Izgalmas darab! A többiekhez hasonlóan én is azt javaslom, hogy a kezdeti nehézségek miatt ne add fel, próbálkozz még! Mindenképp rakj valami rövid áttételt, amivel el tudsz indulni. Gyakorolj, tanulj meg vele menni, aztán kiderül majd saját tapasztalatból, hogy instabil-e vagy sem nagy sebességnél. Szerintem sokan szívesen megnéznénk a masinádat (én biztosan), tavasszal én benne lenneék egy Bp-Cered-Bp kiruccanásban, vagy persze mûködhet a dolog a Hõsök terén is...Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni hozzáértõktõl. Készítettem egy fekvõkerékpárt, de sajna azt hiszem nem gondoltam át elõtte eléggé. Légyszi nézzétek meg ezeket a képeket róla:
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
Indította
Bikemag
, 2001. június 02. 03:26
#1241
Írta 2012. január 17. - 13:53

#1242
Írta 2012. január 17. - 10:54

Nekem is volt olyan elképzelésem, hogy a hátsó kormányzás jobb lenne...
Megpróbálom megmutatni, miért írták a többiek is, hogy a hátsó kormányzás öngyilkos dolog:
Képzeld el, hogy városon belül egyenesen haladsz, és falszerûen melléd ér egy hosszú csuklósbusz, vagy egy pótkocsis teherautó. Ez több, mint kellemetlen, szeretnél elmenni mellõle, bekanyarodnál jobbra egy mellékutcába.
Elsõ kormányzással sima ügy, meg tudod csinálni.
De hogyan viselkedik a hátsó kormányzás? A jobbra kanyarodáshoz belegyez a hátulja balra! Beljebb megy az út ûrszelvényébe, közelebb a buszhoz, teherautóhoz - ha van még egyáltalán hova mennie. Elõbb-utóbb csúnya baleset következhet be. Ne kezdjünk el jogászkodni az elegendõ oldaltávolságról, meg hogy ilyenkor ki lenne a hibás. Mi vagyunk a "puhatestûek", mi húzzuk a rövidebbet.
Külön kell választani:
- a bulibicajnak épített, forgalomtól elzárt helyen használható idétlenségeket (tele van velük az internet - megnézzük a hiper kreatívokat, de nem a példaképeink),
- a sport célú pályakerékpárokat, és
- a közúti forgalomban alkalmazható dolgokat. Utóbbi kategóriánál a magas túlélési esély, a balesetmentesség fontos tervezési szempont.
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll
#1243
Írta 2012. január 17. - 09:54

Nekem is volt olyan elképzelésem, hogy a hátsó kormányzás jobb lenne bár én egy fordított lengõorrúra gondoltam, de végül csak normál menet irányú lett. Azért kipróbálnák egy fordítotat is.
Eleinte én is két kézzel szorítottam a kormányt a lengõorrún, kellet jó néhány km mire elmertem engedni az egyik kezemmel.
Eleinte én is két kézzel szorítottam a kormányt a lengõorrún, kellet jó néhány km mire elmertem engedni az egyik kezemmel.
#1244
Írta 2012. január 17. - 08:22

Integet, egyszer. Talán.
Visszaemlékezve a saját Pikó-Python videomra, jómagam is minimális gyakorlattal készítettem a filmet. Pár hét, hónap elteltével már sokkal megyõzõbb volt a kép.
Nem vonnék le a látottakból ilyen megállapításokat. Meg kellene nézni egy késõbbi felvételt is.
Mind e mellett negatív a trail! Én is szkeptikus vagyok.
Visszaemlékezve a saját Pikó-Python videomra, jómagam is minimális gyakorlattal készítettem a filmet. Pár hét, hónap elteltével már sokkal megyõzõbb volt a kép.
Nem vonnék le a látottakból ilyen megállapításokat. Meg kellene nézni egy késõbbi felvételt is.
Mind e mellett negatív a trail! Én is szkeptikus vagyok.
#1245
Írta 2012. január 17. - 08:11

