Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#12081
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Én elõször egy stingerben találkoztam a DualDrive-al. Amikor elindultam a géppel nem tûnt fel, volt sok más látnivaló. Lenyomtam vele egy tizest és úgy szálltam le róla, hogy a következõ gépen nekem ez a váltó lesz! Hát lett. Bár jelenleg nem tudom kihasználni.
(Lehet, hogy ez átkerül majd egy túra géppbe, a kígyóba meg fûzök egy hetes vagy nyolcas kontrás simit.)
Ezt lecserélni max. Rolhoffra érdemes! :) Ha túrázni akarsz ennél jobbat nem találsz rekuba. A Baronba viszont ne ezt szereld! :)

#12082
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

kérdés 20x1,25" slik gumit nem tud valaki?


Az ország összes bicajboltja két nagykereskedõtõl szerzi be az áruja nagy részét. Mindkét nagyker forgalmazza a Schwalbe gumijait. Szólsz a legközelebbi bicajboltosnak hogy ilyen kell neked. Max. egy héten belül megvan.

Hátra is nyugodtan tehetsz 1.25-ös gumit, 7 bar-ra felfújva. Úgy mégy majd mint a golyó.

Az ülésed mibõl van?
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#12083
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

kérdés 20x1,25" slik gumit nem tud valaki?

Nekem ilyen van elöl. Schwalbe CityJet, 7 barig lehet bele nyomni.

#12084
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Egyetértek!
Alapvetõen a komfort kategóriához ajánlják, ha súlymániás vagy akkor ez nem neked való.

Szerintem kiegyezhetünk annyiban, hogy súlyban tök mindegy.
A nagyobb ellenállás tény, vagy amolyan rossz mendemonda a drága cuccokat lehúzni?
Az minden esetre, hogy a drága kerókat ilyennel szerelik, bíztató. Olyan nagyon szar biztosan nem lehet:) Már csak tényleg azt kellene megtudni, hogy a 7-es csak a sorban tér el, vagy sem... De legalább, hogy mikor gyárthatták.

#12085
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
kérdés 20x1,25" slik gumit nem tud valaki?
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#12086
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Egyetértek!
Alapvetõen a komfort kategóriához ajánlják, ha súlymániás vagy akkor ez nem neked való. A reklám duma jól hangzik, de baromság! Van itt még egy apróság, állítólag több energiát emészt fel, mint a hagyományos láncváltó. Használni viszont nagyon kényelmes! Jobb kéznél van minden, egy mozdulattal és egy kézzel tudsz kicsit és nagyot váltani. Ha rosz fokozatban állsz meg, csak váltasz, akár álló helyzetben is. Ez rekunál nagy elõny. Mind e mellett mégis 27 fokozat áll rendelkezésre. (ja, lehet hogy csak 45'000 volt. Bocs)

#12087
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
Az ilyeneken mindig jókat mosolygom:)
Milyen láncváltós rendszerrel hasonlítja össze? Egy Deore, vagy egy XT? Jó nagy hülyeségek ezek, de este esküszöm kiszámolom:)
Az biztos, hogy sor nélkül 1020g az agy V-fékesben.
Két acél lánckerék, amit megspórolsz, acélból 280g FC2200 esetén. A sor azonos. Kell még hátsó váltó, ami 310g Deore esetén. Egy sima hátsó agy 440g+elsõ váltó 167g.
Tehát DD:
1140g
Normál: 280+310+440+167=1197g, ami valóban 57 g nyereség. Ugyanez XT-nél
152+140+408+225=925g Itt már súlyban 215 mínusz. Mondjuk mindkettõnek van elõnye, meg hátránya. Neked kell mérlegelni. Ha túra, akkor megéri, meg rekunál jó, ha álló helyzetben is tudsz váltani. Én sajátra nem raknék.
Most látom, hogy ki is számoltam:)
Üdv:Thy

#12088
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Amit én használok az az aktuális verzió. A 8 vagy 9-es csak a sorban és a váltó markolatban tér el. A 9-es kombi váltóján egy kis ablakon leolvasható az aktuális fokozat, a nyolcason ez hiányzik. Egyébként kompatibilis más sram váltókarokkal és sorokkal is, de nem ez a húzós az árban. Én tavaly vettem újonnan a Bikertõl, kevesebb mint 15'000-ért. Az agy viszont közel 50'000. Ehez jön a sor és a kanál.
7-es DD-rõl még nem is hallottam.

#12089
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás
Találtam egy régebbi, 7-es használt DualDrive-ot. Nem nagyon találok a neten értelmes infót arról, hogy a 7-8-9-es között csak a kazetta a különbség (ha egyáltalán a 7-es is kazattás és nem racsnis), vagy van-e más is. Aki tud errõl bõvebbet segítsen pls! A hivatalos manual nem sokat segít.

#12090
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

kisebb súlyban kijössz, ha normál láncváltót használsz.

Most olvasom a dualdrive manualjában, hogy
"I BELIEVE A DUAL-DRIVE SYSTEM HAS TO BE HEAVIER THAN
A NORMAL EXTERNAL DRIVE SYSTEM!
In fact the DualDrive system weighs around 250 gr less than a standard
derailleur drive train system. "

#12091
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

kisebb súlyban kijössz, ha normál láncváltót használsz.

Nehezebb egy dualdrive-os agy mint egy normál agy + 2 elsõ lánctányér + elsõ váltó? Én arra gondolok, hogy ha dualdrive, akkor az elsõ átdobót hagynám a csudába.

Python: köszi! Én mondjuk nem vagyok oda 9-es sorért, de ha nem találok 8-asat, akkor még visszatérünk rá!

Az ár szempontjából pedig még kitalálom, hogy rászánok egy használt dualdrive-ra most, amit viszek magammal a továbbiakban, vagy marad most is alacsonyan az ár. Egyelõre még nem tudom, csak körüljárom a lehetõséget.

#12092
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
A Biker azt sem tudta, hogy létezik DD-ból tárcsás verzió:)
De most már tudják.
Nálunk is van V-fékesbõl raktáron, sõt tárcsás is.
De tény, hogy olcsóbban, és kisebb súlyban kijössz, ha normál láncváltót használsz.

#12093
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
más: nincs valakinek eladó sram dualdrive-ja?[/QUOTE]

Csak rosz hírekkel szolgálhatok!
1. nekem van :)
2. a Biker Kft. forgalmazta, de jelenleg (?) már nincs a kínálatukban
3. praktikus a cucc, de drága!
Ha továbra is alacsony szinten szeretnéd tartani az építés költségeit, akkor maradj a hagyományos megoldásnál, ha ez nem zavar akkor az új ár 75%-ért elviheted. A készlet a DualDrive agy és 27-es kombinált kormányváltó, click box, X7-es kanál, 9-es sor, 20" felnibe fûzve vagy a nélkül.
http://img5.tar.hu/l.../37241252.jpg#3
http://img5.tar.hu/l.../37241254.jpg#3

http://harriscyclery...ails&sku=LD2510
http://www.jensonusa...ive Hub 06.aspx

#12094
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás
köszi a véleményket és tanácsokat!

más: nincs valakinek eladó sram dualdrive-ja?

#12095
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
az also kormányt majd akkor szerkeszd fel motyoo ha minden a hején van mert elöre nem lesz az igazi
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#12096
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás

Igen, ez az eredeti felvetés finomított változata, valami jó strapabíró csapággyal, amit Papa ajánlott.



A Groovymon úgy van megoldva az alsókormány, hogy a vázba bele van hegesztve egy csõ, csövön belül van menet, menetbe megy bele a stucni tengelye, arra az ipari golyóscsapágyak, amik a stucniba be vannak préselve.

1" külsõ átmérõjû csapágy létezik? Mert ha igen, akkor azt be lehet fogatni egy ahead stucniba, és onnantól a fent említett módon eljárni.

A stucni tengelyét nem lehet valami bilinccsel a vázhoz rögzíteni? Igy nem kéne a vázat megfúrni, perecnél pedig elfordulhatna a kormány...

#12097
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Én simán felhegesztenék egy csövet a váz aljára, ami egy menetben végzõdne.
A csõ külsõ átmérõje azonos a csapágy belsõ átmérõjével.

Igen, ez az eredeti felvetés finomított változata, valami jó strapabíró csapággyal, amit Papa ajánlott.

#12098
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás

Zsizsi, kenguruk földjén voltál már? :)


Még nem, majd augusztusban.

#12099
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Én simán felhegesztenék egy csövet a váz aljára, ami egy menetben végzõdne.
A csõ külsõ átmérõje azonos a csapágy belsõ átmérõjével. A csapágyat a helyén tartja a menetre tekert alátét és anya, a csapágy külsõ palástjára akár bilinccsel, akár egy rámelegített megoldással rögzíthetõ a kormány befogatás.

#12100
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Elég erõs?


Nem. Nézegess csapágykatalógust! A mélyhornyú golyóscsapágy jelentõs tengelyjátékot enged. Jobb a helyzet egy hengergörgõssel, vagy méginkább egy kétsorossal. Szerintem azonban legkönnyebb, legcélszerûbb egy bringa fejcsõdarab, bele egy (azaz egy pár) normál kormánycsapágy.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám