Földút volt de most nagyon jó volt az út, nagy homok még nem volt, meg a belvíz/áradás sem öntötte el. A trike-al majd valószínúleg meg kell küzdeni a szlovák oldalon a vasúti hídra vezetõ lépcsõnél.Én még MTB vel terveztem, forditva Esztergomig, de már trike-kal fogom abszolválni. A Helemba-szob szakasz milyen volt?
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#4101
Írta 2011. március 25. - 21:00

#4102
Írta 2011. március 25. - 20:14

Szerdán meg volt az idei elsõ szlovákiai túránk. Útvonal:Budakalász, Üröm, Pilisvörösvár, Piliscsaba, Leányvár, Kesztölc, Esztergom, Sturovo(Párkány), Chl'aba(Helemba), Szob, Nagymaros, Vác, Dunakeszi, stb. Összes táv nekem 154 km.
Én még MTB vel terveztem, forditva Esztergomig, de már trike-kal fogom abszolválni. A Helemba-szob szakasz milyen volt?
#4103
Írta 2011. március 25. - 20:05

a csõ nem lyukas gyárilag? minek kell azt kivágni, fõleg lézerrel:)
:)
Na, igazad van;) A küllõk vannak lézerrel kivágva. A nyomkarima + rá van hegesztve.
#4104
Írta 2011. március 25. - 18:31

Szerdán meg volt az idei elsõ szlovákiai túránk... Szép idõnk volt és jó volt a sör.
Vigyázat ! Idõparadoxon lépett fel ! A mondat helyesen : Szép idõnk volt és jó a sör. Eme fontos tényezõ idõjárás, és idõzóna független. Huhhh.... Még jó hogy nem kerültetek emiatt egy másik dimenzióba. Amúgy csak az irígység beszél belõlem. Alig várom már hogy én is körözzek egy kicsit, de a festéknek még száradni kell a tüzesen. Nem lett olyan a festés, mint terveztem, már nem volt türelmem rendesen alácsiszolni, mert már gurulni szeretnék vele.
#4105
Írta 2011. március 25. - 10:22


#4106
Írta 2011. március 25. - 10:05

a csõ nem lyukas gyárilag? minek kell azt kivágni, fõleg lézerrel:)270mm-es csõ, a közepe lézerrel kivágva.

#4107
Írta 2011. március 25. - 07:28

Ezt láttátok már? randonnee
Ezúton szeretnénk Benneteket meghívni a magyarországi BRM sorozatra. A BRM (Brevets de Randonneurs Mondiaux) egy teljesítménytúra-sorozat, melynek elsõdleges célja az, hogy a Paris-Brest-Paris (PBP) teljesítménytúrához biztosítson kvalifikációs eseményeket.
A magyarországi BRM sorozat négy távból (200, 300, 400 és 600 km), és öt teljesítménytúrából áll. (A 200 km-es túra kétszer kerül megrendezésre.) Ezeken természetesen a Paris-Brest-Paris teljesítménytúrától függetlenül is részt lehet venni. Aki mind a négy távon végigmegy, az a kiírás értelmében a super randonneur címben részesül.
A 200 km-es BRM résztvevõinek a Budapest-Dunaalmás-Budapest távot kell teljesíteniük. A 300 km-es táv útvonala a Bakonyban került kijelölésre. Ennek során komoly gondot fordítottunk arra, hogy emelkedõk helyett inkább idegenforgalmi nevezetességekben bõvelkedjen a túra. Ennek megfelelõen csak a túra elején lesznek komolyabb kaptatók.
Biztonsági okból a 400 és a 600 km-es túra szinte végig kerékpárúton, a Balaton körül halad. Ez azzal a kuriózummal is együtt jár, hogy a 600 km-es távon 40 óra alatt háromszor kell megkerülni a Balatont.
Nekem tetszik! Ha nem ütközik egyéb programjaimmal, benne vagyok.
#4108
Írta 2011. március 24. - 21:15

