Na épp ezt szeretném megúszni...a Confidenza website-ján többet tanulhatsz a csapágyakról mint amennyit egy átlagos mûszaki szakember tud
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#9761
Írta 2010. február 12. - 19:53

#9762
Írta 2010. február 12. - 19:22

Tudtok mondani konkrét csapágytípust, amit fel tudok használni?
a Confidenza website-ján többet tanulhatsz a csapágyakról mint amennyit egy átlagos mûszaki szakember tud. Aztán választhatsz típust is.
#9763
Írta 2010. február 12. - 18:53

#9764
Írta 2010. február 12. - 17:41

Köszi a véleményeteket! Akkor hát haladjunk egy lépéssel tovább, konkretizáljunk. Amim van fejcsõnek, az 5/8-os normál csõ, korlátépítésbõl maradt a télen. Nem tudom mennyi ennek a falvastagsága, gonolom úgy 3mm. Tudtok mondani konkrét csapágytípust, amit fel tudok használni?Segítséget kérek!
A befogásról: 50-60 mm hosszú homlokcsõ lesz. Két csapágyas megoldásra gondolok (értelemszerûen a homlokcsõ mindkét végén egy-egy csapágy), szerintem ezt a legegyszerûbb megvalósítani.

#9765
Írta 2010. február 12. - 12:23

A fejcsövedben a csapágyak szinte csak radiális terhelést fognak kapni. Ebbõl eredõen egyszerû mélyhornyú golyóscsapágy bõven elég lesz oda.
Az elsõ állítással nem értek eggyet! A második állítással viszont teljes mértékben! Nem csak radiális terhelés lép fel, de a mélyhornyú csapágyak esetében kellõ felület adódik a terhelés átadására, elosztására.
A csapágyak közötti távolság növelésével csökkenthetõ a rájuk nehezedõ nyírási igénybevétel. Az esetetben viszont praktikus és esztétikai okokból egy rövidebb kormánnyak alkalmazása javallott.
Megnyugtatásként, a pythonnál alkalmazott normál kormánycsapágy tökéletesen ellátta a feladatát, pedig az ott jelentkezõ terhelés és igénybevétel nagyobb, mint a terveiden láthatónál.
További átgondolásra a befogatás kialakítására hívnám fel a figyelmed! A mennyiben a befogatás egyoldalú (alul vagy fölül) akkor csak az esztétikán lehet vitázni.
Amennyiben két oldalú (alul és fölül), akkor a kialakításnál figyelembe kell venned, hogy könnyen szerelhetõ, de ennek ellenére a rögzítés pontos és merev legyen.
#9766
Írta 2010. február 12. - 07:41

Segítséget kérek!
A fejcsövedben a csapágyak szinte csak radiális terhelést fognak kapni. Ebbõl eredõen egyszerû mélyhornyú golyóscsapágy bõven elég lesz oda. A két csapágy közötti távolság legyen minél nagyobb! A csapágyház fala 1,5mm elég kell legyen. A fészek alsó peremének szélessége indifferens.
A csapágyak legyenek kétoldalt zártak! Az hogy SKF vagy más, esetedben teljesen mellékes. Nyugodtan vehetsz óccó kínait is, párszáz forintért. A szám legyen ugyanaz! Vigyél tolómérõt a csapágyboltba, akkor nem csapódhatsz be!
#9767
Írta 2010. február 11. - 23:15

Nézegettem az excelt az utánfutásról. Könnyen tudok olyan adatokat beírni, hogy Tmax nagyobb legyen Tmin-nél. Ha a kormánymarkolat távol van a kormányzás tengelyénél, akkor nagyobb erõkarral kormányzol, szerintem ez van a képletben. Nekem a Flop-pal van bajom. A saját adataimmal az 50et se tudom megközelíteni, csak ha nagyon lapos homlokcsõszöget vennék fel. Egyébként 10 centi körüli utánfutás jött ki, de én 7 centi körülit gondoltam csinálni.
Üdv
#9768
Írta 2010. február 11. - 22:18

Segítséget kérek!
Az airbike-om csuklója ipari csapágyból lesz - elsõsorban helytakarékossági megfontolásból. Viszont nagyon nem vagyok képben, hogy milyen csapágyat kellene venni, nem tudom milyen típusú a megfelelõ, a méretezésben sem vagyok biztos. Úgyhogy gyûjtögettem kicsit, hogy ki milyet használt eddig erre a célra: http://rekumbens.blo...kozponti_csuklo
De ettõl sem lettem sokkal okosabb. Úgy néz ki, hogy az SKF 7201 BEP többeknél is bevált. Néztem a nagyobb testvérét, a 7301-et, de az már jó drága, 9500.- Szóval jó ez a 7201 BEP?
A másik meg a befogatás, a fejcsõ. A csapágy mellett gondolom illene minimum 1.5, de inkább 2 mm falat hagyni. De mekkora felület kell, amire felül? Elég arra 1mm, vagy több, inkább 2mm?
Ha ez így netán jó elmélet, akkor a "homlokcsõnek" egy 36x4-es csõ kellene, vagy valami vaskosabb, aminek a külseje legalább 36mm, a belse pedig legalább 28 mm. Valakinél nincs ilyenbõl 5-6 centi felesleg?...
Thx!
Szerintem a henger görgõs csapágy jobb lenne,
http://www.skf.com/s...odid=1310002029
valami hasonló.
Vagy lehet hogy túlzottan biztonság mániás vagyok?

