Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#7881
Írta 2010. augusztus 22. - 17:50

Kis segítséget kérnék, venni szeretnéd egy Kona Shred 2009-est és nem tudom mekkora méret lenne a jó, 180cm magas vagyok.
Én a 14col (S) méretre gondoltam mert 4x, (street)-ezés lenne inkább ezzel a bicóval és sokan mondták hogy az a méret jó lenne, de kiváncsi vagyok az itteni véleményelre is.
Elõre is köszi a segítséget!
#7882
Írta 2010. augusztus 22. - 17:18

Akit esetleg érdekel keressen a szelvesz(kukac)szelvesz(pont)hu címen.

Ez 160-165cm körüli testmagassághoz ideális.
A másikkal Pythonnal kergetõzve hatalmas örömbicajozást tartottunk a Hõsök terén.
YouTube - Piko-Elephant
és
YouTube - Piko-Elephun home made recumbent bike testride
Ez 175-180cm körüli magassághoz ideális.
#7883
Írta 2010. augusztus 22. - 17:16

#7884
Írta 2010. augusztus 22. - 16:19

Tudja a fene. Autónál és motornál is van hátsó fék, és lassulásnál a súlypont ott is elõrelendûl. Ott is az elsõkön van a terhelés, csak a fékerõ van másként belõve. Ha mentél már fékhibás autóval, akkor tudod mit jelent, amikor a valamelyik esõ fék magyobbat fog. Ilyen alapon autóra sem kellene hátsó fék. Ott egy ideje ABS-szel oldják meg hogy minden kerék gördüljön, elõtte volt az elõl tárcsa, hátul dobfék verzió. Bringán és trike-on marad a megszokás. Ha összenõ valaki a járgányával, nem okozhat gondot a blokkolásmentes fékezés.
sok a hasonlóság de azért nem ugyanaz. Nem keverném az autót-motort a trájkokkal. Más gumi más súly súlyeloszlás más menetdinamika és még kismillió dolog nem egyezik teljesen. a fékerõ elosztásra mondtam a jobb és balkezem mint abs az elsõ kerekekre.
Viszont teljesen igaz ha kitapasztaltad a géped pár ezer km után már nem okoz meglepetést a fékezés bármivel teszed.


nincs mese ki kell próbálnod a trájkot is nem csak a kétkerekû fekvõt


Python
igaz.

picit nagyobb a gép, picit nagyobb a súly, picit magasabb a csomag súlypontja, picit meg kötözködöm




és a képen is 20-as kerekek voltak
#7885
Írta 2010. augusztus 22. - 16:18

Összerakható az 26'-ossal is, de jómagam is javaslom a DD-t. A Tomi kicsijébõl viszont megvan még a 62(?) lánckerék (de csak egy)20-as kerekekkel semmi száguldás, viszont stabilabb kisebb.
#7886
Írta 2010. augusztus 22. - 15:29

#7887
Írta 2010. augusztus 22. - 15:13

..
A hátsó fék mindenképpen kell minden járgányra. Az elsõ lassít, a hátsó pedig stabilizál ( ha a fékhatást nem nézzük is ). Ez természetesen a blokkolásmentesen, ésszel használt féknél van így. Ha nagyobb tempónál kell fékezni, a fél oldal salakra, vagy porra fut, hátsó fék nélkül vagy zakó a vége, vagy át a szembejövõkhöz. Én a hátsóféken biztosan nem próbálnék sem munkát , sem pénzt spórolni. Szerintem!
nagyobb tempónál való erõsebb fékezés esetén a trájk két elsõ kerekén van úgy kb 70% fékerõ, ha itt behúzol egy hátsót az abban a pillanatban blokkol. nem tudsz arra figyelni hogy most akkor csak picit húzom a határon, mert pillanatok alatt történik minden. ezért csak rögzítõféknek használják a hátsót általában. ha tesznek rá egyáltalán.
a két elsõ kerék külön-külön karral húzása esetén a féloldalas fékhatás adagolható az útnak megfelelõen.
nem sok "gyárin" van alapból hátsó fék. szóló tapdole trájkok esetén persze.

#7888
Írta 2010. augusztus 22. - 14:56

Már említettem , én egy apró, lényegtelen alkatrésztõl idegenkedek a trike-on. Kicsit túl sok kereke van.

Amúgysem szeretnék vele úgy járni, mint a rekuval. ( kell a francnak, próbakör, aztán már a második készül a harmadik emeleten belõle ). Ha belekezdenék egy "tripper"-be is, az azonnali válást vonna maga után, úgyhogy nem nagyon kéne azt nekem kipróbálni.
A hátsó fék mindenképpen kell minden járgányra. Az elsõ lassít, a hátsó pedig stabilizál ( ha a fékhatást nem nézzük is ). Ez természetesen a blokkolásmentesen, ésszel használt féknél van így. Ha nagyobb tempónál kell fékezni, a fél oldal salakra, vagy porra fut, hátsó fék nélkül vagy zakó a vége, vagy át a szembejövõkhöz. Én a hátsóféken biztosan nem próbálnék sem munkát , sem pénzt spórolni. Szerintem!
#7889
Írta 2010. augusztus 22. - 13:54

..Ami nagyon nem a "Starting at: $4599"=1MFt-tól
... a tornyokra szívesen vennénk tanácsokat. ...
Átütõtengelyes elsõ agyra vmi konkrét javaslat...
Avid BB5 vagy BB7 elsõ fékek? Mennyiben különbözik a kettõ, tudja valaki?
20-as kerékkel jobban, alacsonyabbra is pakolható. Mit jelent az h 20-as kerékkel semmi száguldozás?...
Hátsó rugózást mennyire tartod szükségesnek, felesleges súlynak, problémának?
Vajon hány kg-ból jöhet ki? (A mostani 2 bicajunk együtt kb. 32-34kg)
Az ár saját készítésnél azért jóval kevesebb.

Szétnézve a neten majdnem mindegyik trájk villanyakas-csapágyas tornyokkal operál, persze azért van 1-2 kivétel

Sima colos villanyak is okés már.
BTS HC Pro 20x110mm átütõs (Kerék | Agy - Elsõ | Átütõtengelyes) | Kerékpár Webshop
Novatec DH41SB átütõs (Kerék | Agy - Elsõ | Átütõtengelyes) | Kerékpár Webshop
én novatec agyakat használok.
Avid BB5 (Fék | Fék | Mech. tárcsafék) | Kerékpár Webshop
Avid BB7 (Fék | Fék | Mech. tárcsafék) | Kerékpár Webshop
a bb5-höz kapsz tárcsát+adaptert 10200-ért
20-as kerék: hacsak nem teszel rá DD-t, akkor pörgetheted rendesen 53-11es áttéttel is hogy haladni tudj vele tempósabban is.
hátsó rugónál nálam több a mínusz pont mint a plusz. súly, beállítás pakkhoz, +hibaforrás, szemben a kényelemmel amit már eleve az ülés és a hosszú váz majdnem 100%-ra teljesíthet.
súlyra nem tudok mit mondani. a felhasznált anyagoktól függ. tippem a 37-39 kila.

#7890
Írta 2010. augusztus 22. - 12:53

Egyetértek majdnem mindenben.
Akkor ha jól veszem ki a célt:
Utah Trikes - TerraTrike TerraTrike Tandem
a videó mindent elmond
a gyári láncvezetést hátul variálni kell hogy síkban legyenés az elsõ tornyokat sem úgy csinálnám
Bár a bonthatóság praktikus de gyakorlatban eléggé nehéz kivitelezni, túra alatt meg kihasználni.(de nem lehetetlen)én nem csinálnám.
30 kiló alatt felejthetõ.
hátul max Vfék is blokkol.
20-as kerekekkel semmi száguldás, viszont stabilabb kisebb.
20-as átütõs tengely legyen minimum elõl szerintem. biztosabb.
láncnak csak brutál minõségit. nem szabad rá sajnálni a lét. Egy hosszabb túrámon 5x szaggattam el egy középkategóriásat.:)
Igen a cél ehhez nagyon hasonló már ami vázgeometriát illeti. Ez a terratrike 121,5"=308cm, párom pici így szerintem mi lélektani 300cm-be beleférünk.


Lassan eldõl h hátulra egy jobb V-fék kerül.
A láncvezetés nyilván technikai részletkérdés, a tornyokra szívesen vennénk tanácsokat. A bonthatóságot nyilván egészen másképp kell megoldani. (vannak ötleteim, majd rajzolgatok, azután lehet kritizálni

Átütõtengelyes elsõ agyra vmi konkrét javaslat, ami nem Dura Ace/XTR árkategória? Pl. 20mm Bike+ nagyon gagyi? Avid BB5 vagy BB7 elsõ fékek? Mennyiben különbözik a kettõ, tudja valaki?
20-as kerékkel jobban, alacsonyabbra is pakolható. Mit jelent az h 20-as kerékkel semmi száguldozás? Ez azért zavarna.:confused:
Hátsó rugózást mennyire tartod szükségesnek, felesleges súlynak, problémának?
Vajon hány kg-ból jöhet ki? (A mostani 2 bicajunk együtt kb. 32-34kg)
#7891
Írta 2010. augusztus 22. - 11:58

...komoly szerpentinen lefelé a tadpole stabilabb lehet.
... A hossza már eleve nem kevés..
A könnyebb szállítás hatalmas elõny, bár én a tadpole-t is bonthatóra tervezném. A mi méreteinkre szabva szerintem a tadepole trike csomagtartóstól kijöhet 3m-bõl...
Az 5 kerekes Hase tandem dupla hajtásrendszerrel szerintem biztosan nehezebb.
... a 30kg-os trike naív álom..
Az erõnlétünk maximum +/- 10%-on belül azonos... Az azonos áttétel számunkra biztosan nem hátrány, sõt!..
Ami aggaszt h "klasszikus" tandemhajtásnál a meghatólánc+racsni (legalább 3x9 széles skála) 2 ember terhelését kapja, ami extrém kopással esetleg láncszakadásokkal járhat együtt. Ebben a független meghajtás nyilván elõny, de +tömeg és ár pedig hátrány.
Õrület h minden csupa kompromisszum.
Egyetértek majdnem mindenben.
Akkor ha jól veszem ki a célt:
Utah Trikes - TerraTrike TerraTrike Tandem
a videó mindent elmond
a gyári láncvezetést hátul variálni kell hogy síkban legyen


Bár a bonthatóság praktikus de gyakorlatban eléggé nehéz kivitelezni, túra alatt meg kihasználni.(de nem lehetetlen)

30 kiló alatt felejthetõ.

hátul max Vfék is blokkol.
20-as kerekekkel semmi száguldás, viszont stabilabb kisebb.
20-as átütõs tengely legyen minimum elõl szerintem. biztosabb.
láncnak csak brutál minõségit. nem szabad rá sajnálni a lét. Egy hosszabb túrámon 5x szaggattam el egy középkategóriásat.

#7892
Írta 2010. augusztus 22. - 09:54

#7893
Írta 2010. augusztus 22. - 09:35

Biztosan olcsó isÁtütõtengelyes agydinamó Shimi DH-T708
... és tárcsfék kompatibilis...

Ja, és 8mm átütõtengely trike-on, pláne tandemen nem kevés? (nem értek hozzá)
Hagyományos bringán (motoron) komoly fékezésnél a hátsó szinte csak dísznek vanA fékhatás 70%-t az elsõ fékek adják!

#7894
Írta 2010. augusztus 22. - 09:20

1. A Hase modelt próbáltuk. Lehet h csak szubjektív érzés, de komoly szerpentinen lefelé a tadpole stabilabb lehet. (AMBringánál némi hümmögéssel kísérve ugyan, de határozottan egyetértettek vele.) A hossza már eleve nem kevés, tandemként pedig... +még utánfutó. Figyelmeztetésként kiírhatjuk mint a dakszlikra meg a kamionokra szokás "Long Vehicle".Üdv Tanárúr
Szerintem a hase delták + utifuti egymás után a legjobb tandem választás. Könnyebb szállítás, variálhatóság, eltérõ erõnléthez más-más áttétel, és nem utolsó sorban a házilag kivitelezés is könnyebb. Komplett hátsó híd már kapható, ( http://bringanti.hu/...9/foto/kep3.jpg ) de ezzel talán nem mondtam újat. Az elsõ vázrész+ülés kombó egyszerûen megoldható.
Fékek részemrõl egyértelmûen tárcsa. Nagy túrákra bovdenes, menet közbeni meghibásodás-javításra gondolva egyszerûbb egy csere-bovden mint az olajos javító-kit. Mindkét típus közösítõjét csináltam már egyszerûen megoldhatóak.
Rugózás hálós ülés+ esetleg elsõ teló, de rossz beállítás esetén az érzékenyen érintheti a kormányzást lejtõn lefelé.:)
Szerintem:)
T2

A könnyebb szállítás hatalmas elõny, bár én a tadpole-t is bonthatóra tervezném. A mi méreteinkre szabva szerintem a tadepole trike csomagtartóstól kijöhet 3m-bõl. (és talán 30kg-ból vagy alig több). Az 5 kerekes Hase tandem dupla hajtásrendszerrel szerintem biztosan nehezebb. Szerinted? (én még sose mértem, pláne nem terveztem és még kevésbé csináltam trike-ot)

