Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#10621
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
Mivan itt emberek mindenki bringázni ment???
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#10622
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts

Nekem úgy rémlik, hogy a 45x1.5-es egy picivel van 1.5kg/fm fölött, az 50x1 pedig egy picivel alatta. Hogyan lesz ebbõl majd' 1 kg súlyelõny? Vagy rosszul emlékszem a súlyokra?

Én a hátsó villát LompiRapto stílusúra tervezem 45x1.5-bõl, a vázgerincet pedig Hozzád hasonlóan hegesztett töréssel. A hátulját így majd ki is lehet szedni.

ugyhogy én 2es böl csináltam de bir is vagy 200kg ;)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#10623
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
egyre vevö vagyok papa
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#10624
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

Jelentem, a raktárkészletem kibõvült 5db 50x1-es, varratnélküli acélcsõvel, 120 cm hosszakban. Ebbõl pár darab eladó, ha valaki nem akar egész szálat venni.

Úgy döntöttem, nem ívelt lesz a vázam mint a Rapto/Lompi bringák, hanem hegeszetett törés lesz benne. Kb. 800g súlyelõny...


Nekem úgy rémlik, hogy a 45x1.5-es egy picivel van 1.5kg/fm fölött, az 50x1 pedig egy picivel alatta. Hogyan lesz ebbõl majd' 1 kg súlyelõny? Vagy rosszul emlékszem a súlyokra?

Én a hátsó villát LompiRapto stílusúra tervezem 45x1.5-bõl, a vázgerincet pedig Hozzád hasonlóan hegesztett töréssel. A hátulját így majd ki is lehet szedni.

#10625
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts
Jelentem, a raktárkészletem kibõvült 5db 50x1-es, varratnélküli acélcsõvel, 120 cm hosszakban. Ebbõl pár darab eladó, ha valaki nem akar egész szálat venni.

Úgy döntöttem, nem ívelt lesz a vázam mint a Rapto/Lompi bringák, hanem hegeszetett törés lesz benne. Kb. 800g súlyelõny...
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#10626
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
...elég lesz! :)

#10627
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

Végül én sem elégedtem meg a 307%-al. Feldobtam rá egy leértékelt Lx-et. Hozzá egy Alfine láncfeszítõt, egy felsõ húzású SIS-el. Most nem tudom hány %-nál tartok.


számold ki...;)

#10628
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Végül én sem elégedtem meg a 307%-al. Feldobtam rá egy leértékelt Lx-et. Hozzá egy Alfine láncfeszítõt, egy felsõ húzású SIS-el. Most nem tudom hány %-nál tartok.

#10629
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts

Python,

a triál stucnit, cruiser kormányt hol érdemes venni?

kérdezd pytont
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#10630
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts
Python,

a triál stucnit, cruiser kormányt hol érdemes venni?
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#10631
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
Kulönben meg ha gyári lenne akkor nem lene ijen egyedi ja és a körülményekhez képest igyis a maximumot hoztuki aki etöl joban belövi azt azé megnézem . Nameg ez egy prototipus teszt váz ,leszez még talán gyárihoz hasonlo is a végére :)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#10632
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

a sablon használata erõsen ajánlott

Nos igen! Ez lenne az igazi megoldás! A mi esetünkben csak egy egyszerû sablont alkalmaztunk, ami két, zártszelvényre hegesztett menetesszárból állt. (elsõ és hátsó kerék befogatása). Ez volt az alap és erre épült fel a váz, a homlokcsõvel és hajtómûvel. Ezt követõen került kerékre és került fel a többi alkatrész. Ha nem gyári alkatrészekbõl rakjuk össze (használt és új villa, kerékpár vázak), akkor biztos hogy ez a sablon nem lett volna elegendõ. A felhasznált alkatrészek nagy részét viszont csak szemrevételezéssel tudtuk ellenõrizni.
A végszerelésnél, amikor már keréken állt a gép. A pontosítás már egy fajta "szendvicsben" történt. Jobbról-balról egy-egy zártszelvény, három ponton összecsavarva, köztük a befogott kerekekkel. Az elsõkerék befogatása lazán... A csavarok meghúzása után, a tengely ütközõpontjait a saruban, félbevágott alátétek felhegesztésével rögzítettük.
Hiába! Az infrastruktúra hiánya!

#10633
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

... hagyom a francba az egészet...

Azt hiszem ez a megoldás! Jól nézz ki! Jól megy! A sebességmérõ jeladójába beleér a mágnes dinamikus íven, ha 2 mm-nél kisebb hézagot hagyok. Ennek a mozgásnak a nagyrésze nyílván a kerék rugalmaságából adódik. Hátsó kerék mozgása ennél nagyobb lehet, hiszen ott a villa is nagyobb mozgást enged.
Az Action Bent-em 65-tõl már "nyálas" volt, bár egyszer futottam vele 78-at, de azt nem kívánom senkinek!
A sárga Tom2-vel 82-nél éreztem ugyanezt. Sokkal stabilabb, na agyag is van benne! Az eleje 10-es (!) laposvas! 75-ig cserébe teljesen stabil!
Ezzel 58-ig jutottam egyenlõre. Elfogyott az áttétel... Ott még teljesen stabilnak és merevnek éreztem.
(természetesen ezek lejtõn megszerzett sebességek!)
Hallgatok rád! Nem éri meg plusz anyagfelhasználással és súllyal tovább merevíteni. Szerintem van még ebben a vázban +10 Km/h. Ez egy túragépnek lejtõzéshez több mint elég!
Köszönöm a segítséget!

#10634
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

Igyekszem a gumi peremét nézni, de az összképbe belezavarnak a küllõk. Kíváncsi lennék, hogy a "profiknál" mennyi a gyártásban alkalmazott tolerancia!? Ha tudja valaki, írja meg!


...szerintem 1-2 milliméter.

Itt a közepe felé látszik, hogy méricskél a finiser...(picit nagyolásnak tûnik, de úgy érzem a rutin miatt ez nem nagyolás, hanem pontos munka)



...de ez is egy jó video :

A kerék egymáshoz való helyzetét én terhelés (azaz ráüléssel) nézném meg egy tükörrel szemben. Ha van benne pár centi, akkor az - szerintem - fog látszani (hosszú rekumban van). A másik amivel én ellenõrizném (és a hosszú rekumat fogom is) az egy hosszabb vizszintmérõvel való ellenõrzés, mert azok az idomok elég pontosak, talán milliméter tûrésûek. Ezt a hátsó kerék egyik oldalára alulra tervezem felfektetni úgy, hogy a másik oldalon egy falécet is felfektetve a hátsó kerék elejénél és hátuljánál 1 pár asztalos szorítóval összeszorítanám a kereket, azaz a hátsó kerék síkja megvezetné a hosszú vizszintmérõt. Az elsõ kereket síkba hoznám és megmérném a különbséget, majd elgondolkodnék, hogy ez mibõl fakad aztán jöhet a korrekció, vagy hagyom a francba az egészet...

#10635
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts

Igyekszem a gumi peremét nézni, de az összképbe belezavarnak a küllõk. Kíváncsi lennék, hogy a "profiknál" mennyi a gyártásban alkalmazott tolerancia!? Ha tudja valaki, írja meg!


zéró :) :) :)
vagy ha nem megy akkor minden erõvel törekednek megközelíteni :) :) :) :) :P
ha jól tudom ott a sablon használata erõsen ajánlott, példaként biztos sok kép van a neten, egy pár közülük:
http://www.catrike.com/factory.htm
1-2 darabot fel lehet fedezni ha figyeled a részleteket

#10636
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Igyekszem a gumi peremét nézni, de az összképbe belezavarnak a küllõk. Kíváncsi lennék, hogy a "profiknál" mennyi a gyártásban alkalmazott tolerancia!? Ha tudja valaki, írja meg!

#10637
lazac

lazac

    vendég

  • fórumtag
  • 145 posts

The 'BEAST' is on wheels. Ez tetszik! Eddig ez a duma nem tûnt fel! :)

Engem izgatott ez a kerék egy nyomon vagy sem kérdés. (most stílusról és félreértésekrõl ne essék szó!) Szóval csináltam pár fotót, kissé eltérõ szögekbõl, hogy az elsõ kerék takarásából kikerüljön, láthatóvá váljon a hátsó.

-KÉP-

Az elsõ képen az látszik, hogy az elsõ kerék balra dõl. A másodikon egyvonalban vannak. A középsõn is. A negyediken elindul jobra. Az utolsón meg határozottan jobbra dõl...
Lehet, hogy a perspektíva a bûnös?

Én annak idején a Tagunra kaptam egy megjegyzést, hogy nem egy nyomon jár a két kerék. Mondtam, hogy az nem lehet, mert az alján a görgõket tartó csavar egy vájatban van, így a fõ csõ nem tud elforogni, csak ki-be húzni lehet távolságállításnál. Aztán 5 perc múlva annyira furdalt a kíváncsiság, hogy 1-2m távolságról lehasaltam, belenéztem, és elszörnyedtem... Mégis tud forogni, a vájat nagyobb, mint a csavarok perselye, és az a pár fok, amit enged, a keréknél centiméterkben jelentkezett. Hozzáteszem SEMMILYEN módon nem befolyásolta az irányítást ez a tökéletlenség.

#10638
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
The 'BEAST' is on wheels. Ez tetszik! Eddig ez a duma nem tûnt fel! :)

Engem izgatott ez a kerék egy nyomon vagy sem kérdés. (most stílusról és félreértésekrõl ne essék szó!) Szóval csináltam pár fotót, kissé eltérõ szögekbõl, hogy az elsõ kerék takarásából kikerüljön, láthatóvá váljon a hátsó.

Feltöltött kép

Az elsõ képen az látszik, hogy az elsõ kerék balra dõl. A másodikon egyvonalban vannak. A középsõn is. A negyediken elindul jobra. Az utolsón meg határozottan jobbra dõl...
Lehet, hogy a perspektíva a bûnös?

#10639
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts

Utóbbit megtaláltam itt http://malricsworld....ine-gilles.html

azért ezt igen huzos lenne megcsinálmi 26" elsö kerékel föleg 180 centiméteres testmagaság alat
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#10640
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

Aki tudja, hogy hol a bánatban van a weben a "Géometria vélo horizontale á traction directe" doksi és a KouginAman tervek, árulja el nekem pls!

Utóbbit megtaláltam itt http://malricsworld....ine-gilles.html