Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#7241
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Ránézésre nem hibás, de mindjárt matekozom. :) Ha jól értelmezem ez a táblázat azt mutatja, hogyha adott egy agyváltó és azon 20-as lánckerék van hátul, akkor összehasonlításképpen ugyanezt az áttételt hogyan lehet kirakni hagyományos váltóval, agyváltó nélkül úgy, hogy az elsõ lánckerék fogszáma nem változik. Azaz milyen lánckerék kell hátra ahhoz, hogy ugyanazt az áttételt megkapjuk.

pl. 52/20*26"*1,615~109 kontra hagyományos : 52/12*26"~113. Én úgy gondolom, hogy a kerekítés miatt nem tökéletes matematikailag, de gyakorlatilag ez ugyanaz az áttétel...

Stimmel! Piros pont! :)
20/1,615=12 fognak felél meg a leggyorsabb fokozat.

Na, akkor most excel. Megyek órára. Miattatok nem javítottam dolgozatokat.

#7242
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás

...pedig fizettél csak nem pénzben, hanem tettben. Ha az ember kér valamit illik adni is valamit. Ez lehet egy üveg bor, vagy valami ami neked hulladék, de neki még használható stb. Vidéken ez nagyon megy, nagy városban ez kevésbé mûködik, mert itt az emberek nem élnek annyira szoros kapcsolatban, idegenebbek egymáshoz.


ahogy mondod... :D 5 évet éltem BuTapesten és pont ez a személyesség hiányzott, ezért is költöztem vissza :)

#7243
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

26" kerék, 20 fogas szekunder, 26-os primer. ezzel tandem trikén simán kel mz lánc ekora átételnél python ugytépte a 8 as láncot visegrádnak felfele mit marinéni a rétes tésztát


Mi ugyan szerintem ketten vagyunk olyan erõsek mint python, de ezekben a vékony láncokban nem bízom. Ezért merült fel az agyváltó gondolata. A Gályán Simson láncot használunk az 5 bicajos erejét is átviszi gond nélkül, bár azt gramm-mániásoknak nem ajánlom.
:)

#7244
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
üres:))))))))
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#7245
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás
Lompi!
Törölnél egy pár üzenetet mert nem lehet neked privátot küldeni, azt írja megtelt a fiókod...:D

#7246
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
...pedig fizettél csak nem pénzben, hanem tettben. Ha az ember kér valamit illik adni is valamit. Ez lehet egy üveg bor, vagy valami ami neked hulladék, de neki még használható stb. Vidéken ez nagyon megy, nagy városban ez kevésbé mûködik, mert itt az emberek nem élnek annyira szoros kapcsolatban, idegenebbek egymáshoz.
...

#7247
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Ránézésre nem hibás, de mindjárt matekozom. :) Ha jól értelmezem ez a táblázat azt mutatja, hogyha adott egy agyváltó és azon 20-as lánckerék van hátul, akkor összehasonlításképpen ugyanezt az áttételt hogyan lehet kirakni hagyományos váltóval, agyváltó nélkül úgy, hogy az elsõ lánckerék fogszáma nem változik. Azaz milyen lánckerék kell hátra ahhoz, hogy ugyanazt az áttételt megkapjuk.

pl. 52/20*26"*1,615~109 kontra hagyományos : 52/12*26"~113. Én úgy gondolom, hogy a kerekítés miatt nem tökéletes matematikailag, de gyakorlatilag ez ugyanaz az áttétel...
...

#7248
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás
Igazatok van, persze, csak tudjátok itt "vidéken" megvannak az ember kapcsolatai, barátai, ismerõsei akik értenek a szakmájukhoz...pl én még sohasem fizettem esztergálásért, kapukészítésért, autójavításért,... csak az alapanyagokért, ezért sokalltam az 50.000Ft ot... de mindegyik érvet átgondoltam, megvannak a pro és kontra dolgok :)
Mondom még futok itt egy kört a környéken, hátha valaki elvállalja AWI-val, ha nem akkor megint írok a fórumra hogy ki és mennyiért, aztán majd döntök.
PéCsé

#7249
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
26" kerék, 20 fogas szekunder, 26-os primer. ezzel tandem trikén simán kel mz lánc ekora átételnél python ugytépte a 8 as láncot visegrádnak felfele mit marinéni a rétes tésztát
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#7250
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Született ZSENI vagyok!


Ha elfogadod, a barátommá fogadlak! :D

#7251
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Leírom ahogy én tudom ;)

Elsõ lánckerék / hátsó lánckerék * (kerékátmérõ collban) * arányszám = intcháttétel. Az elsõ három adat sima az arányszámot megadja a manual.

Pl. Alfine


...az 5-ös sebességnél 1 az arányszám azaz az olyan, mintha nem lenne agyváltód.
...az 1-es sebességnél 0.527 az arányszám azaz kisebb incháttétel jön ki a szorzatból.
...a 8-as sebességnél 1.6 az arányszám nagyobb incháttétel lesz a végeredmény


Logikus amit írtál, de az alábbi táblázat akkor hibás?
Feltöltött kép
A 8. fokozatban 20 fogas lánckerékkel számolva miért írják oda h az 1,6 arány 12 fognak felel meg? Miért nem 32-t írnak?

