Abszolút ez a cél, a Bachetták nekem is nagyon tetszenek az egyszerûségük miatt! Merev kivitelben ilyesmit építenék, de a cél egy full telós megoldás. Ilyenbõl szeretnék egy egyenes vázú, mínél egyszerûb darabot. És hát bingó, a költséghatékonyság elsõdleges szempont...inkább egyszerûbb váztípust kellene építeni
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#12441
Posted 2009. February 12. - 18:20

#12442
Posted 2009. February 12. - 18:16

A váz feletti beépítés vízszintes taggal tiszta sor, ez lenne a legkézenfekvõbb. Ilyenkor viszont az ülés alsó felfogatási pontja kb pont a tag környékére esik, kénytelen lennék az ülést fölé rakni, ami így baromi magasra kerülne. Azt nem értem pontosan, hogyan képzeled a váz alatti elhelyezést normál rugóstaggal?motyoo!
Gondold át még egyszer. Én már most találok megoldást a rugós tag "normál" beépítésére. A váz alatt, vízszintesen, - de kerülhetne felülre is - avagy megközelítõleg vízszintesen. Mindösszesen két konzol kell, egy a villára, egy a váz csõre, így a kettõ között dolgozik a rugós tag.
#12443
Posted 2009. February 12. - 18:11

Sziasztok!
Szerény gépészeti jártasságomat nézzétek el...
A következõn gondolkodtam: egy hátsó telós (otthon épített) rekunál kézenfekvõ megoldás a hátsó villát egy montiból kölcsönözni - én is ezt tervezem a következõ masinámhoz. Ha normálisan, hagyományos helyzetben erõsítem a villát a vázhoz, akkor miatta elég magasra tud csak kerülni az ülés. Útban van a rugóstag is, nem jó az egész. Az ötlet az, hogy a hátsó villát fejjel lefelé hegesztem a vázhoz. Ez nagyon szépen hangzik, a rugó a váz alá kerül, nem zavar, a hátsó villa háromszöge is lefelé néz, nem zavar. Viszont a rugónak is fordítva kell mûködnie: egy buckánál nem nyomó, hanem húzóerõ lép fel a váz és a hátsó villa között. A nagy kérdés az, hogy a rugóstagot be lehet-e így építeni, hogy fog viselkedni? Tudtok ilyen gyári "húzó rugó" megoldásról? Én még nem találkoztam vele sajna.
Illusztrációval a szokásos helyen http://rekumbens.blo...or_is_nekiallok
Köszi!
Zsizsi szerintem jól beszél...
...de ha otthon barkácsolsz, miért nem készítesz lényegesen egyszerûbb gépsárkányokat...??? Mint pl. a bacchetta, (http://bacchetta.com...ikes/giro20.htm) vagy a kingcycle
(http://images.google...=Képek keresése) féle gépeket...???
Ahogy elnézem a technológiáidat, nem biztos, hogy szerencsés túlkomplikálni a dolgokat, inkább egyszerûbb váztípust kellene építeni. Úgy látom nem védõgázzal hegesztessz és próbálsz költséghatékony lenni. Akkor viszont az kell ehhez, hogy a szerkezet maga is legyen egyszerû és a fenti gépek ilyenek, persze mesteri módon megépítve.
Ezen megoldásod alapján :
http://rekumbens.blog.hu/tags/stucni
...mindenképpen javasolnám, hogy gondold át az egyszerûbb szerkezetek alkalmazását, mert valami minél komplikáltabb annál több benne a veszély, fõleg, ha a lehetõ legköltséghatékonyabban szeretnéd megoldani...
#12444
Posted 2009. February 12. - 16:51

Gondold át még egyszer. Én már most találok megoldást a rugós tag "normál" beépítésére. A váz alatt, vízszintesen, - de kerülhetne felülre is - avagy megközelítõleg vízszintesen. Mindösszesen két konzol kell, egy a villára, egy a váz csõre, így a kettõ között dolgozik a rugós tag.
Kis geometria, méretezés kérdése, esetleg egy jó marós szaki - csak a végleges darabhoz - és mûködik.
Fordított mûködésû tagról így elsõre nem tudok, de hátha valaki. Egy hagyományos tag nem fog rendesen mûködni, mert alapvetõen az összenyomódáskor kell csillapítaniuk, és a visszarugózás mértékét olajszeleppel oldják meg. Na most neked pont ez utóbbi kellene, hogy csillapítson, és az elõbbi a visszautat szabályozná. Olyan lesz, mint egy katapult.
Csak dupla elfordulási ponttal lehet megoldani. Most ezen rágódom...
#12445
Posted 2009. February 12. - 14:26

