Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#1241
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni hozzáértõktõl. Készítettem egy fekvõkerékpárt, de sajna azt hiszem nem gondoltam át elõtte eléggé. Légyszi nézzétek meg ezeket a képeket róla:

Izgalmas darab! A többiekhez hasonlóan én is azt javaslom, hogy a kezdeti nehézségek miatt ne add fel, próbálkozz még! Mindenképp rakj valami rövid áttételt, amivel el tudsz indulni. Gyakorolj, tanulj meg vele menni, aztán kiderül majd saját tapasztalatból, hogy instabil-e vagy sem nagy sebességnél. Szerintem sokan szívesen megnéznénk a masinádat (én biztosan), tavasszal én benne lenneék egy Bp-Cered-Bp kiruccanásban, vagy persze mûködhet a dolog a Hõsök terén is...

#1242
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás

Nekem is volt olyan elképzelésem, hogy a hátsó kormányzás jobb lenne...


Megpróbálom megmutatni, miért írták a többiek is, hogy a hátsó kormányzás öngyilkos dolog:

Képzeld el, hogy városon belül egyenesen haladsz, és falszerûen melléd ér egy hosszú csuklósbusz, vagy egy pótkocsis teherautó. Ez több, mint kellemetlen, szeretnél elmenni mellõle, bekanyarodnál jobbra egy mellékutcába.

Elsõ kormányzással sima ügy, meg tudod csinálni.

De hogyan viselkedik a hátsó kormányzás? A jobbra kanyarodáshoz belegyez a hátulja balra! Beljebb megy az út ûrszelvényébe, közelebb a buszhoz, teherautóhoz - ha van még egyáltalán hova mennie. Elõbb-utóbb csúnya baleset következhet be. Ne kezdjünk el jogászkodni az elegendõ oldaltávolságról, meg hogy ilyenkor ki lenne a hibás. Mi vagyunk a "puhatestûek", mi húzzuk a rövidebbet.

Külön kell választani:
  • a bulibicajnak épített, forgalomtól elzárt helyen használható idétlenségeket (tele van velük az internet - megnézzük a hiper kreatívokat, de nem a példaképeink),
  • a sport célú pályakerékpárokat, és
  • a közúti forgalomban alkalmazható dolgokat. Utóbbi kategóriánál a magas túlélési esély, a balesetmentesség fontos tervezési szempont.

Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#1243
Hebrák

Hebrák

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás
Nekem is volt olyan elképzelésem, hogy a hátsó kormányzás jobb lenne bár én egy fordított lengõorrúra gondoltam, de végül csak normál menet irányú lett. Azért kipróbálnák egy fordítotat is.
Eleinte én is két kézzel szorítottam a kormányt a lengõorrún, kellet jó néhány km mire elmertem engedni az egyik kezemmel.

#1244
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Integet, egyszer. Talán.
Visszaemlékezve a saját Pikó-Python videomra, jómagam is minimális gyakorlattal készítettem a filmet. Pár hét, hónap elteltével már sokkal megyõzõbb volt a kép.
Nem vonnék le a látottakból ilyen megállapításokat. Meg kellene nézni egy késõbbi felvételt is.
Mind e mellett negatív a trail! Én is szkeptikus vagyok.

#1245
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Ezt gondolom, már láttad..


Azért az jelzésértékû, hogy a fickó végig két kézzel fogja a kormányt, még csak nem is integet, nem indexel...
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#1246
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

A pontos méretezésre azért nagyon kíváncsi lennék, Python, elküldhetnéd, ha neked megvannak.

Túl vállaltam magam... :) Itt kellene körül nézned. Valaki beposztolta a lényeges adatokat, de sokat tanulhatsz (úgy általában) a központi kormányzásról.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=9ijzld_X0eg
Ezt gondolom, már láttad...
Leírják a tervezést, a buktatókat, a változtatásokat stb. Azt írja Dennis, hogy az egyik haverja, 20 perc után tudott menni a géppel. Számomra a másik érdekesség, hogy a leirat szerint nagy tempónál is stabil. Ezt a fenti és unalmas videó is igazolja.

Hát, mostmár kezdem érteni miért kaptam annyi szerelmesesemest Cseresznyevirágtól, Barackmagtól és Félcheche Kintsüngtõl.

Sosem változol! Hál' Istennek! :)

Most kell ütni a vasat, amíg meleg! Hívassuk meg magunkat elõadást tartani Pekingbe!
:D

Lompi, keress már valami vietnami fórumot is. Azok a csajok nekem jobban bejönnek!
Lefordítottam a guglival a mandarint... Nem nagyon lelkesednek az elsõkerék hajtásért... Azt írja, hogy a videón olyan vele menni, mint egy cirkuszi mutatvány! Szerintem, csak az én Python videómat látta. Az valóban olyan! :)

Pontosan ez a lényeg!
"A kerékpár olyan mint a gyermekünk. Nagyon jó vele kirándulni, de még nagyobb élvezet amikor csinálja az ember!"

...és amikor "felnõ", már szívesebben kirándulunk vele, mint csináljuk. De ha jön egy újabb terv (nõ), akkor megint csinálni akarod!

#1247
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
hehe de nem kinaira gongoltam:)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#1248
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

oké papa de kéne egy jó dundi belevalo tolmács csaj aki nem csak forditana szoszerint mert ugye egzotikus ország:)


Én maximum egy kínai ruhaboltost ismerek. Sovány, öreg, és férfi... :(
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#1249
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

végülis ez nem munka, hanem szórakozás


Pontosan ez a lényeg!
"A kerékpár olyan mint a gyermekünk. Nagyon jó vele kirándulni, de még nagyobb élvezet amikor csinálja az ember!"
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#1250
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
oké papa de kéne egy jó dundi belevalo tolmács csaj aki nem csak forditana szoszerint mert ugye egzotikus ország:)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#1251
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Gyerekek van egy jo hirem már kinábais betörtünk a roszhir tuti másolat is kész:)


Most kell ütni a vasat, amíg meleg! Hívassuk meg magunkat elõadást tartani Pekingbe!
:D
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#1252
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
ugye péter:D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#1253
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás

Gyerekek van egy jo hirem már kinábais betörtünk a roszhir tuti másolat is kész:)

Hát, mostmár kezdem érteni miért kaptam annyi szerelmesesemest Cseresznyevirágtól, Barackmagtól és Félcheche Kintsüngtõl.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#1254
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 hozzászólás
Jól néz ki egy az elöl hajtunk hátul kanyargunk felállás, de személy szerint nem kisértem az életem XD
Meg ahogy látom elég sok vas is kell hozzá, fõlegha zártszelvénybõl van, szóval annyira nem lehet könnyû....ésha az enyémre az lett mondva, hogy nem túrázásra való, ami igaz is, mert elsõdleges felhasználási célnak a sportosságot jelöltem meg, akkor ezt pláne nem lehet túrásitani, mert szinte sehova nem lehet táskát rakni....hátsó kormányzott kerékre én tuti nem pakolnék semmi súlyt, mert a taknyolási faktort szerintem elég jól megnövelné, de ez csak az én véleményem...

Különlegességnek jó, de szerintem nem igazán praktikus konstrukció.

Egyébként kezdetben énis idegenkedtem a lengõorrú konstrukciótól, de ha hozzászokik az ember, akkor már nem gáz annyira hogy fekszel is, meg egy kereket hajtasz és kormányzol egyszerre...gyakorlás kérdése az egész, és ehhez nemkell nagyon sok gyakorlás, pár óra és az alapok meg a biztonságos közlekedés elsajátitható egy forgalommentes parkolóban.

#1255
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
én nem aztmondtam hogy dobd ki csak probálj ki mást tipust is
amugy volt phytonom nekemis de az egy car nem egy stabil joszág még megfelelö kormányszög után sem
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#1256
Tibimer

Tibimer

    vendég

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás
Köszönöm a válaszokat!:)

Azért nem csak úgy vaktában csináltam, bár az tény, hogy papíron nem terveztem meg elõre túl részletesen. Dennis képeit én is megnézegettem elõtte (amit lompi belinkelt), de azért nem ragaszkodtam hozzá túlságosan. Nem olyan spéci acélból van, amit õ ír, csak 20x2-es zártszelvénybõl, mert csak ezt tudtam olcsón és csak ilyen vastagat ívvel heggeszteni (csõhöz még nem tudok elég jól és kísérletnek ez is megfelelt). Próbáltam minél jobban összezömíteni, ne legyenek olyan nagy üres helyek benne, mint az övében, mert minek? Rövidebb szakaszon a zártszelvényen is kisebb lesz a terhelés.
A pontos méretezésre azért nagyon kíváncsi lennék, Python, elküldhetnéd, ha neked megvannak.
A kerekek közelebb vannak egymáshoz, mert tartottam tõle, hogy a menetes gömbfejek nem engednek túl nagy szögben elfordulást és így kisebb ívben fordul, de ez azt hiszem megint csak a stabilitás rovására ment. A méreteket egyébként én is „levettem” Dennis képeirõl, a kerekek méretébõl (gondoltam 27”, vagyis kb. 70 cm), de mikor ellenõrzésképpen összeadogattam Dennis testrészeinek méreteit, az jött ki, hogy õ kb. 230 cm magas:), ekkor kicsit elbizonytalanodtam.
A negatív utánfutásról olvastam elõtte és azt találtam, hogy 63 fok körül van az ideális, nekem kb. 66-ra sikerült. Szerintetek ezt vehetem alapul ennél a szerkezetnél is?
Úgyhogy most én is kipróbálom azt a Goggle Sketchup-ot, amit korábban már többen javasoltatok, mielõtt nekiesnék a flexszel.
Azért még nem adom fel és nem térek át másra (pl. lengõorrúra) sem, mert tetszik benne, hogy a törzsem a hajtómûhöz képest nem „tekeredik el”, ugyanazon darabon van. A kezeknek is kényelmes ez az elrendezés, kiegyeznék vele, ha stabilabb lenne és ez szerintem csak azon múlik, hogy a csuklót lejjebb kellett volna raknom. Egyébként nem került olyan sokba:), ha sikerül belõle szépen kivagdosnom az újrafelhasználható alkatrészeket, csak vennem kell még egy szál zártszelvényt. És persze benne van némi „munkaidõm”, ami elvész, de végülis ez nem munka, hanem szórakozás:). Sajna messze lakok Pesttõl, Debrecentõl és rettentõ gyengén állok anyagilag, de azért ha sikerül jól megcsinálnom, majd én is szeretnék vele személyes találkozókat.
Ha csináltam rajzokat azzal a programmal, majd megmutatom nektek, kiváncsi lennék véleményekre, ahogy korábban kellett volna.

Addig is mégegyszer köszönöm mindenkinek!:)

#1257
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
Gyerekek van egy jo hirem már kinábais betörtünk a roszhir tuti másolat is kész:)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#1258
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
Na mosthogy gépelött ülök nem nagy nyomozásba telt ha ez a hátsokerék vagyis öszkerékhajtás anyira jolet volna akkor minek vesz az ember egy optima condort?
tibimer debrecenbe van egykét lengöoru szerintem a fiuk szivesen megengednének egy probát márcsak öszehasonlitásnak egy kis alap.
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#1259
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
tibimer azért ha ezt megnézegeted volna kicsit tüzeteseben lehet kicsit joblett volna
FWDRWSRecumbent
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#1260
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
némi gyakorlással...
Azért erre is baromi kíváncsi vagyok! Jó lenne kipróbálni!