Kontrás vagy szabadonfutós? Igaz h kb. 2kg?A Shimi nem tudd rosszat csinálni. Egy-két éven belül meg az ára is normalizálódik. Az én pénztárcám most jutott a nexus 8-ig, két év múlva majd korszerûsítek.
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#9741
Posted 2010. February 15. - 10:03

#9742
Posted 2010. February 15. - 09:57

Összeszorítja õket egy bika M12-es csavar,
Súly! Megfelelne egy 8-as csõtengely is, perselyekkel. Ez a kormánycsapágy és környéke lesz vagy fél kiló.
#9743
Posted 2010. February 15. - 09:52

ha a hegesztés elõtt van kiesztergálva félõ, hogy deformálódni fog hegesztés után.
Tuti hogy deformálódik az 1,5-ös fal. Átfolyik a varrat, stb. Az enyémnél a csapágyfészket ilyennel raktuk helyre:
http://www.dremeleur...346&ccat_id=471
#9744
Posted 2010. February 14. - 23:22

...
Pontos munka kell ehhez, hogy jó legyen a végeredmény.
az igaz.
ráadásul ha a hegesztés elõtt van kiesztergálva félõ, hogy deformálódni fog hegesztés után.
viszont ha hegesztés utánra tervezett az esztergálás akkor az inkább marás lesz, mert az összehegesztett nagy darabot nem biztos, hogy be lehet fogni a gépbe.
Marást meg nem minden esztergályos vállal.

#9745
Posted 2010. February 14. - 23:18

Természetesen!Ja értem...
Viszont akkor hegesztés elõtt kiesztergáltatod azt a közdarabot, hogy belül legyen válla, amire a két csapágy a belsõ részen rá tud feküdni...???
Összeszorítja õket egy bika M12-es csavar, nem hinném, h el akarnának mozdulni.És ugye teszel bele zéger gyûrût is, amihez szintén ki kell esztergáltatni a csapágy fölötti-alatti részen egy vékony sávon, hogy a csapágyak, ha mégis megmozdulnának, legyen határolójuk
#9746
Posted 2010. February 14. - 22:51

Klassz! Gartula!!!
Papa: ebben reménykedtem!
stoki: ha lenne több hely, akkor normál fejcsapágyat használnék, ott jönne számításba az, amit írtál. A legrövidebb homlokcsövet viszont az ipari csapágyas megoldással tudom megoldani (6 cm hosst tokkal vonóval, egy 80-as csavar fogja össze az egészet), ezért lett (lesz?...) így. De köszi a tippet, elrakom!
Ja értem...
Viszont akkor hegesztés elõtt kiesztergáltatod azt a közdarabot, hogy belül legyen válla, amire a két csapágy a belsõ részen rá tud feküdni...???
És ugye teszel bele zéger gyûrût is, amihez szintén ki kell esztergáltatni a csapágy fölötti-alatti részen egy vékony sávon, hogy a csapágyak, ha mégis megmozdulnának, legyen határolójuk, aminél tovább már ne tudjanak kimozdulni...
Pontos munka kell ehhez, hogy jó legyen a végeredmény.
#9747
Posted 2010. February 14. - 22:39

Klassz! Gartula!!!Figyelem!
Újabb Lompi-bike az utakon! Elõfordulhat Európa szerte bárhol!
http://picasaweb.goo...080026700144898
Papa: ebben reménykedtem!

stoki: ha lenne több hely, akkor normál fejcsapágyat használnék, ott jönne számításba az, amit írtál. A legrövidebb homlokcsövet viszont az ipari csapágyas megoldással tudom megoldani (6 cm hosst tokkal vonóval, egy 80-as csavar fogja össze az egészet), ezért lett (lesz?...) így. De köszi a tippet, elrakom!
#9748
Posted 2010. February 14. - 21:26

Köszi a véleményeteket! Akkor hát haladjunk egy lépéssel tovább, konkretizáljunk. Amim van fejcsõnek, az 5/8-os normál csõ, korlátépítésbõl maradt a télen. Nem tudom mennyi ennek a falvastagsága, gonolom úgy 3mm. Tudtok mondani konkrét csapágytípust, amit fel tudok használni?
A befogásról: 50-60 mm hosszú homlokcsõ lesz. Két csapágyas megoldásra gondolok (értelemszerûen a homlokcsõ mindkét végén egy-egy csapágy), szerintem ezt a legegyszerûbb megvalósítani.
HA veszel egy ilyet :
http://ebike.hu/term...65 fsa uf 1 18/
...és a két végére esztergáltatsz két végelemet kupaknak, amelynek a külsõ átmérõje felfekszik a csapágy belsõ csészéire , belsõ átmérõje meg az átmenõ csavarra illeszkedik és kellõen pontos, akkor egy jól méretezett csapágyad lenne. Ennek a csapágynak az alsó része tûgörgõs és mindkét csapágynál van tömítés. Emellett kotyogásmentesen beállítható, ahogy húzod össze a csavart és egy ellencsavarral rögzíted a helyzetét...
#9749
Posted 2010. February 14. - 20:09

#9750
Posted 2010. February 14. - 19:52

Mit szóltok, milyen kellemes bringás idõ volt ma?! Tekertem két órát.
Én is!

A Shimi nem tudd rosszat csinálni. Egy-két éven belül meg az ára is normalizálódik. Az én pénztárcám most jutott a nexus 8-ig, két év múlva majd korszerûsítek.
#9751
Posted 2010. February 14. - 17:38

Nyam-nyam! Alfine 2010-ben 11 sebességgel? Boldog új év!
http://www.radfahren...-gang-nabe.html
Már mentem is vele:)
Nyamika. Rendeltem is egy szettet.
A belseje örökélet meg egy nap lesz. 20ml spéci olajban fürdik a belseje.
#9752
Posted 2010. February 14. - 17:37

#9753
Posted 2010. February 14. - 17:35

Újabb Lompi-bike az utakon!
Tetszik! Eléggé letisztult Lompi konstrukciója. Apró tanács: A kulacs lehet hogy aggatni fog ott, a térdeid között. Az ülés háttámláján kiváló helye van a kulacstartó(k)nak. Sok ezer kellemes kilómétert kívánok!
#9754
Posted 2010. February 14. - 17:18

#9755
Posted 2010. February 14. - 14:51

#9756
Posted 2010. February 14. - 14:50

Újabb Lompi-bike az utakon! Elõfordulhat Európa szerte bárhol!

http://picasaweb.goo...080026700144898
#9757
Posted 2010. February 14. - 13:04

Semmit nem számoltam.
Azért kérdeztem, mert ha számolsz, meglátod hogy milyen iszonyú nagy teherbírásúak ezek a csapágyak. Szerintem négyszer ekkora igénybevételt is bírnának.
#9758
Posted 2010. February 14. - 12:08

Semmit nem számoltam.Kiszámoltad hogy kb. mekkora radiális és axiális erõk lesznek rajta? Erõ, erõkar, szögfüggvények...
A választás alapja a
-méret
-azt ajánlottátok, h az egyszerû mélyhornyú golyóscsapágy bõven elég lesz
-tömített változat
ennyi.
#9759
Posted 2010. February 14. - 05:35

Kiszámoltad hogy kb. mekkora radiális és axiális erõk lesznek rajta? Erõ, erõkar, szögfüggvények...Kinéztem magamnak a 6301-RSH-t (esetleg a 2RSH-t, bár elég a külsõ oldalakon tömítés). Mit szóltok?
#9760
Posted 2010. February 13. - 22:59

Kinéztem magamnak a 6301-RSH-t (esetleg a 2RSH-t, bár elég a külsõ oldalakon tömítés). Mit szóltok?Na épp ezt szeretném megúszni...