Röviden tehát azt mondod: tök mindegy. Vicces, mert pl. a Jetrike-nál nagyon ráizgultak a témára http://jetrike.com/trail.html ott a kalkulátor is. Ami egyébként nálam baromságot mutat, nem jönnek ki a rajzolt értékek, pedig a rajz mm-re stimmel. Az elsõ rész geometriája nálam amúgy mostA kerékbillenési hajlamot (wheelflop) alapvetõen a villaszög határozza meg. Laposabb villánál a súlypont nagyobbat süllyed kanyarodáskor, nagyobb a keletkezõ forgatónyomaték. Kisebb mértékben befolyásolja a kerékbillenést az orrháromszög tömege, súlypontja és minimális mértékben az utánfutás.
Az utánfutás elsõdleges szerepe a kerék menet közbeni egyenesben tartása. Minél nagyobb, annál nagyobb az a stabilizáló nyomaték ami a gördülési ellenállásból eredõ erõ és az utánfutás szorzataként jelentkezik.
Én próbálgattam a kerékbillenést egy kukába való villával, különbözõ villaszögekkel, utánfutásokkal. Görbítgettem, egyenesítgettem össze-vissza. Felesleges. A kerékbillenést elsõsorban a villaszög határozza meg. Nálam ez 56 fok, ami erõs kerékbillenési hajlamot eredményez.
1.1-es gumi
50 fokos homlokcsõ
12 cm villa "elhajlás" magyarul;) fork rake
13 cm utánfutás
10 cm "mechanikai" utánfutás
Na ilyet nem tudok csinálni a Jetrike kalkulátorral

Na meglátjuk még, hogy engedi-e majd a geometria, amit levi szeretne, a változtatható utánfutást. De ha nem, akkor is még a francia irányadóértkeken bõven belül vagyok. Azt viszont érdekes lenne tudni, hogy a laposabb homlokhoz a rövidebb vagy a hosszabb utánfutás az ajánlottabb? Vagy tényleg tök mindegy, ezt is elfogadom válasznak
