habár atol füg menyi a bringa 16 vagy 26 kg
Jelentkezz be Regisztrálj
Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#861
Írta 2012. február 22. - 22:02
habár atol füg menyi a bringa 16 vagy 26 kg
#862
Írta 2012. február 22. - 21:49
Érdekes konfiguráció jön ki, ha úgy értelmezem, hogy egy 2x26-os, merevvázas lengõorrú
- munkába járni, elektromos rásegítéssel hátul agymotorral, a csomagtartóra szerelt akkukkal,
- túrázni lecserélt, normál kerékkel, akku helyett csomaggal.
Erre gondoltam egyébként én is, hogy két hátsó kerekem lenne, egy agymotoros, meg egy sima.
Bár az egész kerék motorral, integrált vezérlõvel 6.2 kg, egy sima kerék pedig mennyi? 1 kg?
Úgyhogy 5 kiló miatt nem tudom érdemes-e.
Az akksit túrán mindenképp érdemes otthon hagyni
#863
Írta 2012. február 22. - 21:32
Munkába járni, elektromos rásegítéssel + néha túrázgatni... én is azt mondom, gondolkodj el komolyan egy 2x26-os, merevvázas lengõorrún, 1,75-ös gumikkal, hátul agymotorral. Jó nagy hajtómûvel kényelmesen tartani tudnád vele a 40 km/h-t.
Érdekes konfiguráció jön ki, ha úgy értelmezem, hogy egy 2x26-os, merevvázas lengõorrú
- munkába járni, elektromos rásegítéssel hátul agymotorral, a csomagtartóra szerelt akkukkal,
- túrázni lecserélt, normál kerékkel, akku helyett csomaggal.
#864
Írta 2012. február 22. - 21:24
... eddigi tapasztalataim alapján(12 év rekus tekerés) aminek 2/3-a trájkos volt, egyszer sem találkoztam volna olyan rendõrrel aki számonkért volna ezért
Valószínûleg a legtöbb rendõr sem tudja az új szabályt, mert ha végigolvastatták vele, akkor is átfutott rajta. Normális ember nem gondolkodik azon, hogy hány kerekû egy kerékpár - jogi fontoskodásnak vették.
Egyébkét maguktól az értelmesen viselkedõ pógárral nem hernyóskodnak, csak ha akcióztatják õket, akkor izmoznak egy-egy témán túlzottan. Láttál már falusi kocsma elõtt leparkolt parasztbájkokat - azok törzsvendégek mind, a fene se szól nekik amíg nem kötekedik valamelyik feleslegesen a KMB-ssel.
#865
Írta 2012. február 22. - 20:54
..
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet - a közúti közlekedés szabályairól
..
Köszi
Ezek szerint ismét átfutva a szöveget valóban nem lenne szabad háromkerekûvel ott menni, DE eddigi tapasztalataim alapján(12 év rekus tekerés) aminek 2/3-a trájkos volt, egyszer sem találkoztam volna olyan rendõrrel aki számonkért volna ezért. Sõt inkább az volt jellemzõ amit peter1001 írt elõttem.
#866
Írta 2012. február 22. - 19:54
#867
Írta 2012. február 22. - 19:42
#868
Írta 2012. február 22. - 18:59
csak rövidtávokra lenne ideális: 1 feltöltéssel 20 km-tert bír, segédhajtással 40km többletsúj több mint 10 kiló, ezt kell mérlegelni
#869
Írta 2012. február 22. - 15:49
Dehogynem...
Minden tanácsot szívesen fogadok, hiszen nekem 0 tapasztalatom van, Ti pedig régi motorosok (akarom mondani rekusok...) vagytok.
Azt mondod, ha már egy 20''-os kerék van, akkor a hátsó hiába nagyobb, nem segít a komforton?
A 20'' elsõ kerék oka ugye a hajtómû magassága volt, a 24'' hátsókeréké pedig az, hogy a 20'' kerékbe szerelt villanymotor a konstans max fordulatszám miatt nem lenne elég gyors. Meg ha hátul is 20'' lenne nagyon alacsonyan lennék, és a pozícióm is nagyon fekvõ lenne. Persze ezzel biztos lehetne variálni.
Üdv!
Akkor már miért nem 2*24"? Ha meg nem vagy nagyon alacsony, akkor a 2*26" is kényelmes lehet.