1.a
JAK típusú utánfutót próbáltam már a Csepel outimmal, stabil volt, de a plusz tömeg amit fel kellett vonszolni az emelkedõn messze nem állt arányban a jobb pakolhatósággal. Attól tartok h az általad említett Hase tandem+utfutó kombó nagyon nehéz lesz. Vajon mennyi lehet egy ilyen kombó menetkész üres tömege? (bár lehet h a 30kg-os trike naív álom

2. Az erõnlétünk maximum +/- 10%-on belül azonos. Vízszintes úton, enyhe emelkedõkön, laza lejtõkön (40-45km/h utazónál) én vagyok a gyorsabb, meredek (10% feletti emelkedõkön a párom), de lehet h ez csak kissé eltérõ áttételek miatt van. Az azonos áttétel számunkra biztosan nem hátrány, sõt!
2.a
Ami aggaszt h "klasszikus" tandemhajtásnál a meghatólánc+racsni (legalább 3x9 széles skála) 2 ember terhelését kapja, ami extrém kopással esetleg láncszakadásokkal járhat együtt. Ebben a független meghajtás nyilván elõny, de +tömeg és ár pedig hátrány.
Õrület h minden csupa kompromisszum.

3. Ülés legalább egyértelmû számunkra: hálós. A ventisitnek nincs oldaltartása és nem is szellõzik annyira jól.
#7895
Írta 2010. augusztus 22. - 09:13

... és tárcsfék kompatibilis...
A tárcsafékeknek az elsõkeréken (az árakat látva a hátsón is) abszolút helye van. A fékhatás 70%-t az elsõ fékek adják!
#7896
Írta 2010. augusztus 22. - 09:12


#7897
Írta 2010. augusztus 22. - 08:44

Tomi ötlete az utánfutóról megfontolandó! Ebben az esetben már 5-6 vagy 7 keréknél tartunk, de ezzel tovább csökkenthetõ a szélesség. (a Hase egyébként is elég filigrán) Egy csomagtartót ki és bepakolni egyszerûbb, a befogadóképessége meg akkora mint egy teljes túraszetnek. Amennyiben sikerülne szerezni egy megfelelõ méretû, vízálló és zárható dobozt, (talán egy mûanyag szerszámost vagy alu koffert?) Ezekre már csak tengely és kerék kell és a súly sem lesz durva.Nem biztos h rossz ötlet, de hova rakod a csomagot? (bár alighanem stabilabb, mint a 3kerekû)
Az ülés mögött is elegendõ hely van egy nagyobb doboz számára, ha nem szimpatikus az utifuti.
(volt egy olyan ötlet, miszerint a két személyre szabott rész, szabadon cserélhetõ elölrõl hátra vagy vissza. Ezzel úgy cserélhetõ a vezetõ személye, hogy továbbra is a saját félgépét vezeti. Ekkor a csomagtartót is a hátsóra kell átteni. Csomagokkal együtt ez nem egyszerû. Ha a napi startnál cseréltek helyzetet, akkor már eleve az adott gépre málháztok.)
Utánfutó esetén ez egyszerûbb és további elõnyöket is tartogat. Pl.: egy városnézés alkalmával a szálláshelyen, benzinkúton stb. hagyható.
Úgy gondolom, hogy mivel itt az egyensúllyal nem kell törõdni, így bármilyen kicsi áttétel megvalósítható. Ezt az erõt kellene a talajra vinni, tehát hátsókerék hajtás egy kerékkel vagy két kerékkel, esetleg összkerékhajtás ahol mindenki a feneke alatti kerekeket hajtja?
#7898
Írta 2010. augusztus 22. - 08:19

#7899
Írta 2010. augusztus 22. - 08:13

Tanár Úr. Vegyes fékben nem gondolkodsz ??? Elöl dupla tárcsa, hátsó kerékre 2 db. V fék ??? A tárcsafékeket egy külön fékkar és a hátsó fékeket egy másik külön fékkar hozná mûködésbe.
...és szerintem is a mechanikus az igazi választás...
De bennem is felmerült az elöl tárcsa hátul vmi brutál V-fék kombó. Nekem is a mechanikus tárcsafék a legszimpatikusabb. Valószínûleg nem véletlen h sok igazán drága gyári rekun is az van.
#7900
Írta 2010. augusztus 22. - 07:48

Nem biztos h rossz ötlet, de hova rakod a csomagot? (bár alighanem stabilabb, mint a 3kerekû)Ha a tengely mögött ülsz, elhagyható az elsõ kerék.