-re cserélném.
Ha nem unjátok még, akkor folytatnám pár képpel?!?
- arn likes this
#264
Posted 2020. March 23. - 09:27

Lelkes amatőr home video, a home officban. Unatkoztam.
![]()
Bocs a minőségért.
Szép lett. A jófogáson láttam nemrég egy m737-es hajtást, az talán jobban passzolna hozzá, de így is nagyon szép. Gratula.
#265
Posted 2020. March 22. - 20:35

Lelkes amatőr home video, a home officban. Unatkoztam.
Bocs a minőségért.
https://www.youtube....h?v=XpazM_h8OtM
- Sandman likes this
#266
Posted 2020. March 10. - 15:03

#267
Posted 2020. February 24. - 21:52

Nem tűnik rossz vételnek. Kár, hogy ilyen kicsi a váz.
https://www.jofogas....__101749397.htm
Gyerekbringának való méret. Kár, hogy ennyi pénzért letakarítani sem volt ideje.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#268
Posted 2020. February 24. - 21:36

#269
Posted 2019. December 11. - 17:57

nyilvan helyen kell kezelni a dolgot... ennel durvabb reszen en sem megyek vele, de tudom, hogy merre tekerek
ilyen szintu terepeken viszont semmivel sem jobb montival menni, hasonloan kenyelmes, es gyorsabb. 32es tubelesses gumik vannak rajta.
onmagaban a koskormany semmivel sem kenyelmetlenebb, vagy "hajolosabb" (felsofogasban), mint barmelyik egyenes. nekem pl az xc bringamon jobban kell gornyedni, mint ezen. direkt arra van kitalalva, hogy orakon keresztul kenyelmes legyen. a nem turamontinal ez nem szempont, illetve a koskormany azert is kenyelmesebb, mert keskeny, es tobbfelekepp lehet fogni. a 29er xc montimon begorcsolnek, ha 3 orat kellene rajta aszfalton tekerni.
Arn:
Ezt aláírom. A már említett egysebis országútin (Mongoose Maurice) is egy "bullhorn" kormány van, tudom értékelni a legalább 3 különféle fogást, amit nyújt. De annál lejjebb nem nyúlkálnék..
Az a baj, hogy az egyetlen koskormányos bringám, egy nagyon retro országúti, színtiszta verseny geometriás, én meg nem vagyok az. Fiatalabb koromban nagyon jókat bringáztam vele, most, október végén elővettem, hogy nosztalgiából megyek vele egy tókört, aztán az utca végéről visszafordultam, és átültem egy másikra...
Most nem csak a Toughroadhoz, de ehhez is vettem egy pár SPD pedált. Adok neki még egy esélyt úgy, hogy legalább a klipszes pedállal ne kelljen vacakolnom, de a geometria ettől még nem változik meg. Jó 10 centivel lejjebb van a kormány teteje, mint a nyereg, és a stucnit már nemigen lehet feljebb húzni. Valami ősmontiból csencselt stucnival meg nagyon hülyén nézne ki... Ezért kezdtem inkább itt pedzegetni (vagy csak akartam?), hogy a retrobingás topicból hátha valaki tudná értékelni...
Az említett túraszakaszon én sem tudtam, mi vár rám, azért mentem oda, hogy megnézzem... Gondoltam, egy pár Schwalbe Big Bennel mi bajom lehet? (Lehet, hogy ki kellett volna engednem belőlük egy kis levegőt.) A túra egyébként úgy folytatódott, hogy Csicsó alól mindenféle dűlőutakon átkommandóztam Dörgicsére. (Naná, majd felmászom Óbudavár-Mencshelynek, aztán onnan gurulok vissza...) Oda is asszem, jobban passzol az 50 mm-es gumi, mint a 32-35-ös... Szóval neked is a célodnak megfelelő bringád van, meg remélhetőleg nekem is az lesz. A fiatalabbak legfeljebb ezután is le fognak hagyni aszfalton a Kellys trekkingjükkel, ez van.
Egyébként én is a keskenyebb gumis konkurrencia felől indultam. Össze is gyűjtöttem a szóba jöhető típusok geometria adatait egy táblázatba, de nem tudtam belőle semmi értelmes következtetést levonni. (Azon kívül, hogy furcsa módon a Toughroad reach-e a leghosszabb, pedig elvileg azon ülök a legegyenesebben.) Aztán csináltam egy gondolatkísérletett, hogy melyikkel járdáznék a legszívesebben... Meg erre fel tudok majd tenni gyerekülést is, ha esetleg jön az unoka...
- Kisherceg likes this
#270
Posted 2019. December 10. - 16:43

72-73 fokos fejcsőszög meg ejtett, keskeny kormány. A CX-emmel jártam enyhébb terepen, amiben volt 15-20 fok körüli lejtő, nekem már az ijesztő ilyen setuppal. Minden elismerésem, akik ilyenekkel komolyabb terepen el-elevickélgetnek.
A véleményemet ismeritek: akkor már merev villás MTB
- blash likes this
#271
Posted 2019. December 10. - 16:29

#272
Posted 2019. December 10. - 16:25

Kinek a pap..kinek a paplan.. Soha ne általánosítsunk, bitte !
Én pl elképzelhetetlennek tartom a koskormányt, nekem teljesen kényelmetlen és bizonytalan a fogás rajta. Terepre főleg nem tartom jónak de látom hogy sokan szeretitek. (de fel nem fogom )
- blash likes this
#273
Posted 2019. December 10. - 11:35

Bár ha a felszereltség alapján akarjátok beazonosítani, az félre vezethet. Vannak annak a bringának fontosabb - és egyedibb - tulajdonságai is annál, minthogy most Deore, vagy Alivio, vagy Sram GX...
Arn:
Próbáld meg egyszer az endurance bringáddal, hogy mész Nagyvázsonyból Vidámpetting felé (Vigántpetend, de előszőr tényleg úgy olvastam a szemem sarkából...), aztán még a szerpentin előtt leborítasz balra, ahol jelölve is van, hogy bringaút Monoszló felé. Először olyan, hogy akár időfutam bringával is el lehetne rajta menni. Aztán lesz belőle "normál" erdészeti kétnyomos. Aztán még Balatoncsicsó előtt le fogsz szállni, pedig lejt...
Mondjuk ott lehet, hogy én is le fogok szállni a ...-ról, vagy kell még gyúrnom alkarra...
nyilvan helyen kell kezelni a dolgot... ennel durvabb reszen en sem megyek vele, de tudom, hogy merre tekerek ilyen szintu terepeken viszont semmivel sem jobb montival menni, hasonloan kenyelmes, es gyorsabb. 32es tubelesses gumik vannak rajta.
onmagaban a koskormany semmivel sem kenyelmetlenebb, vagy "hajolosabb" (felsofogasban), mint barmelyik egyenes. nekem pl az xc bringamon jobban kell gornyedni, mint ezen. direkt arra van kitalalva, hogy orakon keresztul kenyelmes legyen. a nem turamontinal ez nem szempont, illetve a koskormany azert is kenyelmesebb, mert keskeny, es tobbfelekepp lehet fogni. a 29er xc montimon begorcsolnek, ha 3 orat kellene rajta aszfalton tekerni.
Edited by arn, 2019. December 10. - 11:36.
#274
Posted 2019. December 09. - 20:06

Kisherceg:
Talált, süllyedt. Pontosan ezt rendeltem meg akkor szombat este.
Annyi csavar van a történetben, hogy M-es már nincs a 2019-esből, sem az SLR 1-ből, sem az SLR 0-ból. SLR 2 meg nem kell, mert annak már nem karbon a nyeregcsöve.
Végül megajánlottak egy 2020-ast, valamicske - ennél kisebb - kedvezménnyel. Furcsa módon a 2020-as modell alapára kevesebb, mint a 2019-esé. Ami spórolásra engedne következtetni, de a speckó elvileg ugynaz. Viszont így kisebb kedvezménnyel is közel tudott jönni az eredeti elképzeléshez annyira, hogy azt még be tudtam nyelni. A 2020-as modellnek legalább szebb a színe...
Eddie:
Na igen, az éles szélű bazalt... Nem birtam már elég lassan menni rajta a mostani, merev villás 26"-os montiból alakitott túrázósommal. Szerencsére ahol leszálltam, onnan már csak 100 méterre volt az tükörsima új szőlészeti út Csicsó határában.
De térjünk vissza a retro bringákhoz.
#275
Posted 2019. December 09. - 14:59

- blash likes this
#277
Posted 2019. December 09. - 08:32

Bár ha a felszereltség alapján akarjátok beazonosítani, az félre vezethet. Vannak annak a bringának fontosabb - és egyedibb - tulajdonságai is annál, minthogy most Deore, vagy Alivio, vagy Sram GX...
Arn:
Próbáld meg egyszer az endurance bringáddal, hogy mész Nagyvázsonyból Vidámpetting felé (Vigántpetend, de előszőr tényleg úgy olvastam a szemem sarkából...), aztán még a szerpentin előtt leborítasz balra, ahol jelölve is van, hogy bringaút Monoszló felé. Először olyan, hogy akár időfutam bringával is el lehetne rajta menni. Aztán lesz belőle "normál" erdészeti kétnyomos. Aztán még Balatoncsicsó előtt le fogsz szállni, pedig lejt...
Mondjuk ott lehet, hogy én is le fogok szállni a ...-ról, vagy kell még gyúrnom alkarra...
- blash likes this
#278
Posted 2019. December 09. - 07:58

A következő tippem ez lett volna, de ez nem 2x10:
https://www.planetx....t-bar-road-bike
Illetve ez, de ez 2x9:
https://www.decathlo...id_8548314.html
Kisherceg:
Nem külföldi webshopból rendeltem. Meg úgy látszik, a Deca kínálátát sem néztem át elég figyelmesen... Ezeknél azért kicsit "monstercrossosabb" gumira.
Arn:
Koskormányt azért nem akarok, mert 55 éves vagyok, enyhén pocakos, és sosem voltam hajlékony... Kivétel lehetett volna a Merida Silex, az extrém magas fejcső miatt.
Elböcölléztem én egyszer a 25 mm-es gumijú országúti egysebimmel is azon a szakaszon, ahol később a montival pofára estem, amikor porvihar jött szembe durva északnyugati széllel, nem akartam az aszfalton "kerülni". De azért nem ez a kedvenc szórakozásom. A választott típuson kismintás terepgumik vannak, ha úgy érzem, hogy nagyon visszafog aszfalton, majd kicserélem egy inkább odavalóra. (Ami nem lesz egyszerű, mert...)
A stílus tehát megvan. Egy 29"-es monti és egy gravel bringa szerelemgyerekét keressük, alu vázzal, karbon villával, egyenes kormánnyal, hidraulikus tárcsafékkel, 2 * 10-es hajtással, amiből a hajtómű nem Shimano. (Meg a lánc is ugyanúgy 10-es KMC, mint a Kisherceg által talált Mer'dán. Úgy látszik, ezek a távol-keleti márkák mind egyformán spórolnak...)
#279
Posted 2019. December 08. - 23:15

https://www.planetx....t-bar-road-bike
Illetve ez, de ez 2x9:
https://www.decathlo...id_8548314.html
Edited by Kisherceg, 2019. December 08. - 23:16.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#280
Posted 2019. December 08. - 22:51

En is aszfalton hasznalom (ez outi, terepgumi szvsz felesleges), alkalmankent szoktam sotteren es folduton tekerni.
Edited by arn, 2019. December 08. - 22:51.