Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#8081
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Nem gázoltál el! :)
Ha hátsókerekes, akkor nincs nagy gáz...
Ha elsõ, akkor a hajtómûvet hozzá kell igazítani. Remélem, van flexed... :( vagy monoblokk csere...

#8082
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás
Szia Python! Bocs, nem láttalak.

#8083
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás
Kösz.
A láncvonallal igy egyszerûbb dolgom lenne, de a legalsó 11-es kerékre letéve így is eléggé keresztben fut a lánc. A fölötte lévõ 13-ason még csak-csak, de alul elég gáz. Elsõ váltó nélkûl próbáltam, de lelöki a láncot a hajtómûrõl. Ötlet?

#8084
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
akkor 48/38/28
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#8085
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás
Szasz Lompi Bá!
8 fokozatú shimi . A legkisebb 11fogas, a legnagyobb 34 körül.

#8086
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
52/42 outim , és találtam egy 48/38/28 de mi a sor ?
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#8087
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Mekkora a kerékméret és milyen a sor? Kezdésnek tedd fel a kissebbet, ha meglesz a gyakorlat és a kellõ izomzat, akkor a nagyobb is jöhet!

#8088
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás
Ahoj !
Még mindíg a megfelelõ hajtómû kiválasztásaval bajlódok. Van egy 52/42 outim , és találtam egy 48/38/28 montisat. Fõleg síkon fogok (szeretnék)
menni vele. Szerintetek melyiket tegyem föl? Ha esetleg a mátrába föltévednék, fog hiányozni a mókuskerék áttétel, ha a nagynál maradnék? Mi a tapasztalat?

#8089
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Találtam én egy dobfékes biciklikereket. Mi a véleményetek, méginkább: tapasztalatotok a bicikli-dobfékrõl? Van/volt az annyira "kiforrott", megbízható, mint a (régebbi) kocsikon/motorokon? Érdemes hozzá fékpofát keresnem? (árulnak egyáltalán?)
Azért kérdem, mert nem nagyon látok dobféket biciklin, eddig mûködõ, használatban levõ biciklin egyszer láttam, ezért nem is tudom, hogy: csak nem divat, vagy nem vált be?



Városi bringákon azért megtalálható. A dobfék inkább régebbi gépeken van, de az újabb csodákon már a rollerfék dívik. Én ezt a fékfajtát is a dobfékekhez sorolom inkább lassításra való, mint állókerékre való fékezésre. Amiért nem olyan hatékonyan az talán azért van, mert aprók és mert a kerék tengelyénél kell megfogni azt a forgatónyomatékot, amit a kerék átmérõje és erõkara próbál a kis szerkezetre ráeröltetni. Ha hidraulikus lenne talán meg tudna bírkózni a feladattal, de kézi erõs és a kézi erõ ilyen erõkar mellett arra elég, hogy lassítson. Én ezt a fajta féket már kedvelem, de számolni kell a közepes fékhatással.

#8090
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Ja, és pénteken Budapest környékére ígéri az esõt. A Velencei tó környezetében nem valószínû (ott csütörtökön lesz). A biztonság kedvéért viszem az esõruhámat. Csak akkor esik, ha nem viszem! :)

#8091
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Idõjárás fügettlenül, szeretnék leugrani a velencei tóra! Terveim szerint egy csütörtök délutáni (holnap) indulással. A visszaút megeggyezés kérdése.
A jelenlegi idõjárás elõrejelzés alapján a pénteki nappban vannak kihívást jelentõ tényezõk, de a csütörtök kiváló kerékpáros idõt ígér, a szombat és vasárnap meg már 30'-os kánikula!
Gondolom egy 2,5 óra elegendõ a távra, ezért még a 6-körüli indulás sem túl késõ.

Nos akkor várom a jelentkezõket, találkozási pont és indulási idõpont javaslatokat.
(egy vadiúj, tecsógazdaságos 1,6 kg súlyú sátrat tudok kölcsönözni... :) pár sör ellenében, akár évekre)

#8092
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

Találtam én egy dobfékes biciklikereket. Mi a véleményetek, méginkább: tapasztalatotok a bicikli-dobfékrõl? Van/volt az annyira "kiforrott", megbízható, mint a (régebbi) kocsikon/motorokon? Érdemes hozzá fékpofát keresnem? (árulnak egyáltalán?)
Azért kérdem, mert nem nagyon látok dobféket biciklin, eddig mûködõ, használatban levõ biciklin egyszer láttam, ezért nem is tudom, hogy: csak nem divat, vagy nem vált be?


Szia
Használtam egy darabig trájkon, amibõl általánosságban nem igazán lehet mindre következtetni, de nekem nem igazán tetszett a fékhatása. Hiába koptattam be a fékpofákat nem volt rajta biztonságérzetem, kb majdnem megközelítette a V fék fékhatását.
Az alábbi márka, de egy régebbi darab egyedi megerõsített tengelyekkel:
Sturmey Archer
Kétkerekûn akkor inkább V vagy tárcsa, trájkon meg tárcsa.
Szerintem.
:)

#8093
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás
Találtam én egy dobfékes biciklikereket. Mi a véleményetek, méginkább: tapasztalatotok a bicikli-dobfékrõl? Van/volt az annyira "kiforrott", megbízható, mint a (régebbi) kocsikon/motorokon? Érdemes hozzá fékpofát keresnem? (árulnak egyáltalán?)
Azért kérdem, mert nem nagyon látok dobféket biciklin, eddig mûködõ, használatban levõ biciklin egyszer láttam, ezért nem is tudom, hogy: csak nem divat, vagy nem vált be?

#8094
Sinbiciklis

Sinbiciklis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 hozzászólás
Amerikában az ilyenek öngyilkos szektákba tömörülnek. Ázsiában így motoroznak

#8095
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás
Klipszet használtam annak idején az outin, városban is. Azt hamar meg lehetett szokni, soha nem taknyoltam miatta. A klipsz rekunál kizárva, marad az SPD. Sosem volt még a lábamon, ugyhogy 1-2 eldõlést belekalkulálok. ( amilyen "mázlista" vagyok minimum egy kisebb embertömeg fogja látni, úgyhogy amíg meg nem szokom addig paróka és álbajusz! )

#8096
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás
Én kb 14 éves korom óta SPD-vel tekertem a montin, késõbb az outin. Fejtörés volt eleinte, hogy átvegyem-e a fekvõre, de miután egyszer kipróbáltam, semmi pénzért sem váltanék vissza normál pedálra. Nem csúszik le a láb, adott esetben pedig húzni is tudsz vele ha több kraft kell. A lengõorrún eleinte sokat segített, hogy míg az egyik lábam lent van, a másikkal tudok tekerni egy egész fordulatot. Városban is mindig használom, az egyik lábam (nem, nem az ami a földön van...) mindig becsatolva, indulásnál pedig az elsõ fordulatkor rögtön mellépatentolom a másikat is.
Sosem volt még a fekvõvel a patent miatt eldõlés, hirtelen/vész megállásnál úgyis automatikusan oldalra húzod le a lábad, mindig kioldott. Néha magam is meglepõdtem, hogy már nem vagyok becsatolva...
Amúgy patent nélkül kicsit úgy érzem magam a bringán, mint az autóban biztonsági öv nélkül: bizonytalanul, rosszul.
Szóval én is csak ajánlani tudom!

Persze kérdés, hogy más bringákon használtál-e már SPD-t? Ha igen, akkor nem lesz vele gondod. Ha nem, akkor a megszokási fázisban mindenképpen fog meglepetéseket okozni, akár a fekvõn, akár más járgányon kezded vele...

#8097
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
SPD

Én kétoldalas pedált használok, egyik oldala SPD, a másik taposós. Városban, induláskor a taposóst használom, egyébként az SPD-t. A rekus cipõm egy hatéves, olcsó Shimano, gyöngyvászon, MTB cipõ. Én elégedett vagyok vele, amióta kireszeltem a talpát, hogy a patent 15 mm-rel hátrébb kerülhessen. Ezt erõsen javaslom minden rekusnak.
A pedál rugójának keménységét én úgy állítom be, hogy fokozatosan lazítom mindaddig, amíg véletlen kioldások következnek be. Akkor egy negyed fordulatot visszatekerek. Így könnyen kioldok bármikor. Mióta így csinálom, nem volt patent-perec.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#8098
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
zéta nagyon jo spd vel tekerni nekem csak az a bajom vele hogy ha megkell hirtelen álni tuti nem kapcsolodik ki az a cipöm amere dölök. ( de ez lehethogy a pedál miatt) hoszutávon kényelmes nemkell a lábrais figyelni hogy nehogy lecsuszon a pedálrol. a lényeg kikel probálni vagy bejön vagy nem. én hejbe városba nem használom a sürü megálás miatt .(de lehethogy egy jobb pedálal nem ezt mondanám).
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#8099
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás

Tandem? Ugyan! Itt a megoldás! Lehet fejleszteni! :):):):)


Õrület!
Ilyet vezetni sem kívánnék, még ha mozdulatlan, hidegvérû utasaim is lennének, de hogy én kiüljek utasként arra a petrencerúdra? Hát biztos, hogy mozdulatlan lennék. Mozdulatlanul pisilnék magam alá... :)

#8100
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás

akkor itt is belinkelem azt a régi progi címet amit nagy lelkesedéssel használtam, mert sokat segített az építésnél:
Peter Eland's site: Ackermann steering spreadsheet
Bár angol, de egy kis idõt rászánva a gugle fordítóval megoldható.
:) :)


Köszönöm a linket (linkeket), nézegetni fogom!