Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#4101
benjami

benjami

    vendég

  • fórumtag
  • 133 hozzászólás

Én még MTB vel terveztem, forditva Esztergomig, de már trike-kal fogom abszolválni. A Helemba-szob szakasz milyen volt?

Földút volt de most nagyon jó volt az út, nagy homok még nem volt, meg a belvíz/áradás sem öntötte el. A trike-al majd valószínúleg meg kell küzdeni a szlovák oldalon a vasúti hídra vezetõ lépcsõnél.

#4102
Sinbiciklis

Sinbiciklis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 hozzászólás

Szerdán meg volt az idei elsõ szlovákiai túránk. Útvonal:Budakalász, Üröm, Pilisvörösvár, Piliscsaba, Leányvár, Kesztölc, Esztergom, Sturovo(Párkány), Chl'aba(Helemba), Szob, Nagymaros, Vác, Dunakeszi, stb. Összes táv nekem 154 km.


Én még MTB vel terveztem, forditva Esztergomig, de már trike-kal fogom abszolválni. A Helemba-szob szakasz milyen volt?

#4103
Sinbiciklis

Sinbiciklis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 hozzászólás

a csõ nem lyukas gyárilag? minek kell azt kivágni, fõleg lézerrel:):):)


Na, igazad van;) A küllõk vannak lézerrel kivágva. A nyomkarima + rá van hegesztve.

#4104
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás

Szerdán meg volt az idei elsõ szlovákiai túránk... Szép idõnk volt és jó volt a sör.


Vigyázat ! Idõparadoxon lépett fel ! A mondat helyesen : Szép idõnk volt és jó a sör. Eme fontos tényezõ idõjárás, és idõzóna független. Huhhh.... Még jó hogy nem kerültetek emiatt egy másik dimenzióba. Amúgy csak az irígység beszél belõlem. Alig várom már hogy én is körözzek egy kicsit, de a festéknek még száradni kell a tüzesen. Nem lett olyan a festés, mint terveztem, már nem volt türelmem rendesen alácsiszolni, mert már gurulni szeretnék vele.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#4105
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás
Szerdán meg volt az idei elsõ szlovákiai túránk.Feltöltött kép Útvonal:Budakalász, Üröm, Pilisvörösvár, Piliscsaba, Leányvár, Kesztölc, Esztergom, Sturovo(Párkány), Chl'aba(Helemba), Szob, Nagymaros, Vác, Dunakeszi, stb. Összes táv nekem 154 km.http://www.youtube.com/watch?v=jIcIwtmAfgghttp://www.youtube.com/watch?v=mDmDktQSW0o Benjaminak valamivel több. Szép idõnk volt és jó volt a sör.
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#4106
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

270mm-es csõ, a közepe lézerrel kivágva.

a csõ nem lyukas gyárilag? minek kell azt kivágni, fõleg lézerrel:):):)
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#4107
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Ezt láttátok már? randonnee

Ezúton szeretnénk Benneteket meghívni a magyarországi BRM sorozatra. A BRM (Brevets de Randonneurs Mondiaux) egy teljesítménytúra-sorozat, melynek elsõdleges célja az, hogy a Paris-Brest-Paris (PBP) teljesítménytúrához biztosítson kvalifikációs eseményeket.
A magyarországi BRM sorozat négy távból (200, 300, 400 és 600 km), és öt teljesítménytúrából áll. (A 200 km-es túra kétszer kerül megrendezésre.) Ezeken természetesen a Paris-Brest-Paris teljesítménytúrától függetlenül is részt lehet venni. Aki mind a négy távon végigmegy, az a kiírás értelmében a super randonneur címben részesül.
A 200 km-es BRM résztvevõinek a Budapest-Dunaalmás-Budapest távot kell teljesíteniük. A 300 km-es táv útvonala a Bakonyban került kijelölésre. Ennek során komoly gondot fordítottunk arra, hogy emelkedõk helyett inkább idegenforgalmi nevezetességekben bõvelkedjen a túra. Ennek megfelelõen csak a túra elején lesznek komolyabb kaptatók.
Biztonsági okból a 400 és a 600 km-es túra szinte végig kerékpárúton, a Balaton körül halad. Ez azzal a kuriózummal is együtt jár, hogy a 600 km-es távon 40 óra alatt háromszor kell megkerülni a Balatont.


Nekem tetszik! Ha nem ütközik egyéb programjaimmal, benne vagyok.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#4108
Sinbiciklis

Sinbiciklis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 hozzászólás

Szia !

Köszi visszarepített a gyerekkoromba, nekem bmx-hez volt. Mára utánfutó lett belõle. Tudod-e, ezzel nehezebb menni, mint a kötött sínpályán. Azon agyaltam honnét tudtál kereket szerezni. Ezek csille, vagy valami darupályáé? Csak kíváncsiság?

Üdv Zé



Nem volt könnyü, végül gyártatva lett. 270mm-es csõ, a közepe lézerrel kivágva.

#4109
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás
Ezt láttátok már? randonnee

Ezúton szeretnénk Benneteket meghívni a magyarországi BRM sorozatra. A BRM (Brevets de Randonneurs Mondiaux) egy teljesítménytúra-sorozat, melynek elsõdleges célja az, hogy a Paris-Brest-Paris (PBP) teljesítménytúrához biztosítson kvalifikációs eseményeket.
A magyarországi BRM sorozat négy távból (200, 300, 400 és 600 km), és öt teljesítménytúrából áll. (A 200 km-es túra kétszer kerül megrendezésre.) Ezeken természetesen a Paris-Brest-Paris teljesítménytúrától függetlenül is részt lehet venni. Aki mind a négy távon végigmegy, az a kiírás értelmében a super randonneur címben részesül.
A 200 km-es BRM résztvevõinek a Budapest-Dunaalmás-Budapest távot kell teljesíteniük. A 300 km-es táv útvonala a Bakonyban került kijelölésre. Ennek során komoly gondot fordítottunk arra, hogy emelkedõk helyett inkább idegenforgalmi nevezetességekben bõvelkedjen a túra. Ennek megfelelõen csak a túra elején lesznek komolyabb kaptatók.
Biztonsági okból a 400 és a 600 km-es túra szinte végig kerékpárúton, a Balaton körül halad. Ez azzal a kuriózummal is együtt jár, hogy a 600 km-es távon 40 óra alatt háromszor kell megkerülni a Balatont.

#4110
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás

Merev :
+ könnyebb
+ könnyebb beépíteni
+ szerintem jobban néz ki
+ jobban követi a testformát

- törik
- oda kell figyelni a szivacsra, mert jobban beleizzad az ember

Szövet :
+ szellõsebb
+ könnyebben korrigálható, ha megsérül az ülõfelület
+ nem kell alá plusz szellõzõ okosságot kitalálni

- kell hozzá keretváz
- kevésbé lehet testre formálni
- kb. 2x nehezebb
- beépítése macerásabb

A szövetnek a szellõzése egy nagy erõssége, de manapság már megoldható a merev is jól szellõzõre.


A fentiekkel egyetértek, de pár további megjegyzés:
- A hálós ülés (szövetesnek nevezett) inkább az ülõsebb fekvõkhöz jó, mert fektetettebb helyzetben kevésbé tompítja az úthibákat, azaz jobban ráz, ugyanakkor igazán ülõs helyzetben a szokásos kompozit ülések ülõfelülete nem jó, lecsúszik róla az ember.
- Mivel a hálós ülés keretének szélesebbnek kell lennie, mint a felsõtest (hogy ne nyomja a hátat), így a légellenállása is nagyobb, bár csak kicsit.
- A hálós ülés oldaltartása általában jobb (kivéve a speciális kialakítású merev ülések), mivel a háló besüpped kicsit a vázba beleüléskor, így trike-okhoz kedvezõbb.
- A merev ülésnek nem illik törni, bár az anyag jellegébõl fakadóan erre elvben valóban hajlamosabb, mint a fémvázas hálós ülés.
- A merev (elõformázott) ülésen a rárakott szivaccsal igényre szabható a komfortfok, ez a hálósnál korlátoltabban állítható be.