Ezt gondolom, már láttad..
Azért az jelzésértékû, hogy a fickó végig két kézzel fogja a kormányt, még csak nem is integet, nem indexel...
#1246
Írta 2012. január 16. - 22:19

Túl vállaltam magam...A pontos méretezésre azért nagyon kíváncsi lennék, Python, elküldhetnéd, ha neked megvannak.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=9ijzld_X0eg
Ezt gondolom, már láttad...
Leírják a tervezést, a buktatókat, a változtatásokat stb. Azt írja Dennis, hogy az egyik haverja, 20 perc után tudott menni a géppel. Számomra a másik érdekesség, hogy a leirat szerint nagy tempónál is stabil. Ezt a fenti és unalmas videó is igazolja.
Sosem változol! Hál' Istennek!Hát, mostmár kezdem érteni miért kaptam annyi szerelmesesemest Cseresznyevirágtól, Barackmagtól és Félcheche Kintsüngtõl.

Lompi, keress már valami vietnami fórumot is. Azok a csajok nekem jobban bejönnek!Most kell ütni a vasat, amíg meleg! Hívassuk meg magunkat elõadást tartani Pekingbe!
Lefordítottam a guglival a mandarint... Nem nagyon lelkesednek az elsõkerék hajtásért... Azt írja, hogy a videón olyan vele menni, mint egy cirkuszi mutatvány! Szerintem, csak az én Python videómat látta. Az valóban olyan!

...és amikor "felnõ", már szívesebben kirándulunk vele, mint csináljuk. De ha jön egy újabb terv (nõ), akkor megint csinálni akarod!Pontosan ez a lényeg!
"A kerékpár olyan mint a gyermekünk. Nagyon jó vele kirándulni, de még nagyobb élvezet amikor csinálja az ember!"
#1247
Írta 2012. január 16. - 21:21

#1248
Írta 2012. január 16. - 21:15

oké papa de kéne egy jó dundi belevalo tolmács csaj aki nem csak forditana szoszerint mert ugye egzotikus ország:)
Én maximum egy kínai ruhaboltost ismerek. Sovány, öreg, és férfi...

#1249
Írta 2012. január 16. - 21:13

végülis ez nem munka, hanem szórakozás
Pontosan ez a lényeg!
"A kerékpár olyan mint a gyermekünk. Nagyon jó vele kirándulni, de még nagyobb élvezet amikor csinálja az ember!"
#1250
Írta 2012. január 16. - 21:12

oké papa de kéne egy jó dundi belevalo tolmács csaj aki nem csak forditana szoszerint mert ugye egzotikus ország:)
#1252
Írta 2012. január 16. - 21:05

#1254
Írta 2012. január 16. - 20:40

Jól néz ki egy az elöl hajtunk hátul kanyargunk felállás, de személy szerint nem kisértem az életem XD
Meg ahogy látom elég sok vas is kell hozzá, fõlegha zártszelvénybõl van, szóval annyira nem lehet könnyû....ésha az enyémre az lett mondva, hogy nem túrázásra való, ami igaz is, mert elsõdleges felhasználási célnak a sportosságot jelöltem meg, akkor ezt pláne nem lehet túrásitani, mert szinte sehova nem lehet táskát rakni....hátsó kormányzott kerékre én tuti nem pakolnék semmi súlyt, mert a taknyolási faktort szerintem elég jól megnövelné, de ez csak az én véleményem...
Különlegességnek jó, de szerintem nem igazán praktikus konstrukció.
Egyébként kezdetben énis idegenkedtem a lengõorrú konstrukciótól, de ha hozzászokik az ember, akkor már nem gáz annyira hogy fekszel is, meg egy kereket hajtasz és kormányzol egyszerre...gyakorlás kérdése az egész, és ehhez nemkell nagyon sok gyakorlás, pár óra és az alapok meg a biztonságos közlekedés elsajátitható egy forgalommentes parkolóban.
Meg ahogy látom elég sok vas is kell hozzá, fõlegha zártszelvénybõl van, szóval annyira nem lehet könnyû....ésha az enyémre az lett mondva, hogy nem túrázásra való, ami igaz is, mert elsõdleges felhasználási célnak a sportosságot jelöltem meg, akkor ezt pláne nem lehet túrásitani, mert szinte sehova nem lehet táskát rakni....hátsó kormányzott kerékre én tuti nem pakolnék semmi súlyt, mert a taknyolási faktort szerintem elég jól megnövelné, de ez csak az én véleményem...
Különlegességnek jó, de szerintem nem igazán praktikus konstrukció.
Egyébként kezdetben énis idegenkedtem a lengõorrú konstrukciótól, de ha hozzászokik az ember, akkor már nem gáz annyira hogy fekszel is, meg egy kereket hajtasz és kormányzol egyszerre...gyakorlás kérdése az egész, és ehhez nemkell nagyon sok gyakorlás, pár óra és az alapok meg a biztonságos közlekedés elsajátitható egy forgalommentes parkolóban.
#1255
Írta 2012. január 16. - 20:33

