Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#4001
Írta 2011. március 31. - 16:18

#4002
Írta 2011. március 31. - 16:16

Szakik!
Ki milyen pedált használ? Csak én vagyok olyan béna, hogy folyton lecsúszik a lábam, vagy fekvõre SPD kell?
Féloldalas SPD ami nekem bejött.
Noname alu egyoldalas spd
Nem mindig van rajtam a patentes cipõ, akkor jól jön a sima fele.
Trájkra egyértelmûen még kezdõknek is spd.
Szerintem

#4003
Írta 2011. március 31. - 15:46

:-)
Bringa Butik:
Rendszeresen vásárolok náluk, és eddig soha nem volt semmi gondom velük.
(Ez nem jelent semmit, persze, csak gondoltam a negatív vélemény mellett jelenjen meg a pozitív is)
Hasszan
#4004
Írta 2011. március 31. - 15:08

Ez a "2011-es modellévû" (ettõl mindig frászt kapok a bicaj alkatrészeknél) cipõ szvsz. itt jó áron van:
SHIMANO MTB CIPÕ - 2011 - Bringa Butik Webáruház - boltban felpróbálandó!
Pedál pld.: SHIMANO PEDÁL - Bringa Butik Webáruház
Kétszer próbáltam a Bringa Butiktól vásárolni, mindkét alkalommal visszaírták, hogy a webáruházból kiválasztott cuccot nem tartják.
#4005
Írta 2011. március 31. - 13:55

Szakik!
Ki milyen pedált használ? Csak én vagyok olyan béna, hogy folyton lecsúszik a lábam, vagy fekvõre SPD kell?
Leírtam korábban, hogy egy hirtelen meredekké váló, plusz kátyús útszakaszon elfogyott alólam a trike. Kalimpáltak a lábaim a semmiben, kezeimben a direkt kormánypár (nem húzunk bele, mert árok!), végül fél fenéken egyensúlyozva álltam meg. Emléxel? Néhány neveletlen figura kigúnyolt, mert azt írtam, féltem.
No errõl volt szó.
A trájkon az elsõ kerekekkel buckára futva, kátyúba esve olyan erõk hatnak a hajtóra, hogy elcsavarodván, ledobni igyekszik a járgány magáról. Fokozottan jól jön a patent pedál.
Ez a "2011-es modellévû" (ettõl mindig frászt kapok a bicaj alkatrészeknél) cipõ szvsz. itt jó áron van:
SHIMANO MTB CIPÕ - 2011 - Bringa Butik Webáruház - boltban felpróbálandó!
Pedál pld.: SHIMANO PEDÁL - Bringa Butik Webáruház
#4006
Írta 2011. március 31. - 11:33

Úgy van. Bár azt hiszem ha a táskádban van és csak sötétedéskor tûzöd fel azt el kell fogadnia. (Autódban is van láthatósági mellény h ha este lerobbansz és ballagsz segítségért az út szélén...., de vezetés közben nincs rajtad.)
Na ezt nagyon ne hangoztasd mert a végén még bevezetik

#4007
Írta 2011. március 31. - 10:24

Én úgy tudom, nappal is rajta kell legyen a két lámpa. Szerintem még a fejlámpát se köteles elfogadni a rendõr.
Úgy van. Bár azt hiszem ha a táskádban van és csak sötétedéskor tûzöd fel azt el kell fogadnia. (Autódban is van láthatósági mellény h ha este lerobbansz és ballagsz segítségért az út szélén...., de vezetés közben nincs rajtad.)
#4008
Írta 2011. március 31. - 09:37

Azzal kezdi kiverni a biztosítékot nálam, hogy ha nappal nincs fenn a lámpám, és a rendõr megállít, megbüntet.
Mondjuk a világításra kínosan ügyelek, de ez éppen hülyeség.(08:21:28)
Én úgy tudom, nappal is rajta kell legyen a két lámpa. Szerintem még a fejlámpát se köteles elfogadni a rendõr.
#4009
Írta 2011. március 31. - 07:53

Sziasztok!
1. Reggel volt a rádióban (Kossuth) egy fazon, aki ezzel kapcsolatban adott tájékoztatást. Olyan dühös lettem, hogy egybõl kikapcsoltam a rádiót.
Akik meg hallgatják, azok készpénznek veszik.
Vissza lehet hallgatni a hangtárból, 08:19:00-tól
Oberling József ezredes az ORFK Közlekedésrendészeti osztályának vezetõje nyilatkozik.
Azzal kezdi kiverni a biztosítékot nálam, hogy ha nappal nincs fenn a lámpám, és a rendõr megállít, megbüntet.
Mondjuk a világításra kínosan ügyelek, de ez éppen hülyeség.(08:21:28)
Aztán: (08:21:50-tõl)
Felteszi a kérdést a riporter, hogy mikor lehet járdán közlekedni, a válasz:
Kigfejezetten, ha jelzõtábla megengedi, tehát kijelölt gyalog és kerékpárút esetében. Minden más esetben kerékpárral az úttesten kell közlekedni.
Na, itt kapcsoltam le. De azért idézem:
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól
54§ (2) Lakott területen levõ olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.
Ha a vezetõ nem ismeri a KRESZ-t (neki ez a munkája!), akkor a közrendõrre hogyan számítsak?
Tipikus példám a buszsáv, ahonnan az autósok betolnak a buszsávba, hiába magyarázom, hogy tilos.
A feleségemnek meghagytam, hogy ilyen helyen menjen a járdán, mert az úttest szabályosan (tehát a buszsáv bal oldalán) teljesen alkalmatlan a kerékpárközlekedésre. Aki nem hiszi, próbálja ki.
2. Más.
Ma elõször találkoztam rekuval másik rekussal, igaz tricikli volt, de akkor is örültünk egymásnak.
:-)
Hasszan
Én meg szoktam látni a bringádat a Lejtõ utcai buszmegálló utáni háznál, és én is szoktam örülni neki

#4010
Írta 2011. március 30. - 23:30

Majd ha mész pár száz kilométert akkor lesznek igazi élményeid.

Na ezt elhiszem.Sajna a haverom, akié a reku, megy ki Hollandiába melózni, így nem fogok a közeljövõben ilyennel menni.
[quote name='Isuka001']Halló, a nagy élményt nyújtó dolgokat nem szabad abbahagyni. Én is így kezdtem, felültem egyre és azóta nem tudok leszállni róla.
Szerencséd van mivel nálam képzõdött egy 20/26-os hátsókerék meghajtású rekumbens, fájó szívvel, de megválnék tõle. 1700 km van benne. Ha szükséged lenne egy ilyenre akkor itt megtalálsz.
Vagy ha építeni akarsz akkor minden kérdésedre választ kapsz a fórum tagjaitól.[/QUOTE]
Köszi, egyenlõre építgetem az XC bicóm, meg a másik háromra is mindig költeni kell, így nem fér bele még egy reku is.Talán majd egyszer, de elõtte biztos lesz egy AM szekerem is.Remélem azért lesz még közös élményem fekvõbringával.
#4011
Írta 2011. március 30. - 23:10

Halló, a nagy élményt nyújtó dolgokat nem szabad abbahagyni. Én is így kezdtem, felültem egyre és azóta nem tudok leszállni róla.Sziasztok!
Ma mentem elõször rekuval és mit ne mondjak, érdekes volt.Elõször el sem tudtam vele indulni, kellett hozzá pár perc, mire hozzászoktam.Furcsa, h szinte a kormánnyal egyensúlyozom és hogy pont fordítva kell a kormányt is billenteni az egyensúlyhoz képest.Elõl 20-as, hátul 26-os kereke volt, a kormány pedig elõttem.Nagyon nagy élmény volt az a pár száz méter is, amit mentem vele és legalább most már értem...
Szerencséd van mivel nálam képzõdött egy 20/26-os hátsókerék meghajtású rekumbens, fájó szívvel, de megválnék tõle. 1700 km van benne. Ha szükséged lenne egy ilyenre akkor itt megtalálsz.
Vagy ha építeni akarsz akkor minden kérdésedre választ kapsz a fórum tagjaitól.
#4012
Írta 2011. március 30. - 22:59

Majd ha mész pár száz kilométert akkor lesznek igazi élményeid.:)Ha kellõ alázattal közelíted meg a rekuzást, akkor még jó élményeid is lehetnek.

#4013
Írta 2011. március 30. - 22:41

Ma mentem elõször rekuval és mit ne mondjak, érdekes volt.Elõször el sem tudtam vele indulni, kellett hozzá pár perc, mire hozzászoktam.Furcsa, h szinte a kormánnyal egyensúlyozom és hogy pont fordítva kell a kormányt is billenteni az egyensúlyhoz képest.Elõl 20-as, hátul 26-os kereke volt, a kormány pedig elõttem.Nagyon nagy élmény volt az a pár száz méter is, amit mentem vele és legalább most már értem...
#4014
Írta 2011. március 30. - 22:02

Ha hagyományos cipõt szeretnél használni, akkor a klipszes pedál is még alternatíva lehet. Ez a módszer egy fél spd.
MKS pedál | Herce-Hurca
MKS klipsz | Herce-Hurca
#4015
Írta 2011. március 30. - 21:35

Az SPD pedálnak több elõnye is van, bár sokan nem kedvelik. A pedálon tartja a lábad, nem kell folyamatos nyomással, taposással fenn tartani a kontaktust. Nem csak taposhatsz, hanem húzhatsz is. Körbeforgatás - hatékonyabb erõátvitel. A lengõorrúnál biztosabb a kormányzás.
#4016
Írta 2011. március 30. - 20:39

trikére spd szupi mert nemkel semikor letened a lábad vagy jokis stoplis pedál de az hoszutávon szétszedi a cipö talpát netán ha vékony a cipötalpa akkor kelemetlenül nyomhatja az ember talpát
Elõször az evezõpad lábtámaszával szemeztem, mert az a sarkat is tartja, és teli talppal tekerhetek, csak 1enlõre a balmenetes csavar visszatart.
#4017
Írta 2011. március 30. - 20:36

Sziasztok !
A saját készítésû biciklibe is bele fognak kötni szerintetek? Az országos ellenõrzés alatt. Volt már valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban.
Üdv Zé
Ha megállítanak kötekedni fognak szerintem. legalább is velem ezt tették, de végül elengedtek. kerékpárt építeni vagy átépíteni otthon is szabad, tehát ha kötekednek vesd be ezt (én ezt tettem):)A rendõr erre azt mondta, hogy ez nem így van, én erre azt, hogy szerintem ennek én jobban utána olvastam, ezután csak a kötelezõ cuccokat nézte meg és megjegyezte hogy nincs csengõm...
A másik két rendõr(az egyik tanonc volt, fiatal srác) érdeklõdõbb volt, kérdezgettek ezt-azt, velük meg jól elbeszélgettem

Igaza van Lompi mesternek, ha minden kötelezõ cucc rajta van, elvileg nem büntethet meg, ha mégis megbüntet, akkor kell csináltatni vele egy 'feljegyzést' ami az intézkedõ rendõr összes adatát tartalmazza, ezzel lehet "elõvenni" majd az intézkedõ rendõrt(itt általában elállnak a büntetéstõl)
Sajna ez sok macerával jár, de ha nem kell befizetned a büntetést, már megérte!

#4018
Írta 2011. március 30. - 19:53

#4019
Írta 2011. március 30. - 19:47

A saját készítésû biciklibe is bele fognak kötni szerintetek? Az országos ellenõrzés alatt. Volt már valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban.
Üdv Zé
#4020
Írta 2011. március 30. - 19:39
