Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#1641
dybiii

dybiii

    vendég

  • fórumtag
  • 53 posts

Összeülhetnénk! Az Elephant szétszedve, az Alfi szervízben, az elsõ teló is darabokban - új csillapítást kap.
Ha kocsival megyek, akkor meg nem ihatok, pedig azzal könnyebb lenne a tanulás. A jövõ hét második felében erõteljesen ráérek. Szervezkedjünk!


Mi a helyzet ezzel a hétvégével? Kb. 3 óra idõtartammal számolj. Szívesen meglátogatlak kies hajlékodban, és akkor ihatsz is. :)

#1642
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts

..Tom2 a legközelebbi: Baja.


Így igaz, Baja + 20 km, bár lehet hogy vannak a félénk-csendes olvasók között esetleg közelebbiek is.
Jelenleg 2 trike 1 bike próbálható ki. Téliesítettem, de 10 perc alatt kicsomagolhatóak.
:)

#1643
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Halihó Forumozók
Neten nézegetem már egy ideje ezeket a kerékpárokat, de még nem is láttam ilyet élõbe. Pécs környékén esetleg volna valakinek ilyen kipróbálásra? Nagyon izgatja a fantáziám milyen lehet vele menni.
Válaszotok elõre köszönöm.


Az ide írogatók közül Tom2 a legközelebbi: Baja.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#1644
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts
Üdv a Fertõzõ Osztályon! ;)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#1645
gery169

gery169

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts
Halihó Forumozók
Neten nézegetem már egy ideje ezeket a kerékpárokat, de még nem is láttam ilyet élõbe. Pécs környékén esetleg volna valakinek ilyen kipróbálásra? Nagyon izgatja a fantáziám milyen lehet vele menni.
Válaszotok elõre köszönöm.

#1646
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Jelen :)

Összeülhetnénk! Az Elephant szétszedve, az Alfi szervízben, az elsõ teló is darabokban - új csillapítást kap.
Ha kocsival megyek, akkor meg nem ihatok, pedig azzal könnyebb lenne a tanulás. A jövõ hét második felében erõteljesen ráérek. Szervezkedjünk!

#1647
dybiii

dybiii

    vendég

  • fórumtag
  • 53 posts

Amivel változik az ülés dõlésszöge, ez beállítható. A hajtómû magassága, ami szerintem csak javít rajta, de sajnos negatívumként eltérõ méretû lesz a köpeny és a belsõ…

Terveim nekem is vannak:
A lemezvázból már tovább jutottam/tunk (+Lompi) az dupla-félcsöves integrált üléssel merevített, 2x700 vázig.
Most jól jönne egy rajz, de elektronikusan még nincs meg…
Az eleje a már bevált merev félkör profilú Lompi-villa, a hajtómûnél kialakított forgásponttal. Ez a hajtómû távolság állítása miatt szükségeltetik.

A homlokcsõnél semmi trükk. Méretre esztergált csõ.

A hátulja egy anyagból (késõbb két félcsõvé válik) – a Chili vonalaihoz hasonlóan – a homlokcsõtõl esik le az ülõlap alá, majd az ülõlap vonalát követve tart a derék vonaláig, ott megtörik lefelé és a hátsókerék tengelyig futva megadja a hátsó villa vonalát. Esetleg a hátsó villa gyári elsõ (lásd Chili).

Ezt követõen az egész egység hosszában félbe vágva és lelemezelve két különálló egységként adja a vázat. A homlokcsövet nem tengelyvonalban, hanem ahhoz jobb és baloldalon csatlakozva (rásimulva, körbe ölelve) „terpeszt” a hátsó tengely szélességére vagy gyári villa esetén annak bekötéséig. Ebben az esetben is össze lesz „dolgozva” a két egység, hogy folyamatos és homogén vonalak alakuljanak ki.

Elöl a homlokcsõ merevít, majd az ülõlap végig a derék magasságig és a féktüskéknél még egy átkötés a két fél elem között. Szükség esetén, az ülõlap alján – a hajóbordákhoz hasonló- lemezmerevítés, egy vagy két ponton, mivel az alátámasztás nem lesz olyan széles, mint a most alkalmazott Lompi üléseken. A derék fölötti részt szintén lemezbordák, merevítik (de váztengely vonalban) a váztól indulva és fölfelé szélesedve. Erre kerülne, egy kisméretû csomagtartó. A merevítés és a csomagtartó egy anyagból precíziós vágással készül, ahogyan a papucsok is.

Lehet, hogy még is egyszerûbb lett volna lerajzolni! (Dybiii!!!)

Azt várom a tervtõl, hogy kisebb átmérõjû csöveket tudunk majd használni.
„Lehullik pár felesleges dkg. és lemez meg csõ. Fõleg az ülés környékérõl. (meg kerül is rá)
Az ülés szerves része lesz a váznak (ezért nem lesz állítható, viszont merev)
Újszerû, egyedi „márkajelzés” szerû váz vonal, vázkép alakul ki.

Problémák:
- nincs szükségem még egy rekura.
- Nem szeretnék költeni kerekekre, váltókra, fékekre, stb.


Jelen :)

#1648
benjami

benjami

    vendég

  • fórumtag
  • 133 posts

Kishareszék benne lesznek az Aktívban a TV2-n ma este !

Vágatlanban már most is megnézhetõ: itt.
Egyéblént a TV-ben 23:10-kor kezdõdik a Zaktív.

#1649
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts
Kishareszék benne lesznek az Aktívban a TV2-n ma este !
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#1650
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 posts
ezt ismeritek?
Kerékpár világítás másképpen - videó - Fun7 - Jókedv egész héten :)

#1651
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts
Most jártam be néhány MÉH telepet kincsek után kutatva, de semmi. Azt mondták majd ott is tavasszal indol be a forgalom. :(
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#1652
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

"Az ülés szerves része lesz a váznak (ezért nem lesz állítható, viszont merev)"
Itt a bibi! Az enyém fix üléses, az ülés gerince tulajdonképpen a váz fölsõ része. Piszkosul el kell találni a dõlést hogy kényelmes legyen. 3x kellet vágni a vázat mire jó lett. A következõ cangáknál a fix ülés kizárva ! Már a szivacs cseréje változtat az üléspozíción amit jó lenne korrigálni. Papa bringáján is látod milyen jól jön most az állíthatóság.


Járd végig az utad! :)
Az Elephanton állítható az ülés, de nem állítom. A hajtómû távolság változik az évszak változásokkal. Tavasszal dagadtan és sok réteg ruhával indulok neki. Nyárra mind kettõ nagymértékben változik, de az ülés dõlésszöge marad! Hajtómûvel kompenzálok. Éppen ezért valószínûleg ennek a gépnek is csökkentem majd az alkatrész számát egy fix üléssel.
A Chili eleve így épült! Nincs ülés állítás! Nem volt rá panasz! Gergõ neonzöld gépe is fix háttámlával készült, ott sem hallottam a tulajt reklamálni, sõt!

.. és igen, "el kell találni" - ahogyan te írod - a megfelelõ szöget. Ez egyébként adott. Az én esetemben 30', amennyiben a hajtómû az ülés magasságában van. A hajtómû helyzetétõl függõen változik a kényelmes háttámla szög is. Magas hajtómû fekvõsebb, alacsony meg ülõsebb.

#1653
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
Ja péter ülés röl volt szo és tuti hogy jolesz hidel mégha nehéz is :)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#1654
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts
"Az ülés szerves része lesz a váznak (ezért nem lesz állítható, viszont merev)"
Itt a bibi! Az enyém fix üléses, az ülés gerince tulajdonképpen a váz fölsõ része. Piszkosul el kell találni a dõlést hogy kényelmes legyen. 3x kellet vágni a vázat mire jó lett. A következõ cangáknál a fix ülés kizárva ! Már a szivacs cseréje változtat az üléspozíción amit jó lenne korrigálni. Papa bringáján is látod milyen jól jön most az állíthatóság.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#1655
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Igen, engem egy amcsi márkatárs alaposan befékezett. Nagyon egyszerû megoldást talált az engem is zavaró tulajdonságokra: Az elsõ 26-os kereket 24-esre cserélte, villástól. Ezáltal a hajtómû 7 cm-rel, az ülés 3 cm-rel került alacsonyabbra, ami tökéletesen megszüntette a kerékemelgetési hajlandóságát a Giro26-nak.


Amivel változik az ülés dõlésszöge, ez beállítható. A hajtómû magassága, ami szerintem csak javít rajta, de sajnos negatívumként eltérõ méretû lesz a köpeny és a belsõ…

Terveim nekem is vannak:
A lemezvázból már tovább jutottam/tunk (+Lompi) az dupla-félcsöves integrált üléssel merevített, 2x700 vázig.
Most jól jönne egy rajz, de elektronikusan még nincs meg…
Az eleje a már bevált merev félkör profilú Lompi-villa, a hajtómûnél kialakított forgásponttal. Ez a hajtómû távolság állítása miatt szükségeltetik.

A homlokcsõnél semmi trükk. Méretre esztergált csõ.

A hátulja egy anyagból (késõbb két félcsõvé válik) – a Chili vonalaihoz hasonlóan – a homlokcsõtõl esik le az ülõlap alá, majd az ülõlap vonalát követve tart a derék vonaláig, ott megtörik lefelé és a hátsókerék tengelyig futva megadja a hátsó villa vonalát. Esetleg a hátsó villa gyári elsõ (lásd Chili).

Ezt követõen az egész egység hosszában félbe vágva és lelemezelve két különálló egységként adja a vázat. A homlokcsövet nem tengelyvonalban, hanem ahhoz jobb és baloldalon csatlakozva (rásimulva, körbe ölelve) „terpeszt” a hátsó tengely szélességére vagy gyári villa esetén annak bekötéséig. Ebben az esetben is össze lesz „dolgozva” a két egység, hogy folyamatos és homogén vonalak alakuljanak ki.

Elöl a homlokcsõ merevít, majd az ülõlap végig a derék magasságig és a féktüskéknél még egy átkötés a két fél elem között. Szükség esetén, az ülõlap alján – a hajóbordákhoz hasonló- lemezmerevítés, egy vagy két ponton, mivel az alátámasztás nem lesz olyan széles, mint a most alkalmazott Lompi üléseken. A derék fölötti részt szintén lemezbordák, merevítik (de váztengely vonalban) a váztól indulva és fölfelé szélesedve. Erre kerülne, egy kisméretû csomagtartó. A merevítés és a csomagtartó egy anyagból precíziós vágással készül, ahogyan a papucsok is.

Lehet, hogy még is egyszerûbb lett volna lerajzolni! (Dybiii!!!)

Azt várom a tervtõl, hogy kisebb átmérõjû csöveket tudunk majd használni.
„Lehullik pár felesleges dkg. és lemez meg csõ. Fõleg az ülés környékérõl. (meg kerül is rá)
Az ülés szerves része lesz a váznak (ezért nem lesz állítható, viszont merev)
Újszerû, egyedi „márkajelzés” szerû váz vonal, vázkép alakul ki.

Problémák:
- nincs szükségem még egy rekura.
- Nem szeretnék költeni kerekekre, váltókra, fékekre, stb.

#1656
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Papa! A tiéd hogy áll ? A tervek óta nagy a csönd körülötte !


Igen, engem egy amcsi márkatárs alaposan befékezett. Nagyon egyszerû megoldást talált az engem is zavaró tulajdonságokra: Az elsõ 26-os kereket 24-esre cserélte, villástól. Ezáltal a hajtómû 7 cm-rel, az ülés 3 cm-rel került alacsonyabbra, ami tökéletesen megszüntette a kerékemelgetési hajlandóságát a Giro26-nak.

Feltöltött kép

Úgyhogy én most vadászok egy könnyû, keskeny, de duplafalú, 32 lyukas, 24-es felnit, abba belefûzöm a meglévõ tárcsás agyamat, és megpróbálok felhajtani egy 24-es, tárcsafékes aluvillát. Ha nem megy, akkor villacsináltatás lesz.

Remélem hogy nekem is beválik... Ha nem: itt az új váz anyaga, méretre szabva...
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#1657
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
ötleteim vannak de van 3 rekum minek még egy .
esetleg ha valaki megszabaditana egytöl akkor nekiálok egy uj nak.
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#1658
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts
Remélem mindenki alkot, azért nem vagytok itt. Az építés folyamata is érdekel.
Papa! A tiéd hogy áll ? A tervek óta nagy a csönd körülötte !
Lompi bá! Sehol egy újabb remekmû !?
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#1659
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Akkor most egy kis számtan: Egy 8-as Alfi nagyker ára 52 pénz, plusz 2,5 a váltókar. Az Alfi-11 nagyker ára 99,9 és még 16 a váltókar. Több mint két Alfi 8-as ára! Na ennyivel nem jobb!
Montizásra nyílvánvalóan alkalmatlan. (ja és rekura sem ajánlják...) Még mindig úgy gondolom, hogy nem éri meg!
Ha figyelembe veszem, hogy a 8-as a megjelenésekor 84 körüli árral kezdett, akkor az arányokat tekintve nem kizárt tavasszal a 70 körüli ár a 11-esnél. Na ennyit már érdemes adni érte, de inkább a második generációért. Ennek még vannak gyermek betegségei. Remélem, kinövi!


Ez egy 2011. június 13. bejegyzésem volt. Miért aktuális?

1. Az Alfit lecserélték garanciában! A hiba leírására még nem, de a cikkszám ismeretében már küldték Japánból az újat (remélem, nem sugárzik). Természetesen nem gyári hiba, inkább a folyamatos termékfejlesztés szavakat használták... (azt mindenképpen a MisiManó neve mellé kell írnom, hogy kezelik a problémát!)

2. Az ár. Ezt a hirdetésekben találtam. Tavaszig még veszíthet az árából egy tízest.

Na, így legyen ötösöm a lottón! :)
És most újabb ezer utáni olajcsere, de ez már a szerviz költségén!

#1660
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts

Dobozos rekuk + rákendroll:


A mindenáron magyarosítás szerintem nem mindig nyerõ. A velomobil sokkal frappánsabb ;) :)
egy oldal, bizonyára ismerõs:
velomobil.lap.hu/
egy újabb:
DrDj címgyüjteménye
Lelkes amatõr, elkötelezettje a velóknak. (blogja)
:) :)