Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#8061
Írta 2010. július 30. - 11:56

#8062
Írta 2010. július 30. - 10:59

#8063
Írta 2010. július 30. - 10:40

Na mostmár aztán végképp gõzöm nincs mit csináljak. Általában úgy bringázok (miután a holtponton átlendülök) hogy pörgõsebb tekerés mellett fölveszek egy állandó tempót úgy próbálok kitekerni a világból. Azután egyszer jön a lila köd (tükör aszfalt, hátszél, stb.) , ilyenkor maxra föl, és ami a csövön kifér. 5-10km után vissza az állandóra. Pihenni nem lassítással szoktam, hanem leszállok és tolom pár percig, a bal herémet és a pénzre nem váltható értékeimet átmozgatom kicsit, esetleg egy könyvtárba belépek , és belelapozok egy zöldkötetesbe, utánna megint csutka. Ha egyedül megyek, akkor szoktam így, társaságban persze kicsit más a helyzet. Így a hajómû kiválasztásnál vsz. marad a puding próbája az evés szisztéma.
Egyenlõre akkor maradok a trekking hajtómûnél, és majd ennek a hibáin okulva fogom hozzászabni az outisat, majd nyitott szemmel járok a hasznátcikkpiacon és a méhtelepen is, hátha valami kincsre bukkanok, amiböl össze lehet rakni a megfelelõ áttételt.
#8064
Írta 2010. július 30. - 10:28

Mert montival, és outival sokat tekertem már, de a reku még nagyon új , fogalmam sincs meddig fogom tudni kitekerni mondjuk egy erõsebb hátszélnél, vagy hogy boldogulok egy erõsebb emelkedõvel, esetleg csomagokkal megrakva, és mi az az utazó amit tartósan tartani tudok majd vele.
Nem fogod megúszni ilyen könnyen! Úgy értem, hogy nem tudod látatlanban kitalálni a tutit. Mindenképpen érdemes számolgatni a ShBrown kalkulátorral, de úgyis csak élesben derül majd ki a tuti.
Addig is sztem rakj át másik bringá(i)dról hajtómûvet, próbálgass ilyet is, olyat is. Érezni fogod, hogy melyik a jó. Most. Aztán ha belejössz, akkor könnyen lehet, hogy majd kinövöd és nagyobbra vágysz - persze ez nem törvényszerû.
#8065
Írta 2010. július 30. - 10:17


#8066
Írta 2010. július 30. - 07:09

ha olyan mindenesnek akarod használni, akkor egy trekking hajtómûvet ajánlok (48/38/26) és 1,25-ös gumikat.
Ha szeretnél ott a síkságon outisokat alázni, akkor 53/39, és 1"-os slick. (Ez remek szórakozás különben. Majd' eldurran az agyuk, ha azt látják, hogy egy acélvázas házi tákolmány megelõzi õket az ultegrás, karbonvázas csodájukon.)

#8067
Írta 2010. július 29. - 21:58

Ez
Ez alapján egyszerû a dolog...Milyen széles külsõd van és mire szeretnéd használni...??? Van már hajtómûved, vagy most vennéd...???
Nézegetni azt már most szoktam, idõnként jó lenne megsimogatni, esetleg néha bicikliznék is vele. Legalábbis gondoltam rá.

Jó éjt Stoki!
#8068
Írta 2010. július 29. - 21:39

EzMert montival, és outival sokat tekertem már, de a reku még nagyon új , fogalmam sincs meddig fogom tudni kitekerni mondjuk egy erõsebb hátszélnél, vagy hogy boldogulok egy erõsebb emelkedõvel, esetleg csomagokkal megrakva.
Ez alapján egyszerû a dolog...

#8069
Írta 2010. július 29. - 21:31

#8070
Írta 2010. július 29. - 21:08

Ahoj!
Lompi ! Köszönöm a linket, ennél többet nem is segíthettél volna ! Még nincs itthon a tüzes, holnap ez alapján nézem meg a tányérokat.
Levi ! 26"-os a hajtott kerék. Viszont az országútis hajtómû szegecselt,vsz. szét kell fúrjam, utánna hézagolni a helyes láncvonal beállításához (ha esetleg ennél maradnék.
REKU PAPA !!! A Te véleményedre is kíváncsi lennék a hajtómû kiválasztásánál! Lompi meggyõzött a montissal, erre jön Levi és elbizonytalanít. Papa, Te melyikre szavaznál?
...miért nem számolod ki inkább, hogy mi a jó neked...???
#8071
Írta 2010. július 29. - 18:48

Lompi ! Köszönöm a linket, ennél többet nem is segíthettél volna ! Még nincs itthon a tüzes, holnap ez alapján nézem meg a tányérokat.
Levi ! 26"-os a hajtott kerék. Viszont az országútis hajtómû szegecselt,vsz. szét kell fúrjam, utánna hézagolni a helyes láncvonal beállításához (ha esetleg ennél maradnék.
REKU PAPA !!! A Te véleményedre is kíváncsi lennék a hajtómû kiválasztásánál! Lompi meggyõzött a montissal, erre jön Levi és elbizonytalanít. Papa, Te melyikre szavaznál?
#8072
Írta 2010. július 29. - 14:25

Hát nem egészen igaz. Nekünk az ICE Trice-on Sturmy rollerfék van, ami igazából dobfék, és brutál blokkolósan fog. Shimanoból nem szabad mindenféle IM4-es 5-ös szériát venni, csak a hûtõbordás IM71-est. Az meg satu.
Az Ice trice 20" kerékkel szerelt ha jól tudom. A sturmey tudja ezt 28" kerékkel...??? (mert az én rollerfékem egy city bringában van beszerelve és harmatos) és külön-külön is brutális, vagy egyszerre a két kerékkel...???
#8073
Írta 2010. július 29. - 14:20

Hát nem egészen igaz. Nekünk az ICE Trice-on Sturmy rollerfék van, ami igazából dobfék, és brutál blokkolósan fog. Shimanoból nem szabad mindenféle IM4-es 5-ös szériát venni, csak a hûtõbordás IM71-est. Az meg satu.
Szóval akkor Tom2 és Stoki válaszát és a tiédet is figyelembe véve: a kerékpár dobfékek csak abban az esetben válnak/váltak be, ha kifejezetten jó márkát keresek (és mint írod, abból is válogatni kell), az én fellelt, ismeretlen márkájú dobfékes kerekemet inkább hagyjam nyugodni békében.
Jól értem?
#8074
Írta 2010. július 29. - 12:24

Hát nem egészen igaz. Nekünk az ICE Trice-on Sturmy rollerfék van, ami igazából dobfék, és brutál blokkolósan fog. Shimanoból nem szabad mindenféle IM4-es 5-ös szériát venni, csak a hûtõbordás IM71-est. Az meg satu.Városi bringákon azért megtalálható. A dobfék inkább régebbi gépeken van, de az újabb csodákon már a rollerfék dívik. Én ezt a fékfajtát is a dobfékekhez sorolom inkább lassításra való, mint állókerékre való fékezésre. Amiért nem olyan hatékonyan az talán azért van, mert aprók és mert a kerék tengelyénél kell megfogni azt a forgatónyomatékot, amit a kerék átmérõje és erõkara próbál a kis szerkezetre ráeröltetni. Ha hidraulikus lenne talán meg tudna bírkózni a feladattal, de kézi erõs és a kézi erõ ilyen erõkar mellett arra elég, hogy lassítson. Én ezt a fajta féket már kedvelem, de számolni kell a közepes fékhatással.
#8075
Írta 2010. július 29. - 11:16

LáncvonalA flexet egyre jobban úúúúúúúúútálom. Hanyagolnám (egyelõre).
A monoblokkal 2mm- t tudok még csalni, ezt holnap megpróbálom. Viszont most nézem az e-bikén, az a hajtómû amit most rápróbáltam az 47,5mm-es láncvonalú. Rápróbálok egy 50 mm-est. ( A franc tudta hogy még itt is lehet eltérés) Akkor már ez 4,5 mm! Akár elég is lehet. Szerinted jelent valamit?
#8076
Írta 2010. július 29. - 08:29

Szasz Lompi Bá!
8 fokozatú shimi . A legkisebb 11fogas, a legnagyobb 34 körül.
Én az 52/42-t próbálnám, pláne ha nagyrészt csak síkon kell menni. Ha a 42-34 is túl nagy, akkor még mindig vehetsz egy 39-es kistányért. Mekkora is az a hajtott kerék? Nekem 28-ashoz van 52/39-13/26-os áttétel 2*7 ganggal. Néha elõfordul, hogy szívem szerint még kisebb áttételre vágynék, de szerintem kisebb kerékkel, és 34-es hátsó lánckerékkel már nem lehet olyan rossz a helyzet.
#8077
Írta 2010. július 28. - 22:28

Úgy érzem több szól mellette, mint ellene, így a közeljövõben én is becsatolom magam.

#8078
Írta 2010. július 28. - 22:25

Idõjárás fügettlenül, szeretnék leugrani a velencei tóra! Terveim szerint egy csütörtök délutáni (holnap) indulással. A visszaút megeggyezés kérdése.
A jelenlegi idõjárás elõrejelzés alapján a pénteki nappban vannak kihívást jelentõ tényezõk, de a csütörtök kiváló kerékpáros idõt ígér, a szombat és vasárnap meg már 30'-os kánikula!
Gondolom egy 2,5 óra elegendõ a távra, ezért még a 6-körüli indulás sem túl késõ.
Nos akkor várom a jelentkezõket, találkozási pont és indulási idõpont javaslatokat.
(egy vadiúj, tecsógazdaságos 1,6 kg súlyú sátrat tudok kölcsönözni...pár sör ellenében, akár évekre)
Pénteken reggel indulok, valamikor a délelött folyamán érkezem. Hívni foglak, ha már a közelben leszek. A cél Velence, aztán majd meglátjuk. Vasárnap reggel indulnék vissza.
Remélem a munkahelyemen holnap már nem találnak ki viágmegváltó feladatokat péntekre.
#8079
Írta 2010. július 28. - 21:00

A monoblokkal 2mm- t tudok még csalni, ezt holnap megpróbálom. Viszont most nézem az e-bikén, az a hajtómû amit most rápróbáltam az 47,5mm-es láncvonalú. Rápróbálok egy 50 mm-est. ( A franc tudta hogy még itt is lehet eltérés) Akkor már ez 4,5 mm! Akár elég is lehet. Szerinted jelent valamit?
#8080
Írta 2010. július 28. - 20:45

Kösz.
A láncvonallal igy egyszerûbb dolgom lenne, de a legalsó 11-es kerékre letéve így is eléggé keresztben fut a lánc. A fölötte lévõ 13-ason még csak-csak, de alul elég gáz. Elsõ váltó nélkûl próbáltam, de lelöki a láncot a hajtómûrõl. Ötlet?
monoblokk csere a megfelelö méretüre. tudod hogy kel mérni a jo lánc vonalat