Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#10581
Írta 2009. november 08. - 23:06

#10582
Írta 2009. november 08. - 21:47

Megnyugtató...Á ijet nem csinálunk csak a lánc vonal az érdekes belöle+lengöoru megoldás ijesmi bumal

#10583
Írta 2009. november 08. - 20:44

Á ijet nem csinálunk csak a lánc vonal az érdekes belöle+lengöoru megoldás ijesmi bumalIgazi verseny gép!
Azért a prototípus ne legyen ennyire alacsony építésû, mert csak a Hungaroringen tudtok vele körözni!
#10584
Írta 2009. november 08. - 20:34

Azért a prototípus ne legyen ennyire alacsony építésû, mert csak a Hungaroringen tudtok vele körözni!

#10585
Írta 2009. november 08. - 19:25


Hát igen! A kanál helyzete. Ahogyan javasolta a mester! Kisebb lánckeréknél még ideálisabb lesz a felfutási szög!
Szerintem ezt az adaptációt, még karácsony elõtt viszontlátjuk. (vagy még ebben a hónapban?)
#10586
Írta 2009. november 08. - 19:12

Ez a lényeges mondat.

http://www.recumbent...terford2006.htm
közelebbi :
http://www.recumbent...Waterford.9.jpg
...mûködik ez, csak igen korlátozottan, de nem is arra építették. Amikor még láttam a challenge oldalán akkor is úgy volt hirdetve, hogy csapatok részére készítik és versenyre. Napi használatra alkalmatlan. A kanál egy kis rángatást kibír, mert a végén mérve kb. 1 centit tud mozogni, de aki nem tud ilyennel stabilan közel egyenesen tekerni az pár hátsó váltót biztosan cserél mire megtanulja, hogy hogyan is csinálja...

A modell, amit belinkeltél meg nagyon dizájn szagú, de az elve - szerintem - nagyon korlátozottan mûködik.
#10587
Írta 2009. november 08. - 19:04

#10588
Írta 2009. november 08. - 18:47


#10589
Írta 2009. november 08. - 17:38

A "háromszög" láncvezetéssel és egy bummal egyszerûbben kivitelezhetõ. Levi ötlete viszont sokkal optimálisabb.
Talán ez is megvalósul egyszer!
#10590
Írta 2009. november 08. - 17:25

Tomi! Ennyi tapasztalattal már nem úszod meg hogy ne építs egy Chinkara-t! Gondolom, még aktuális!
Próbáltam régebben, de nekem nem jött be, nem tetszett, szétvágtam. Maradok a kedvenceimnél az ipari hulladék trájkoknál. 1-2 kitérõvel a kétkerekûek felé

Levi elgondolását a személyre szabáshoz a legjobb megoldásnak tartom.
Lompi neked is igazad van

#10591
Írta 2009. november 08. - 16:38


#10592
Írta 2009. november 08. - 16:15

#10593
Írta 2009. november 08. - 15:50

Tomi! Nem hinném, hogy mûködõképes lenne! A Toxy vagy a Te megoldásodnál a vezetõgörgõ megfelezi az elfordulás szögét és dupla hosszú lánccal oldja meg. Itt errõl nem lehet szó. Míg az elõzõ megoldásoknál a lánc csavarodik, addig itt elkerülhetetlenül a váltókanálnak kellene fordulni. Azt meg elméletileg nem tud és a rövidebb lánc is kevesebb csavarodást visel el.
Abban igazad van, hogy dönteniük kellett a kevesebb fogszám és a váltókanál optimális helyzete között.
Akaratukon kívül viszont kiváló megoldás kínálnak egy lengõ orrú számára, abban az esetben, ha elegendõ fogszámot fedd le a lánc. Erre volt megoldás Lompi ötlete.
(Tanár Úr! jól látod, ez nem egy lengõorrú)
Szerintem ez a koncepció egy egyenes vagy nagyívû pályán és nagy áttétel esetén lehetne mûködõképes.
A valószínûbb, hogy csak egy koncepció egy kiállításra...
és ez se maradjon le! Védesd le!:)



úgy van ahogy mondod! Csak lengõorrúnál tökéletes és itt nem lépték meg azt az egy lépést a lengõ felé.
most megy a viasatexploreren a keresztül amerikán versenyrõl egy dokfilm, a székrõl majd lefordultam a



#10594
Írta 2009. november 08. - 15:13

Abban igazad van, hogy dönteniük kellett a kevesebb fogszám és a váltókanál optimális helyzete között.
Akaratukon kívül viszont kiváló megoldás kínálnak egy lengõ orrú számára, abban az esetben, ha elegendõ fogszámot fedd le a lánc. Erre volt megoldás Lompi ötlete.
(Tanár Úr! jól látod, ez nem egy lengõorrú

Szerintem ez a koncepció egy egyenes vagy nagyívû pályán és nagy áttétel esetén lehetne mûködõképes.
A valószínûbb, hogy csak egy koncepció egy kiállításra...
és ez se maradjon le! Védesd le!


#10595
Írta 2009. november 08. - 14:46

az eredeti megoldás oka a váltó helyzete talán azért olyan amilyen mert így a lánc kanyarodáskor kevésbé gyepálja a váltó kanalát. az átállítással a kanyarban igencsak meggyötri oldal irányban még ha nem is tekersz közben.


A "Védesd le" után meg lemaradt a



#10596
Írta 2009. november 08. - 14:33

#10597
Írta 2009. november 08. - 14:24

bocs nem mentettem be...
A láncvezetés így már OK, de még nem egészen vagyok képben. Úgy látom h ez a kép ugyan szép, a jármû igényes kivitelezésû, de meglehetõsen OFF. Nem látom a lengõorrt vagy csak vaksi vagyok? :confused:
#10598
Írta 2009. november 08. - 13:52

#10599
Írta 2009. november 08. - 13:45

Védesd le!
#10600
Írta 2009. november 08. - 13:37


el kell forgatni a váltót! Kösz Lompi!
Stoki! Értehetõ mi volt a gond az eredeti fotón? Nyílván nem útra, hanem kiállításra készült!