Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#861
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
hehe 5kg dombnak felfele :o
habár atol füg menyi a bringa 16 vagy 26 kg :)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#862
Mentát

Mentát

    vendég

  • fórumtag
  • 32 posts

Érdekes konfiguráció jön ki, ha úgy értelmezem, hogy egy 2x26-os, merevvázas lengõorrú

- munkába járni, elektromos rásegítéssel hátul agymotorral, a csomagtartóra szerelt akkukkal,

- túrázni lecserélt, normál kerékkel, akku helyett csomaggal.


Erre gondoltam egyébként én is, hogy két hátsó kerekem lenne, egy agymotoros, meg egy sima.
Bár az egész kerék motorral, integrált vezérlõvel 6.2 kg, egy sima kerék pedig mennyi? 1 kg?
Úgyhogy 5 kiló miatt nem tudom érdemes-e.
Az akksit túrán mindenképp érdemes otthon hagyni :)

#863
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 posts

Munkába járni, elektromos rásegítéssel + néha túrázgatni... én is azt mondom, gondolkodj el komolyan egy 2x26-os, merevvázas lengõorrún, 1,75-ös gumikkal, hátul agymotorral. Jó nagy hajtómûvel kényelmesen tartani tudnád vele a 40 km/h-t.


Érdekes konfiguráció jön ki, ha úgy értelmezem, hogy egy 2x26-os, merevvázas lengõorrú

- munkába járni, elektromos rásegítéssel hátul agymotorral, a csomagtartóra szerelt akkukkal,

- túrázni lecserélt, normál kerékkel, akku helyett csomaggal.
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#864
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 posts

... eddigi tapasztalataim alapján(12 év rekus tekerés) aminek 2/3-a trájkos volt, egyszer sem találkoztam volna olyan rendõrrel aki számonkért volna ezért


Valószínûleg a legtöbb rendõr sem tudja az új szabályt, mert ha végigolvastatták vele, akkor is átfutott rajta. Normális ember nem gondolkodik azon, hogy hány kerekû egy kerékpár - jogi fontoskodásnak vették.

Egyébkét maguktól az értelmesen viselkedõ pógárral nem hernyóskodnak, csak ha akcióztatják õket, akkor izmoznak egy-egy témán túlzottan. Láttál már falusi kocsma elõtt leparkolt parasztbájkokat - azok törzsvendégek mind, a fene se szól nekik amíg nem kötekedik valamelyik feleslegesen a KMB-ssel.
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#865
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts

..

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet - a közúti közlekedés szabályairól

..


Köszi :)
Ezek szerint ismét átfutva a szöveget valóban nem lenne szabad háromkerekûvel ott menni, DE eddigi tapasztalataim alapján(12 év rekus tekerés) aminek 2/3-a trájkos volt, egyszer sem találkoztam volna olyan rendõrrel aki számonkért volna ezért. Sõt inkább az volt jellemzõ amit peter1001 írt elõttem.
:)

#866
Sinbiciklis

Sinbiciklis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 posts
Ja, ezt a rendõr kérdésre írtam.

#867
Sinbiciklis

Sinbiciklis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 posts
Nekem sem Bp-n, sem a Balatonnál, sem Bécsben nem szóltak még. Zászló meg mindenképpen kell a rekura.

#868
b zsolt

b zsolt

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts
a kezdetekbe én is feldobtam magamba elektromos segédhajtást, de amikor utánaszámoltam mármint plusz sújba , már el is vetettem.
csak rövidtávokra lenne ideális: 1 feltöltéssel 20 km-tert bír, segédhajtással 40km többletsúj több mint 10 kiló, ezt kell mérlegelni

#869
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 posts

Dehogynem... :)
Minden tanácsot szívesen fogadok, hiszen nekem 0 tapasztalatom van, Ti pedig régi motorosok (akarom mondani rekusok...) vagytok.

Azt mondod, ha már egy 20''-os kerék van, akkor a hátsó hiába nagyobb, nem segít a komforton?
A 20'' elsõ kerék oka ugye a hajtómû magassága volt, a 24'' hátsókeréké pedig az, hogy a 20'' kerékbe szerelt villanymotor a konstans max fordulatszám miatt nem lenne elég gyors. Meg ha hátul is 20'' lenne nagyon alacsonyan lennék, és a pozícióm is nagyon fekvõ lenne. Persze ezzel biztos lehetne variálni.


Üdv!

Akkor már miért nem 2*24"? Ha meg nem vagy nagyon alacsony, akkor a 2*26" is kényelmes lehet.
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#870
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Igazad van, máris kaptam egy kedves invitálást, hétvégén kipróbálok párat...
A költségekkel kapcsolatban abban reménykedek, hogy egy bolti reku áránál (de talán még egy használténál is) azért jóval olcsóbb lesz.


Munkába járni, elektromos rásegítéssel + néha túrázgatni... én is azt mondom, gondolkodj el komolyan egy 2x26-os, merevvázas lengõorrún, 1,75-ös gumikkal, hátul agymotorral. Jó nagy hajtómûvel kényelmesen tartani tudnád vele a 40 km/h-t.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#871
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts

Üdv a zárt osztályon!
Ez egy sokszínû, barátságos, segítõkész társaság - használd ki a lehetõséget.

Nem vagyunk rasszisták ! Mindenkit egyformán útálunk.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#872
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Egy használt vázat szerintem már negyvenért kaphatsz. Használhatót ötvenért, jót meg hetvenért.
Kezdj el számolni: hajtómûház és bum, gerinc, elsõ hátsó villa, ülés, kormány, stucni stb, stb... Rendelj ezek mellé árat és add össze.
Feltöltött kép
...és most sem hagyom ki, hogy ne linkeljem be az Elephant képét! :)
Állítható a hajtómû magassága távolsága, az ülés dõlésszöge, a homlokcsõtõl a távolsága, a kormány szöge, magassága, távolsága. Elöl hátul csillapított. Elöl egy himbarendszer, hátul levegõs teló. 11-es Alfi x két tányéros hajtómûvel. Agydinamós világítás és telefon töltõ. A váz egy része alu, más részei acél alapanyagból készültek. És még sorolhatnám, de ezeket is csak azért írtam le, hogy dicsekedjek! :)

A lényeg, hogy nem elsõre lett ilyen és pár változat megelõzte, de még most sincs kész. A fotóhoz képest már másképpen néz ki (pl. az elsõ csillapítás)
SWB-vel kezdtem , majd elindultam én is a magam útján... Ez a keró nekem jó, másnak baja lenne a súlyával a méretével stb...

Indulj el a magad útján. Ha szeretsz barkácsolni, akkor úgy sem nézed a beleölt pénzt és idõt, mert ez a HOBBID! Ha csak tekerni akarsz, akkor érdemes egy másik alternatívát is figyelembe venni!

A tesztlehetõségek száma a tavasz közeledtével pedig egyre nõ!

#873
Mentát

Mentát

    vendég

  • fórumtag
  • 32 posts
Igazad van, máris kaptam egy kedves invitálást, hétvégén kipróbálok párat...
A költségekkel kapcsolatban abban reménykedek, hogy egy bolti reku áránál (de talán még egy használténál is) azért jóval olcsóbb lesz.

#874
Mentát

Mentát

    vendég

  • fórumtag
  • 32 posts

... még ha a stílusomból ez nem is tûnik egyértelmûnek... :)


Dehogynem... :)
Minden tanácsot szívesen fogadok, hiszen nekem 0 tapasztalatom van, Ti pedig régi motorosok (akarom mondani rekusok...) vagytok.

Azt mondod, ha már egy 20''-os kerék van, akkor a hátsó hiába nagyobb, nem segít a komforton?
A 20'' elsõ kerék oka ugye a hajtómû magassága volt, a 24'' hátsókeréké pedig az, hogy a 20'' kerékbe szerelt villanymotor a konstans max fordulatszám miatt nem lenne elég gyors. Meg ha hátul is 20'' lenne nagyon alacsonyan lennék, és a pozícióm is nagyon fekvõ lenne. Persze ezzel biztos lehetne variálni.

#875
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Ez egy sokszínû, barátságos, segítõkész társaság - használd ki a lehetõséget.

... még ha a stílusomból ez nem is tûnik egyértelmûnek... :)

#876
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Az elsõ 20"-as kerék használatának okát jól látod. A hajtómû magasságának megfelelõ szinten tartása. Viszont ha már huszas, akkor a hátsó miért nem az? Ráadásul minkettõre tervezel csillapítást. Egyébként a 28"/26" és csillapított 20" kerékméret komfortjának azonossága (azonos köpenyek alkalmazása mellett) tapasztalati tény. A bringa egy kis kerék alkalmazása mellett is hozza magával a komfortban tapasztalható hátrányokat.
De ez csak egy a felmerülõ kérdések közül amivel majd szembesülni fogsz.
Sokan tanulták meg a saját pénztárcájukon, hogy mennyibe került a kísérletezés! Hidd el tudom mirõl beszélek! Volt már bringám mindenféle kerékképlettel és hajtással meg kormányzással. Az enyém az egyik legbonyolultabb és legkomlikáltabb "Industrial Waste" az országban.
Ennek ellenére javaslom, hogy CSAK EGYSZERÛEN! A tapasztalatok megszerzését követõen meg hajrá, enged szabadjára a képzeleted!

Egyébként meg szerencséd van, még tart az uborka szezon! Tedd fel a kérdést, ha most venne -készítene valaki rekut túrára, munkába járásra, akkor az milyen gép lenne?

#877
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 posts

Szerencsésebb lett volna...


Üdv a zárt osztályon!

Legegyszerûbb az lett volna, ha elõírják: mindenki a kerékpárúton köteles a feléig lehúzódni a szembejövõknek és az elõzni szándékozóknak. Aki ezt nem tudja/akarja, az nem mehet rá.

Python tanácsai megszívlelendõek! Visszaolvasás, próba.

Kitavaszodik lassan végre, gyakran szerveznek a Bp körüliek közös túrát, találkozót. Menj el ilyenre, kérd el a bringát, kóstold meg az érzést. A videók nem adják vissza. Ez egy sokszínû, barátságos, segítõkész társaság - használd ki a lehetõséget.

A terveidrõl és a költségekrõl: nagyon sokba fog kerülni, ha minõségi cuccokat válogatsz össze. Ha elsõre nagyobb kompromisszumot kötsz a minõség terén, akkor többe fog kerülni, mert idõvel elkezded cserélgetni a részegységeket...

A használható elektromos hajtás annyi többlet tömeget tesz rá a bringára, hogy akkor már a saját hajtás szívás lesz. Tisztázd magaddal, hogy inkább könnyû robogót tervezel, vagy kerékpárt! Az én egyik vesszõparipám a letisztult célrendszer a tervezés elõtt...
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#878
Mentát

Mentát

    vendég

  • fórumtag
  • 32 posts

Üdv Mentát !
Szerintem nincs az a rendõr aki szólna azért mert a bringaúton Te trájkoznál. Õk is jobban örülnek ha védett helyen tekersz, és még a forgalmat sem tartod fel "felslegesen", esetleg veszélyes elõzésre "kényszerítve" a sietõsebb autósokat. Vsz olyan mint a világítás. Még ha nem is szabályos minden teljesen, de látják hogy figyelsz rá hogy lássál és lássanak, akkor nem b...szogatnak.


Általában igazad van, de ritkábban vannak olyanok is, akik a bevételmaximalizálásra utaznak, meg olyanok is, akik csak kedvtelésbõl szivatnak...
Pl. ha nem csengõd van hanem dudád, az oldalsó prizmád nem a borostyánsárga megfelelõ árnyalata, stb...
Na egy ilyen biztos lecsapna rám...

#879
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts
Üdv Mentát !
Szerintem nincs az a rendõr aki szólna azért mert a bringaúton Te trájkoznál. Õk is jobban örülnek ha védett helyen tekersz, és még a forgalmat sem tartod fel "felslegesen", esetleg veszélyes elõzésre "kényszerítve" a sietõsebb autósokat. Vsz olyan mint a világítás. Még ha nem is szabályos minden teljesen, de látják hogy figyelsz rá hogy lássál és lássanak, akkor nem b...szogatnak.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#880
Mentát

Mentát

    vendég

  • fórumtag
  • 32 posts

Érdekes, hogy elsõ rekunak mindenki swb-t esetleg lowracer tervez ...


Elõször trike-ot tervezgettem, de mint írtam, ezt most pihentetem (végleg nem teszek le róla), mert kerékpárúton nem tudnék járni vele.
Ezután kezdtem el nézegetni a kétkerekûeket.
Az elsõkerék-meghajtástól egy kicsit idegenkedek (lehet hogy majd ez késõbb elmúlik...).
Bár láttam olyan megoldást is, hogy elsõkerék meghajtás, hátsókerék kormányzás. Na ezzel is érdekes lehet menni.
Elõre a 20-as kerék valóban nem túl nagy, csak azért kell, hogy ne legyen túl magasan a hajtómû.
A kisebb kerék szerintem kisebb súlyt és kisebb légellenálást is jelent, és a 4-5 centis rugóutak azért többet csillapítanak mint akár egy nagyobb kerék.
Igaz persze a csillapításnak is súlya van...

Szóval mint írtam, én még csak elméleti rekus vagyok, ez lesz az elsõ ilyen bicajom (de nem biztos hogy az utolsó, hacsak nem sikerül valami eszméletlen jóra...).
Lehet hogy így van ez rendjén, hogy be kell járnom a fejlõdés összes lépcsõfokát. Nincs evolúciós ugrás :)