Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#7981
Posted 2010. August 11. - 16:36

#7982
Posted 2010. August 11. - 13:58


#7983
Posted 2010. August 11. - 13:22

Én a lengõ háromszög csövének közepéhez és az üléstámlacsõhöz kötném ki a rugós tagot.
már csak a vita kedvéért sem értek egyett veled!

Elsõ tétel: amelyik cápa a tenyeredbõl eszik, az a lábadból is fog! Ha indulásnál pogózik, akkor hegymenetben és erõsebb gyorsításnál is fog. Valószínûleg teszi most is, csak a használati értéket ez nem befolyásolja, számodra zavaró mértékben.
A rugóstag bekötésének változtatása valóban "feszesebbé teheti az összképet, de változtat a geometrián, (nagyobb lesz a nyitás a hátsó villa és a vázgerinc között) hiszen a rugóstag hossza e közben nem változik. (tudom változik berugózásnál is, de most nem merülnék bele a negatív rugózás és elõfeszítés, csillapítás témakörébe)
Egyszerûbb megoldás a rugóelõfeszítés növelése vagy egy feszesebb rugó cseréje, így a csillapítás is végezheti a dolgát.
Bonyolultabb, ha himbarendszerrel szûrödd ki a szükségtelen erõket. Ebben az esetben a rugóstag elhelyezkedése a láncvonalhoz, minél jobban közelítsen a 90 fokhoz.
Konklúzió: amennyiben jelenleg nem zavaróak ezek a mozgások, akkor hagyd a fenébe és ne nyúlj hozzá!
Második tétel: egy homemade-reku soha nincs készen!

#7984
Posted 2010. August 11. - 12:32

Én a lengõ háromszög csövének közepéhez és az üléstámlacsõhöz kötném ki a rugós tagot.keményíteni kellene valahogy
#7985
Posted 2010. August 11. - 10:47

Ha hátul montis sor van (32 vagy 34 fogú a legnagyobb) akkor nekem nem gond a Kékestetõ 42-es kistányérral se.
Felpakolva már más az állás...
Hosszú, kemény mászásokhoz én a 24-es kistányért szeretem. Inkább motollázok pár órát, mintsem elsavasodjon a combom.
Bizony hátul montis sor van, akkor valószínûleg hármas tányért kellene vennem
#7986
Posted 2010. August 11. - 10:41

Nem pogózik? Vagy még nincs kellõ tesztkilóméter a hajtási reakciókkal kapcsolatban?
Amennyiben hintapalintázik, akkor vedd fontolóra a kettõs láncvonalat vagy a vezetõ görgõ beillesztését. (megoldható egy intelligens "brain" rugóstag alkalmazásával is, az többe kerül, mint a két keró)
A lényeg, hogy a felsõ, azaz terhelt lánc a lengõvilla forgáspontjában, vagy ahhoz közel fusson, így csökkentve az erõkart.
Ezt elérheted egy vezetõ görgövel vagy csúszópapuccsal
A kettõs, dupla láncvonal esetén a lengõvilla forgáspontján kialakítasz egy lánckerék tengelyt, amire kettõ db. lánckerék kerül. Az egyik láncvonal a hajtómûtõl az egyik lánckerékig fut, a másik az elõzõtõl különálló , fügettlen lánc a hátsó koszorú és a másik lánckerék között van.
Ez utóbbi a bonyolultabb, de sok egyébb lehetõséget ad pl.: áttétel változtatásokra és a berugózásból adódó lánc lazulást-feszülést is megszünteti.
szia, az a történet, hogy mikor elindulok akkor pogózik, nyilvánvalóan mivel az ember induláskor beletapos rendesen, hogy legyen sebesség és ennek folyamán tudjál egyensúlyozni, utána már nem pogózik és ennek nagyon örülök, amit észrevettem az az, hogy a teló nagyon lágy, menet közben szinte elringat, keményíteni kellene valahogy,
csõ!
#7987
Posted 2010. August 11. - 10:05

Felpakolva már más az állás...
Hosszú, kemény mászásokhoz én a 24-es kistányért szeretem. Inkább motollázok pár órát, mintsem elsavasodjon a combom.
#7988
Posted 2010. August 11. - 09:39

Isuka,
gratula a bringákhoz! Rugózott hátsó esetén nyugodtan tegyél rá 1"-os gumit, 8 bar-ra fújva! A hajtómûvet cseréld országútira, 53-as nagytányérral! Úgy fog menni, mint a villám!
köszi, jól esik az elismerés, szerinted meghozná-e a várt eredményt egy 52/42-es hajtómû, de akkor mi lesz a hegyekkel, le fogom tudni küzdeni õket? az ülés mint láthatod dupla polifoam de tervezem a ventisites változatot,
üdv
#7989
Posted 2010. August 11. - 09:16

Amennyiben hintapalintázik, akkor vedd fontolóra a kettõs láncvonalat vagy a vezetõ görgõ beillesztését. (megoldható egy intelligens "brain" rugóstag alkalmazásával is, az többe kerül, mint a két keró)
A lényeg, hogy a felsõ, azaz terhelt lánc a lengõvilla forgáspontjában, vagy ahhoz közel fusson, így csökkentve az erõkart.
Ezt elérheted egy vezetõ görgövel vagy csúszópapuccsal
A kettõs, dupla láncvonal esetén a lengõvilla forgáspontján kialakítasz egy lánckerék tengelyt, amire kettõ db. lánckerék kerül. Az egyik láncvonal a hajtómûtõl az egyik lánckerékig fut, a másik az elõzõtõl különálló , fügettlen lánc a hátsó koszorú és a másik lánckerék között van.
Ez utóbbi a bonyolultabb, de sok egyébb lehetõséget ad pl.: áttétel változtatásokra és a berugózásból adódó lánc lazulást-feszülést is megszünteti.
#7990
Posted 2010. August 11. - 08:30

gratula a bringákhoz! Rugózott hátsó esetén nyugodtan tegyél rá 1"-os gumit, 8 bar-ra fújva! A hajtómûvet cseréld országútira, 53-as nagytányérral! Úgy fog menni, mint a villám!
#7991
Posted 2010. August 11. - 00:33

Igazából Tom2-tõl szerettem volna venni ülést, vagy érdeklõdni,
hogy van-e neki, (mert mintha olvastam volna itt a fórumban, hogy õ tud utángyártottat)
de nem válaszolt még az e-mailre.
A féket, pedig én 3 patkófékkel szeretném megoldani, mert a v-fék bonyolult, bár lehet, hogy a végén az lesz...
Válaszoltam


A patkóféket meg biztos átalakítanád késõbb V-re, inkább kezd egybõl az utóbbival és megspórolsz egy lépést

Szerintem

Trike tengelynek sima 12-es tapasztalatom szerint gyenge volt, egyedi esztergált edzett bírta de drága elõállítani, jelenleg a fejlõdés a 20-as csõtengelynél tart ami atombiztos és könnyen elõállítható bár a tárcsás agyak hozzá kb 7 ropi/db

#7992
Posted 2010. August 10. - 23:44

Feladom.
De ne add fel, szeretném én is látni a képeket.

Ha a KpHost.hu - - Kpfeltlts, ingyenes kpfeltltõ. gyors megbzhat trhely -ra feltöltötted a képet, akkor alatta megjelenik 6 lehetõség. A negyediket (Fórumba való beillesztéshez [eredeti képmérettel]: ) választva "másolás" a linket, majd (új sorba) "beillesztés". Így:

és megint új sor. És látszik. Nem kell sem IMG-t, sem mást beírnod, megcsinálódik magától az.
Így biztos menni fog.
#7993
Posted 2010. August 10. - 22:27

Picasa Webalbumok - István - rekus dolgok
#7994
Posted 2010. August 10. - 20:57

Lompi!
Errõl a fék megoldásról tudnál esetleg feltenni közelebbi képet?
#7995
Posted 2010. August 10. - 20:22

ha kepfeltoltesre raksz képet akkor a feltöltés után alul ír ki linkeket, na ott a "Direkt link a képhez:" alatti linket használd és tedd be egy közé. Illetve mikor kommentelsz akkor van egy olyan h bejegyzés elõnézete, ott kipróbálhatod h jól csináltad e.Feladom.
#7996
Posted 2010. August 10. - 19:56

#7997
Posted 2010. August 10. - 19:50

#7998
Posted 2010. August 10. - 19:48

#7999
Posted 2010. August 10. - 19:44

#8000
Posted 2010. August 10. - 19:43