#870
Írta 2012. február 22. - 12:45
Igazad van, máris kaptam egy kedves invitálást, hétvégén kipróbálok párat...
A költségekkel kapcsolatban abban reménykedek, hogy egy bolti reku áránál (de talán még egy használténál is) azért jóval olcsóbb lesz.
Munkába járni, elektromos rásegítéssel + néha túrázgatni... én is azt mondom, gondolkodj el komolyan egy 2x26-os, merevvázas lengõorrún, 1,75-ös gumikkal, hátul agymotorral. Jó nagy hajtómûvel kényelmesen tartani tudnád vele a 40 km/h-t.
#871
Írta 2012. február 22. - 12:13
Nem vagyunk rasszisták ! Mindenkit egyformán útálunk.Üdv a zárt osztályon!
Ez egy sokszínû, barátságos, segítõkész társaság - használd ki a lehetõséget.
#872
Írta 2012. február 22. - 12:10
Kezdj el számolni: hajtómûház és bum, gerinc, elsõ hátsó villa, ülés, kormány, stucni stb, stb... Rendelj ezek mellé árat és add össze.

...és most sem hagyom ki, hogy ne linkeljem be az Elephant képét!
Állítható a hajtómû magassága távolsága, az ülés dõlésszöge, a homlokcsõtõl a távolsága, a kormány szöge, magassága, távolsága. Elöl hátul csillapított. Elöl egy himbarendszer, hátul levegõs teló. 11-es Alfi x két tányéros hajtómûvel. Agydinamós világítás és telefon töltõ. A váz egy része alu, más részei acél alapanyagból készültek. És még sorolhatnám, de ezeket is csak azért írtam le, hogy dicsekedjek!
A lényeg, hogy nem elsõre lett ilyen és pár változat megelõzte, de még most sincs kész. A fotóhoz képest már másképpen néz ki (pl. az elsõ csillapítás)
SWB-vel kezdtem , majd elindultam én is a magam útján... Ez a keró nekem jó, másnak baja lenne a súlyával a méretével stb...
Indulj el a magad útján. Ha szeretsz barkácsolni, akkor úgy sem nézed a beleölt pénzt és idõt, mert ez a HOBBID! Ha csak tekerni akarsz, akkor érdemes egy másik alternatívát is figyelembe venni!
A tesztlehetõségek száma a tavasz közeledtével pedig egyre nõ!
#873
Írta 2012. február 22. - 11:47
A költségekkel kapcsolatban abban reménykedek, hogy egy bolti reku áránál (de talán még egy használténál is) azért jóval olcsóbb lesz.
#874
Írta 2012. február 22. - 11:41
... még ha a stílusomból ez nem is tûnik egyértelmûnek...
Dehogynem...
Minden tanácsot szívesen fogadok, hiszen nekem 0 tapasztalatom van, Ti pedig régi motorosok (akarom mondani rekusok...) vagytok.
Azt mondod, ha már egy 20''-os kerék van, akkor a hátsó hiába nagyobb, nem segít a komforton?
A 20'' elsõ kerék oka ugye a hajtómû magassága volt, a 24'' hátsókeréké pedig az, hogy a 20'' kerékbe szerelt villanymotor a konstans max fordulatszám miatt nem lenne elég gyors. Meg ha hátul is 20'' lenne nagyon alacsonyan lennék, és a pozícióm is nagyon fekvõ lenne. Persze ezzel biztos lehetne variálni.
#875
Írta 2012. február 22. - 11:23
... még ha a stílusomból ez nem is tûnik egyértelmûnek...Ez egy sokszínû, barátságos, segítõkész társaság - használd ki a lehetõséget.
#876
Írta 2012. február 22. - 11:19
De ez csak egy a felmerülõ kérdések közül amivel majd szembesülni fogsz.
Sokan tanulták meg a saját pénztárcájukon, hogy mennyibe került a kísérletezés! Hidd el tudom mirõl beszélek! Volt már bringám mindenféle kerékképlettel és hajtással meg kormányzással. Az enyém az egyik legbonyolultabb és legkomlikáltabb "Industrial Waste" az országban.
Ennek ellenére javaslom, hogy CSAK EGYSZERÛEN! A tapasztalatok megszerzését követõen meg hajrá, enged szabadjára a képzeleted!