Szia !
Köszi visszarepített a gyerekkoromba, nekem bmx-hez volt. Mára utánfutó lett belõle. Tudod-e, ezzel nehezebb menni, mint a kötött sínpályán. Azon agyaltam honnét tudtál kereket szerezni. Ezek csille, vagy valami darupályáé? Csak kíváncsiság?
Üdv Zé
Nem volt könnyü, végül gyártatva lett. 270mm-es csõ, a közepe lézerrel kivágva.
#4109
Írta 2011. március 24. - 17:30

Ezúton szeretnénk Benneteket meghívni a magyarországi BRM sorozatra. A BRM (Brevets de Randonneurs Mondiaux) egy teljesítménytúra-sorozat, melynek elsõdleges célja az, hogy a Paris-Brest-Paris (PBP) teljesítménytúrához biztosítson kvalifikációs eseményeket.
A magyarországi BRM sorozat négy távból (200, 300, 400 és 600 km), és öt teljesítménytúrából áll. (A 200 km-es túra kétszer kerül megrendezésre.) Ezeken természetesen a Paris-Brest-Paris teljesítménytúrától függetlenül is részt lehet venni. Aki mind a négy távon végigmegy, az a kiírás értelmében a super randonneur címben részesül.
A 200 km-es BRM résztvevõinek a Budapest-Dunaalmás-Budapest távot kell teljesíteniük. A 300 km-es táv útvonala a Bakonyban került kijelölésre. Ennek során komoly gondot fordítottunk arra, hogy emelkedõk helyett inkább idegenforgalmi nevezetességekben bõvelkedjen a túra. Ennek megfelelõen csak a túra elején lesznek komolyabb kaptatók.
Biztonsági okból a 400 és a 600 km-es túra szinte végig kerékpárúton, a Balaton körül halad. Ez azzal a kuriózummal is együtt jár, hogy a 600 km-es távon 40 óra alatt háromszor kell megkerülni a Balatont.
#4110
Írta 2011. március 24. - 10:25

Merev :
+ könnyebb
+ könnyebb beépíteni
+ szerintem jobban néz ki
+ jobban követi a testformát
- törik
- oda kell figyelni a szivacsra, mert jobban beleizzad az ember
Szövet :
+ szellõsebb
+ könnyebben korrigálható, ha megsérül az ülõfelület
+ nem kell alá plusz szellõzõ okosságot kitalálni
- kell hozzá keretváz
- kevésbé lehet testre formálni
- kb. 2x nehezebb
- beépítése macerásabb
A szövetnek a szellõzése egy nagy erõssége, de manapság már megoldható a merev is jól szellõzõre.
A fentiekkel egyetértek, de pár további megjegyzés:
- A hálós ülés (szövetesnek nevezett) inkább az ülõsebb fekvõkhöz jó, mert fektetettebb helyzetben kevésbé tompítja az úthibákat, azaz jobban ráz, ugyanakkor igazán ülõs helyzetben a szokásos kompozit ülések ülõfelülete nem jó, lecsúszik róla az ember.
- Mivel a hálós ülés keretének szélesebbnek kell lennie, mint a felsõtest (hogy ne nyomja a hátat), így a légellenállása is nagyobb, bár csak kicsit.
- A hálós ülés oldaltartása általában jobb (kivéve a speciális kialakítású merev ülések), mivel a háló besüpped kicsit a vázba beleüléskor, így trike-okhoz kedvezõbb.
- A merev ülésnek nem illik törni, bár az anyag jellegébõl fakadóan erre elvben valóban hajlamosabb, mint a fémvázas hálós ülés.
- A merev (elõformázott) ülésen a rárakott szivaccsal igényre szabható a komfortfok, ez a hálósnál korlátoltabban állítható be.
Konklúzió:
Hálós ülés általában jobb a trike-okhoz és a fotelbringákhoz (kevésbé fektetettekhez)
Merev ülés általában jobb a kétkerekû fekvõbringákhoz
#4111
Írta 2011. március 23. - 22:54

Mindennek megvan a maga mellékhatása. Különben is láttál te már a remek magyar utakon gödröt?de egy gödörbe belemenvén a rúgók becsíphetik a zacsit...

#4112
Írta 2011. március 23. - 22:47

Oldalkocsis kartársnak:
https://picasaweb.go...330362571914338 és az el5te levõ
és most már értem a csomitartó tartalmát:
-2db védõital
-2db védõitalt védõeszköz:)
#4113
Írta 2011. március 23. - 22:46

Ha nem akarjuk túlbonyolítani akkor a hátsót csak úgy lehet megtervezni ha ismerjük az elsõt és kihasználjuk annak a feszültségstabilizáló hatását. Ehhez ismerni kell a felhasználni kívánt LED-ek paramétereit (feszültség/áram görbe). Meg persze gondoskodni kell róla hogy a hátsót ne tudjuk külön bekapcsolni az elsõ nélkül (pl. az agydinamó körét kell kapcsolni). A hátsóhoz érdemes inkább áramkorlátozó ellenállást használni még akkor is ha ez hatásfok szempontjából nem túl jó megoldás. A hátsó úgyis max száz mW nagyságrendû, ott nem olyan vészes az ebbõl eredõ veszteség.;1079218']Igazad van, kapkodva gondolkodtam
, akkor graetz után 6V-os zener párhuzamosan utána meg sorba egy 3V-os.
#4114
Írta 2011. március 23. - 22:40

#4115
Írta 2011. március 23. - 22:31

Nekem legjobban az altest izzadásának elkerülése végett speciálisan kialakított nyitott cellás nyereg tetszikOldalkocsis kartársnak:
https://picasaweb.go...330362571914338 és az el5te levõ

#4116
Írta 2011. március 23. - 22:10

Köszi visszarepített a gyerekkoromba, nekem bmx-hez volt. Mára utánfutó lett belõle. Tudod-e, ezzel nehezebb menni, mint a kötött sínpályán. Azon agyaltam honnét tudtál kereket szerezni. Ezek csille, vagy valami darupályáé? Csak kíváncsiság?
Üdv Zé
#4117
Írta 2011. március 23. - 19:39

#4118
Írta 2011. március 23. - 12:43

A hátsó lámpa nekem sima elemes maradt, olyan ritkán kell cserélni benne az elemet hogy szerintem nem éri meg foglalkozni vele. A 3v-os zenert a graetz után kötve a bemeneti feszültséget is megfogja kb 4V-nál -> az elsõ lámpa nem fog normálisan világítani. 1F-os kondi a lomexnél neten rendelve (lehet személyes átvétellel is) 370Ft + 40Ft + áfa. Én is ott vettem. Az elsõ lámpámhoz meg is csináltam a kb.1 hónapja belinkelt kapcsolást, mûködik (az állófény is).
Letöltöttem a fénytanos pdf-et amit belinkeltél, hasznos dolog, ajánlom mindenkinek aki lámpával akar foglalkozni. Köszi.
Igazad van, kapkodva gondolkodtam

#4119
Írta 2011. március 22. - 21:29

#4120
Írta 2011. március 22. - 20:51

Végre! Az összefoglalód nélkül az egészbõl egy qrta szót sem értettem. De most már...Értem már!
Ha egy lámpára rá van írva hogy erõs a fénye, pedig csak szétszórja, nem úgy mint aminek gyenge a fénye, mert annak már nincs mit szétszórni, akkor az erõsebb a gyenge. Ezek szerint ami sokat világít , az sokat szór, tehát keveset világít, ami pedig alig világít, az alig terít, tehát jól világít. Most már világos. Mennyivel könnyebb lesz így lámpát választanom... Köszi srácok!
