Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#7261
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Leírom ahogy én tudom ;)

Elsõ lánckerék / hátsó lánckerék * (kerékátmérõ collban) * arányszám = intcháttétel. Az elsõ három adat sima az arányszámot megadja a manual.

Pl. Alfine


...az 5-ös sebességnél 1 az arányszám azaz az olyan, mintha nem lenne agyváltód.
...az 1-es sebességnél 0.527 az arányszám azaz kisebb incháttétel jön ki a szorzatból.
...a 8-as sebességnél 1.6 az arányszám nagyobb incháttétel lesz a végeredmény
...

#7262
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
...érdekes ez a költség téma. Egy nyamvatt bejárati kaput 50-100 E ft-ért csinálnak itt pesten, ehhez képest egy bringaváz lényegesen összetettebb szerkezet mégha a varratok hossza lényegesen kevesebb. Függ attól is, hogy mivel és hogyan hegeszt a kiválasztottad. Mert lehet taknyolósan is hegeszteni és lehet igényesen is forrasztani, vagy AWI hegeszteni és a pontosság, igényesség sem egy utolsó dolog. Mielõtt döntesz valaki mellett ezt is kalkuláld bele !
...

#7263
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás
Sziasztok!
Most a hajtómûáttétel számításában kérném segítségeteket. Eddig azt hittem értem.
:(

Eddigi ismereteim szerint az áttételi arány=elsõ lánckerék fogszám/hátsó lánckerék fogszám.
Tehát pl. elöl 42 / hátul 14 = 3 azt jelenti h amíg egyet tekerek a hajtómûvel addig a hátsókerék hármat fordul.

(A "végáttétel" - Dr. Nagy Sándor bicajoskönyve alapján - velocipéd áttételnek nevezett áttétel természetesen függ a kerék méretétõl is. Vagyis pl. ha vki a fenti áttétellel egy 26"-os kereket hajt az 3x26"=72" az olyan mintha egy 72" (183cm) kerékátmérõjû velocipédet lovagolna meg. ) Ez a számítási módszer azért is hasznos, mert különbözõ kerékméret és áttételkombinációk könnyen összehasonlíthatók. Egy Nagy Sándor által is etalonnak tartott Csepel outi 52/14x27"=100" leggyorsabb áttételéhez érdemes hasonlítani a tervezett gép leghosszabb áttételét. Ennél gyorsabbra a józan ész szerint nincs is szükség. A legrövidebb pedig ennek kb. a negyede, 25".Ezzel némi edzettséggel 15%-os emelkedõkön is fel lehet menni. (Nekem inkább 20" kell. :) )

Hogyan lehet ez alapján egy agyváltó áttételét számolni? Segítséget az alábbi ábrától vártam, de nem tudom h hogyan kell értelmezni.

Feltöltött kép

Pl. egy tipikus MTB legrövidebb áttétele elöl 22 / hátul 30 áttétele 0,73, a leghosszabb 44/11=4.
(Velocipéd áttétele 26-os kerékkel számolva 19-104"-ig terjed)

Mit jelent az 1,58 és 7,84?


A következõ ábra már segít egy kicsit. Ha a Shimano agyváltók külsõ oldalán 20-as lánckereket használunk, akkor az adott fokozatban a zárójelben látható fogszámoknak felel meg.
Pl. az Alfine 8. fokozat 1,61 jelentése h 20fog/1,61=12 fognak felel meg.

Feltöltött kép

Próbáltam utána nézni az SRAM S7-nek és itt meg van az arány 1-7 fokozat 0,574-1,742. Ezt vajon ugyanúgy kell értelmezni mint a fenti Shimano táblázatnál?

#7264
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Értem...felvettem Gyõzõvel a kapcsolatot, látatlanban 40-50 ezerért hegesztene és hajlítana(úgy hogy az összes anyag megvan hozzá és festeni sem kell),nemtudom ez mennyire reális, megmondom õszintén én a felére gondoltam :)


Minden relatív...
Ebben az összegben benne van az a szaktudás, ami garancia arra, hogy nem esik szét, egy nyomon fut, a párhuzamos az párhuzamos, a 60' meg 60' és az anyagok közötti rések sem lépik túl a határértéket.
Biztosan találsz olyan szakembert, aki az általad összeállított vázat a megadott helyen összehegeszti az elnagyolt vágásoknál tátongó lyukakat feltölti, de elõtte készíts egy sablont, ami nem csak megadja és a hegesztés ideje alatt is megtartja a fenti paramétereket. Amennyiben a kihûlés követõen nem mozdult el a sablon, akkor már csak azt kell megvárni, hogy a kipróbáláskor, az általad elképzelt homlokcsõszög, utánfutás, tengelytávolság stb. megfelel-e a gyakorlatban?
Ha nem, az sem baj! Tanulhatsz a hibáidból flex meg csak akad. Korrekció majd hegesztés és próba. Rosszabb esetben újból flex mert nem jó a háttámla szöge, kényelmetlen a pedál szög, nem fordul a gép kis ívben... :)
A gép elkészült, használod. Tekersz 500-at majd elkezd kotyogni a kormánycsapágy - mégis csak hosszabbra kellett volna hagyni a homlokcsövet. Nem tudod a városban használni - még is csak SWB kellett volna. Kényelmetlen - mégis csak kellett volna az a teló... stb.
Abban az árban benne foglaltatik némi speciális szaktudás is. Mind e mellett arról se feledkezzünk meg, hogy ebbõl él. ÁFA, Béfa, TB, KGB, FBI, CIA, CBA stb.

A legegyszerûbb, ha szerzel -egy már bizonyítottan mûködõ és használható- tervet és mereven ragaszkodsz hozzá.
Érdemes lenne Lompival is beszélned, mert Õ az a "csodadoktor" aki képes egy nap alatt a semmibõl összerakni egy kerót, amennyiben minden megvan hozzá. (sokszor még ennek hiánya sem akadály) Viszont ez a keró számára nem kihívás, de van az a pénz...
Hajnalban indulsz az anyagokkal, reggel hatra odaérsz, (útközben szerezd be a védõitalt) Délután kettõkor már a próbakörnél tartotok... :)
Ha nincs anyagköltség, (és látva a munkadíjra vonatkozó elképzelésedet) valószínû, hogy meg tudtok egyezni. Ennyi utazást talán megér!

#7265
lowracer

lowracer

    vendég

  • fórumtag
  • 157 hozzászólás

Sok. Itt a topikban találsz gyakorlottabb szakembert, olcsóbban.


Szerintem a Gyõzõ a maga évi 100 körüli bringájával "némileg" gyakorlottabb, és garanciát is ad az elkészült gépre. Ami nem mellékes. Szerintem reális a költség.

#7266
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Értem...felvettem Gyõzõvel a kapcsolatot, látatlanban 40-50 ezerért hegesztene és hajlítana(úgy hogy az összes anyag megvan hozzá és festeni sem kell),nemtudom ez mennyire reális, megmondom õszintén én a felére gondoltam :)
A másik hogy szeetnék én is ott lenni a munkáknál az esetlegesen adódó problémák rálátására és együtt megbeszélésére.
Még megkeresem wariator-t õ közelebb is lakik, hátha mond valami infót hogyha õ nemis de valakit ismeer aki meghegesztené olcsóbban...
Vagy itt is szétnézek Szarvason, bár mondom hogy az isemrettségi körömben nem vállalja senki, hátha az õ ismerõseinek az ismerõsei :)


Van itt Still Dirt Cheap Homebuilt USS Recumbent is egy jópofa oldal LWB építésrõl, egy kattintást megér ;)

#7267
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

látatlanban 40-50 ezerért hegesztene és hajlítana

Sok. Itt a topikban találsz gyakorlottabb szakembert, olcsóbban.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#7268
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás
Értem...felvettem Gyõzõvel a kapcsolatot, látatlanban 40-50 ezerért hegesztene és hajlítana(úgy hogy az összes anyag megvan hozzá és festeni sem kell),nemtudom ez mennyire reális, megmondom õszintén én a felére gondoltam :)
A másik hogy szeetnék én is ott lenni a munkáknál az esetlegesen adódó problémák rálátására és együtt megbeszélésére.
Még megkeresem wariator-t õ közelebb is lakik, hátha mond valami infót hogyha õ nemis de valakit ismeer aki meghegesztené olcsóbban...
Vagy itt is szétnézek Szarvason, bár mondom hogy az isemrettségi körömben nem vállalja senki, hátha az õ ismerõseinek az ismerõsei :)

#7269
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

senki se vállalja mert eléggé precízen kell ezt megoldani.


Egy szakembernek ez hétköznapi feladat. Szerintem inkább az lehet a gond, hogy babrálós munka, és nem lehet vele nagyot kaszálni. A májszterek hozzá vannak szokva, hogy vállalják egy ház komplett víz-gáz csövezését, aztán ácsceruzával megírják a számlát, mert aki építkezik, az gazdag, kifizet akármennyit. Úgy gondolkodnak, hogy ugyan mennyit kérhetnének egy váz meghegesztéséért, amikor a tecsóban 20.000-ért komplett biciklit lehet kapni...

Két apró történet:
1: Gyakran elõfordul, hogy az általunk értékesített mûszerek csatlakozó menetén alakítani kell. Rozsdamentes acél, szívós mint a fene, és a párhuzamos menetbõl kúpost kell csinálni. Elvittem "komoly" vállalkozókhoz, elhajtottak, pedig megfizettem volna rendesen. Találtam egy idõs fegyvermestert, aki normál esztergán, szabad kézbõl úgy lekúpozza a menetet, hogy a CNC se különbül :)

2: Kellett nekem egy reklámtábla, 80 cm széles, céglogó. Rajzoltam egy skiccet Paintben, elmentettem jpg-be, elvittem a reklámgrafikushoz, hogy az alapján csinálja meg. Amikor mentem a táblért, látom hogy a bélyegnyi méretû jpg-t kinyomtatta 80 cm szélesben... Olyan ronda lett, hogy kénytelen voltam szarnak nevezni a munkáját.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#7270
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás

Ja meg a másik....elég sok reus oldat böngésztem végig, és igazából ez lett az elsõ látásra szerelem.:)
aztán majd látjuk meddig lángol :)


ha egyszer megfertõzõdsz tuti nem hamar múlik el :)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#7271
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás
Ja meg a másik....elég sok reus oldat böngésztem végig, és igazából ez lett az elsõ látásra szerelem.:)
aztán majd látjuk meddig lángol :)

#7272
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás
öcsém eléggé kerékpár függõ lett az utóbbi 6 évben és ez a vírus rám is rám ragadt...elég sok biciklit szerelt , meg szerel és amiket nem tudott már megjavítani, meg odaadták neki donornak, azokból ma már le is vágtam a vázdarabokat.
Édesapám ismerettségeire támaszkodva próbáltam szakikat találni akik meghegesztenék a vázat, de senki se vállalja mert eléggé precízen kell ezt megoldani.
Néztem Schlett Gyõzõ honlapját, írja hogy hegeszt, munkaórától függõen van az ár :)
Holnap utána kérdezek de nem igérek semmit neki...gondoltam végre összerakhatom a bicót szerkezetkészre, festés meg ilyenek ráér, csak az összeszereléssel kellene bíbelõdnöm, erre csõtörés van a házamban...laza 50.000 :(
Mindenesetre köszönöm a sok infót és a gyors válaszokat, remélem minél hamarabb össze tudom rakni a kis gépemet és fotókat is rakok fel ha már készen lesz :D
PéCsé

#7273
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

Sziasztok!
Egy rekumbens építésén gondolkozom, és ezt találtam olyannak amit elég egyszerûen meg lehetne építeni.
Mi a véleményetek róla, illetve tudtok olyan embert aki elvállalná a hegesztési munkákat?
Köszi a segítségeket :)
PéCsé


Üd a fertõzöttek körében :)

A donor vázból a hátsó háromszöget a homlokcsövet és az elsõ villát tudod használni a hosszanti csövek hosszabbak mint ami a normál váznál elérhetõ, oda kell csak szerezni csöveket. az elsõ villát kissé jobban érdemes meghajlítani a saruk felõli részen az utánfutás növeléséhez, nem lesz annyira ideges a kormány, és a nyakcsõ is maradhat eredeti szögben. Sleht Gyõzõnél volt egy ilyen átalakításon fehér színben, nagyon profin oldotta meg.
Kényelmes túrázós váz amcsiknál nagy népszerûségnek örvend. Ahogy Pithon már írta macerás a szállítása, de szerintem nem vészes az összerakás ha van egy minimális sablon (két kerék tengely befogatás-rögzítés, +1-2 bilincs a hosszanti csöveknek) + avi vagy láng hegesztõ.
Kezdõ váz építésnek én is Isuka001 gépét javasolnám, tiszta forma sima rugózással ráadásul. A merev verziója meg még egyszerûbb.
:)
:)

#7274
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Keresd a Wariatort (Kurucz Viktor +36 (70) 4265805) Békéscsabán. Neki egy home made 2x20" -as össztelósa van, de úgy tudom kettõ gépet is épít jelenleg. Keresesheted a gyulai Schlett Gyõzõt is, de Õ inkább a trike-okban van otthon. Orosházán is van egy Trike-os, de vele sajnos nincs kapcsolatom. Hozzád Õk vannak a legközelebb.

Gondold végig mire szeretnéd használni és ezeket a követelményeket figyelembe véve tervezz!
Az általad belinkelt gép kiváló alföldi kilóméterfaló. A hosszú tengelytávnak köszönhetõen kényelmes csillapítás nélkül is, viszont problémás a szállítása. (autó, vasút, lift stb.) Vázszettek is kaphatóak hozzá, de én mégsem ajánlom... (szubjektív vélemény)

Az SWB-k jó kezdõ gépek, de elsõ nekifutásra nagy feladat egy ilyen elkészítése, hacsak nem vagy szakember (otthoni esztergával és TIG-el :))
Jó hír, hogy ezek is beszerezhetõek gyári vázszetként. (AM Bringa)

A végére hagytam a lengõorrúakat. Elfogult vagyok ezzel a konstrukcióval szemben, ezért ennek megfelelõen olvasd! :)
Nem kezdõnek való, de könnyen tanulható. Külön kaszt a fekvõbringák között, speciális elõnyökkel és hátrányokkal. Hátrány az elsõkerékhajtás :(. Meredek emelkedõnél hamarabb veszíti el a hajtott kerék a tapadást mint egy hátsókerék hajtású.
Elõnye az elsõkerék hajtás! :). nagy kereket használhatsz relatív alacsony üléspozíció mellett. Rövid a lánc vonal. Két azonos (nagy) méretû kereket használhatsz. Lábbal is kormányozható. Rendkívül merev és stabil. Könnyû megépíteni.
... és még lapokon keresztül tudnám sorolni...

Egy jó és igényes váz elkészítéséhez jópár rosszat kell elõzõleg összedobni. (vannak kivételek Isuka/Benjámin, de Õk is komoly adatgyûjtéssel és tervezéssel kezdtek bele nem beszélve a mûhely adta lehetõségekrõl) mire összeáll egy jó váz, annak a bekerülési költsége nagyjából azonos egy gyári vázszett árával. (a gyári vázszettel viszont nem szerzed meg az építés során össztegyûjtött tudást! :))
- Ha van rá keret vegyél gyárit.
- Ha kicsivel kevesebb van, vegyél gyári vázszettet.
- Ha ennél is kevesebb van, akkor vegyél egy már elkészült és kipróbált gépet. Lompinál mindig van a garázsban egy-egy. Ha jól tudom, most is van egy 2x26" hátsókerekes highracer meg egy elsõkerék hajtású 2x26"-os lengõorrú. Megeggyezés szerint kompletten vagy csak vázszetként. (Méretedre szabja mint egy drága öltönyt!)
- ha erre sem elég a keret, akkor keress valakit, akinek van már az építéssel kapcsolatban tapasztalata és kérdezz sokat, akár itt a fórumon is.

Bármerre is indulsz sok sikert hozzá!

#7275
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Pcsongor
Szia !
Ilyesmi már van készen, de elég régi link ez már és a minõségérõl sem tudok nyilatkozni :
Subject 3

Papa
Ha beszerzed, kiváncsi leszek a tapasztalatokra, mert ezeket az egyszerûbb burkolásokat kedvelem magam is, csak az átláthatóság, ami számomra mindig kérdéses volt. A rain modelljük különösen tetszik, szerintem szépen megoldották esztétikailag...(csak az ember el ne taknyoljon egy ilyen felszereléssel.)
...

#7276
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Elsõ rekunak, higgadt, alföldi bringásnak tökéletes választás.


osztom véleményed de szerintem túl sok rajta a hegesztés, elsõ bringának egyszerûbb is megteszi, vesz donor bringát és abból faragja, nem azért mert az enyém is ebbõl lett de így utólag szerintem kevés befektetéssel és tapasztalattal kivitelezhetõ, a modell ez volt:HP Velotechnik - Products - Street Machine Gte (recumbent) felsõ kormányossal a végeredmény pedig ez lett:Picasa Webalbumok - István - rekus dolgok
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#7277
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

hopp tényleg az lemaradt :)
Recycled Recumbents!


Elsõ rekunak, higgadt, alföldi bringásnak tökéletes választás.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#7278
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Miért nem próbálod meg a Carbonrecumbent - Rain Rider -ékat ? Nekik az egyik fõ profiljuk pont a plexi gyártás.


Megpróbáltam, nagyon segítõkészek voltak. Ádám azt írta, biztos van nekik valami olyan, meglévõ gyártmányuk, amibõl ki lehet szabni egy ehhez hasonlót: http://windwrap.com/rans/glewis6.JPG
Kiszabják, rápróbálják a Carbonrecumbent High-ra, küldenek fotót. Majd belinkelem.
Az ára 20.000 alatt lesz.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#7279
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás
hopp tényleg az lemaradt :)
Recycled Recumbents!

#7280
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Sziasztok!
Egy rekumbens építésén gondolkozom, és ezt találtam olyannak amit elég egyszerûen meg lehetne építeni.
Mi a véleményetek róla, illetve tudtok olyan embert aki elvállalná a hegesztési munkákat?
Köszi a segítségeket :)
PéCsé


képet tegyél fel róla, hogy lássuk is, tudunk segíteni
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár