ide is, hátha...
https://bolha.testbi...lvihetok-373647
"Elkelt"
80-as évek végi acélvázas trekking bicaj vásárlásán gondolkodom.Nehéz középrészt találni ezekhez ha mégis cserélni kell?
Valamint mire kell még figyelni ezeknél?
Szerintem ugyanazok lehetnek benne, mint a korabeli montiknál (négyszögtengelyes) mai napig kaphatóak gombokért, pl.:
https://www.bike24.c...?menu=1000,2,81
Én a vázra figyelnék elsősorban, hogy ne legyen megrepedve, az összes többi alkatrészt be lehet szerezni még mindig. Ha találsz valami jót, linkeld be esetleg, biztosan kószál még erre rajtam kívül is néhány fanatikus, aki megszakérti. Személy szerint a korai 90-es bringákat preferálom, de akkoriban még tartós kerékpárok készültek az örökkévalóságnak.
Ajánlom egyébként a:
oldalt, ahol egészen különleges alkatrészek is felbukkannak és nagyon segítőkész a közösség, illetve hatalmas az archív anyag, az ismertebb márkáknak utána tudsz nézni, mielőtt megveszed.
80-as évek végi acélvázas trekking bicaj vásárlásán gondolkodom.Nehéz középrészt találni ezekhez ha mégis cserélni kell?
Valamint mire kell még figyelni ezeknél?
az a nyers fem szin meg mindig a gyengem... a 90es evek eleje ota vagyom ra, de sose volt
Szép lett. A jófogáson láttam nemrég egy m737-es hajtást, az talán jobban passzolna hozzá, de így is nagyon szép. Gratula.
Köszi.
Ha cserélnem kellene a Deore LX hajtóművet, akkor szívem szerint egy Race Face TurbineLP-re cserélném.
Ha nem unjátok még, akkor folytatnám pár képpel?!?
Lelkes amatőr home video, a home officban. Unatkoztam. Bocs a minőségért.
Szép lett. A jófogáson láttam nemrég egy m737-es hajtást, az talán jobban passzolna hozzá, de így is nagyon szép. Gratula.
Lelkes amatőr home video, a home officban. Unatkoztam. Bocs a minőségért.
https://www.youtube....h?v=XpazM_h8OtM
Nem tűnik rossz vételnek. Kár, hogy ilyen kicsi a váz.
https://www.jofogas....__101749397.htm
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
nyilvan helyen kell kezelni a dolgot... ennel durvabb reszen en sem megyek vele, de tudom, hogy merre tekerek ilyen szintu terepeken viszont semmivel sem jobb montival menni, hasonloan kenyelmes, es gyorsabb. 32es tubelesses gumik vannak rajta.
onmagaban a koskormany semmivel sem kenyelmetlenebb, vagy "hajolosabb" (felsofogasban), mint barmelyik egyenes. nekem pl az xc bringamon jobban kell gornyedni, mint ezen. direkt arra van kitalalva, hogy orakon keresztul kenyelmes legyen. a nem turamontinal ez nem szempont, illetve a koskormany azert is kenyelmesebb, mert keskeny, es tobbfelekepp lehet fogni. a 29er xc montimon begorcsolnek, ha 3 orat kellene rajta aszfalton tekerni.
Arn:
Ezt aláírom. A már említett egysebis országútin (Mongoose Maurice) is egy "bullhorn" kormány van, tudom értékelni a legalább 3 különféle fogást, amit nyújt. De annál lejjebb nem nyúlkálnék..
Az a baj, hogy az egyetlen koskormányos bringám, egy nagyon retro országúti, színtiszta verseny geometriás, én meg nem vagyok az. Fiatalabb koromban nagyon jókat bringáztam vele, most, október végén elővettem, hogy nosztalgiából megyek vele egy tókört, aztán az utca végéről visszafordultam, és átültem egy másikra...
Most nem csak a Toughroadhoz, de ehhez is vettem egy pár SPD pedált. Adok neki még egy esélyt úgy, hogy legalább a klipszes pedállal ne kelljen vacakolnom, de a geometria ettől még nem változik meg. Jó 10 centivel lejjebb van a kormány teteje, mint a nyereg, és a stucnit már nemigen lehet feljebb húzni. Valami ősmontiból csencselt stucnival meg nagyon hülyén nézne ki... Ezért kezdtem inkább itt pedzegetni (vagy csak akartam?), hogy a retrobingás topicból hátha valaki tudná értékelni...
