Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#11121
Írta 2009. szeptember 08. - 20:30

#11122
Írta 2009. szeptember 08. - 19:51

levi hogy a p csába lehetett ijen kitekert pozicioba lefényképezni a gépet?
Nem értem a kérdést. Szerintem nagyon jó kis képek lettek

#11123
Írta 2009. szeptember 08. - 18:36

#11124
Írta 2009. szeptember 08. - 18:21


...de akkor miért nem veszed le a külsõt...??? Plusz súly és még ki is lyukadhat...

#11125
Írta 2009. szeptember 08. - 18:13


#11126
Írta 2009. szeptember 08. - 18:04

stoki akkor temég nem ültél mtz be regel hétöl este7 ig évente 150 napot ahozképest a fix reku rázkodás mentes:)...mi vagy Te Barba Papa, ha így bírod azt a sok traumát, amit kap a hátad...
???
(...én a képek alapján vastagabbnak véltem...)
#11127
Írta 2009. szeptember 08. - 17:38

pl. egy ilyen ( http://www.fastfwd.nl/index.php?id=35 ) felfüggesztés nem hiszem, hogy komplikált lenne megcsinálnod...
Igen, ez a másik alternatíva. Az ilyen függõleges tagos felfüggesztés ráadásul a leghelytakarékosabb megoldás is, szóval a rövid tengelytáv mellett szól ez a kialakítás.
#11128
Írta 2009. szeptember 08. - 17:37

igyis 1.2 es van elöl:) vagyis elsö hátsokeréken:D
...mi vagy Te Barba Papa, ha így bírod azt a sok traumát, amit kap a hátad...

(...én a képek alapján vastagabbnak véltem...)
#11129
Írta 2009. szeptember 08. - 17:29

#11130
Írta 2009. szeptember 08. - 17:18

hát úttnak nevezet tárgy itt is van:( na m1 mindenki ojat alkot amijet szeretne én fixet csinálok az a tuti
Pedig felfüggesztéssel tudnál vékonyabb külsõt is rakni a masináidra, jól felfújva..., amivel még gyorsabb is lehetnél...( persze neked ultravékony külsõ biztosan nem járható út, mert vidéki vagy és vidéken sok a földes út, de egy 1,2-1,3-as külsõ még esélyes lehet...)
pl. egy ilyen ( http://www.fastfwd.nl/index.php?id=35 ) felfüggesztés nem hiszem, hogy komplikált lenne megcsinálnod...

#11131
Írta 2009. szeptember 08. - 17:09

Azért volt szimpatikus, mert elõtte nem gondoltam ilyen megoldásra
De ahogy az elõbb belegondoltam, egyre inkább egyértek Veled, sok a hátránya. Megvalósítani talán egyszerûbb. Súlyra kb ugyanannyi lehet, mint egy normál hátsó felfüggesztés.
...igen, csak szerintem pattogna a masina alattad (RekuPapa tett említést róla), mert elég nagy a tehetetlen tömeg (az ülésen és magadon kívül minden). Egy hagyományos rugózásnál kb. 3 kiló mozog ennél a megoldásnál kb. 15 kg. Persze lehet, hogy ez túlzás, de jóval több, mint a hagyományos rugózás mellett. Minél kevesebb súlyt kell mozgatni, annál finomabban fogja lekövetni a hátsó kerék a puklikat.
#11132
Írta 2009. szeptember 08. - 17:04

#11133
Írta 2009. szeptember 08. - 17:01

dejóóóóó énmeg aztmondom amenyivel simában megy a telos gép anyivalmeg nemlesz könyeb
Persze, de van olyan úthálózat (budapesti), ahol kötelezõ a hátsó rugóstag, vagy valamilyen hátsó rugózás fekvõre...

#11134
Írta 2009. szeptember 08. - 16:58

Azért volt szimpatikus, mert elõtte nem gondoltam ilyen megoldásraEgyébként mi az értelme ennek a fajta rugózásnak, miért szimpatikus...???
(Nemigen éreztem rá az elõnyére, inkább csak a hátrányát látom. )

De ahogy az elõbb belegondoltam, egyre inkább egyértek Veled, sok a hátránya. Megvalósítani talán egyszerûbb. Súlyra kb ugyanannyi lehet, mint egy normál hátsó felfüggesztés.
#11135
Írta 2009. szeptember 08. - 16:52

#11136
Írta 2009. szeptember 08. - 16:49

#11137
Írta 2009. szeptember 08. - 16:04


Tisztelt Bíró Úr! Annyit szeretnék még az ügyhöz hozzája szólni, hogy két elsõkerekes és hátsó rugós jószág tulajdonosa vagyok. Az elmélethez meg fingom sincs!
#11138
Írta 2009. szeptember 08. - 15:52

Ergo függõlegesen kell elhelyezni a rugót.
Hajtáskor a kerékpáros tömegközéppontja nem csak elõre-hátra mozog, ezért egy kis pogózás mindenképpen lesz.
A rugózás pedig akkor a leghatékonyabb, ha a rugózatlan/rugózott tömeg hányadosa minél nagyobb. Rázós úton érezhetõen jobb egy rugózott lengõkar, de arra, hogy néha egy kátyút tompítson, az ülésrugó is megteszi. A kettõ közötti különbséget jól lehet tesztelni, ha valaki egy köves lejtõn ülve lezúdul egy össztelós montival, aztán egy rugós nyeregcsöves merevfarúval

#11139
Írta 2009. szeptember 08. - 15:32

...ja értelek és nem egyrõl beszélünk én olyan rugózásra gondoltam, ami külön vázelemmel van megoldva. Egyébként mi az értelme ennek a fajta rugózásnak, miért szimpatikus...???
(Nemigen éreztem rá az elõnyére, inkább csak a hátrányát látom. )
#11140
Írta 2009. szeptember 08. - 14:52

Nem biztos. Feltevés. De szerintem így van.Biztos ez...??? A pogózás azért van, mert a lánc emelgeti a mozgó telós kereket, próbálja a feszítéskor a távolságot csökkenteni, húzni.
Elsõ kerék hajtásnál nincs ilyen, mert ott nem rugózott az elsõ kerék.
Ha a pedálból rányomunk az ülésre, akkor a távolság nem változik, illetve igen, de az a hajtásra segít rá (tekerjük a pedált...)
Természetesen elméletben gondolkodom, gyakorlati szempontból még nincs tapasztalatom.
Ez persze egy egészen másféle pogózás, talán nem is szerencsés így hívni, csak bekavarok.
Ahogy írod is, ez nem a lánc miatt van. Csupán azért, mert a telóval megtámasztott ülésbe ha beleterhelsz, benyomod a telót. Ekkor a hajtási energia máris a teló nyomogatásába veszett el.
Ugyanarról beszélünk? Én errõl
Ha hagyományos felfüggesztéssel csinálod az elsõkerekest, akkor persze nincs ilyen gond. De nekem nagyon megtetszett a teló az ülés mögött, jó lenne alkalmazni ezt a megoldást. Mármint azt, hogy nem az egész bringa van felfüggesztve egy rugózó hátsókeréken, hanem az ülés van felfüggesztve egy 'hardy' bringán. Olyan irányban kellene elhelyezni a telót, hogy a hajtási terhelésnél (belefeszül a hát az ülésbe, közel vízszintes terhelés) ne nyomódjon a teló, a bringa rugózásánál (kb. függõleges terhelés) viszont igen. Ergo függõlegesen kell elhelyezni a rugót. Ez elsõ blikkre jónak tûnik, de az az érzésem, hogy sántít valahol az elképzelés...