Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#10801
Írta 2009. október 19. - 07:21

#10802
Írta 2009. október 19. - 07:05

Ha egy 10 kilós suhanóm lenne, nem zavarna ez a veszteség.
Akkor zavarna csak igazán! Mert akkor valószínûleg versenyeznél, figyelnéd a stoppert, pulzust, stb-t. Ott az 5W kb. 2% veszteséget jelentene, ami hatalmas versenyhátrány, mind síkon, mind emelkedõn.
Azonban aki csak túrázgat, az tojik arra, hogy azonos teljesítményleadás mellett nem 8 óra, hanem 8 óra 10 perc alatt ér a következõ kempingbe.
#10803
Írta 2009. október 18. - 22:15

Épp azért sok az az 5W, mert ilyen dögnehéz a masina... Összeadódnak a nehézségekTudom, hogy megint le leszek ugatva, de hány kiló a bringád? 16-18? Hát szerintem nem az 5W a sok.

Ha egy 10 kilós suhanóm lenne, nem zavarna ez a veszteség. Engem. De azt gondolnám, hogy aki megveszi a 10 kilós suhanót, még jobban zavarja ez az 5W, nem? thommey, Téged nem zavar(na)?
#10804
Írta 2009. október 18. - 21:29

én még erre ráteszek dombnak fölfele egy cigit aztán nemszámolom a gramokat a bicon:D +kilokenyér félkiló sonkával és az 5w azmát nem gondTudom, hogy megint le leszek ugatva, de hány kiló a bringád? 16-18? Hát szerintem nem az 5W a sok.
#10805
Írta 2009. október 18. - 21:27

...hogy a RWD rekuknál a láncvezetés miatt simán van 5W veszteség - az sok).
Tudom, hogy megint le leszek ugatva, de hány kiló a bringád? 16-18? Hát szerintem nem az 5W a sok.
#10806
Írta 2009. október 18. - 21:16

#10807
Írta 2009. október 17. - 18:04

#10808
Írta 2009. október 17. - 17:42

#10809
Írta 2009. október 17. - 16:46

És nem utolso sorban még a térképetis megnézheted menetközbe párszáz km gyakorlás után és még görgösem kell.;916346']A lengõorrú is arra megy, amerre az ember akarja, csak ehhez türelmesen végig kell tekerni azt a minimum 20km-t. Azután meg már tudod használni, és minden km-rel tovább finomodik.


#10810
Írta 2009. október 17. - 11:59

HA készítenék elsõkerekû masinát valószínûleg én is a görgõs mellett maradnék, mert nekem fontos az is a budapesti utakon, hogy arra menjen a bringa amerre én szeretném...
A lengõorrú is arra megy, amerre az ember akarja, csak ehhez türelmesen végig kell tekerni azt a minimum 20km-t. Azután meg már tudod használni, és minden km-rel tovább finomodik.
#10811
Írta 2009. október 16. - 23:13

Az Alfine-ról néhány szó: 61/18-as áttétellel használom, amivel eredetileg jött, 155-ös hajtókar, így nagyjából 55km/h-nál van a felsõ vége. Ezt egy olyan lejtõn mértem, ahol elõtte felfelé 20-szal mentem. Talán 60-at ki lehet még pörgetni, de ahhoz nagyon össze kell nõni a bringával. (Ugyanitt Tagunnal fel ~15, le ~45km/h).
Elinduláshoz elég az alsó áttétel, hegy meg még nem jött szembe, így nem tudom, lesz-e olyan, amit nem tudok megmászni vele.
A váltás precíz, terhelés nélkül azonnal végbemegy. A dual drive-nál volt már, hogy hangoskodott az agy, mikor tekertem a gripshiftet, de a felénél visszatekeredett, mert csúszott a tenyerem, na itt ilyen nincs: megnyomod, vált (Nexushoz tekerõs van...). Közepes terhelésnél is OK még, de nagy terhelés alatt nem vált, míg vissza nem veszek az erõbõl (értsd: megnyomod, és nem történik semmi addig). Ez picit zavaró, de legalább védve van a mechanika. Nexusnál nem tudom, hogy ugyanígy van-e. A rapidshift váltókar gombkiosztása pont fordított, mint a montimon, ezt gyorsan megszoktam. Az áttételek eloszlása mondhatni pocsék, érezni néha, hogy nem éppen olyan fokozat jött, mint ami pont jó, >lásd grafikon<, de a Sram i-Motion 9 (na meg a Rohloff) jóval drágább, és szerintem a hazai alkatrész-ellátottsággal még nagyobb bajban lettem volna, mint az Alfine-nal. Összességében elégedett vagyok vele, ha a tartósságával nem lesz gond, akkor azt mondom, megérte.
Múlt hét pénteken az Üllõi úton betekertem a Határ útig az esti forgalomban (onnan aztán a rákosrendezõi pályaudvarig), némi kompromisszummal a lowracer még itt is vállalható, legalábbis ami az útminõséget illeti, az autósokra nem térnék ki.
#10812
Írta 2009. október 16. - 23:04

Ami viszont elsõre nekem fura, hogy a fogaskoszorún az illendõ félfordulat helyett csak egy negyedet fog a lánc, ez nem tesz jót sem a láncnak, sem a fogaknak, erõs taposásnál még talán meg is ugrik.
Mit számít egy versenyre készített rekunál ez a probléma...??? Verseny után kidobják mind a kettõt...Ugrani viszont nem hiszem, hogy ugrik, mert hátul a fogaskoszorún is kb. ennyi fogszám dolgozik alapból...
Aztán van itt még egy dolog, amit nem értek. Még az elsõ masinámnál óva intettetek attól, hogy a láncot túl sok helyen, túl nagy szögben törjem meg, mert, hogy az nyeli nagyon az energiát (épp ma olvastam, hogy a RWD rekuknál a láncvezetés miatt simán van 5W veszteség - az sok). Ezek után találkoztam a csavarodós láncú FWD fekvõkkel, ahol a lánc durván, már hegyesszögben törik, mint a Tom2 gyármányúdon, Python. Ilyen szemmel nézve furcsa az a háromszög láncvezetés, hiszen + 1 fölösleges törés. OK, elhiszem, hogy ilyen meg olyan görgõkkel csökkenthetõ ez az ellenállás, de annál még úgy is sokkal több, mintha egyenes lenne a láncvonal.
...szerintem ennek az az értelme, hogy csökkenjen a hajtási reakció. Bár egyikben sincs tapasztalatom (még), de a hajtási reakció a görgõsnél biztosan kisebb. Valamit valamiért...
A csavarodós lánc - szerintem - annyira nem probléma, mert kanyarban ritkán terhel az ember, annyit pedig enged egy lánc. HA készítenék elsõkerekû masinát valószínûleg én is a görgõs mellett maradnék, mert nekem fontos az is a budapesti utakon, hogy arra menjen a bringa amerre én szeretném...

#10813
Írta 2009. október 16. - 21:40

Igen, jópofa ötlet, már beszéltünk róla (bár talán priviben).
Ami viszont elsõre nekem fura, hogy a fogaskoszorún az illendõ félfordulat helyett csak egy negyedet fog a lánc, ez nem tesz jót sem a láncnak, sem a fogaknak, erõs taposásnál még talán meg is ugrik.
- negyedet fog, de 64-es tányéron! nem lesz ott baj! Az hány fogat jelent a láncon?
Aztán van itt még egy dolog, amit nem értek. Még az elsõ masinámnál óva intettetek attól, hogy a láncot túl sok helyen, túl nagy szögben törjem meg, mert, hogy az nyeli nagyon az energiát (épp ma olvastam, hogy a RWD rekuknál a láncvezetés miatt simán van 5W veszteség - az sok). Ezek után találkoztam a csavarodós láncú FWD fekvõkkel, ahol a lánc durván, már hegyesszögben törik, mint a Tom2 gyármányúdon, Python. Ilyen szemmel nézve furcsa az a háromszög láncvezetés, hiszen + 1 fölösleges törés. OK, elhiszem, hogy ilyen meg olyan görgõkkel csökkenthetõ ez az ellenállás, de annál még úgy is sokkal több, mintha egyenes lenne a láncvonal.
- és a 180'-os törés a kis és nagy lánckeréknél? Itt sincs több összesen! A lengõorrúnál meg nem csavarodik a lánc. Az alu váznál lehet, hogy felhasználom!
De tényleg jó ötlet lengõorrúhoz/flevohoz, beépítem a regisztereimbe, köszi! Még a végén mégis megtetszik, aztán valamikor elõkerül, ki tudja ezt még
Python, ha már átméretezted kicsire (gondolom az a size2) a képet, nyugodtan illeszd be a hozzászólásodba! Linkelni csak a nagy képeknél fontos, amúgy (legalábbis nekem) jobban áttekinthetõ, ha nem kell elkattintani.
... hogy nektek semmi sem jó...
#10814
Írta 2009. október 16. - 21:24

