Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#9761
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

a Confidenza website-ján többet tanulhatsz a csapágyakról mint amennyit egy átlagos mûszaki szakember tud

Na épp ezt szeretném megúszni...

#9762
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Tudtok mondani konkrét csapágytípust, amit fel tudok használni?


a Confidenza website-ján többet tanulhatsz a csapágyakról mint amennyit egy átlagos mûszaki szakember tud. Aztán választhatsz típust is.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#9763
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Nos, erre próbáltam felhívni a figyelmed az elõzõ mondatokban. Gondold át azt, hogyan rögzíted a két idomot egymáshoz.

#9764
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Segítséget kérek!

Köszi a véleményeteket! Akkor hát haladjunk egy lépéssel tovább, konkretizáljunk. Amim van fejcsõnek, az 5/8-os normál csõ, korlátépítésbõl maradt a télen. Nem tudom mennyi ennek a falvastagsága, gonolom úgy 3mm. Tudtok mondani konkrét csapágytípust, amit fel tudok használni?

A befogásról: 50-60 mm hosszú homlokcsõ lesz. Két csapágyas megoldásra gondolok (értelemszerûen a homlokcsõ mindkét végén egy-egy csapágy), szerintem ezt a legegyszerûbb megvalósítani.

Posted Image

#9765
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

A fejcsövedben a csapágyak szinte csak radiális terhelést fognak kapni. Ebbõl eredõen egyszerû mélyhornyú golyóscsapágy bõven elég lesz oda.


Az elsõ állítással nem értek eggyet! A második állítással viszont teljes mértékben! Nem csak radiális terhelés lép fel, de a mélyhornyú csapágyak esetében kellõ felület adódik a terhelés átadására, elosztására.

A csapágyak közötti távolság növelésével csökkenthetõ a rájuk nehezedõ nyírási igénybevétel. Az esetetben viszont praktikus és esztétikai okokból egy rövidebb kormánnyak alkalmazása javallott.

Megnyugtatásként, a pythonnál alkalmazott normál kormánycsapágy tökéletesen ellátta a feladatát, pedig az ott jelentkezõ terhelés és igénybevétel nagyobb, mint a terveiden láthatónál.

További átgondolásra a befogatás kialakítására hívnám fel a figyelmed! A mennyiben a befogatás egyoldalú (alul vagy fölül) akkor csak az esztétikán lehet vitázni.
Amennyiben két oldalú (alul és fölül), akkor a kialakításnál figyelembe kell venned, hogy könnyen szerelhetõ, de ennek ellenére a rögzítés pontos és merev legyen.

#9766
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Segítséget kérek!


A fejcsövedben a csapágyak szinte csak radiális terhelést fognak kapni. Ebbõl eredõen egyszerû mélyhornyú golyóscsapágy bõven elég lesz oda. A két csapágy közötti távolság legyen minél nagyobb! A csapágyház fala 1,5mm elég kell legyen. A fészek alsó peremének szélessége indifferens.
A csapágyak legyenek kétoldalt zártak! Az hogy SKF vagy más, esetedben teljesen mellékes. Nyugodtan vehetsz óccó kínait is, párszáz forintért. A szám legyen ugyanaz! Vigyél tolómérõt a csapágyboltba, akkor nem csapódhatsz be!
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#9767
fejerszabolcs

fejerszabolcs

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Motyoo!
Nézegettem az excelt az utánfutásról. Könnyen tudok olyan adatokat beírni, hogy Tmax nagyobb legyen Tmin-nél. Ha a kormánymarkolat távol van a kormányzás tengelyénél, akkor nagyobb erõkarral kormányzol, szerintem ez van a képletben. Nekem a Flop-pal van bajom. A saját adataimmal az 50et se tudom megközelíteni, csak ha nagyon lapos homlokcsõszöget vennék fel. Egyébként 10 centi körüli utánfutás jött ki, de én 7 centi körülit gondoltam csinálni.
Üdv

#9768
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

Segítséget kérek!

Az airbike-om csuklója ipari csapágyból lesz - elsõsorban helytakarékossági megfontolásból. Viszont nagyon nem vagyok képben, hogy milyen csapágyat kellene venni, nem tudom milyen típusú a megfelelõ, a méretezésben sem vagyok biztos. Úgyhogy gyûjtögettem kicsit, hogy ki milyet használt eddig erre a célra: http://rekumbens.blo...kozponti_csuklo
De ettõl sem lettem sokkal okosabb. Úgy néz ki, hogy az SKF 7201 BEP többeknél is bevált. Néztem a nagyobb testvérét, a 7301-et, de az már jó drága, 9500.- Szóval jó ez a 7201 BEP?

A másik meg a befogatás, a fejcsõ. A csapágy mellett gondolom illene minimum 1.5, de inkább 2 mm falat hagyni. De mekkora felület kell, amire felül? Elég arra 1mm, vagy több, inkább 2mm?

Ha ez így netán jó elmélet, akkor a "homlokcsõnek" egy 36x4-es csõ kellene, vagy valami vaskosabb, aminek a külseje legalább 36mm, a belse pedig legalább 28 mm. Valakinél nincs ilyenbõl 5-6 centi felesleg?...

Thx!


Szerintem a henger görgõs csapágy jobb lenne,
http://www.skf.com/s...odid=1310002029
valami hasonló.
Vagy lehet hogy túlzottan biztonság mániás vagyok?
:):)
esetleg:
http://www.csekert.h...=14&B=7&TA=1896
:):)

#9769
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás
Segítséget kérek!

