Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#11961
Írta 2009. május 21. - 18:24

A gyorsaság alatt csak annyit értek, hogy 40-60 perc alatt le tudjam tekerni a 20-22 km-es távot nap mint nap oda-vissza (40-44 km) nagy biztonsággal.
Az elérhetõ ár alatt meg valahol max. 100 E körül...
(persze lehet, hogy ez csak vágyálom)
A tippeket köszi az egyiknek már írtam is, a másiknak utánnanézek:)
Üdv: neeshow
#11962
Írta 2009. május 20. - 23:57

Üdv Mindenkinek!
Örülök, hogy megtaláltam ezt a fórumot, mert gyerekkorom óta szerelmes voltam a "bringó hintóba" ami tulajdonképpen egy bicaj, de mégis más, mert több mint két kereke van és kényelmesebb is. Sokszor gondolkodtam róla, hogy megpróbálom meggyõzni édesapámat, hogy néhány régi szovjet kerékpárból építsen nekem hasonlót, de azután nem lett belõle semmi.
Tavaly viszont elkezdtem a nyári hónapokban kerékpárral járni dolgozni (oda vissza kb. 40 km naponta) és rájöttem, hogy a mozgás ugyan jó, de nem túl kényelmes hozzá az eszköz.
A téli hónapokban töprengve a fenti problémán jött elõ újra a gyermekkori terv, hogy valami kényelmes de kellõen gyors eszköre kellene szert tennem, amivel már idén nyáron kiváthatom korábbi bicajomat. Így akadtam rá a rekumbensek világára. Azon belül is a tadpole-ok ragadták meg leginkább a fantáziám.
Egyetlen bajom, hogy a gyáriak horror árban vannak számomra.
Ebben kérném a segítségeteket. Ismertek magyar építõket, akik elérhetõ áron kínálnak háromkerekû fekvõbringát?
Köszönettel: neeshow
Üdv
...a kellõen gyors alatt mit értessz...??? ...mert a háromkerekûeknél ez nehezebben érvényesíthetõ...
...az elérhetõ ár is nehéz kérdés, azt is körbe kellene írni..
itt nézelõdhetsz :
http://fotelbringa.lap.hu/
...talán Õt (is) meg lehetne kérdezni meg lehet nézni...:
http://www.haromkerek.hu/node/170
#11963
Írta 2009. május 20. - 23:13

János hegy - piros- Makkosmária - jelzetlen- Nagyszénászug. Nagyon más mint normál montival. A kanyarodás egyszerûen frenetikus a géppel. Olyan könnyû sodortatni a seggét hogy csak na. Mondjuk a 3 kerék hátránya hogy csak széles úton lehet neki adni.
#11964
Írta 2009. május 20. - 22:34

Az a inkább A mert ha itt csak kicsi hiányosság is van, akkor nem igazán mûködik a dolog. A hegesztéshez nem kicsit kell érteni (magam is minõsített hegesztõ (is)vagyok), de a váztervezéshez is. Alunál fõleg. A többi pénz kérdése, mert plazma/lézervágó, meg maró nem nagyon van otthon senkinek:)Hú, de rég jártam itt!
a)-tény, hogy jó ha néhány szakterülethez az ember konyít egy kicsit ( hegesztés, esztergálás, marózás, festés, stb.), és rendelkezik hozzá a szükséges felszerszámozottsággal is.-viszont az egész folyamat, amikor létrehozol valamit, nagyon sok sikerélményt ad, önmagában is élvezetes tevékenység, és személyiségfejlesztõ hatású.
c)-a kereskedelemben kapható, "gyári termékeknek" elõállításakor figyelembe kell venni a költséghatékonyságot valamint a szériagyárthatóságot. Ez a türelmesebb otthonépítõket nem köti meg, így mi sokkal "finomabb megoldásokat tudunk létrehozni (melyek nagy része kívülrõl nem is látszik).
d)-elmondhatatlanul más érzés, ha egy utat úgy teszel meg, ha egy eredményt úgy érsz el,hogy a saját magad által létrehozott szerkezetet hajtod, amin minden kompromisszummentessen köréd van szabva, és minden pont úgy mûködik ahogy elképzelted.
#11965
Írta 2009. május 20. - 22:19

Örülök, hogy megtaláltam ezt a fórumot, mert gyerekkorom óta szerelmes voltam a "bringó hintóba" ami tulajdonképpen egy bicaj, de mégis más, mert több mint két kereke van és kényelmesebb is. Sokszor gondolkodtam róla, hogy megpróbálom meggyõzni édesapámat, hogy néhány régi szovjet kerékpárból építsen nekem hasonlót, de azután nem lett belõle semmi.
Tavaly viszont elkezdtem a nyári hónapokban kerékpárral járni dolgozni (oda vissza kb. 40 km naponta) és rájöttem, hogy a mozgás ugyan jó, de nem túl kényelmes hozzá az eszköz.
A téli hónapokban töprengve a fenti problémán jött elõ újra a gyermekkori terv, hogy valami kényelmes de kellõen gyors eszköre kellene szert tennem, amivel már idén nyáron kiváthatom korábbi bicajomat. Így akadtam rá a rekumbensek világára. Azon belül is a tadpole-ok ragadták meg leginkább a fantáziám.
Egyetlen bajom, hogy a gyáriak horror árban vannak számomra.
Ebben kérném a segítségeteket. Ismertek magyar építõket, akik elérhetõ áron kínálnak háromkerekû fekvõbringát?
Köszönettel: neeshow
#11966
Írta 2009. május 20. - 20:10

Az elõzõn nem jelent meg...
http://www.sram.com/...ggershifter.php
#11967
Írta 2009. május 20. - 19:47

Tíz pénzért!

#11968
Írta 2009. május 20. - 08:02

#11969
Írta 2009. május 20. - 07:15

Na tessék aztat a viccet vicnek érteni, mert oda megyek! Azért még kipróbálhatom a Yasecet?
Esetleg a helyesírási hibákkal (pl.: mennyünk) és a stílusommal eljátszottam minden esélyt?!
Viccnek veszem, nem halálosan komolyan.
Bár anno mikor kezdtem maratonokra járni az ezeréves Hitenacélvázas GHauseremmel merevvillával, akkor is láttam a lenézést sok ember szemében, aztán mikor meg a yasec géppel jelentem meg akkor meg a "sznobköcsögvagy" -ot olvastam ki a tekintetekbõl.
De hogy ne legyek annyira off:
Ez nem érdekel valamikt?
http://piacter.bikem...=197638&cat=all
Nekem nincs rá idõm sajna.
#11970
Írta 2009. május 20. - 01:22

Hú, de rég jártam itt!
a)-tény, hogy jó ha néhány szakterülethez az ember konyít egy kicsit ( hegesztés, esztergálás, marózás, festés, stb.), és rendelkezik hozzá a szükséges felszerszámozottsággal is.-viszont az egész folyamat, amikor létrehozol valamit, nagyon sok sikerélményt ad, önmagában is élvezetes tevékenység, és személyiségfejlesztõ hatású.
c)-a kereskedelemben kapható, "gyári termékeknek" elõállításakor figyelembe kell venni a költséghatékonyságot valamint a szériagyárthatóságot. Ez a türelmesebb otthonépítõket nem köti meg, így mi sokkal "finomabb megoldásokat tudunk létrehozni (melyek nagy része kívülrõl nem is látszik).
d)-elmondhatatlanul más érzés, ha egy utat úgy teszel meg, ha egy eredményt úgy érsz el,hogy a saját magad által létrehozott szerkezetet hajtod, amin minden kompromisszummentessen köréd van szabva, és minden pont úgy mûködik ahogy elképzelted.
...tökéletesen leírtad az egészet, csak ahhoz, hogy a többi bekövetkezzen az "a)"-nak meg kell lennie és ezen sok minden eldõl, mert ha "a)" csak részben van meg, akkor a többi betû is csak részben igaz...



#11971
Írta 2009. május 19. - 22:34

Én személy szerint csodálom azokat akik belevágnak az építésbe, és még sikerül is mûködõ vázat összehozniuk! A kinézet egy dolog, de ha mûködik, az lényeges:)
Mondjuk én sem a pénzt, sem az energiát nem szánnám rá erre, inkább kifizetem a gyári verziót. Arról nem beszélve, hogy sok olyan finom megoldás van, amit otthon szinte lehetetlen kivitelezni:(
Hú, de rég jártam itt!
a)-tény, hogy jó ha néhány szakterülethez az ember konyít egy kicsit ( hegesztés, esztergálás, marózás, festés, stb.), és rendelkezik hozzá a szükséges felszerszámozottsággal is.

c)-a kereskedelemben kapható, "gyári termékeknek" elõállításakor figyelembe kell venni a költséghatékonyságot valamint a szériagyárthatóságot. Ez a türelmesebb otthonépítõket nem köti meg, így mi sokkal "finomabb megoldásokat tudunk létrehozni (melyek nagy része kívülrõl nem is látszik).
d)-elmondhatatlanul más érzés, ha egy utat úgy teszel meg, ha egy eredményt úgy érsz el,hogy a saját magad által létrehozott szerkezetet hajtod, amin minden kompromisszummentessen köréd van szabva, és minden pont úgy mûködik ahogy elképzelted.
#11972
Írta 2009. május 19. - 21:40

#11973
Írta 2009. május 19. - 21:30

Összefutottam "A" téren a Levi gyerökkel. Rákuporodott a hüllõre, megkapta az instrukciókat és fél óra elteltével csinált egy nagy kört lábbal kormányozva a Hõsök terén. Megalázó volt!

#11974
Írta 2009. május 19. - 10:53

Esetleg a helyesírási hibákkal (pl.: mennyünk) és a stílusommal eljátszottam minden esélyt?!
#11975
Írta 2009. május 19. - 10:47

...ja, hogy Te egy egyszerû kétkezi milliomos vagy? Mennyünk egyet a hegyen, addig jösz a missionel!
Nem kétkezi milliomos, sajnos.
Csak kortársaimmal ellentétben hétvégén nem mulatoztam el a pénzt, és a gimnázium óta melóztam is a tanulás mellett, mostanság már csak a meló van.
#11976
Írta 2009. május 19. - 07:38

na akkor a 100kg alat lever nagy gödörnél de az ülésbe nem ér bele csak nem rugozik továb mivel nem tud jobban öszemenni.
Akkor oké.
#11977
Írta 2009. május 19. - 07:38

Reku Papa a rajzodat még kiegészíteném egy harmadik körrel: a rugó teljesen összenyomott állapotának köre adná meg, hogy tényleg eléri az ülést, vagy megáll elõtte. Szerintem megáll. a rugó max kb. 2,4 centit nyomódhat össze (4 spirálmenet hézag : 6mm átmérõjû rugót alapul véve) és az még talán benne van a szórásban.
http://picasaweb.goo...404986269614658
Berajzoltam, kb. 20mm rugóutat feltételezve.
#11978
Írta 2009. május 18. - 17:51

#11979
Írta 2009. május 18. - 17:33

http://picasaweb.goo...061011721193298
Csináltam egy ábrát. Látható: Terhelésre valóban összenyomódik valamennyire a rugó, ám az útja minimális, és egy komolyabb felütésnél belever az ülés hátuljába.
Reku Papa a rajzodat még kiegészíteném egy harmadik körrel: a rugó teljesen összenyomott állapotának köre adná meg, hogy tényleg eléri az ülést, vagy megáll elõtte. Szerintem megáll. a rugó max kb. 2,4 centit nyomódhat össze (4 spirálmenet hézag : 6mm átmérõjû rugót alapul véve) és az még talán benne van a szórásban.
#11980
Írta 2009. május 18. - 09:27

hát ezt nem mondanám mert tökéletesen rugozik mivel nem disznek tetem bele de lehet hogy a képen ez nem lácik. amugy 3x hejeztem átt a felfogatást pont ezért:)
http://picasaweb.goo...061011721193298
Csináltam egy ábrát. Látható: Terhelésre valóban összenyomódik valamennyire a rugó, ám az útja minimális, és egy komolyabb felütésnél belever az ülés hátuljába.