Szerény gépészeti jártasságomat nézzétek el...
A következõn gondolkodtam: egy hátsó telós (otthon épített) rekunál kézenfekvõ megoldás a hátsó villát egy montiból kölcsönözni - én is ezt tervezem a következõ masinámhoz. Ha normálisan, hagyományos helyzetben erõsítem a villát a vázhoz, akkor miatta elég magasra tud csak kerülni az ülés. Útban van a rugóstag is, nem jó az egész. Az ötlet az, hogy a hátsó villát fejjel lefelé hegesztem a vázhoz. Ez nagyon szépen hangzik, a rugó a váz alá kerül, nem zavar, a hátsó villa háromszöge is lefelé néz, nem zavar. Viszont a rugónak is fordítva kell mûködnie: egy buckánál nem nyomó, hanem húzóerõ lép fel a váz és a hátsó villa között. A nagy kérdés az, hogy a rugóstagot be lehet-e így építeni, hogy fog viselkedni? Tudtok ilyen gyári "húzó rugó" megoldásról? Én még nem találkoztam vele sajna.
Illusztrációval a szokásos helyen http://rekumbens.blo...or_is_nekiallok
Köszi!
#12446
Posted 2009. February 11. - 22:35

#12447
Posted 2009. February 11. - 21:58

levi, kísérletezz ésszerû keretek közt. Ha mûkszik, és tudsz javítani a fordulékonyságon, akkor nyertél!
Csak összehasonlítás képpen, nekem az Azub Maxom egy kétsávos úton simán megfordul. /Modjuk az 26"x26"-os, és 4 fokozatban állítható a kormányzás elfordulási szöge./
Ha szükséges, ,és segít, szívesen küldök róla részlet fotókat, hátha kapsz egy-két jó ötletet tõle!
Egyelõre visszaraktam az ülést a hátsó pozícióba, így már tûrhetõnek néz ki a kormányzás, és a hiányzó alkatrésszel is elég jól haladok. Talán mire tûrhetõ idõ lesz, addigra a gépem is használható állapotban lesz...
A képeket pedig megköszönném, mert van még mit fejlesztenem azon a tájékon.
#12448
Posted 2009. February 08. - 00:20

#12449
Posted 2009. February 07. - 23:28

levi, kísérletezz ésszerû keretek közt. Ha mûkszik, és tudsz javítani a fordulékonyságon, akkor nyertél!
Csak összehasonlítás képpen, nekem az Azub Maxom egy kétsávos úton simán megfordul. /Modjuk az 26"x26"-os, és 4 fokozatban állítható a kormányzás elfordulási szöge./
Ha szükséges, ,és segít, szívesen küldök róla részlet fotókat, hátha kapsz egy-két jó ötletet tõle!
...szerintem a tiéd is ilyen :
http://flickr.com/ph...in/photostream/
Ügyesen van megoldva...

#12450
Posted 2009. February 07. - 22:58

Csak összehasonlítás képpen, nekem az Azub Maxom egy kétsávos úton simán megfordul. /Modjuk az 26"x26"-os, és 4 fokozatban állítható a kormányzás elfordulási szöge./
Ha szükséges, ,és segít, szívesen küldök róla részlet fotókat, hátha kapsz egy-két jó ötletet tõle!
#12451
Posted 2009. February 07. - 16:34

Csorgattam nyálat a Zero Bike-ra, aztán a Nulla bike-ra, most meg erre bukkantam véletlen...
Hátsókormányos fekvõ izé. Létezni mondjuk nem fog, de tyû.
A design valóban tyû!
A hátsókerék kormányzású keró már létezik. A központi kormányzás már évek óta, a hátsókerékkormányzás csak hónapok óta.http://de.youtube.co...h?v=KMA7CTfbpwo
#12452
Posted 2009. February 07. - 15:24

Hátsókormányos fekvõ izé. Létezni mondjuk nem fog, de tyû.
#12453
Posted 2009. February 06. - 15:38

Jó képek!
Jó szín!
Legalább látom mirõl beszéltél és a megoldást is megtaláltad.
#12454
Posted 2009. February 06. - 15:32

A képeket ezzel a linkkel próbáld elõcsalogatni:
http://www.bigbent.h...php?path=groovy
#12455
Posted 2009. February 06. - 15:23

Amit mellékeltél, azon sincs...
Még annyit akartam így a hétvége elõtt, hogy az ülésszög a gyakorlattal együtt kezd egyre laposabbá válni!
#12456
Posted 2009. February 06. - 15:09

Nincs igazán elõttem az adott részegység, de az volna a tiszteletteljes kérdésem, hogy álló helyzetben produkálja a hibát vagy menet közben is észlelhetõ a probléma.
A kérdésem hátterében az van, hogy ugye menetközben sokkal kisebb szögelfordulással (sebességtõl függõen tovább csökken) használod a kormányt.
#12457
Posted 2009. February 06. - 15:03

Khm..amennyiben barkácsolsz, akkor elõbb nézz körbe, milyen kialakításokat használnak a felsõ kormányosoknál!
Kezd rögtön a gyárival! Már csak azért is érdemes gyárit venni, mert ezeknek a stucninál elõre hajtható a kormány, így kényelmesebbé téve a felszállást a gépre, és - nagyon fontos! - egy esetleges ütközésnél nem üti ki a fogaidat sem a kormány, hanem a menetiránynak megfelelõen elõrecsuklik.
Hajtható stucnit akar(ok/tam) csinálni az állítható dõlésszögû trekking stucni alapjaira, de igaza van Python kollégának, gondolatmenetembõl kihagytam a legfontosabbat, a lustaság, egészségesség elvét.
Ezek a gyermekbetegségnek nevezett dolgok még a beállítás alatt jöttek elõ. Szerintem lehet így nevezni azt, hogy ha az ülés egyik (gyárilag beállítható) pozíciójában a tolórúd, meg a kormányhimba beleütközik a láncterelõgörgõbe, amit a tolórúd másik oldalra szerelésével viszonylag elegánsan ki lehetett volna küszöbölni.
Lényeg a lényeg, marad az alsókormány, talán nem esek majd vele akkorát, hogy emiatt a váz is belenyekkenjen

Utólag: a Groovym kormányzása tolórudas, nem pedig direkt. http://www.bigbent.hu/html/groovy.html
#12458
Posted 2009. February 06. - 14:35

Amennyire a képrõl kivehetõ a groovy is TW-bents klón, mint ahogyan a Action Bent Jet streamje is. A kormányzása nem igazán látható az elérhetõ képeken, de a Jet Streamét ismerem! Botrányosan egyszerû, túl sok csúszási, hajlási, csuklási lehetõség nincs benne.
http://www.actionbent.com/JSUS2.html
Sajnos sikerült nekem is (nem kicsiket) zakóznom vele. Találkoztam Mercedeszzel egy fõúton hajtott elém. Fogaskereket kellet cserélnem a hajtómûvön. Csúsztam sínen és vizes zebrán tempónál. Igaz a kormány elhajlott, én lecsúsztam az üllésbõl, de az alu nem törik. Felálltam, visszahúztam, szemmel bemértem és hajrá!
Felsõkormányossal nincsennek ilyen jellegû tapasztalataim, de (minden tiszteletem Attiláé) én úgy gondolom, nem sérül az olyan könnyen!
Ha még nem volt alsó kormányos rekud, akkor lehet, hogy túl sok egyszerre a fekvés meg az alsó kormány. Egy-két esést és túrát érdemes lenne várni vele.
A felsõ kormány egy bizonyos üllésszögnél szinte kötelezõ, de a Te géped inkább egy ideális kezdõ mindenes! Tökéletesen alkalmas arra, hogy kialakuljon benned stílus , merre tovább? Vilájáró túra? Hétvégi hobbi? Vagy profi országútisokat alázó no com!
(http://www.velokraft.com/-nc.htm)
LPL
#12459
Posted 2009. February 06. - 14:00

20-100-1500 kilométert? Ráérsz még pénzt költeni...
Szerintem is jobban illik a Groovyhoz az alsó kormány. Egyébként a rekuról nem tudsz leesni, csak lecsúszni! Amit féltened kell az az alsófeled meg a tenyered. Olyan látványos "bicajos" bukfenceket nehéz vele összehozni
Remélem nem túl sokat fogsz esni, de érdemes lenne megvárni, hogy valójában mi, mennyire sérül. Ha belenyomsz pár ezer kilit, a véleményed is cizelláltabb lesz az alsó-felsõ kormány kérdésében.
...de ez a Te géped és a Te lóvéd...
#12460
Posted 2009. February 06. - 13:29

Kezd rögtön a gyárival! Már csak azért is érdemes gyárit venni, mert ezeknek a stucninál elõre hajtható a kormány, így kényelmesebbé téve a felszállást a gépre, és - nagyon fontos! - egy esetleges ütközésnél nem üti ki a fogaidat sem a kormány, hanem a menetiránynak megfelelõen elõrecsuklik.