Az airbike-om csuklója ipari csapágyból lesz - elsõsorban helytakarékossági megfontolásból. Viszont nagyon nem vagyok képben, hogy milyen csapágyat kellene venni, nem tudom milyen típusú a megfelelõ, a méretezésben sem vagyok biztos. Úgyhogy gyûjtögettem kicsit, hogy ki milyet használt eddig erre a célra: http://rekumbens.blo...kozponti_csuklo
De ettõl sem lettem sokkal okosabb. Úgy néz ki, hogy az SKF 7201 BEP többeknél is bevált. Néztem a nagyobb testvérét, a 7301-et, de az már jó drága, 9500.- Szóval jó ez a 7201 BEP?

A másik meg a befogatás, a fejcsõ. A csapágy mellett gondolom illene minimum 1.5, de inkább 2 mm falat hagyni. De mekkora felület kell, amire felül? Elég arra 1mm, vagy több, inkább 2mm?

Ha ez így netán jó elmélet, akkor a "homlokcsõnek" egy 36x4-es csõ kellene, vagy valami vaskosabb, aminek a külseje legalább 36mm, a belse pedig legalább 28 mm. Valakinél nincs ilyenbõl 5-6 centi felesleg?...

Thx!

#9770
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás


http://www.youtube.com/watch?v=bqSnwXaoJuI&feature=related

Tetszik az állítható orr része :)

#9771
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#9772
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás

Szombatra 0 fokot és napsütést ígérnek! Egy Margitszigeti találkozó rövid Dunaparti tekeréssel az Ebihalig?


Igyekszem úgy szervezni a dolgot, mondjuk egy 9 órás kezdéssel. Téligumim nincs :).
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#9773
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Nyam-nyam! Alfine 2010-ben 11 sebességgel? Boldog új év!
http://www.radfahren...-gang-nabe.html

#9774
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Szerintem meg az arany középút az üdvözítõ!
1. Legyen terv!
2. Legyenek meg a határértékek!
3. Kezeld rugalmasan.
4. Fûrészelj, forrasz, tesztelj!

#9775
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
te motyoo vagy müködik vagy nem aztán számitás ide vagy oda az már csak részlet kérdés.:D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#9776
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Nyugi motyoo, én még tudnám cizellálni az általad felvázolt számításokat, hogy égnek állna a hajad! Amúgy Papa kimondta a tutit, a tapasztalás a tudás õs anyja, vagy mi a franc! :P Nem kell ezt annyira túl spilázni, a legegyszerûbb, ha egy jó pofa sör - vagy egyéb alkoholtartalmú itóka mellett - összedugjátok a fejeteket Lompival. Õ is megkóstolt már néhány csövet és varratot meg szöget, és te is. Rakjátok össze abból, hogy mik a pozitív-negatív tapasztalatok, azt te szépen írásba foglalod és megmarad az utókornak! Na!? ;)

Nem gondoltam bele az összes egyenlet minden kis részletébe... Alapvetõen arra volt jó, hogy megnyugtatott, hogy a megérzés/tapasztalat alapján a számítotthoz hasonló értékekkel terveztem - és gondolom terveztek Ti is. Huh ;)
Két konkrét kérdésem viszont van a számításokkal kapcsolatban, okíts, zsizsi!
- a Tmax miért lesz mindig jóval kisebb mindennél? Hogyan kell ezt értelmezni, mit fogok érezni emiatt?
- miért ad meg minimális értéket a Flop-ra? Vagyis miért baj, ha a bûvös 50 N/rad alatt marad a billenés?

#9777
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Nyugi motyoo, én még tudnám cizellálni az általad felvázolt számításokat, hogy égnek állna a hajad! Amúgy Papa kimondta a tutit, a tapasztalás a tudás õs anyja, vagy mi a franc! :P Nem kell ezt annyira túl spilázni, a legegyszerûbb, ha egy jó pofa sör - vagy egyéb alkoholtartalmú itóka mellett - összedugjátok a fejeteket Lompival. Õ is megkóstolt már néhány csövet és varratot meg szöget, és te is. Rakjátok össze abból, hogy mik a pozitív-negatív tapasztalatok, azt te szépen írásba foglalod és megmarad az utókornak! Na!? ;)

#9778
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Szombatra 0 fokot és napsütést ígérnek! Egy Margitszigeti találkozó rövid Dunaparti tekeréssel az Ebihalig?

#9779
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás
Lehet, hogy igaza van Papának! Páran már építettünk lengõorrút, sokunknak bevált a dolog (pontosabban: olyanról nem hallottam, hogy itt a fórumon valakinek nem sikerült volna), elõször próbálkozz kipróbált értékekkel, utána meg majd meglátod, hogy merre kell (már ha egyáltalán érdemes) módosítani.

Egyébként meg a tudományos kutatómunkádért minden elismerésem, gondolom, nem keveset dolgoztál rajta.
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#9780
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Én próbáltam az elméletet emészteni.


Még emésztgesd egy kicsit! A képletedben pl. a kerékbillenési hajlam egyenesen arányos az utánfutással. Azaz ha az utánfutás T=0, akkor nincs kerékbillenés.
Ha ez ilyen egyszerû lenne! :) A helyzet az, hogy ezek végletekig leegyszerûsített, statikus képletek. USA diákok számára, akik majd jól beleírják a CV-jükbe hogy tanulmányokat folytattak egy nyomon haladó jármûvek stabilitásvizsgálata témakörben.

Ezekkel a tapasztalati együtthatós mûvészkedésekkel feleannyit se érsz el, mint egy egyszerû kísérlettel. Lásd Lompi. Szerintem egy rohadt képletet se írt fel eddig, aztán mégis gyorsan rájött hogy mi a jó neki.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám