
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#8581
Posted 2010. June 11. - 16:23

#8582
Posted 2010. June 11. - 16:01

Szerintem az elsõkerékhajtást (lengõorrú) kellene egy normál hátsókerekes keróval kombinálni. Öszkerékhajtás és fügettlen, rövid láncvonal. És a fáradság fügvényében csere-bere. Egyesíti a kettõ elõnyeit (vagy hátrányait?

#8583
Posted 2010. June 11. - 15:40

#8584
Posted 2010. June 11. - 15:20

lengöoruval menyetek akkor pont 3 darab csere láncotoklesz
![]()
de tanden lengö oruval és akkor full meghajtás 2 Rohloff a himalájára is mászhatok
Áhá, ezek szerint 3x olyan hosszú! Köszi!


#8585
Posted 2010. June 11. - 14:51

Ja, igen, Reku papa, írtad, hogy 2000km-enként lánccsere. Namármost egy nem lengõorrú, hagyományos rekuban azért van rendesen lánc. Mit tanácsolsz, mi is vigyünk egy teljes csereláncot (hány kiló az egy ilyen rekunál?) és cserélgessük õket 2000km-enként?




#8586
Posted 2010. June 11. - 14:26


A normál keróstáskák súlypontja a rekun nem ideális. Az én javaslatom a "tengerészzsák". Könnyû elkészíteni, akár vízálló anyagból is. Három keresztpánttal az ülésen és csomagtartón átdobva rögzíthetõ. Az alakja és elhelyezkedése miatt a benne lévõ cucc (mindegy mennyi) mindig lefele a tömegközéppont felé igyekszik. Amennyiben egy hosszanti zippzárral is ellátod, akkor már csak egy lépésre vagy a banán táskától...
Kisharesz! Kerested már a forgalmazót vagy inkább a gyártót? Ha nem is ingyen, de jutányosan megszámolnák a várható reklámértékért cserébe.
#8587
Posted 2010. June 11. - 14:21

#8588
Posted 2010. June 11. - 14:15


Ha már itt tartunk, ez is egy elõnye szerintem a Rohloff-nak, igaz, csak 32 küllõs agyakat gyártanak, de mivel szimmetrikus fûzésû a kerék és a nagyobb agy miatt rövidebbek a küllõk, szerintem összességében sokkal erõsebb egy 26"-os kerék 32 küllõvel Rohloff aggyal.
Na de visszatérve az eredeti kérdésre: írtam pár sort a Rohloff-nak a kérdéseimmel/aggályaimmal, persze illedelmesen!


Az a baj, hogy ha még az árkülönbözetnek a fele is elmegy cserealkatrészekre a hagyományos váltóhoz, fogaskerekekhez, lánchoz, akkor is annyi pénz marad, amibõl fejletlen országokban akár hónapig is elvan az ember...

A másik énem viszont azt mondja, hogy "ez a legjobb", ne legyek szarrágó, legyek újító ("innovatív", mondanám, de az a Rohloff, én csak megveszem), és merész, és vegyem meg mert egy életre kiszolgál, és imádni fogom ahogy a Rohloff tulajok 99.999%-a, és még az árát is behozza...
#8589
Posted 2010. June 11. - 13:56

Side Panniers oldaltáskának tudtok valami megfizethetõ alternatívát? Nem találok semmit, lehet két utazótáskát kéne átalakitani.
Nem hülye ötlet az utazótáska átalakítás... de azoknak is ára van, ha jót akarsz. Akkor meg már inkább az Evobike-nál huszonegykét ezerért megkapsz egy pár belépõ modellt az Ortlieb táskákból. Már az is patent és persze full vízálló, nameg Ortlieb minõség... Ha banántáskát szeretnél, na az tényleg egy vagyon...

#8590
Posted 2010. June 11. - 11:49

#8591
Posted 2010. June 11. - 09:22

ez miért van, azért mert nagyobb felületen vagy alátámasztva vagy azért mert a pozíció miatt kisebb a légellenállás?
Laikusok nem hiszik el, hogy rekun, 20km/h átlaggal egy kerékpárhoz nem szokott, középkorú ember könnyedén megtesz 100 km-t. Amikor elsõ közös rekus túránkat terveztem a feleségemmel (46 éves volt akkor) napi 100 km-re méreteztem (síkon). Meg volt gyõzõdve hogy halálba akarom kergetni, de elfogadta a sorsát. Elsõ nap a 100 km-nél megálltam. Kérdi miért. Nem vette észre hogy megvan a 100 km.
Múlt szombaton 300 km-t mentem 12 órán belül. Az már fárasztó. Kényelmetlennek nem mondanám, bár a lábujjaim elzsibbadtak, és kiveszi az emberbõl az energiát.
#8592
Posted 2010. June 11. - 08:46

#8593
Posted 2010. June 11. - 08:24

#8594
Posted 2010. June 11. - 08:23

Nem, hanem Silver Lowracer topiktársé, aki ritkán látogat ide, mert állandóan valamit varázsol.
Van a képen egy-két finomság, azért érdekel.
Az a helyzet, hogy megfordult a fejemben, hogy nem is lenne rossz egy reku. Sokszor megyek úgy bringával, hogy nem elsõdleges célom a sportolás, hanem mert nem vagyok hajlandó tömegközlekedésre költeni, ha meg tudom tenni a távot kerékpárral. Ez azonban néha 6-7 órát jelent és elég sokat kivesz belõlem. Látom, hogy jó nagy távokat tesztek meg egy-egy alakalommal, amibõl azt a következtetést vonom le, hogy kevesebb energiát emészt fel, mint a "rendes" kerékpár. Jól gondolom? És ha igen, ez miért van, azért mert nagyobb felületen vagy alátámasztva vagy azért mert a pozíció miatt kisebb a légellenállás.
#8595
Posted 2010. June 11. - 08:09

Nem, hanem Silver Lowracer topiktársé, aki ritkán látogat ide, mert állandóan valamit varázsol.Ez a te munkád?

#8596
Posted 2010. June 11. - 07:33

jolnézki de ezzelsem egyszerü menni azt megmondom csináltam már hasonlót de a kormányzás az elég érdekesen alakul a hoszu tengejtáv miatt.Bocs, egy laikus kérdés: ha már reku, akkor miért nem ilyen az összes?
Van valami hátránya, ha nagyon alacsony?
#8597
Posted 2010. June 11. - 07:18

Minden konstrukciónak van elõnye, hátránya. Sok száz szempontot kell figyelembe venni. A képen látható reku izgalmas, futurisztikus egy laikus számára, azonban egy gyakorlott rekusnak sok dolog nem tetszhet rajta. Én pl. nagyon alkalmasnak tartom tengerparti csajozásra, de túrázni nem mennék vele.
Az alacsony rekuk legfõbb hátrányának én azt tartom, hogy az autósok nem látják. Hihetetlen, de igaz. Nézd meg az én rekum mennyire látszik fényvisszaverõ sárvédõvel és "láthatósági narancsszínû" ládával:
Picasa Web Albums - Reku Papa - Techno
Hát ki kellett nagyítani.
Ez a te munkád?

#8598
Posted 2010. June 11. - 06:49

Minden konstrukciónak van elõnye, hátránya. Sok száz szempontot kell figyelembe venni. A képen látható reku izgalmas, futurisztikus egy laikus számára, azonban egy gyakorlott rekusnak sok dolog nem tetszhet rajta. Én pl. nagyon alkalmasnak tartom tengerparti csajozásra, de túrázni nem mennék vele.Bocs, egy laikus kérdés: ha már reku, akkor miért nem ilyen az összes?
Az alacsony rekuk legfõbb hátrányának én azt tartom, hogy az autósok nem látják. Hihetetlen, de igaz. Nézd meg az én rekum mennyire látszik fényvisszaverõ sárvédõvel és "láthatósági narancsszínû" ládával:
http://picasaweb.goo...444809594249522
#8599
Posted 2010. June 11. - 06:43

ez minden kezdõ rekusnál ugyanígy szokott lenni. A fekvõn önkéntelenül is nagyobbat nyomsz, mert a hátad ki van támasztva és könnyebbnek érzed. Figyelned kell rá, tudatosan kapcsolj vissza!
#8600
Posted 2010. June 10. - 23:16


Van valami hátránya, ha nagyon alacsony?