Egyébként meg szerencséd van, még tart az uborka szezon! Tedd fel a kérdést, ha most venne -készítene valaki rekut túrára, munkába járásra, akkor az milyen gép lenne?
#877
Írta 2012. február 22. - 11:19
Szerencsésebb lett volna...
Üdv a zárt osztályon!
Legegyszerûbb az lett volna, ha elõírják: mindenki a kerékpárúton köteles a feléig lehúzódni a szembejövõknek és az elõzni szándékozóknak. Aki ezt nem tudja/akarja, az nem mehet rá.
Python tanácsai megszívlelendõek! Visszaolvasás, próba.
Kitavaszodik lassan végre, gyakran szerveznek a Bp körüliek közös túrát, találkozót. Menj el ilyenre, kérd el a bringát, kóstold meg az érzést. A videók nem adják vissza. Ez egy sokszínû, barátságos, segítõkész társaság - használd ki a lehetõséget.
A terveidrõl és a költségekrõl: nagyon sokba fog kerülni, ha minõségi cuccokat válogatsz össze. Ha elsõre nagyobb kompromisszumot kötsz a minõség terén, akkor többe fog kerülni, mert idõvel elkezded cserélgetni a részegységeket...
A használható elektromos hajtás annyi többlet tömeget tesz rá a bringára, hogy akkor már a saját hajtás szívás lesz. Tisztázd magaddal, hogy inkább könnyû robogót tervezel, vagy kerékpárt! Az én egyik vesszõparipám a letisztult célrendszer a tervezés elõtt...
#878
Írta 2012. február 22. - 10:59
Üdv Mentát !
Szerintem nincs az a rendõr aki szólna azért mert a bringaúton Te trájkoznál. Õk is jobban örülnek ha védett helyen tekersz, és még a forgalmat sem tartod fel "felslegesen", esetleg veszélyes elõzésre "kényszerítve" a sietõsebb autósokat. Vsz olyan mint a világítás. Még ha nem is szabályos minden teljesen, de látják hogy figyelsz rá hogy lássál és lássanak, akkor nem b...szogatnak.
Általában igazad van, de ritkábban vannak olyanok is, akik a bevételmaximalizálásra utaznak, meg olyanok is, akik csak kedvtelésbõl szivatnak...
Pl. ha nem csengõd van hanem dudád, az oldalsó prizmád nem a borostyánsárga megfelelõ árnyalata, stb...
Na egy ilyen biztos lecsapna rám...
#879
Írta 2012. február 22. - 10:51
Szerintem nincs az a rendõr aki szólna azért mert a bringaúton Te trájkoznál. Õk is jobban örülnek ha védett helyen tekersz, és még a forgalmat sem tartod fel "felslegesen", esetleg veszélyes elõzésre "kényszerítve" a sietõsebb autósokat. Vsz olyan mint a világítás. Még ha nem is szabályos minden teljesen, de látják hogy figyelsz rá hogy lássál és lássanak, akkor nem b...szogatnak.
#880
Írta 2012. február 22. - 10:40
Érdekes, hogy elsõ rekunak mindenki swb-t esetleg lowracer tervez ...
Elõször trike-ot tervezgettem, de mint írtam, ezt most pihentetem (végleg nem teszek le róla), mert kerékpárúton nem tudnék járni vele.
Ezután kezdtem el nézegetni a kétkerekûeket.
Az elsõkerék-meghajtástól egy kicsit idegenkedek (lehet hogy majd ez késõbb elmúlik...).
Bár láttam olyan megoldást is, hogy elsõkerék meghajtás, hátsókerék kormányzás. Na ezzel is érdekes lehet menni.
Elõre a 20-as kerék valóban nem túl nagy, csak azért kell, hogy ne legyen túl magasan a hajtómû.
A kisebb kerék szerintem kisebb súlyt és kisebb légellenálást is jelent, és a 4-5 centis rugóutak azért többet csillapítanak mint akár egy nagyobb kerék.
Igaz persze a csillapításnak is súlya van...
Szóval mint írtam, én még csak elméleti rekus vagyok, ez lesz az elsõ ilyen bicajom (de nem biztos hogy az utolsó, hacsak nem sikerül valami eszméletlen jóra...).
Lehet hogy így van ez rendjén, hogy be kell járnom a fejlõdés összes lépcsõfokát. Nincs evolúciós ugrás

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






