Egyébként nagyon tetszik a terv.
Jelentkezz be Regisztrálj
Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#7701
Írta 2010. augusztus 31. - 08:40
Egyébként nagyon tetszik a terv.
#7702
Írta 2010. augusztus 31. - 08:22
javasolta a hátsó rugózást
hajtásláncról egyelõre fogalmunk sincs.
kérem segítsetek tudatlanságom felszámolásához.
Egy rövid tengelytávú gépnél mindenképpen javasolnám a hátsó rugózást. A hosszú tengelytávú gépeknél kevésbé érezni az úthibákat. (de errõl nincs tapasztalatom) Az biztos, hogy minél közelebb ülsz a kerékhez-tengelyhez, annál több rezgés, rázkódás jön át. A hátsó ülés távolabb van a hátsó tengelytõl, mint az elsõ ülés az elsõtõl. A hátsó kerék 26"-os, az elsõ 20"-as és kettõ is van belõle, tehát kétszer annyi döcit talál (ráadásul kisebb kerék). Ezek után mennyivel indokoltabb a hátsó rugózás? (hangsúlyozom, elmélet! lehet, hogy a tapasztalat más)
Hajtáslánc? Ezek után minek cifrázni? Hátsókerék!
Konzultációs lehetõség a hétvégi Aba napok! Tom2, Lompi, Zsizsi, Levi és jómagam is részt veszünk (elõre láthatólag) a felvonuláson. Ahogyan olvashattad, Tomi három trike-ot is hoz...
#7703
Írta 2010. augusztus 31. - 06:44
Kérem türelmesen segítsetek tudatlanságom részbeni felszámolásához.
Hétvégén rajzolgattunk egy kicsit h kb. mi az elképzelés. A méretek nagyjából adódtak. Nyilván ez még csak a V0.1 verzió két nézetbõl.


A rajz nyilván elnagyolt vázlat, de legalább biztosan méretarányos.
1. A torony magassága mekkora legyen (bicajon homlokcsõ) Ezen 150mm-re vettük. 1 1/8-os csapágyakkal.
2. Szembõl a torony dõlésszöge mekkora legyen? A rajzon 10 fok.
3. A torony utánfutás szöge is 10 fok a rajzon. Mennyi lenne a helyes? (a 20"-os kerék külsõ átmérõje ugye kb. 50cm)
Az elsõ felsõ csõ ívét egy picit még tágabbra gondoltam, az elsõ ülés alatt egy picit elõbbre támaszkodna.
Lényegében az elsõ futómû méretezésében várom a segítségeteket. (de persze minden másban is)
Bike+ 20mm-es átütõagyhoz milyen tengely passzol? Minden 20mm-es? Bike+ ot sehol nem találok.
(gondolom mindenki tudja h a képre jobb gomb katt, kép megjelenítése és akkor nagyban látszik)
#7704
Írta 2010. augusztus 31. - 06:37
Papa !
Úgy hallottam hogy 20-án Debrecenben jártál. A helyi lakosok felé nem kék az ilyet jelezni ?
Egy kisebb kör a bringákkal és egy gyógysör csak belefért volna !
Nem én voltam. Én Brindzové Haluskiban töltöttem a 20-át.
#7706
Írta 2010. augusztus 30. - 21:42
hétvégén valaki Aba napokra?abanapok
három trájk péntek délután-este érek oda, vasárnapig leszek. felvonulunk.
viszek neked cuccost
peter1001
http://terkepcentrum...rtip=szarvashu2
#7707
Írta 2010. augusztus 30. - 21:09
#7708
Írta 2010. augusztus 30. - 20:58
#7709
Írta 2010. augusztus 30. - 20:39
Úgy hallottam hogy 20-án Debrecenben jártál. A helyi lakosok felé nem kék az ilyet jelezni ?
Egy kisebb kör a bringákkal és egy gyógysör csak belefért volna !
#7710
Írta 2010. augusztus 30. - 15:44
;1011691']Motyoo!
Hogy muzsikál a dualfine?
Jóóól! Szabin voltam, 2 heti cuccal a 2 fekvõvel (nejem kalauzolta az Alphát) a Balaton környékén. Másztunk húzósabb emelkedõket is a legrövidebb dualfine áttételben (48-as elsõ tányér, 30-as kerék az alfine-on), és gyönyörûen bírta a strapát. A váltás a 20-as és 30-as lánckerekek között tök simán megy. Kell ennél több?
#7711
Írta 2010. augusztus 30. - 05:37
#7712
Írta 2010. augusztus 29. - 17:48
#7713
Írta 2010. augusztus 29. - 16:40
#7714
Írta 2010. augusztus 29. - 11:12
Ez teljesen tudománytalan módszer!
Ha azt mondod rá, hogy empírikus módszer, akkor már tudományos?
#7715
Írta 2010. augusztus 29. - 11:09
Levi, Lompi,
lassan mondom, hogy mindenki megértse: gyö-nyö-rû! Ez a highracer geometria nekem is nagyon tetszik, csak azt írják, a boom hajladozik és csavarodik. Gondolom Lompi nem spórolt a falvastagsággal, mik a tapasztalatok?
Egyelõre csak annyit mentem vele, amit a videón láthattál, idõ- és alakatrészhiány miatt csak úgy tudtuk összerakni, hogy egy gyors próbakört lehessen vele menni. Szerintem pár nap és készre legózom, aztán majd írok a tapasztalatokról. Egyelõre annyit, hogy az elsõ pár méteren én is szenvedtem vele 1000km lengõorrúzás után.
#7716
Írta 2010. augusztus 29. - 11:07
ki kell próbálni...megcsináltam és a tapasztalataim is teljesen alátámasztják Frigyes ötletét.
Ez teljesen tudománytalan módszer! Elõször számításokat kell végezni, azokat publikálni, a kritikákat érdemben megválaszolni, kialakítani a tudományos konszenzust, azt CAD-ben megtervezni, valamelyik kutatóintézetben a próbadarabokat legyártani, tesztpadon kimérni, és ha a mért eredmények nincsenek teljes átfedésben a számításokkal, akkor a mérést addig ismételni, míg a kívánt eredmény ki nem jön.
#7717
Írta 2010. augusztus 29. - 10:57
Lehet, hogy majd kipróbálom azokat a csúszkás láncterelõket is. Azokat milyen szakember tudja megcsinálni?
#7718
Írta 2010. augusztus 29. - 09:28
Boldog leánykorában ez egy Acor ACC-2005 volt. még csak nem is valami noname darab. És ahogyan olvastam, sokan nem értenének egyett a véleményeddel...Szerintem pont azért, hogy csendesebb, kisebb menetellenállású és a lánc jobban megvezetett legyen.
#7719
Írta 2010. augusztus 29. - 08:59
...
A fix görgõ nekem is egy rejtély, hogy miért tud csendesebb és kisebb ellenállású lenni, mert nemigen indokolja semmi.
ki kell próbálni. ennyi. én elhittem Frigyesnek, megcsináltam és a tapasztalataim is teljesen alátámasztják Frigyes ötletét. Csak Õ ritkán írogat és ossza a kéretlen tanácsokat velem ellentétben
És igen, nagyon szép munka Lompitól ez a gép, gratula !
#7720
Írta 2010. augusztus 29. - 08:40
Klasszikus 8-as formáció. Egy tengelyen két görgõ.
Érdekességük, hogy fogak vannak a görgõk közepén, de hogy egyébként ennek mi értelme?
Szerintem pont azért, hogy csendesebb, kisebb menetellenállású és a lánc jobban megvezetett legyen.
Lompi. Egyszer egy képen húzd már ki magad, mert olyan vagy mindegyik képen, mint egy '67-es bogárhátú
A fix görgõ nekem is egy rejtély, hogy miért tud csendesebb és kisebb ellenállású lenni, mert nemigen indokolja semmi.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére







