Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#10621
Posted 2009. November 07. - 15:03

#10622
Posted 2009. November 06. - 15:45

ugyhogy én 2es böl csináltam de bir is vagy 200kgNekem úgy rémlik, hogy a 45x1.5-es egy picivel van 1.5kg/fm fölött, az 50x1 pedig egy picivel alatta. Hogyan lesz ebbõl majd' 1 kg súlyelõny? Vagy rosszul emlékszem a súlyokra?
Én a hátsó villát LompiRapto stílusúra tervezem 45x1.5-bõl, a vázgerincet pedig Hozzád hasonlóan hegesztett töréssel. A hátulját így majd ki is lehet szedni.

#10623
Posted 2009. November 06. - 15:35

#10624
Posted 2009. November 06. - 15:22

Jelentem, a raktárkészletem kibõvült 5db 50x1-es, varratnélküli acélcsõvel, 120 cm hosszakban. Ebbõl pár darab eladó, ha valaki nem akar egész szálat venni.
Úgy döntöttem, nem ívelt lesz a vázam mint a Rapto/Lompi bringák, hanem hegeszetett törés lesz benne. Kb. 800g súlyelõny...
Nekem úgy rémlik, hogy a 45x1.5-es egy picivel van 1.5kg/fm fölött, az 50x1 pedig egy picivel alatta. Hogyan lesz ebbõl majd' 1 kg súlyelõny? Vagy rosszul emlékszem a súlyokra?
Én a hátsó villát LompiRapto stílusúra tervezem 45x1.5-bõl, a vázgerincet pedig Hozzád hasonlóan hegesztett töréssel. A hátulját így majd ki is lehet szedni.
#10625
Posted 2009. November 06. - 14:52

Úgy döntöttem, nem ívelt lesz a vázam mint a Rapto/Lompi bringák, hanem hegeszetett törés lesz benne. Kb. 800g súlyelõny...
#10626
Posted 2009. November 06. - 13:28

#10627
Posted 2009. November 06. - 13:24

Végül én sem elégedtem meg a 307%-al. Feldobtam rá egy leértékelt Lx-et. Hozzá egy Alfine láncfeszítõt, egy felsõ húzású SIS-el. Most nem tudom hány %-nál tartok.
számold ki...

#10628
Posted 2009. November 06. - 13:10

#10629
Posted 2009. November 06. - 12:57

kérdezd pytontPython,
a triál stucnit, cruiser kormányt hol érdemes venni?
#10630
Posted 2009. November 06. - 09:44

a triál stucnit, cruiser kormányt hol érdemes venni?
#10631
Posted 2009. November 06. - 08:51


#10632
Posted 2009. November 06. - 08:13

Nos igen! Ez lenne az igazi megoldás! A mi esetünkben csak egy egyszerû sablont alkalmaztunk, ami két, zártszelvényre hegesztett menetesszárból állt. (elsõ és hátsó kerék befogatása). Ez volt az alap és erre épült fel a váz, a homlokcsõvel és hajtómûvel. Ezt követõen került kerékre és került fel a többi alkatrész. Ha nem gyári alkatrészekbõl rakjuk össze (használt és új villa, kerékpár vázak), akkor biztos hogy ez a sablon nem lett volna elegendõ. A felhasznált alkatrészek nagy részét viszont csak szemrevételezéssel tudtuk ellenõrizni.a sablon használata erõsen ajánlott
A végszerelésnél, amikor már keréken állt a gép. A pontosítás már egy fajta "szendvicsben" történt. Jobbról-balról egy-egy zártszelvény, három ponton összecsavarva, köztük a befogott kerekekkel. Az elsõkerék befogatása lazán... A csavarok meghúzása után, a tengely ütközõpontjait a saruban, félbevágott alátétek felhegesztésével rögzítettük.
Hiába! Az infrastruktúra hiánya!
#10633
Posted 2009. November 06. - 07:54

Azt hiszem ez a megoldás! Jól nézz ki! Jól megy! A sebességmérõ jeladójába beleér a mágnes dinamikus íven, ha 2 mm-nél kisebb hézagot hagyok. Ennek a mozgásnak a nagyrésze nyílván a kerék rugalmaságából adódik. Hátsó kerék mozgása ennél nagyobb lehet, hiszen ott a villa is nagyobb mozgást enged.... hagyom a francba az egészet...
Az Action Bent-em 65-tõl már "nyálas" volt, bár egyszer futottam vele 78-at, de azt nem kívánom senkinek!
A sárga Tom2-vel 82-nél éreztem ugyanezt. Sokkal stabilabb, na agyag is van benne! Az eleje 10-es (!) laposvas! 75-ig cserébe teljesen stabil!
Ezzel 58-ig jutottam egyenlõre. Elfogyott az áttétel... Ott még teljesen stabilnak és merevnek éreztem.
(természetesen ezek lejtõn megszerzett sebességek!)
Hallgatok rád! Nem éri meg plusz anyagfelhasználással és súllyal tovább merevíteni. Szerintem van még ebben a vázban +10 Km/h. Ez egy túragépnek lejtõzéshez több mint elég!
Köszönöm a segítséget!
#10634
Posted 2009. November 05. - 23:44

