Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#13041
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 posts

Apró ötlet: Mind rugalmas, mind merev és könnyû csövek ügyében érdemes benézni íjászboltokba. (nyílvesszõ) Van karbon és alu is...


Köszönet az ötletért!

#13042
csiga papa

csiga papa

    vendég

  • fórumtag
  • 63 posts
Apró ötlet: Mind rugalmas, mind merev és könnyû csövek ügyében érdemes benézni íjászboltokba. (nyílvesszõ) Van karbon és alu is...

#13043
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 posts

Murla

Még jobban tetszik! :-) :)

ismét egy technikai kérdés:
tudsz-e ilyen felfüggesztést beszerezni?:

http://www.flevobike...atile-veerp.jpg

vagy hasonló megoldásra valamilyen "házilag" kivitelezhetõ változatot ajánlani?
Nagyon h_lye ötlet ha egy teló fél szárára kezdek valamit tervezgetni? Bár a kormány elfordításánál elakadok. Tudom hogy van gyári féloldalas teló aranyáron, nem arra gondoltam a házilag jelzõvel ;-p :)


Nem tudom, hogy adnak-e külön, mert ez ha jól tudom a Versatile-ba van beépítve. Van hozzájuk kapcsolatom, mert elvileg mi lennénk a hazai Flevobike forgalmazók, csak a most az Interbike-on is kitüntetett baromi jó és gyönyörû Greenmachine-juk nagyon drága, nem nagyon tudja itthon megfizetni senki, így nem tartjuk készleten egyik gépüket sem.
Amit még ajánlani tudnék, mert velük is van kapcsolat:
http://fietser.be/af...inal_resize.jpg
Persze ez kicsit másmilyen, de hátha kapsz ebbõl is ötletet.:)

#13044
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts
Murla

Még jobban tetszik! :-) :)

ismét egy technikai kérdés:
tudsz-e ilyen felfüggesztést beszerezni?:

http://www.flevobike...atile-veerp.jpg

vagy hasonló megoldásra valamilyen "házilag" kivitelezhetõ változatot ajánlani?
Nagyon h_lye ötlet ha egy teló fél szárára kezdek valamit tervezgetni? Bár a kormány elfordításánál elakadok. Tudom hogy van gyári féloldalas teló aranyáron, nem arra gondoltam a házilag jelzõvel ;-p :)

#13045
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 posts

Gratula!
nagyon tetszik!

Rögtön felmerült pár kérdés bennem ;-)
1, mennyi a plusz súly?
2, mibõl van a keret? mûanyag-, alu-, acélcsõ esetleg üvegszál egy sátorból vagy egyébb?
3, esõben tényleg kérdés a szélvédõ törlés :-)
a páramentesítést szerintem tökéletesen megoldottad :-)
4, váz rögzítõ pontjai+ csuklópont megoldása kinyitáshoz? esetleg képek róla valahol neten elérhetõek? ;-)
5, az alsó részt hogy oldod meg hogy ne taposd szét lábletétel esetén? (pl. tolatásnál)
6, Csomagtartó?
7, kanyarodáskor mennyire közelíti meg az elsõ kerék a huzatot? nem zavar, esetleg nem növeli a fordulókör átmérõjét?

T2


Köszönet a dícséretért. Most még csak ide tettem fel képet, de majd még fotózok róla párat, és felteszem a honlapunkra. A kérdéseidre a válaszok sorjában (engedelmeddel beszámoztam utólag a leveledben):
1, Nem mértem meg még pontosan, de a hozzá vett alapanyagok együttesen nem tesznek ki 10 kg-ot, márpedig abból maradt még. Szerintem valahol 8-9 kg lehet, de ebbõl még szerintem pár kg-ot lehet még spórolni.
2, Most alu. Egyébként ez a legnehezebb része jelenleg, mivel kb 5 kg.
3, Lásd elõzõ levelem, mely errõl szólt.
4, A hátsó rész váza a csomagtartóhoz van rögzítve. Az elsõ rész elöl a boom-hoz rögzített kissé lefelé menõ tartórúd végéhez van elfordíthatóan rögzítve. Ez biztosítja, hogy fel lehet hajtani az egészet beszálláshoz. Az elsõ rész hátsó része pedig értelemszerûen a hátsó rész tetejére ül fel.
5, Alul a burkolat csak a keresztkarok vonaláig megy elõre, így elõtte megmarad a flinstone módszer a tolatáshoz. Mivel a felsõ burkolat elõl jobban lelóg ennél, így víz nem jön be onnan, a levegõ meg csak minimálisan, pont annyi, amennyi a párásodás elkerülése érdekében kell. A vizet amúgyis a két elsõ kerék veri fel, amely ellen így tökéletesen védve van a bringás.
6, Csomagtartó az eredeti, azt ugyanúgy lehet használni. Ha megnézed, talán a varrás vonalából látszik, hogy a hátsó rész felsõ gerincvonala és a vállmagasságban lévõ vízszintes vonala mentén cippzárral nyitható a huzat, így hozzá lehet férni a csomagokhoz. Oldaltáska is felrakható, van elég szélesség hozzá.
7, A fordulókör nem csökkent, amennyit a GTO tud, az megmaradt, márpedig az elég fordulékony. Csak szélsõ esetben ér hozzá a kerék a huzathoz, mivel ekkor a belsõt - ez fordul jobban - a sárvédõ tartja kis távolságra a huzattól, a külsõ íven menõ kerék eleje pedig kissé súrolja a huzatot ilyenkor. Normál haladáskor még nem érintettem hozzá soha, csak ha kis helyen fordulgattam lassan. Mivel a burkolat huzata vízmentes táskaanyag, melybõl a barlangászok is csinálnak maguknak gatyát, mely jól tûri a surlódásokat, így evvel sincs gond, úgy tûnik. De egy oldalfallal is ellátott sárvédõvel a dolog teljesen elkerülhetõ, ráadásul avval még dögösebb lenne... :)
Egyébként jó sokat agyaltam az egészen, néha órákig csak egy kis részleten tûnõdtem. Utána már csak a varrótudásom okozta korlát lekûzdése jelentett gondot, mert nem volt egyszerû sík anyagból térformát kialakítani minél kevesebb varrással úgy, hogy még jól is nézzen ki, feszes maradjon, illetve ahol kell, ott lehessen feszíteni a huzaton. Ugyanis ez az anyag pont fordítva mûködik, hidegben megnyúlik, melegben összehúzódik. A meleg szobában hiába volt jó feszes, a kinti hidegben nem lett az elsõre. Így mindent úgy kellett megvarrnom rajta, hogy a nyúlást kompenzálni lehessen.

#13046
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 posts

lehet le volt írva, csak elkerülte a figyelmemet, de esõben hogyan lehet törölni az ablakot? :o
edit: mert párásodni belülrõl fog, de az esõ jó esetben kívül van :o


Az esõcseppek jelenleg a frontrész középsõ részén (kb 10-15 cm szélességben) valamelyest megmaradnak. Amikor eddig próbáltam esõben, ez nappal nem jelentett nagy gondot, sötétben már inkább. Ezért is kell egy (vagy két) jó erõs lámpa rá. A vízcseppek okozta gondok csökkentése ellen több lehetõségem van, melyekkel most kisérletezem én is:
1, Vízlepergetõ anyaggal befújni a szélvédõt.
2, Meredekebbre venni a szélvédõ frontrészét. Most is csak egy keskeny sávban maradnak meg a cseppek, de ha még meredekebb/élesebb lesz a szélvédõ hajlítása, akkor ez is segít majd, mivel még könnyebben legurulnak róla a cseppek. Ennek szélsõ esetében elõl élesen meg is lehet törni a szélvédõt, így szinte elõl is oldalablak szerûvé válik, melyen most is tökéletesen ki lehet látni.
3, Dupla szélvédõ (egy elõrenyúló felsõ és egy hátrább lévõ alacsony alsó), mely a vízet nem engedi be, de a kettõ között síkban kilátni. Evvel csak az a baj, hogy több levegõt enged be, így valamelyest a menetszél éri az arcot. Viszont tökéletesen kilátni rajta úgy, hogy a víz se jön be. Hasonlót az alábbi linken lehet látni:
http://www.flevobike.../30/65/lang,nl/
4, Ablaktörlõ. Ez egyszerû esetben kézi, belülrõl karral elfordítható. Hátránya, hogy karcol, így hamarabb cserélni kell a szélvédõt.
Most abban bízom, hogy az elsõ két megoldás együtt szinte teljesen megoldja a dolgot. Ha nem, akkor jön a 3-as eset. Ha pedig ez nem tetszene, akkor váltok a négyesre, de erre szerintem nem lesz szükség.

#13047
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts

Magyarország talán elsõ velomobiljával tettem ma egy szép túrát. Greenspeed GTO-ra építettük a levehetõ burkolatot, így télen-nyáron jól használható. Egy sima hosszú ujjas mez elég volt, pedig láttam befagyott tócsát. A hóesést is nagyon élveztem vele hazafelé Szilvásváradról :) Csak a Hozé féle lámpa kellene már rá nagyon!
Feltöltött kép


Gratula!
nagyon tetszik!

Rögtön felmerült pár kérdés bennem ;-)
mennyi a plusz súly?
mibõl van a keret? mûanyag-, alu-, acélcsõ esetleg üvegszál egy sátorból vagy egyébb?
esõben tényleg kérdés a szélvédõ törlés :-)
a páramentesítést szerintem tökéletesen megoldottad :-)
váz rögzítõ pontjai+ csuklópont megoldása kinyitáshoz? esetleg képek róla valahol neten elérhetõek? ;-)
az alsó részt hogy oldod meg hogy ne taposd szét lábletétel esetén? (pl. tolatásnál)
Csomagtartó?
kanyarodáskor mennyire közelíti meg az elsõ kerék a huzatot? nem zavar, esetleg nem növeli a fordulókör átmérõjét?

T2

#13048
Kosina Szilárd

Kosina Szilárd

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,603 posts
lehet le volt írva, csak elkerülte a figyelmemet, de esõben hogyan lehet törölni az ablakot? :o
edit: mert párásodni belülrõl fog, de az esõ jó esetben kívül van :o
"...nem kurva Õ, csak megadatott neki minden pasi...":)

#13049
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 posts

Szép kis "csomagolás" :)

Két dolog érdekelne:

-mennyire macerás igy a ki és beszállás?
-és hogy volt e problémád a "szélvédõ" párásodásával?


A ki- és beszállás úgy van megoldva, hogy elõre lehet billenteni az elsõ részét. (az elsõ rész az orrtól a szélvédõ hátsó vonaláig tart) Így elég könnyû a dolog. Még kell majd bele rakni kitámasztót, hogy ott is maradjon, mert most még tartani kell. Elvileg úgy is meg lehetne oldani, hogy a súlyponton átbillenve magát tartsa meg, de az csak szélvédõ nélkül mûködik most sík talajon. De így sem problémás a dolog, ha már tudod, hogy mit és hol fogj közben.
A szélvédõ párásodása valóban egy komoly kérdés minden velomobilnál. Alapesetben nincs vele most sem gondom, csak ha hosszú emelkedõn nagyon lassan halad az ember, vagy amikor állok és belihegem. Most ez úgy van megoldva, hogy a szélvédõ elejét lehet emelni, magyarán a huzat és a szélvédõ közti hézagot lehet szabályozni. Egyébként ilyenkor a felsõ kis piros sapkát is meg lehet nyitni. Alapesetben ezekre nincs szükségem, csak a már említett kritikus esetekben.

Aranyos dolog ez, de kíváncsi leszek, mennyire használható.
Szólj, ha összejött benne 10.000 km!


OK, igyekszem nem elfelejteni. Bár mivel télen-nyáron használni lehet a gépet, nyáron viszont le fogom venni a burkolatot, így ismerve magamat, el fogom felejteni felírni a velomobilos használatot.

#13050
csiga papa

csiga papa

    vendég

  • fórumtag
  • 63 posts
Aranyos dolog ez, de kíváncsi leszek, mennyire használható.
Szólj, ha összejött benne 10.000 km!

#13051
bart42

bart42

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
Szép kis "csomagolás" :)

Két dolog érdekelne:

-mennyire macerás igy a ki és beszállás?
-és hogy volt e problémád a "szélvédõ" párásodásával?

#13052
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Irigyellek érte! Vagány és praktikus egyben. Nekem eszembe nem jutna a befagyott Balatonon teekrni, erre tessék...! :)
Mire jó egy tadpole! (Ez bizony egy 12 hónapos bringa!)
Még lehet, hogy ilyen - mármint egy Greenspeed - lesz a második rekum.

#13053
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 posts

Biztos különleges élmény vele túrázni!
Nekem már a boltban állva is nagyon tetszett! Valóban olyan jól véd a hideg ellen? ( Mondjuk logikus, hiszen a menetszél eleve nem éri a testet.)
Murla! Mennyi is így ez a gépezet, ahogy a képen látszik?


Tegnap a fagypont körüli hõmérsékletben is elég volt egy vékony hosszúujjas bringásfelsõ. Bár én kicsit fagyos vagyok, így visszafelé felvettem egy mellényt, amivel már kifejezetten komfortosnak éreztem a hõfokot. A legjobb az egészben, hogy mikor hegynek felfelé megizzadsz, majd lefelé repesztve normál esetben jól megfagynál a menetszélben, itt mehetsz bármennyivel nem érzed. Ráadásul az arcod sem fagy meg, amikor minuszban tekersz síkon haladós stílusban.
Remélem idén befagy a Balaton, akkor majd azon jót csúszkálok vele.
Azóta, mikor a boltban láttad, befejeztem a szövetrész még hiányzó részeit hátul, meg oldalt alul. Ára nincs, mivel ez még csak kisérleti darab saját használatra, saját kivitelezésben. Ennek a tapasztalatai alapján aztán majd meglátjuk, hogy lenne-e rá igény, meg hogy mit kellene módosítani rajta, hogy még jobb legyen. A legjobb lenne összecsukhatóra készíteni, mint egy sátrat. De ehhez még kell rajta dolgozni. Én mindenesetre már most is nagyon élvezem.

#13054
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Biztos különleges élmény vele túrázni!
Nekem már a boltban állva is nagyon tetszett! Valóban olyan jól véd a hideg ellen? ( Mondjuk logikus, hiszen a menetszél eleve nem éri a testet.)
Murla! Mennyi is így ez a gépezet, ahogy a képen látszik?

#13055
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 posts
Magyarország talán elsõ velomobiljával tettem ma egy szép túrát. Greenspeed GTO-ra építettük a levehetõ burkolatot, így télen-nyáron jól használható. Egy sima hosszú ujjas mez elég volt, pedig láttam befagyott tócsát. A hóesést is nagyon élveztem vele hazafelé Szilvásváradról :) Csak a Hozé féle lámpa kellene már rá nagyon!
Feltöltött kép

#13056
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Tedd meg, mert sztem elfogy, mint a szaloncukor karácsonykor! ;)

#13057
csiga papa

csiga papa

    vendég

  • fórumtag
  • 63 posts
Ebbõl kifolyólag van egy csomó rekuépítéshez használható spec cuccom (kormány, üvegszálas ülés, villa, kerék 20") ha valakit érdekel.

Ja, meg egy nagy ládányi általános kerékpáralkatrész (váltók, karok, kerekek, kormányok, stucnik, fékek...)

Majd egyszer rászánom magam, listába szedem és felteszem az apróhirdetések közé.

#13058
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Köszi a bíztatást!
Az elsõ kóstoló is nagyon tetszett! :) Innen már csak jobb lehet!

#13059
csiga papa

csiga papa

    vendég

  • fórumtag
  • 63 posts
Majd erõsödnek kicsit a combjaid a rekun, és gyorsabb leszel felfelé is. Persze nem annyira, mint egy hagyományos bringán. Ne is akarj versenyezni. A reku nem errõl szól. Élvezd a kerékpározás, a természet örömét!

#13060
csiga papa

csiga papa

    vendég

  • fórumtag
  • 63 posts
Rászántam magam. Meg a lét is :-)