Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#10581
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
Python: az általad megváltoztatott váltópozíció szerintem nem máködõképes, mert nem tudnád annyira elõfeszíteni a fõ rugót, hogy a felsõ váltóterelõ görgõ ne érjen bele a lánckerekekbe. Itt még a gravitáció is ellene dolgozik. Bár kihangsúlyozom ez az én véleményem.

#10582
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás

Á ijet nem csinálunk csak a lánc vonal az érdekes belöle+lengöoru megoldás ijesmi bumal

Megnyugtató...:)

#10583
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás

Igazi verseny gép!
Azért a prototípus ne legyen ennyire alacsony építésû, mert csak a Hungaroringen tudtok vele körözni! ;)

Á ijet nem csinálunk csak a lánc vonal az érdekes belöle+lengöoru megoldás ijesmi bumal
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#10584
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Igazi verseny gép!
Azért a prototípus ne legyen ennyire alacsony építésû, mert csak a Hungaroringen tudtok vele körözni! ;)

#10585
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Stoki, köszi a képet!
Feltöltött kép
Hát igen! A kanál helyzete. Ahogyan javasolta a mester! Kisebb lánckeréknél még ideálisabb lesz a felfutási szög!
Szerintem ezt az adaptációt, még karácsony elõtt viszontlátjuk. (vagy még ebben a hónapban?)

#10586
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Szerintem ez a koncepció egy egyenes vagy nagyívû pályán és nagy áttétel esetén lehetne mûködõképes.

Ez a lényeges mondat.:)



http://www.recumbent...terford2006.htm

közelebbi :

http://www.recumbent...Waterford.9.jpg

...mûködik ez, csak igen korlátozottan, de nem is arra építették. Amikor még láttam a challenge oldalán akkor is úgy volt hirdetve, hogy csapatok részére készítik és versenyre. Napi használatra alkalmatlan. A kanál egy kis rángatást kibír, mert a végén mérve kb. 1 centit tud mozogni, de aki nem tud ilyennel stabilan közel egyenesen tekerni az pár hátsó váltót biztosan cserél mire megtanulja, hogy hogyan is csinálja...;)
A modell, amit belinkeltél meg nagyon dizájn szagú, de az elve - szerintem - nagyon korlátozottan mûködik.

#10587
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás

Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#10588
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
Toljátok csak az infokat énmeg mint a jofajta szivacs felszivogatom. :D egyszermál belinkeltem egy videot csak nem találom már ott megmondta a srác az igazat ha amerikába élnénk és komoj muhej hátér lenne csodákra lenénk képesek.
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#10589
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Ebben egyet értünk, csak több szakmunkát igényel. Forgáspont fészkeinek esztárgálása. (illene csapágyazva megoldani). A "csúszócsöveket" is szükséges pontosan méretezni... A lakatos munka már a kisebb gond.

A "háromszög" láncvezetéssel és egy bummal egyszerûbben kivitelezhetõ. Levi ötlete viszont sokkal optimálisabb.

Talán ez is megvalósul egyszer!

#10590
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

Tomi! Ennyi tapasztalattal már nem úszod meg hogy ne építs egy Chinkara-t! Gondolom, még aktuális! :)


Próbáltam régebben, de nekem nem jött be, nem tetszett, szétvágtam. Maradok a kedvenceimnél az ipari hulladék trájkoknál. 1-2 kitérõvel a kétkerekûek felé ;)

Levi elgondolását a személyre szabáshoz a legjobb megoldásnak tartom.

Lompi neked is igazad van :)

#10591
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Tomi! Ennyi tapasztalattal már nem úszod meg hogy ne építs egy Chinkara-t! Gondolom, még aktuális! :)

#10592
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
tom2 szerintem kanyarban sem fogja gyötörni a láncot lengö oruként:)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#10593
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

Tomi! Nem hinném, hogy mûködõképes lenne! A Toxy vagy a Te megoldásodnál a vezetõgörgõ megfelezi az elfordulás szögét és dupla hosszú lánccal oldja meg. Itt errõl nem lehet szó. Míg az elõzõ megoldásoknál a lánc csavarodik, addig itt elkerülhetetlenül a váltókanálnak kellene fordulni. Azt meg elméletileg nem tud és a rövidebb lánc is kevesebb csavarodást visel el.
Abban igazad van, hogy dönteniük kellett a kevesebb fogszám és a váltókanál optimális helyzete között.
Akaratukon kívül viszont kiváló megoldás kínálnak egy lengõ orrú számára, abban az esetben, ha elegendõ fogszámot fedd le a lánc. Erre volt megoldás Lompi ötlete.
(Tanár Úr! jól látod, ez nem egy lengõorrú :))
Szerintem ez a koncepció egy egyenes vagy nagyívû pályán és nagy áttétel esetén lehetne mûködõképes.
A valószínûbb, hogy csak egy koncepció egy kiállításra...

és ez se maradjon le! Védesd le! :):):)


:) :) :)
úgy van ahogy mondod! Csak lengõorrúnál tökéletes és itt nem lépték meg azt az egy lépést a lengõ felé.
most megy a viasatexploreren a keresztül amerikán versenyrõl egy dokfilm, a székrõl majd lefordultam a :D -tõl a nyakmerevítõjén :D :D DE maximális tisztelet a teljesítménye elõtt

#10594
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Tomi! Nem hinném, hogy mûködõképes lenne! A Toxy vagy a Te megoldásodnál a vezetõgörgõ megfelezi az elfordulás szögét és dupla hosszú lánccal oldja meg. Itt errõl nem lehet szó. Míg az elõzõ megoldásoknál a lánc csavarodik, addig itt elkerülhetetlenül a váltókanálnak kellene fordulni. Azt meg elméletileg nem tud és a rövidebb lánc is kevesebb csavarodást visel el.
Abban igazad van, hogy dönteniük kellett a kevesebb fogszám és a váltókanál optimális helyzete között.
Akaratukon kívül viszont kiváló megoldás kínálnak egy lengõ orrú számára, abban az esetben, ha elegendõ fogszámot fedd le a lánc. Erre volt megoldás Lompi ötlete.
(Tanár Úr! jól látod, ez nem egy lengõorrú :))
Szerintem ez a koncepció egy egyenes vagy nagyívû pályán és nagy áttétel esetén lehetne mûködõképes.
A valószínûbb, hogy csak egy koncepció egy kiállításra...

és ez se maradjon le! Védesd le! :):):)

#10595
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

Feltöltött kép


az eredeti megoldás oka a váltó helyzete talán azért olyan amilyen mert így a lánc kanyarodáskor kevésbé gyepálja a váltó kanalát. az átállítással a kanyarban igencsak meggyötri oldal irányban még ha nem is tekersz közben. :) :)
A "Védesd le" után meg lemaradt a :) :) ebben az iparban nem hinném hogy ez komoly lenne ;)

#10596
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Jól látod, ez valóban nem egy lengõorrú. Itt csak a láncvezetés koncepcióját vesézgetik a fiúk. (Valami születik.)

#10597
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Feltöltött kép
bocs nem mentettem be...


A láncvezetés így már OK, de még nem egészen vagyok képben. Úgy látom h ez a kép ugyan szép, a jármû igényes kivitelezésû, de meglehetõsen OFF. Nem látom a lengõorrt vagy csak vaksi vagyok? :confused:

#10598
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Feltöltött kép
bocs nem mentettem be...

#10599
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
A Levié annyiban jobb, hogy teljes a méretre szabhatóság. Egy sorozatgyártás esetén lenne ideális, mert azonos alapra, bármilyen méret elkészíthetõ a panelek hosszának cseréjével. Az állítási paraméterek nem változnak csak a tól-ig.
Védesd le!

#10600
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Nos a megoldás az orrom elõtt volt...
Feltöltött kép
el kell forgatni a váltót! Kösz Lompi!
Stoki! Értehetõ mi volt a gond az eredeti fotón? Nyílván nem útra, hanem kiállításra készült!