
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#9681
Írta 2010. február 26. - 20:52

#9682
Írta 2010. február 26. - 20:42


#9683
Írta 2010. február 26. - 20:00


#9684
Írta 2010. február 26. - 10:11

#9685
Írta 2010. február 26. - 09:44

Ha állítható távolságú hajtómûvet akarok, akkor annak csöve csak a kerék fölött helyezhetõ el. A szögét meghatározza az elsõ átdobó, hacsak nem készítek neki egy külön konzolt. Mivel az alsó villa korlátozza az oldalirányú mozgást, ezért egy "mezei" üléscsõ is használható. Annyival vagyok elõrébb a Cruze-hoz képest, hogy megfelelõ méretezésnél itt a hajtómû nem mozog majd elõre-hátra, de ahhoz az AMP-t fordítva kell beszerelni. (a képen nem így van). Berugózásnál a hajtómû elõre mozdulna, de az AMP villaszárai meg mátra, na ezt kellene kihozni nullára!
Motyoot idézve: "Fõnököm szokta mondani, hogy ha kitalálok valamit, amirõl kiderült, hogy már létezik, az jó jel, mert jó irányban haladok! "
Kell egy váz! Lehetõleg 1,1/8-os homlokcsõvel. Várom az ajánlatokat!


#9686
Írta 2010. február 26. - 09:23

#9687
Írta 2010. február 25. - 08:44

Igen. Nagyon érdemes volt belevágni. Egyetlen hátránya hogy vizes, murvás, komoly emelkedõn könnyen kikapar az eleje. De ez nem vészes. És szerintem ha 1,5"-os gumit teszek elõre, kisebb nyomással, akkor ez is csökken.
Hasonló problémákkal én is küzdöttem, de kellõ gyakorlattal ez is orvosolható. Természetesen soha nem lesz olyan mint egy monti.
Elõre bocsátom, hogy az én geometriámnál a nagymértékben döntött ülés és a lapos homlokcsõszög miatt, kevés súly esik az elejére (kicsi a trakció, ami az emelkedõvel tovább csökken) és a szûk ívek is nehezebbek mint pl.: egy 70'-os esetében.
A Margit-sziget árpádhidi feljáróját december óta többször próbáltam már, mire a múlt héten végre felmentem. (és még mindig vizes aszfalton!) A visszafordító adta fel a leckét, állandóan belassultam és onnan már nem talált a kerék tapadást. Azóta szûkebb lett az ív, megmaradt a lendület és már nem okoz problémát. A száraz nyári aszfalt és a megfelelõ hõmérsékletû köpenyekkel ez már gyerekjáték lesz! Tehát csak gyakorolj!

#9688
Írta 2010. február 25. - 08:06

Igen. Nagyon érdemes volt belevágni. Egyetlen hátránya hogy vizes, murvás, komoly emelkedõn könnyen kikapar az eleje. De ez nem vészes. És szerintem ha 1,5"-os gumit teszek elõre, kisebb nyomással, akkor ez is csökken.papa akkor bejött a gép:)
Tegnap visszaültem a Bacchettámra. Érezhetõen merevebb, áramvonalasabb, gyorsabb bringa. Valószínûleg mégis eladásra kerül.
#9689
Írta 2010. február 24. - 23:41

A lengõorrúakhoz sokféle elsõ rugózást terveztem, de két típus maradt fenn a listán. Az egyik a Cannondale kormánnyak rugózása, amely rendszer sok rekugyártónál feltûnt az elmúlt években. (Cannondale villát találtam a vaterán 8'000-ért, de az alu) A másik pedig ez. Az alsó villa rész Cr.mo., így szabadon garázdálkodhatom vele. (az AMP 2 USA már alu szárral készült)
Kevés a mozgása, a csillapítás pedig surlódáson alapul, viszont kellõen merev. A himba rendszer miatt a hajtási reakciók (reményeim szerint) nem lesznek jelentõsek ... és lehet nézegetni..., meg ugye elkészül a kategória elsõ össztelósa...
(a Crusebike-nak van)
A múlt században vagyonokat kértek ezekért, (finom kézi munka) most egy tizesért elhoztam!
Ez tipikusan az az eset, amikor megállsz egy keró elõtt és tíz perc elteltével is találsz rajta valami trükköt, valami csemegét, valami néznivalót.
Amennyiben érdekel a mûködése, nézd meg személyesen!
Ha esetleg valakit érdekel hasonló vagy építeni akar, akkor van még egy kiváló donor KTM. Richey Logic csövekbõl és hajtómûvel, stucnival és kormánnyal. Magura hidraulikus V fékekkel, Matrix felnikkel és full XT-vel meg egy AMP 1-el. 45'000-ért.
http://maxi-bike.hu/.../kerekparok/mtb
#9690
Írta 2010. február 24. - 23:10

Bocs a tudatlan kérdésért, de miért is jó ez a teló? Mármint miért jobb, mint egy hagyományos? Azon túl, hogy lenyûgözõ mérnöki munka, amiben sokáig lehet gyönyörködni, mit nyersz vele? Sajna nem talátam videót, ahol látszik mûködés közben... nincs kedved csinálni egyet?Már régóta kerestem, de sajnos csak most jutottam hozzá az AMP 1-hez.
#9691
Írta 2010. február 24. - 21:28

Már régóta kerestem, de sajnos csak most jutottam hozzá az AMP 1-hez. A dilemma az, hogy most alakítsuk át a meglévõt vagy legyen egy új váz? Azt is szeretném megjegyezni, hogy az egész projekt felesleges, mert nincs igazán szükség az elsõ telóra. (közel egy ezres után ezt már bátran ki merem jelenteni!Miért is ne lehetne össztelós?

Akkor még is miért? Az egyetlen és megfelelõ válasz, miért ne?!

#9692
Írta 2010. február 24. - 21:17

Próbálj meg minél több alkalmat kihasználni az "elengedettkezes" tekerésre, az sokat segít a beidegzõdésben.Ott tartok, hogy városi bicajnak is az Elephun-t használom. Lábbal még egyáltalán nem tudom kormányozni, de majd eljön annak is az ideje.
#9693
Írta 2010. február 24. - 21:11

#9694
Írta 2010. február 24. - 17:53

#9695
Írta 2010. február 24. - 13:37

#9696
Írta 2010. február 24. - 06:13

#9697
Írta 2010. február 23. - 23:51

#9698
Írta 2010. február 23. - 22:04

A B200 ami Siófokról indul én 4 éve rekuval megpróbáltam meg tenni ezzel a csapattal csak az probléma, hogy 15 km-ént pihenõt tartanak az átlag sebesség kb. 18-20km és közben a bicikli úton kell haladni. Amire vissza értek Siófokra este 8-9 óra lesz.Én Tihanyig bírtam és vissza tekertem a rajt helyszínére.üdv.kerékpárszaki
Akkor ezt pont nekem találták ki


A pétfürdõi versenyrõl valami részletes leírás elérhetõ valahol?
#9699
Írta 2010. február 23. - 20:24

A B200 ami Siófokról indul én 4 éve rekuval megpróbáltam meg tenni ezzel a csapattal csak az probléma, hogy 15 km-ént pihenõt tartanak az átlag sebesség kb. 18-20km és közben a bicikli úton kell haladni. Amire vissza értek Siófokra este 8-9 óra lesz.Én Tihanyig bírtam és vissza tekertem a rajt helyszínére.üdv.kerékpárszakiHali
A videót és a képet nézve valszeg építés elõtt megnéztél pár trájkot amik után ilyen jól sikerült megépítened elsõ? géped.
Ha jól vettem ki az elsõ keréknél ilyen felfüggesztésed van?
http://www.ihpva.org...ns/knuckle9.gif
A fékezés megoldásánál miért a patkós rendszer mellett döntöttél? Annál létezik sokkal biztonságosabb rendszer is.
Az elsõ tengelyek átmérõje?, és még bírják? Semmi elhajlás, törés?
Túrázol vele, vagy vegyes használatban napi bevásárlós gép?
Jó lenne több képet látni róla. Tapasztalatokról kicsit bõvebben?![]()
Kerékpárszaki
A Pétfürdõi buli nem rossz, viszont elõtte nap B200. Ha még bírom, ott leszek csak hogy ki legyen a létszám:)
T2
#9700
Írta 2010. február 23. - 20:09