én nem aztmondtam hogy dobd ki csak probálj ki mást tipust is
amugy volt phytonom nekemis de az egy car nem egy stabil joszág még megfelelö kormányszög után sem
amugy volt phytonom nekemis de az egy car nem egy stabil joszág még megfelelö kormányszög után sem
#1256
Írta 2012. január 16. - 20:23

Köszönöm a válaszokat!
Azért nem csak úgy vaktában csináltam, bár az tény, hogy papíron nem terveztem meg elõre túl részletesen. Dennis képeit én is megnézegettem elõtte (amit lompi belinkelt), de azért nem ragaszkodtam hozzá túlságosan. Nem olyan spéci acélból van, amit õ ír, csak 20x2-es zártszelvénybõl, mert csak ezt tudtam olcsón és csak ilyen vastagat ívvel heggeszteni (csõhöz még nem tudok elég jól és kísérletnek ez is megfelelt). Próbáltam minél jobban összezömíteni, ne legyenek olyan nagy üres helyek benne, mint az övében, mert minek? Rövidebb szakaszon a zártszelvényen is kisebb lesz a terhelés.
A pontos méretezésre azért nagyon kíváncsi lennék, Python, elküldhetnéd, ha neked megvannak.
A kerekek közelebb vannak egymáshoz, mert tartottam tõle, hogy a menetes gömbfejek nem engednek túl nagy szögben elfordulást és így kisebb ívben fordul, de ez azt hiszem megint csak a stabilitás rovására ment. A méreteket egyébként én is „levettem” Dennis képeirõl, a kerekek méretébõl (gondoltam 27”, vagyis kb. 70 cm), de mikor ellenõrzésképpen összeadogattam Dennis testrészeinek méreteit, az jött ki, hogy õ kb. 230 cm magas:), ekkor kicsit elbizonytalanodtam.
A negatív utánfutásról olvastam elõtte és azt találtam, hogy 63 fok körül van az ideális, nekem kb. 66-ra sikerült. Szerintetek ezt vehetem alapul ennél a szerkezetnél is?
Úgyhogy most én is kipróbálom azt a Goggle Sketchup-ot, amit korábban már többen javasoltatok, mielõtt nekiesnék a flexszel.
Azért még nem adom fel és nem térek át másra (pl. lengõorrúra) sem, mert tetszik benne, hogy a törzsem a hajtómûhöz képest nem „tekeredik el”, ugyanazon darabon van. A kezeknek is kényelmes ez az elrendezés, kiegyeznék vele, ha stabilabb lenne és ez szerintem csak azon múlik, hogy a csuklót lejjebb kellett volna raknom. Egyébként nem került olyan sokba:), ha sikerül belõle szépen kivagdosnom az újrafelhasználható alkatrészeket, csak vennem kell még egy szál zártszelvényt. És persze benne van némi „munkaidõm”, ami elvész, de végülis ez nem munka, hanem szórakozás:). Sajna messze lakok Pesttõl, Debrecentõl és rettentõ gyengén állok anyagilag, de azért ha sikerül jól megcsinálnom, majd én is szeretnék vele személyes találkozókat.
Ha csináltam rajzokat azzal a programmal, majd megmutatom nektek, kiváncsi lennék véleményekre, ahogy korábban kellett volna.
Addig is mégegyszer köszönöm mindenkinek!

Azért nem csak úgy vaktában csináltam, bár az tény, hogy papíron nem terveztem meg elõre túl részletesen. Dennis képeit én is megnézegettem elõtte (amit lompi belinkelt), de azért nem ragaszkodtam hozzá túlságosan. Nem olyan spéci acélból van, amit õ ír, csak 20x2-es zártszelvénybõl, mert csak ezt tudtam olcsón és csak ilyen vastagat ívvel heggeszteni (csõhöz még nem tudok elég jól és kísérletnek ez is megfelelt). Próbáltam minél jobban összezömíteni, ne legyenek olyan nagy üres helyek benne, mint az övében, mert minek? Rövidebb szakaszon a zártszelvényen is kisebb lesz a terhelés.
A pontos méretezésre azért nagyon kíváncsi lennék, Python, elküldhetnéd, ha neked megvannak.
A kerekek közelebb vannak egymáshoz, mert tartottam tõle, hogy a menetes gömbfejek nem engednek túl nagy szögben elfordulást és így kisebb ívben fordul, de ez azt hiszem megint csak a stabilitás rovására ment. A méreteket egyébként én is „levettem” Dennis képeirõl, a kerekek méretébõl (gondoltam 27”, vagyis kb. 70 cm), de mikor ellenõrzésképpen összeadogattam Dennis testrészeinek méreteit, az jött ki, hogy õ kb. 230 cm magas:), ekkor kicsit elbizonytalanodtam.
A negatív utánfutásról olvastam elõtte és azt találtam, hogy 63 fok körül van az ideális, nekem kb. 66-ra sikerült. Szerintetek ezt vehetem alapul ennél a szerkezetnél is?
Úgyhogy most én is kipróbálom azt a Goggle Sketchup-ot, amit korábban már többen javasoltatok, mielõtt nekiesnék a flexszel.
Azért még nem adom fel és nem térek át másra (pl. lengõorrúra) sem, mert tetszik benne, hogy a törzsem a hajtómûhöz képest nem „tekeredik el”, ugyanazon darabon van. A kezeknek is kényelmes ez az elrendezés, kiegyeznék vele, ha stabilabb lenne és ez szerintem csak azon múlik, hogy a csuklót lejjebb kellett volna raknom. Egyébként nem került olyan sokba:), ha sikerül belõle szépen kivagdosnom az újrafelhasználható alkatrészeket, csak vennem kell még egy szál zártszelvényt. És persze benne van némi „munkaidõm”, ami elvész, de végülis ez nem munka, hanem szórakozás:). Sajna messze lakok Pesttõl, Debrecentõl és rettentõ gyengén állok anyagilag, de azért ha sikerül jól megcsinálnom, majd én is szeretnék vele személyes találkozókat.
Ha csináltam rajzokat azzal a programmal, majd megmutatom nektek, kiváncsi lennék véleményekre, ahogy korábban kellett volna.
Addig is mégegyszer köszönöm mindenkinek!

#1258
Írta 2012. január 16. - 18:44

Na mosthogy gépelött ülök nem nagy nyomozásba telt ha ez a hátsokerék vagyis öszkerékhajtás anyira jolet volna akkor minek vesz az ember egy optima condort?
tibimer debrecenbe van egykét lengöoru szerintem a fiuk szivesen megengednének egy probát márcsak öszehasonlitásnak egy kis alap.
tibimer debrecenbe van egykét lengöoru szerintem a fiuk szivesen megengednének egy probát márcsak öszehasonlitásnak egy kis alap.
#1259
Írta 2012. január 16. - 18:11

tibimer azért ha ezt megnézegeted volna kicsit tüzeteseben lehet kicsit joblett volna
FWDRWSRecumbent
FWDRWSRecumbent
#1260
Írta 2012. január 16. - 16:38

némi gyakorlással...
Azért erre is baromi kíváncsi vagyok! Jó lenne kipróbálni!
Azért erre is baromi kíváncsi vagyok! Jó lenne kipróbálni!