Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#12401
Posted 2009. February 21. - 17:25

#12402
Posted 2009. February 19. - 13:22

#12403
Posted 2009. February 19. - 00:00

48asban is kéne találj húzott csõvet. és akkor megvan oldva a szerszám problémád.
1es fal meg, hát nemtudom....
A kivitelezhetõ megoldásokat keresem folyamatosan, minden ötlet érdekel ami megvalósítható. Sajna nem találtam 48-asban 1-es falút. Egyébként alapesetben 1,5-ös falhoz való szerszám az amit többen használni szoktak.
Az 50x1-es fallal mi a gond?
Eddigi tapasztalataim alapján teljesen megfelel, nem gyenge (kb 90kilóhoz), nem nehéz, beszerezhetõ!!, megmunkálható bizonyos kereteken belül, egy csöves gerincvázakhoz trike és swb esetén ideális. lwb-hez már lehet, hogy rugalmas lenne bizonyos esetekben, de ott inkább háromszögelném a vázkialakítást a merevséghez, és így alacsonyabb csõátmérõk is jók.
Szívesen olvasnék egy tanulmányt fekvõ vázakat érõ terhelések esetleges következményeirõl, az igénybevételekrõl, méretezésekrõl, legalább a fõ váztípusoknál, vagy kiragadva egyet és azon szemléltetve mindent számadatokkal, nem általánosítva-ködösítve. Mondjuk egy gépészmérnök tollából aki otthon van ilyen "tudományos" témában, mert én nem értek annyira hozzá + nem is tanultam róla sokat, de nagyon érdekelne. Nagyon õrült ötlet?
Szóval aki ismer valakit akinek van ilyen ismerõse és elég elvont hogy erre hajlandó lenne örömmel venném.



Motyoo
csatlakozom Python kollégához, nagyon igaza van szerintem.
Stoki
De.


#12404
Posted 2009. February 18. - 22:43

Nyakadon a szezon!
#12405
Posted 2009. February 18. - 20:40

Azért átgondolnám :-)
hidegen húzott varrat nélküli sima végû csõ:
45x1,5 1,61kg/m
50x1 1,21kg/m
melegen hengerelt varrat nélküli sima végû csõ:
48.3x3,2 3,56kg/m
hegesztett szerkezeti csövek:
48,3x2,5 2,82kg/m
(forrás:http://www.ferroglob...meretessuly.php)
Langferi
a cobrások sajnos nem tudnak 50x1-es csövet hajlítani, csak ha kiperkálom hozzá a szerszám elkészítésének az árát is :-(
48asban is kéne találj húzott csõvet. és akkor megvan oldva a szerszám problémád.
1es fal meg, hát nemtudom....
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#12406
Posted 2009. February 18. - 18:07

#12407
Posted 2009. February 18. - 14:27

Azért átgondolnám :-)
hidegen vont varrat nélküli sima végû csõ:
45x1,5 1,61kg/m
50x1 1,21kg/m
melegen hengerelt varrat nélküli sima végû csõ:
48.3x3,2 3,56kg/m
hegesztett szerkezeti csövek:
48,3x2,5 2,82kg/m
(forrás:http://www.ferroglob...meretessuly.php)
Langferi
a cobrások sajnos nem tudnak 50x1-es csövet hajlítani, csak ha kiperkálom hozzá a szerszám elkészítésének az árát is :-(
TOM
Neked nem lenne már célszerû venni egy ilyen csõhajlítót, ahelyett, hogy ilyen cégeket kergetsz...???
#12408
Posted 2009. February 18. - 14:08

Rekumbensek A-K
http://www.liegeradi...e/page17de.html
Rekumbensek L-Z
http://www.liegeradi...e/page18de.html
Ha már egyszer kitalálták, ne találd fel mégegyszer!
#12409
Posted 2009. February 18. - 12:48

Igen, szerintem az a megfelelõ szerkesztés, ha a fõcsõ végébõl, ahol van a forgáspont (ez legyen a középpont), rajzolsz egy kört, aminek a kerülete metszi a villán lévõ rugóstagfelfogó csatlakozás, szemet és a kör kerülete metszi a fõcsõ nyúlványt ez a két pont közötti összekötõ egyenes szerintem az ideális rugóstag középvonal. Ettõl enyhén el lehet térni, de nagyon nem, mert az rontja a rugóstag mozgását (némelyik gépnél azt vettem észre, hogy ezt direkt mintha csinálnák is) , extrémebb helyzetben, meg átbicsaklik az egész. Én mintha ilyesmit néznék ki az ábrádból nálad...
Az ábrából még azt is kivettem, hogy talán van egy törés ebben a forgáspontban, valószínûleg ez nem tetszik neked sem...
#12410
Posted 2009. February 18. - 00:28

az 50es csõ 48-as legyen. (6/4")
az szabvány méret.
Azért átgondolnám :-)
hidegen vont varrat nélküli sima végû csõ:
45x1,5 1,61kg/m
50x1 1,21kg/m
melegen hengerelt varrat nélküli sima végû csõ:
48.3x3,2 3,56kg/m
hegesztett szerkezeti csövek:
48,3x2,5 2,82kg/m
(forrás:http://www.ferroglob...meretessuly.php)
Langferi
a cobrások sajnos nem tudnak 50x1-es csövet hajlítani, csak ha kiperkálom hozzá a szerszám elkészítésének az árát is :-(

#12411
Posted 2009. February 17. - 22:18

úgy érted rossz szögben áll a tag a villához képest, ugye? igen, ez a része nekem sem tetszik igazán. növelek a tag felfogatás - villa forgáspont távolságon....nem fog ez a hátsó rugóstag rendszer összecsuklani
Lord_Leslie
Köszönöm a szabványosítást!