Igen, jópofa ötlet, már beszéltünk róla (bár talán priviben).Motyoo! és mindenki akit még érint. Ismét a kezembe került (hosszasan leveleztünk már errõl is) a Challenge megoldása, ami tudtukon kívül rendkívül jó megoldás az állítható hajtómû problémájára egy lengõorrú esetében. Mivel ezt a furcsa láncvezetés a hajtási terhelés vektori eredõjét a bummra viszi.
http://img5.tar.hu/l...e2/39059764.jpg
...de ebben az esetben elképzelni nem tudom mi értelme, hiszen ez egy normál merev váz. Legalább is, bármennyire meresztem a szemem nem látok törést vágást, metszést vagy forgáspontot...
Ami viszont elsõre nekem fura, hogy a fogaskoszorún az illendõ félfordulat helyett csak egy negyedet fog a lánc, ez nem tesz jót sem a láncnak, sem a fogaknak, erõs taposásnál még talán meg is ugrik.
Aztán van itt még egy dolog, amit nem értek. Még az elsõ masinámnál óva intettetek attól, hogy a láncot túl sok helyen, túl nagy szögben törjem meg, mert, hogy az nyeli nagyon az energiát (épp ma olvastam, hogy a RWD rekuknál a láncvezetés miatt simán van 5W veszteség - az sok). Ezek után találkoztam a csavarodós láncú FWD fekvõkkel, ahol a lánc durván, már hegyesszögben törik, mint a Tom2 gyármányúdon, Python. Ilyen szemmel nézve furcsa az a háromszög láncvezetés, hiszen + 1 fölösleges törés. OK, elhiszem, hogy ilyen meg olyan görgõkkel csökkenthetõ ez az ellenállás, de annál még úgy is sokkal több, mintha egyenes lenne a láncvonal.
De tényleg jó ötlet lengõorrúhoz/flevohoz, beépítem a regisztereimbe, köszi! Még a végén mégis megtetszik, aztán valamikor elõkerül, ki tudja ezt még

Python, ha már átméretezted kicsire (gondolom az a size2) a képet, nyugodtan illeszd be a hozzászólásodba! Linkelni csak a nagy képeknél fontos, amúgy (legalábbis nekem) jobban áttekinthetõ, ha nem kell elkattintani.
#10815
Írta 2009. október 16. - 20:45

#10816
Írta 2009. október 16. - 20:38

Nincs is forgáspont ugy mukszik mint a toxy zr nél ugyhogy a kerék simán bele ér a láncba még talán elöm mint a zr né.Motyoo! és mindenki akit még érint. Ismét a kezembe került (hosszasan leveleztünk már errõl is) a Challenge megoldása, ami tudtukon kívül rendkívül jó megoldás az állítható hajtómû problémájára egy lengõorrú esetében. Mivel ezt a furcsa láncvezetés a hajtási terhelés vektori eredõjét a bummra viszi.
http://img5.tar.hu/l...e2/39059764.jpg
...de ebben az esetben elképzelni nem tudom mi értelme, hiszen ez egy normál merev váz. Legalább is, bármennyire meresztem a szemem nem látok törést vágást, metszést vagy forgáspontot...
#10817
Írta 2009. október 16. - 19:32

http://img5.tar.hu/l...e2/39059764.jpg
...de ebben az esetben elképzelni nem tudom mi értelme, hiszen ez egy normál merev váz. Legalább is, bármennyire meresztem a szemem nem látok törést vágást, metszést vagy forgáspontot...
#10818
Írta 2009. október 16. - 14:45

#10819
Írta 2009. október 16. - 14:36

A figura aki csinálta a kéket, lépcsõket meg hasonlókat csinál, mûvészi szinten. Van saját honlapja, érdemes megnézni. Egyébként nem egy kerékpáros típus. Négy év alatt ment 1000 km.-t.
A másik megrendelésre készült és az bizony alapos használatban van.
#10820
Írta 2009. október 15. - 18:29

szépnek szép de hogy nem egy stabil járgány az bizti.Azért ez a két python ott van a szeren :
http://dirkb.dnsalia...pythonmike.html
http://dirkb.dnsalia...ythonserge.html
...nagyon tetszik a kinézete. A kivitelezésén a közelebbi képeknél vannak fenntartásaim, de maga e két jármû esztétikai élményt nyújt távolról.