Tom2: nézegettem a képeidet a TÁR-on, és már-már kedvet kaptam egy ilyen masinához. Csak az a baj, hogy nem tudom hová tenni. a negyedikre nem lehet felcipelni...
De kipróbálni nagyon kipróbálnék valami ilyemit. A fekvõs kategóriából még csak a Margitszigeten bérelhetõ borzalomhoz volt szerencsém személyesen, de a fekvõs érzés abban is tetszett
Ja, van ott egy oldalkocsis tandem. Azzal lehet jókat mûvelni ))
--Trifo
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
Indította
Bikemag
, 2001. június 02. 03:26
#13381
Írta 2003. április 13. - 11:01
#13382
Írta 2003. április 07. - 18:38
Tyito
Akkor ezek szerint kinn leszel a versenyen. Megprobalok attekerni en is, ha minden ugy sikerul ahogy szeretnem. Viszont ide:
http://www.fejer-tura.hu/kerekpar.html
biztos megyek. Talan osszejon egy kis csapat fekvo gepekbol is. Akinek hasonlo szerkezete van, vagy erdekli a dolog, jojjon el batran. Aki fikazni akar az inkabb kerulje el. Legyen bekesseg.
Csovaz,
Tom2
Akkor ezek szerint kinn leszel a versenyen. Megprobalok attekerni en is, ha minden ugy sikerul ahogy szeretnem. Viszont ide:
http://www.fejer-tura.hu/kerekpar.html
biztos megyek. Talan osszejon egy kis csapat fekvo gepekbol is. Akinek hasonlo szerkezete van, vagy erdekli a dolog, jojjon el batran. Aki fikazni akar az inkabb kerulje el. Legyen bekesseg.
Csovaz,
Tom2
#13383
Írta 2003. március 21. - 10:09
A TiszaMarcsi elõtt vagy után majd ki lehet próbálni, ha akarjátok.
El tudod majd dönteni, hogy buli-e? 8)
El tudod majd dönteni, hogy buli-e? 8)
#13384
Írta 2003. március 20. - 02:44
gabo melyik fele rekordra gondolsz .. ugyanis letezik tobb...
amugy szerintem buli egy ilyen ..es nem kell egybol elsportra gondolni..
amugy szerintem buli egy ilyen ..es nem kell egybol elsportra gondolni..
#13385
Írta 2003. március 19. - 21:32
ma láttam egy ilyet (én régen azt hittem, hogy mozgássérült bico) és ugy ment, hogy az országutiokat is ugy oda verné,hogy csak na. ----------------ZUUMMM----------------- és máris átlépett egy másik dimenzioba ;D
#13386
Írta 2003. március 19. - 21:22
Tom2: Azon gondolkodtam akkor, hogy visszafordulok, miután intettünk egymásnak..... sajnálom, hogy tovább siettem! :-\
#13387
Írta 2003. március 19. - 15:50
ha azt írja ki hozzászólás elküldésekor hogy zero sized reply, akkor csak nyomj egy frissítést, egy ok-t és máris minden stimmel
#13388
Írta 2003. március 19. - 15:48
Üdv!
Megpróbálom ismét leírni, hátha most elfogadja ez a tökjórendszer.
Szóval üdv minden rekut kedvelõnek és természetesen a vérprofihozzáértõ és szakértõ kritikusoknak is.
A Dragonfly már máshol szaggatja az aszfaltot. A két újabb vázamat viszont most vinném festetni. Akit érdekel jöjjön el a XXXIII. Országos és Nemzetközi Túrakerékpáros Találkozóra Velencére (Dr. Entz Ferenc Kollégium Ország u. 19.) július 22 – 27.-én. Amennyiben sikerül összetrombitálni az aktív rekusokat elég érdekes színfoltja lennénk a találkozónak. Egyszer egy évben megéri.
A legfrissebb bikmakkban említették nevem, így benéztem. Ha már a kiállításon akkora területet szántak az ilyen gépeknek, igazán lehetne egy kicsivel több, kicsivel pontosabb, az újságban a mostaninál. Bár megértem ha nem megy, mivel nincs egy akkora tömeg mögötte mint pl. a montisok tábora. Ígéretekbõl meg tele a padlás.
A WindcheetaH meg egy kiváló angol márka.
Tyito
Lehet hogy téged láttalak Szegeden szemben tekerni? Mire átértem a négysávos úton a Dragonnal a másik oldalra, már eltünt a bringás srác.
Csõváz,
Ismét elmerülök huzamosabb idõre. Örülhetnek a vérprofik. ;D
Tom2
Megpróbálom ismét leírni, hátha most elfogadja ez a tökjórendszer.
Szóval üdv minden rekut kedvelõnek és természetesen a vérprofihozzáértõ és szakértõ kritikusoknak is.
A Dragonfly már máshol szaggatja az aszfaltot. A két újabb vázamat viszont most vinném festetni. Akit érdekel jöjjön el a XXXIII. Országos és Nemzetközi Túrakerékpáros Találkozóra Velencére (Dr. Entz Ferenc Kollégium Ország u. 19.) július 22 – 27.-én. Amennyiben sikerül összetrombitálni az aktív rekusokat elég érdekes színfoltja lennénk a találkozónak. Egyszer egy évben megéri.
A legfrissebb bikmakkban említették nevem, így benéztem. Ha már a kiállításon akkora területet szántak az ilyen gépeknek, igazán lehetne egy kicsivel több, kicsivel pontosabb, az újságban a mostaninál. Bár megértem ha nem megy, mivel nincs egy akkora tömeg mögötte mint pl. a montisok tábora. Ígéretekbõl meg tele a padlás.
A WindcheetaH meg egy kiváló angol márka.
Tyito
Lehet hogy téged láttalak Szegeden szemben tekerni? Mire átértem a négysávos úton a Dragonnal a másik oldalra, már eltünt a bringás srác.
Csõváz,
Ismét elmerülök huzamosabb idõre. Örülhetnek a vérprofik. ;D
Tom2
#13389
Írta 2003. február 12. - 20:45
Huhh, ez aDragonfly naggyon rendbe' van!!!!!!!!
Magam részéröl a kétkereküeket jobban kedvelem, de jó látni, hogy mások mit tudnak összehozni...
Ja, és kössz a linkeket! ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Magam részéröl a kétkereküeket jobban kedvelem, de jó látni, hogy mások mit tudnak összehozni...
Ja, és kössz a linkeket! ;D ;D ;D ;D ;D ;D
#13390
Írta 2003. február 12. - 14:06
jidaki:
Nézz el ide:
http://www.bikemag.h...id=2672;start=0
Szerintem Tom2 még mindig foglalkozik a témával. Ha komolyan érdekel, szerintem e-mailben vagy az Index fórumának keros topikjában megtalálható. Õ rendszeresen teker és épített is rekut.
KT 2.0 itt: http://forum.index.h...006401&uq=14638
Nézz el ide:
http://www.bikemag.h...id=2672;start=0
Szerintem Tom2 még mindig foglalkozik a témával. Ha komolyan érdekel, szerintem e-mailben vagy az Index fórumának keros topikjában megtalálható. Õ rendszeresen teker és épített is rekut.
KT 2.0 itt: http://forum.index.h...006401&uq=14638
#13391
Írta 2003. február 12. - 14:05
pcycle:
Kicsit hiányosak az ismereteid a rekumbens bicokkal kapcsolatban.
A fekvõ bringa egyik legnagyobb elõnye, hogy a gerincedet, karjaidat és a lábaidat sokkal kisebb terhelés éri menet közben, mint a hagyományos kerokon. Így olyanok is bringázhatnak, akik különféle okok miatt a hagyományos kerokat nem használhatják. Mivel kevesebb a terhelés, ezért hosszabb utak esetén sem fárasztja el a használóját annyira, mint a egy normál kero.
Az alacsonyabb súlypont miatt stabilabb a kanyarokban. A kisebb légellenállás miatt sokkal több energiát fordíthatsz a tempó tartására, mint a légellenállás leküzdésére. Ha emlékezetem nem csal, akkor 25-30 km/ó felett a tekerésbe fektetett energia kb. 70-80% a légellenállás leküzdésére fordítódik egy normál bringa esetében.
Tény, hogy a hajtáslánca nem annyira hatékony, mint a hagyományos keroké, de megfelelõ tervezéssel lehet javítani rajta.
S még egy elgondolkodtató adat. A kerékpáros sebességi rekordot rekumbens bicoval tartják!
Szóval azért leszólni valamit, mert újszerû és furcsa, finoman fogalmazva is tájékozatlanságra, szûklátókörûségre vall.
Próbáltad már, hogy ilyen vélemény alakult ki benned?
Kicsit hiányosak az ismereteid a rekumbens bicokkal kapcsolatban.
A fekvõ bringa egyik legnagyobb elõnye, hogy a gerincedet, karjaidat és a lábaidat sokkal kisebb terhelés éri menet közben, mint a hagyományos kerokon. Így olyanok is bringázhatnak, akik különféle okok miatt a hagyományos kerokat nem használhatják. Mivel kevesebb a terhelés, ezért hosszabb utak esetén sem fárasztja el a használóját annyira, mint a egy normál kero.
Az alacsonyabb súlypont miatt stabilabb a kanyarokban. A kisebb légellenállás miatt sokkal több energiát fordíthatsz a tempó tartására, mint a légellenállás leküzdésére. Ha emlékezetem nem csal, akkor 25-30 km/ó felett a tekerésbe fektetett energia kb. 70-80% a légellenállás leküzdésére fordítódik egy normál bringa esetében.
Tény, hogy a hajtáslánca nem annyira hatékony, mint a hagyományos keroké, de megfelelõ tervezéssel lehet javítani rajta.
S még egy elgondolkodtató adat. A kerékpáros sebességi rekordot rekumbens bicoval tartják!
Szóval azért leszólni valamit, mert újszerû és furcsa, finoman fogalmazva is tájékozatlanságra, szûklátókörûségre vall.
Próbáltad már, hogy ilyen vélemény alakult ki benned?
#13392
Írta 2003. február 11. - 12:00
Tévedések elkerülése végett, én nem a normál bicikli és tekerés ellen pofázok, hiszen én is ezt mqvelem már egy jó ideje, csak egyszeruen érdekel ez az "álternátív" mozgásforma.
Meg egyátalán, az építés mikéntje... milyen anyagból...(láttam fémbQl, karbonból, fából is-csak vázat, és teljes biciklit is...)
Szeretek ilyen dolgokat kipróbálni! ;Dhttp://URL
Meg egyátalán, az építés mikéntje... milyen anyagból...(láttam fémbQl, karbonból, fából is-csak vázat, és teljes biciklit is...)
Szeretek ilyen dolgokat kipróbálni! ;Dhttp://URL
#13393
Írta 2003. február 11. - 11:33
Mindkettõ megvan!
Java részt ezt a kerót használom:
Münsterben készült 1997 ben. kicsit átlett már variálva, ez a kép kb két és fél éve készült.
Annál nincs is felemelõbb érzés, amikor egy ösbunkó (term. a kocsi ablakából) tekerés közben kedvesen megszólít:
Mit csinálsz TE álllat?!? :-\ :-X
Üdv.:Tyito
Java részt ezt a kerót használom:
Münsterben készült 1997 ben. kicsit átlett már variálva, ez a kép kb két és fél éve készült.
Annál nincs is felemelõbb érzés, amikor egy ösbunkó (term. a kocsi ablakából) tekerés közben kedvesen megszólít:
Mit csinálsz TE álllat?!? :-\ :-X
Üdv.:Tyito
#13394
Írta 2003. február 11. - 10:27
használni én se használnám, de SZÉP és ezért raktam be
"Nem tudok elképzelni olyan kerót, ami rekumbens, és még szép is egyben. " by EMBER
"Nem tudok elképzelni olyan kerót, ami rekumbens, és még szép is egyben. " by EMBER
#13395
Írta 2003. február 11. - 10:13
haaaat, nem tom! akar milyen dizajnos az a carbon kütyü, nekem valahogy akkor sem jön be. en nem tudnam magamat ilyenen elkepzelni.
maradok inkabb a hagyomanyosnal!
maradok inkabb a hagyomanyosnal!
#13396
Írta 2003. február 11. - 09:58
Jidaki: A légellenállás igaz, de az erõátvitel hatásfoka viszont sokkal gyengébb, mint hagyományosnál + amirõl már írtunk. Bár nem egészen fekszel, mert akkor mit látnál az útból. (és mi van ha erõs oldalszél van?) Csak aszfaltos használata képzelhetõ el, de komolyabb sportolás, vagy versenyzés még itt sem! Ha csak rövidebb és lazább tekeréseket akarsz, akkor esetleg meggondolandó a dolog.
#13397
Írta 2003. február 10. - 19:13
Igen, sz'al az országúti felhasználása érdekelne. Valamint az is izgi lehet, hogy 50%-kal kisebb a légellenállása 1 fekvQ embernek egy kvázi ülQ emberénél... ;D
#13398
Írta 2003. február 10. - 17:23
#13399
Írta 2003. február 10. - 17:10
Nem tudok elképzelni olyan kerót, ami rekumbens, és még szép is egyben.
hát, nem t'om...
http://rqriley.com/xr2.html
8)
#13400
Írta 2003. február 10. - 16:46
Lehet, hogy jó, meg kényelmes, meg minden, de én nkább maradok a montinál. Nem tudok elképzelni olyan kerót, ami rekumbens, és még szép is egyben. Na jó. van egy kivétel. Ha 1 szõke cicababa fekszik benne. De ekkor már nem a keró a szép...