Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#11121
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
oké levi nézted hogyál mikor megnyitod a linkeket?
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11122
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás

levi hogy a p csába lehetett ijen kitekert pozicioba lefényképezni a gépet?


Nem értem a kérdést. Szerintem nagyon jó kis képek lettek :)

#11123
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
stoki a keritést nyugodtan bontsd el:D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11124
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
..hát MTZ-be tényleg nem, de arra mûködés közben még ránézni is szörnyû annyira remeg, nemhogy azzal dolgozni...:)

...de akkor miért nem veszed le a külsõt...??? Plusz súly és még ki is lyukadhat...:)

#11125
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Figyu! Lompinak ilyen extrákra semmi szüksége. Inkább egy szivargyújtó! Emelkedõn nincs mivel rágyujtania. Az elsõ váltó nem mûxik, ezért 40-nel kúszik fel a 90 fokos emelkedõn. Rugózás? Úri huncutság! Gerincbeteg irodakukacnak való, amilyen Én is vagyok! :)

#11126
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás

...mi vagy Te Barba Papa, ha így bírod azt a sok traumát, amit kap a hátad...:) ???

(...én a képek alapján vastagabbnak véltem...)

stoki akkor temég nem ültél mtz be regel hétöl este7 ig évente 150 napot ahozképest a fix reku rázkodás mentes:)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11127
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

pl. egy ilyen ( http://www.fastfwd.nl/index.php?id=35 ) felfüggesztés nem hiszem, hogy komplikált lenne megcsinálnod...:)


Igen, ez a másik alternatíva. Az ilyen függõleges tagos felfüggesztés ráadásul a leghelytakarékosabb megoldás is, szóval a rövid tengelytáv mellett szól ez a kialakítás.

#11128
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

igyis 1.2 es van elöl:) vagyis elsö hátsokeréken:D


...mi vagy Te Barba Papa, ha így bírod azt a sok traumát, amit kap a hátad...:) ???

(...én a képek alapján vastagabbnak véltem...)

#11129
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
igyis 1.2 es van elöl:) vagyis elsö hátsokeréken:D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11130
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

hát úttnak nevezet tárgy itt is van:( na m1 mindenki ojat alkot amijet szeretne én fixet csinálok az a tuti


Pedig felfüggesztéssel tudnál vékonyabb külsõt is rakni a masináidra, jól felfújva..., amivel még gyorsabb is lehetnél...( persze neked ultravékony külsõ biztosan nem járható út, mert vidéki vagy és vidéken sok a földes út, de egy 1,2-1,3-as külsõ még esélyes lehet...)

pl. egy ilyen ( http://www.fastfwd.nl/index.php?id=35 ) felfüggesztés nem hiszem, hogy komplikált lenne megcsinálnod...:)

#11131
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Azért volt szimpatikus, mert elõtte nem gondoltam ilyen megoldásra :)
De ahogy az elõbb belegondoltam, egyre inkább egyértek Veled, sok a hátránya. Megvalósítani talán egyszerûbb. Súlyra kb ugyanannyi lehet, mint egy normál hátsó felfüggesztés.


...igen, csak szerintem pattogna a masina alattad (RekuPapa tett említést róla), mert elég nagy a tehetetlen tömeg (az ülésen és magadon kívül minden). Egy hagyományos rugózásnál kb. 3 kiló mozog ennél a megoldásnál kb. 15 kg. Persze lehet, hogy ez túlzás, de jóval több, mint a hagyományos rugózás mellett. Minél kevesebb súlyt kell mozgatni, annál finomabban fogja lekövetni a hátsó kerék a puklikat.

#11132
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
hát úttnak nevezet tárgy itt is van:( na m1 mindenki ojat alkot amijet szeretne én fixet csinálok az a tuti
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11133
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

dejóóóóó énmeg aztmondom amenyivel simában megy a telos gép anyivalmeg nemlesz könyeb


Persze, de van olyan úthálózat (budapesti), ahol kötelezõ a hátsó rugóstag, vagy valamilyen hátsó rugózás fekvõre...:)

#11134
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Egyébként mi az értelme ennek a fajta rugózásnak, miért szimpatikus...???
(Nemigen éreztem rá az elõnyére, inkább csak a hátrányát látom. )

Azért volt szimpatikus, mert elõtte nem gondoltam ilyen megoldásra :)
De ahogy az elõbb belegondoltam, egyre inkább egyértek Veled, sok a hátránya. Megvalósítani talán egyszerûbb. Súlyra kb ugyanannyi lehet, mint egy normál hátsó felfüggesztés.

#11135
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
levi hogy a p csába lehetett ijen kitekert pozicioba lefényképezni a gépet?
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11136
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
dejóóóóó énmeg aztmondom amenyivel simában megy a telos gép anyivalmeg nemlesz könyeb
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11137
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Csatlakoznék Stokihoz! Hátsókerék független, pogózás max egy szar lengéscsillapító miatt lehetne! Estleg ezt még vegyíted valamilyen ugrálós tekeréssel a hatást fokozandó! :)

Tisztelt Bíró Úr! Annyit szeretnék még az ügyhöz hozzája szólni, hogy két elsõkerekes és hátsó rugós jószág tulajdonosa vagyok. Az elmélethez meg fingom sincs!

#11138
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Ergo függõlegesen kell elhelyezni a rugót.


Hajtáskor a kerékpáros tömegközéppontja nem csak elõre-hátra mozog, ezért egy kis pogózás mindenképpen lesz.

A rugózás pedig akkor a leghatékonyabb, ha a rugózatlan/rugózott tömeg hányadosa minél nagyobb. Rázós úton érezhetõen jobb egy rugózott lengõkar, de arra, hogy néha egy kátyút tompítson, az ülésrugó is megteszi. A kettõ közötti különbséget jól lehet tesztelni, ha valaki egy köves lejtõn ülve lezúdul egy össztelós montival, aztán egy rugós nyeregcsöves merevfarúval :D
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#11139
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Ha hagyományos felfüggesztéssel csinálod az elsõkerekest, akkor persze nincs ilyen gond. De nekem nagyon megtetszett a teló az ülés mögött, jó lenne alkalmazni ezt a megoldást. Mármint azt, hogy nem az egész bringa van felfüggesztve egy rugózó hátsókeréken, hanem az ülés van felfüggesztve egy 'hardy' bringán. Olyan irányban kellene elhelyezni a telót, hogy a hajtási terhelésnél (belefeszül a hát az ülésbe, közel vízszintes terhelés) ne nyomódjon a teló, a bringa rugózásánál (kb. függõleges terhelés) viszont igen. Ergo függõlegesen kell elhelyezni a rugót. Ez elsõ blikkre jónak tûnik, de az az érzésem, hogy sántít valahol az elképzelés...[/QUOTE]

...ja értelek és nem egyrõl beszélünk én olyan rugózásra gondoltam, ami külön vázelemmel van megoldva. Egyébként mi az értelme ennek a fajta rugózásnak, miért szimpatikus...???

(Nemigen éreztem rá az elõnyére, inkább csak a hátrányát látom. )

#11140
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Biztos ez...??? A pogózás azért van, mert a lánc emelgeti a mozgó telós kereket, próbálja a feszítéskor a távolságot csökkenteni, húzni.

Elsõ kerék hajtásnál nincs ilyen, mert ott nem rugózott az elsõ kerék.

Ha a pedálból rányomunk az ülésre, akkor a távolság nem változik, illetve igen, de az a hajtásra segít rá (tekerjük a pedált...:))

Természetesen elméletben gondolkodom, gyakorlati szempontból még nincs tapasztalatom.

Nem biztos. Feltevés. De szerintem így van.

Ez persze egy egészen másféle pogózás, talán nem is szerencsés így hívni, csak bekavarok.

Ahogy írod is, ez nem a lánc miatt van. Csupán azért, mert a telóval megtámasztott ülésbe ha beleterhelsz, benyomod a telót. Ekkor a hajtási energia máris a teló nyomogatásába veszett el.
Ugyanarról beszélünk? Én errõl

Ha hagyományos felfüggesztéssel csinálod az elsõkerekest, akkor persze nincs ilyen gond. De nekem nagyon megtetszett a teló az ülés mögött, jó lenne alkalmazni ezt a megoldást. Mármint azt, hogy nem az egész bringa van felfüggesztve egy rugózó hátsókeréken, hanem az ülés van felfüggesztve egy 'hardy' bringán. Olyan irányban kellene elhelyezni a telót, hogy a hajtási terhelésnél (belefeszül a hát az ülésbe, közel vízszintes terhelés) ne nyomódjon a teló, a bringa rugózásánál (kb. függõleges terhelés) viszont igen. Ergo függõlegesen kell elhelyezni a rugót. Ez elsõ blikkre jónak tûnik, de az az érzésem, hogy sántít valahol az elképzelés...