Igyekszem a gumi peremét nézni, de az összképbe belezavarnak a küllõk. Kíváncsi lennék, hogy a "profiknál" mennyi a gyártásban alkalmazott tolerancia!? Ha tudja valaki, írja meg!
...szerintem 1-2 milliméter.
Itt a közepe felé látszik, hogy méricskél a finiser...(picit nagyolásnak tûnik, de úgy érzem a rutin miatt ez nem nagyolás, hanem pontos munka)
...de ez is egy jó video :
A kerék egymáshoz való helyzetét én terhelés (azaz ráüléssel) nézném meg egy tükörrel szemben. Ha van benne pár centi, akkor az - szerintem - fog látszani (hosszú rekumban van). A másik amivel én ellenõrizném (és a hosszú rekumat fogom is) az egy hosszabb vizszintmérõvel való ellenõrzés, mert azok az idomok elég pontosak, talán milliméter tûrésûek. Ezt a hátsó kerék egyik oldalára alulra tervezem felfektetni úgy, hogy a másik oldalon egy falécet is felfektetve a hátsó kerék elejénél és hátuljánál 1 pár asztalos szorítóval összeszorítanám a kereket, azaz a hátsó kerék síkja megvezetné a hosszú vizszintmérõt. Az elsõ kereket síkba hoznám és megmérném a különbséget, majd elgondolkodnék, hogy ez mibõl fakad aztán jöhet a korrekció, vagy hagyom a francba az egészet...
#10635
Posted 2009. November 05. - 23:10

Igyekszem a gumi peremét nézni, de az összképbe belezavarnak a küllõk. Kíváncsi lennék, hogy a "profiknál" mennyi a gyártásban alkalmazott tolerancia!? Ha tudja valaki, írja meg!
zéró



vagy ha nem megy akkor minden erõvel törekednek megközelíteni





ha jól tudom ott a sablon használata erõsen ajánlott, példaként biztos sok kép van a neten, egy pár közülük:
http://www.catrike.com/factory.htm
1-2 darabot fel lehet fedezni ha figyeled a részleteket
#10636
Posted 2009. November 05. - 19:35

#10637
Posted 2009. November 05. - 19:29

Én annak idején a Tagunra kaptam egy megjegyzést, hogy nem egy nyomon jár a két kerék. Mondtam, hogy az nem lehet, mert az alján a görgõket tartó csavar egy vájatban van, így a fõ csõ nem tud elforogni, csak ki-be húzni lehet távolságállításnál. Aztán 5 perc múlva annyira furdalt a kíváncsiság, hogy 1-2m távolságról lehasaltam, belenéztem, és elszörnyedtem... Mégis tud forogni, a vájat nagyobb, mint a csavarok perselye, és az a pár fok, amit enged, a keréknél centiméterkben jelentkezett. Hozzáteszem SEMMILYEN módon nem befolyásolta az irányítást ez a tökéletlenség.The 'BEAST' is on wheels. Ez tetszik! Eddig ez a duma nem tûnt fel!
Engem izgatott ez a kerék egy nyomon vagy sem kérdés. (most stílusról és félreértésekrõl ne essék szó!) Szóval csináltam pár fotót, kissé eltérõ szögekbõl, hogy az elsõ kerék takarásából kikerüljön, láthatóvá váljon a hátsó.
-KÉP-
Az elsõ képen az látszik, hogy az elsõ kerék balra dõl. A másodikon egyvonalban vannak. A középsõn is. A negyediken elindul jobra. Az utolsón meg határozottan jobbra dõl...
Lehet, hogy a perspektíva a bûnös?
#10638
Posted 2009. November 05. - 19:15


Engem izgatott ez a kerék egy nyomon vagy sem kérdés. (most stílusról és félreértésekrõl ne essék szó!) Szóval csináltam pár fotót, kissé eltérõ szögekbõl, hogy az elsõ kerék takarásából kikerüljön, láthatóvá váljon a hátsó.

Az elsõ képen az látszik, hogy az elsõ kerék balra dõl. A másodikon egyvonalban vannak. A középsõn is. A negyediken elindul jobra. Az utolsón meg határozottan jobbra dõl...
Lehet, hogy a perspektíva a bûnös?
#10639
Posted 2009. November 05. - 17:44

azért ezt igen huzos lenne megcsinálmi 26" elsö kerékel föleg 180 centiméteres testmagaság alatUtóbbit megtaláltam itt http://malricsworld....ine-gilles.html
#10640
Posted 2009. November 05. - 17:40

Utóbbit megtaláltam itt http://malricsworld....ine-gilles.htmlAki tudja, hogy hol a bánatban van a weben a "Géometria vélo horizontale á traction directe" doksi és a KouginAman tervek, árulja el nekem pls!