Konklúzió:
Hálós ülés általában jobb a trike-okhoz és a fotelbringákhoz (kevésbé fektetettekhez)
Merev ülés általában jobb a kétkerekû fekvõbringákhoz
Rekumbens - annyira más bringa (Rekus honlap + Blog + Fórum)

#4111
benjami

benjami

    vendég

  • fórumtag
  • 133 hozzászólás

de egy gödörbe belemenvén a rúgók becsíphetik a zacsit...:D

Mindennek megvan a maga mellékhatása. Különben is láttál te már a remek magyar utakon gödröt? :D

#4112
wariator

wariator

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 284 hozzászólás

Oldalkocsis kartársnak:

https://picasaweb.go...330362571914338 és az el5te levõ


és most már értem a csomitartó tartalmát:
-2db védõital
-2db védõitalt védõeszköz:)

#4113
benjami

benjami

    vendég

  • fórumtag
  • 133 hozzászólás

;1079218']Igazad van, kapkodva gondolkodtam :), akkor graetz után 6V-os zener párhuzamosan utána meg sorba egy 3V-os.

Ha nem akarjuk túlbonyolítani akkor a hátsót csak úgy lehet megtervezni ha ismerjük az elsõt és kihasználjuk annak a feszültségstabilizáló hatását. Ehhez ismerni kell a felhasználni kívánt LED-ek paramétereit (feszültség/áram görbe). Meg persze gondoskodni kell róla hogy a hátsót ne tudjuk külön bekapcsolni az elsõ nélkül (pl. az agydinamó körét kell kapcsolni). A hátsóhoz érdemes inkább áramkorlátozó ellenállást használni még akkor is ha ez hatásfok szempontjából nem túl jó megoldás. A hátsó úgyis max száz mW nagyságrendû, ott nem olyan vészes az ebbõl eredõ veszteség.

#4114
wariator

wariator

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 284 hozzászólás
de egy gödörbe belemenvén a rúgók becsíphetik a zacsit...:D

#4115
benjami

benjami

    vendég

  • fórumtag
  • 133 hozzászólás

Oldalkocsis kartársnak:
https://picasaweb.go...330362571914338 és az el5te levõ

Nekem legjobban az altest izzadásának elkerülése végett speciálisan kialakított nyitott cellás nyereg tetszik :D

#4116
Oldalkocsis

Oldalkocsis

    vendég

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
Szia !

Köszi visszarepített a gyerekkoromba, nekem bmx-hez volt. Mára utánfutó lett belõle. Tudod-e, ezzel nehezebb menni, mint a kötött sínpályán. Azon agyaltam honnét tudtál kereket szerezni. Ezek csille, vagy valami darupályáé? Csak kíváncsiság?

Üdv Zé

#4117
Sinbiciklis

Sinbiciklis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 hozzászólás
Oldalkocsis kartársnak:

https://picasaweb.go...330362571914338 és az el5te levõ

#4118
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás

A hátsó lámpa nekem sima elemes maradt, olyan ritkán kell cserélni benne az elemet hogy szerintem nem éri meg foglalkozni vele. A 3v-os zenert a graetz után kötve a bemeneti feszültséget is megfogja kb 4V-nál -> az elsõ lámpa nem fog normálisan világítani. 1F-os kondi a lomexnél neten rendelve (lehet személyes átvétellel is) 370Ft + 40Ft + áfa. Én is ott vettem. Az elsõ lámpámhoz meg is csináltam a kb.1 hónapja belinkelt kapcsolást, mûködik (az állófény is).
Letöltöttem a fénytanos pdf-et amit belinkeltél, hasznos dolog, ajánlom mindenkinek aki lámpával akar foglalkozni. Köszi.


Igazad van, kapkodva gondolkodtam :), akkor graetz után 6V-os zener párhuzamosan utána meg sorba egy 3V-os.
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#4119
Oldalkocsis

Oldalkocsis

    vendég

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
Köszi a válaszokat Stoki!

#4120
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Értem már! :)
Ha egy lámpára rá van írva hogy erõs a fénye, pedig csak szétszórja, nem úgy mint aminek gyenge a fénye, mert annak már nincs mit szétszórni, akkor az erõsebb a gyenge. Ezek szerint ami sokat világít , az sokat szór, tehát keveset világít, ami pedig alig világít, az alig terít, tehát jól világít. Most már világos. Mennyivel könnyebb lesz így lámpát választanom... Köszi srácok!

Végre! Az összefoglalód nélkül az egészbõl egy qrta szót sem értettem. De most már... :)