esetleg:
http://www.csekert.h...=14&B=7&TA=1896

#9769
Írta 2010. február 11. - 20:52

Az airbike-om csuklója ipari csapágyból lesz - elsõsorban helytakarékossági megfontolásból. Viszont nagyon nem vagyok képben, hogy milyen csapágyat kellene venni, nem tudom milyen típusú a megfelelõ, a méretezésben sem vagyok biztos. Úgyhogy gyûjtögettem kicsit, hogy ki milyet használt eddig erre a célra: http://rekumbens.blo...kozponti_csuklo
De ettõl sem lettem sokkal okosabb. Úgy néz ki, hogy az SKF 7201 BEP többeknél is bevált. Néztem a nagyobb testvérét, a 7301-et, de az már jó drága, 9500.- Szóval jó ez a 7201 BEP?
A másik meg a befogatás, a fejcsõ. A csapágy mellett gondolom illene minimum 1.5, de inkább 2 mm falat hagyni. De mekkora felület kell, amire felül? Elég arra 1mm, vagy több, inkább 2mm?
Ha ez így netán jó elmélet, akkor a "homlokcsõnek" egy 36x4-es csõ kellene, vagy valami vaskosabb, aminek a külseje legalább 36mm, a belse pedig legalább 28 mm. Valakinél nincs ilyenbõl 5-6 centi felesleg?...
Thx!
#9770
Írta 2010. február 10. - 19:41

#9771
Írta 2010. február 10. - 12:16

#9772
Írta 2010. február 09. - 23:13

Szombatra 0 fokot és napsütést ígérnek! Egy Margitszigeti találkozó rövid Dunaparti tekeréssel az Ebihalig?
Igyekszem úgy szervezni a dolgot, mondjuk egy 9 órás kezdéssel. Téligumim nincs

#9773
Írta 2010. február 09. - 20:36

#9774
Írta 2010. február 09. - 20:28

1. Legyen terv!
2. Legyenek meg a határértékek!
3. Kezeld rugalmasan.
4. Fûrészelj, forrasz, tesztelj!
#9775
Írta 2010. február 09. - 19:28


#9776
Írta 2010. február 09. - 18:56

Nem gondoltam bele az összes egyenlet minden kis részletébe... Alapvetõen arra volt jó, hogy megnyugtatott, hogy a megérzés/tapasztalat alapján a számítotthoz hasonló értékekkel terveztem - és gondolom terveztek Ti is. HuhNyugi motyoo, én még tudnám cizellálni az általad felvázolt számításokat, hogy égnek állna a hajad! Amúgy Papa kimondta a tutit, a tapasztalás a tudás õs anyja, vagy mi a franc!
Nem kell ezt annyira túl spilázni, a legegyszerûbb, ha egy jó pofa sör - vagy egyéb alkoholtartalmú itóka mellett - összedugjátok a fejeteket Lompival. Õ is megkóstolt már néhány csövet és varratot meg szöget, és te is. Rakjátok össze abból, hogy mik a pozitív-negatív tapasztalatok, azt te szépen írásba foglalod és megmarad az utókornak! Na!?

Két konkrét kérdésem viszont van a számításokkal kapcsolatban, okíts, zsizsi!
- a Tmax miért lesz mindig jóval kisebb mindennél? Hogyan kell ezt értelmezni, mit fogok érezni emiatt?
- miért ad meg minimális értéket a Flop-ra? Vagyis miért baj, ha a bûvös 50 N/rad alatt marad a billenés?
#9777
Írta 2010. február 09. - 14:04



#9778
Írta 2010. február 09. - 10:38

#9779
Írta 2010. február 09. - 10:09

Egyébként meg a tudományos kutatómunkádért minden elismerésem, gondolom, nem keveset dolgoztál rajta.
#9780
Írta 2010. február 09. - 09:56

Én próbáltam az elméletet emészteni.
Még emésztgesd egy kicsit! A képletedben pl. a kerékbillenési hajlam egyenesen arányos az utánfutással. Azaz ha az utánfutás T=0, akkor nincs kerékbillenés.
Ha ez ilyen egyszerû lenne!

Ezekkel a tapasztalati együtthatós mûvészkedésekkel feleannyit se érsz el, mint egy egyszerû kísérlettel. Lásd Lompi. Szerintem egy rohadt képletet se írt fel eddig, aztán mégis gyorsan rájött hogy mi a jó neki.