Az említett túraszakaszon én sem tudtam, mi vár rám, azért mentem oda, hogy megnézzem... Gondoltam, egy pár Schwalbe Big Bennel mi bajom lehet? (Lehet, hogy ki kellett volna engednem belőlük egy kis levegőt.) A túra egyébként úgy folytatódott, hogy Csicsó alól mindenféle dűlőutakon átkommandóztam Dörgicsére. (Naná, majd felmászom Óbudavár-Mencshelynek, aztán onnan gurulok vissza...) Oda is asszem, jobban passzol az 50 mm-es gumi, mint a 32-35-ös... Szóval neked is a célodnak megfelelő bringád van, meg remélhetőleg nekem is az lesz. A fiatalabbak legfeljebb ezután is le fognak hagyni aszfalton a Kellys trekkingjükkel, ez van.
Egyébként én is a keskenyebb gumis konkurrencia felől indultam. Össze is gyűjtöttem a szóba jöhető típusok geometria adatait egy táblázatba, de nem tudtam belőle semmi értelmes következtetést levonni. (Azon kívül, hogy furcsa módon a Toughroad reach-e a leghosszabb, pedig elvileg azon ülök a legegyenesebben.) Aztán csináltam egy gondolatkísérletett, hogy melyikkel járdáznék a legszívesebben... Meg erre fel tudok majd tenni gyerekülést is, ha esetleg jön az unoka...
72-73 fokos fejcsőszög meg ejtett, keskeny kormány. A CX-emmel jártam enyhébb terepen, amiben volt 15-20 fok körüli lejtő, nekem már az ijesztő ilyen setuppal. Minden elismerésem, akik ilyenekkel komolyabb terepen el-elevickélgetnek.
A véleményemet ismeritek: akkor már merev villás MTB
Kinek a pap..kinek a paplan.. Soha ne általánosítsunk, bitte !
Én pl elképzelhetetlennek tartom a koskormányt, nekem teljesen kényelmetlen és bizonytalan a fogás rajta. Terepre főleg nem tartom jónak de látom hogy sokan szeretitek. (de fel nem fogom )
Bár ha a felszereltség alapján akarjátok beazonosítani, az félre vezethet. Vannak annak a bringának fontosabb - és egyedibb - tulajdonságai is annál, minthogy most Deore, vagy Alivio, vagy Sram GX...
Arn:
Próbáld meg egyszer az endurance bringáddal, hogy mész Nagyvázsonyból Vidámpetting felé (Vigántpetend, de előszőr tényleg úgy olvastam a szemem sarkából...), aztán még a szerpentin előtt leborítasz balra, ahol jelölve is van, hogy bringaút Monoszló felé. Először olyan, hogy akár időfutam bringával is el lehetne rajta menni. Aztán lesz belőle "normál" erdészeti kétnyomos. Aztán még Balatoncsicsó előtt le fogsz szállni, pedig lejt...
Mondjuk ott lehet, hogy én is le fogok szállni a ...-ról, vagy kell még gyúrnom alkarra...
nyilvan helyen kell kezelni a dolgot... ennel durvabb reszen en sem megyek vele, de tudom, hogy merre tekerek ilyen szintu terepeken viszont semmivel sem jobb montival menni, hasonloan kenyelmes, es gyorsabb. 32es tubelesses gumik vannak rajta.
onmagaban a koskormany semmivel sem kenyelmetlenebb, vagy "hajolosabb" (felsofogasban), mint barmelyik egyenes. nekem pl az xc bringamon jobban kell gornyedni, mint ezen. direkt arra van kitalalva, hogy orakon keresztul kenyelmes legyen. a nem turamontinal ez nem szempont, illetve a koskormany azert is kenyelmesebb, mert keskeny, es tobbfelekepp lehet fogni. a 29er xc montimon begorcsolnek, ha 3 orat kellene rajta aszfalton tekerni.
Edited by arn, 2019. December 10. - 11:36.
Kisherceg:
Talált, süllyedt. Pontosan ezt rendeltem meg akkor szombat este.
Annyi csavar van a történetben, hogy M-es már nincs a 2019-esből, sem az SLR 1-ből, sem az SLR 0-ból. SLR 2 meg nem kell, mert annak már nem karbon a nyeregcsöve.
Végül megajánlottak egy 2020-ast, valamicske - ennél kisebb - kedvezménnyel. Furcsa módon a 2020-as modell alapára kevesebb, mint a 2019-esé. Ami spórolásra engedne következtetni, de a speckó elvileg ugynaz. Viszont így kisebb kedvezménnyel is közel tudott jönni az eredeti elképzeléshez annyira, hogy azt még be tudtam nyelni. A 2020-as modellnek legalább szebb a színe...
Eddie:
Na igen, az éles szélű bazalt... Nem birtam már elég lassan menni rajta a mostani, merev villás 26"-os montiból alakitott túrázósommal. Szerencsére ahol leszálltam, onnan már csak 100 méterre volt az tükörsima új szőlészeti út Csicsó határában.
De térjünk vissza a retro bringákhoz.