#12412
Posted 2009. February 17. - 21:34

Elkészült egy konkrét terv, ami az eredeti elképzelésekre alapoz fõleg. Akinek van kedve a blogomon http://rekumbens.blo...nkretabb_tervek megnézheti, észrevételekkel, kritikákkal ne kíméljetek!
...nem fog ez a hátsó rugóstag rendszer összecsuklani vagy túlcsuklani (nem is tudom hogy írjam)...??? ...én úgy érzem a rugóstagot rosszul szerkesztetted ki...

#12413
Posted 2009. February 17. - 19:28

az szabvány méret.
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#12414
Posted 2009. February 17. - 19:23

#12415
Posted 2009. February 16. - 22:08

...inkább izgalmas ez a geometria.
....de megszokható...
...elég ideges egy ilyen váz, viszont kanyarba elég jól lehet dönteni, mert nagyobb súly fekszik az elsõ keréken, így a tapadása is jobb. Az amigo féle váz nem tûnik rossznak, ami az ülés magasságát illeti. Az 45-50 centiméteres (ha nem nagyon fektetett) szerintem a legideálisabb, mert egy átlag ember alsó lábszára kb. ennyire hosszú. HA lemérsz egy széket az is valahol itt van magasságilag...Ágyak 45 centi magasak szoktak lenni a székek 50 cm...Ha minél döntöttebb egy ülés, annál lejjebb kell tenni, mert az ember lába nem arra van tervezve, hogy kifeszüljön hátrafelé, mint egy íj...
Ebben az amigo vázban a rugó elhelyezése jópofa, de nem pogozik nagyon ez a kialakítás...??? a hátsó rugóstagnak mindig a hajtás által generált emelést kell leküzdenie, mivel vele közel egy sikban van ??? Nekem valahogy logikusabbnak tûnik ha a láncvonalra keresztbe áll a hátsó rugóstag.
Motyoo
Neked valami ilyesmi vázat tudnék elképzelni :
http://ambringa.hu/termekek/Rocket/ ; de úgy, hogy az alsó vázcsõ helyett zártszelvény lenne és forgásponttal csatlakozna a felsõ vázcsõhõz. A felsõ vázcsõ végére a hátsó kerék felé pedig be lenne építve egy rugóstag, ami összekötné az alsó zártszelvénypárt a felsõ vázcsõvel, úgy, hogy a hátsó kerék érintõjére lenne szerkesztve, persze pár centivel a hátsó gumi külsõ átmérõjétõl...
Egyébként mekkora költségvetésbõl szeretnéd megcsinálni az új reku-t...???
Nem tervezek én semmiféle végletet, sem cruisert, sem lowracert. Ha a rajzaimban nem tévedek nagyot, akkor az egyenes vázzal és normál hátsó villa hagyományos felrakásával kb. 55 cm-n lenne az ülés. Ez valamivel még kevesebb is, mint pl. az Azub 5 ülésmagassága. Ezzel volt szerencsém tekerni egy AMbringás túrányit, kényelmes magasságnak tûnt.
stoki
Tetszik az ötlet a Rocket átalakítására! Az viszont elgondolkodtató, hogy a gyári verzióban, ráadásul a pici hátsó kerékkel is elég magasra, az adatlap szerint 59 centire kerül az ülés.
Ha - szerintem - az optima ülésedet veted be és egy laposabb kialakítású üléstartót találsz ki min. 5 centit nyerni lehet ebbõl...

#12416
Posted 2009. February 16. - 21:12

http://www.rqriley.c...espln/xr2-1.jpg ijet csináj motyoo ez elég alacsony is nameg az ulés sincsen elöl
és egy zártszelvényes cuccnál sokkal szebb a hátsója .
http://www.rqriley.c...espln/xr2-6.jpg
:-)
#12417
Posted 2009. February 16. - 17:28

http://www.rqriley.c...espln/xr2-1.jpg ijet csináj motyoo ez elég alacsony is nameg az ulés sincsen elölFura nekem ez a geometria. Nagyon elöl van az ülés és a kép alapján elég meredeknek tûnik a villaszög is. Nem nagyon ideges az a masina? Nekem a mostani gépemem ennél -saccra- legalább 15 centivel hátrébb van az ülés, de talán van az 20 is.

#12418
Posted 2009. February 16. - 16:34

A Hurricane-en lecseréltem az ülést egy M-esre, mert az eredetileg rajta lévõ L-es nagynak bizonyult. Így most van egy eladó L-es kék színû ülésem Ventisit-tel. Árban 50.000 Ft-ra gondoltam (ez az új árnak durván a fele).
Ha valakit érdekel, ne kíméljen!
Lipi
#12419
Posted 2009. February 16. - 11:39

stoki
Tetszik az ötlet a Rocket átalakítására! Az viszont elgondolkodtató, hogy a gyári verzióban, ráadásul a pici hátsó kerékkel is elég magasra, az adatlap szerint 59 centire kerül az ülés.
#12420
Posted 2009. February 15. - 20:21