#7252
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás

Sziasztok!
Egy rekumbens építésén gondolkozom, és ezt találtam olyannak amit elég egyszerûen meg lehetne építeni.
Mi a véleményetek róla, illetve tudtok olyan embert aki elvállalná a hegesztési munkákat?
Köszi a segítségeket :)
PéCsé


Üdv a bolondokházában!
A hegesztéseket meg tudja csinálni egy ügyesebb kezû autókipufogós is, mindenesetre mielõtt egybõl a komplett vázadnak ugrasztod neki, elõbb egy kisebb munkát adj neki , amit esetleg ki tudsz javítani. Ha lehet az elsõ bringád ne legyen túl bonyolult, mert egyrészt a sok hegesztés mindíg csavar egy kicsit a csöveken, másrészt a súlyt is jó lenne 30 kg alatt tartani . Ha viszel valamit hegeszteni, az alkatrészek legyenek szépen összeszabva, a hegesztendõ végükön a festék és a horgany eltüntetve legalább 2 cm-en. Ha valamit így egy szakember orra alá teszel, összefogod neki, hogy így csípje meg, akkor jónak kell lenni a hegesztésnek, és (legalábbis vas csõ esetében) nem is fog egy vagyont elkérni egy párperces munkáért. Ha mégsem, keress másik mûhelyt! Viszont ha te csak rajzolsz, és gyakorlatilag mással építteted meg a vázat, akkor a szakértelmet meg kell fizetni.

#7253
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Szélvész,

egyszerûbbet javaslok én: A leglassabb áttételt tandem trike-on méretezd úgy, hogy 60-as pedálfordulatnál a sebesség 5 km/h legyen (ezzel tuti felmentek mindenhová) a leggyorsabb áttétel pedig ennek minimum az ötszöröse. De inkább több, ha csak lehet.


Ez majdnem az amit én raktam össze. :)
26" kerék, 20 fogas szekunder, 26-os primer. sebesség 6 Km/h, csapásszámot nem tudom, de alacsony...
ugyan ez 48-as primer és 8-as fokozat esetén, még lejtõn 50 körül taposható.

Született ZSENI vagyok!

#7254
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Szélvész,

egyszerûbbet javaslok én: A leglassabb áttételt tandem trike-on méretezd úgy, hogy 60-as pedálfordulatnál a sebesség 5 km/h legyen (ezzel tuti felmentek mindenhová) a leggyorsabb áttétel pedig ennek minimum az ötszöröse. De inkább több, ha csak lehet.


Igazad van, de a méretezéshez szükségem lenne az agyváltók áttételeire h hogyan kell vele számolni. Fekvõgépen nincsenek tapasztalataim, de "hagyományos" bringán 40-110 közötti fordulatot használunk. "Lassított felvétel" jellegû hágómászás csomaggal 14-16%-on 40f/min, sprint 110-120f/min, tempós utazó 90-100 között, normál túratempó 70-80 között. Ehhez képest mennyiben más a fekvõ?

#7255
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Itt többen szakértenek a témában,...

Az õ tanácsaikat várom. ;)

..de jól gyanítom, hogy agyváltóban gondolkodtok? Ha igen, akkor mely típusban? Esetleg sportársi alapon egy Nexus 8?

A váz kezd összeállni (elég lassan, de szeretnénk h ne csak jó hanem szép is legyen) :)
A hajtáson még csak ma kezdtem el gondolkodni... de jegyzem ;)
9-es sorhoz vékony lánc való és azt ketten nagyon lazán tépjük. Régebben Tom2 is figyelmeztetett, meg van tapasztalat a Gályáról.

...majd a számításokat követõen próba és fogaskerék csere?! Én maradok az empírikus útnál.
A hozzánemértõ tanácsom pedig az, hogy inkább több mint kevesebb. A kétkerekûnek kell egy bizonyos sebesség az egyensúlyhoz, a háromkerekû bármilyen lassan mehet.

Ez utóbbi miatt akarunk trike-ot.

Sokat szoktam számolni és így talán az empírikus út rövidebb lehet.
Aztán néha persze úgy járok mint a faluszélén: "Légvonalban 5km, de én tudok egy rövidebb utat" :D
Most tervezem a légvonalnál rövidebb utat.

#7256
lowracer

lowracer

    vendég

  • fórumtag
  • 157 hozzászólás

A garancia és a számlaadás két új paraméter az egyenletben. Én összesen egy trike-ját láttam Slecht Gyõzõnek, az nem volt meggyõzõ. Lompi mostani vázai igényesebbek.


Hát nem tudom milyet láttál, de bedolgozik a Schwinnek, ahová taknyolást nem lehet beadni. Vagy nem kell messzire menni, itt a :: TORSEN Racing :: a legprofibb munkával, de persze megkérik az árát. Pont most volt egy telefonáló, aki reku váz hegesztéshez keresett kontaktot nálam. Lehet ugyanaz volt, aki itt is. Csak sajnos mikor valaki nincsen tisztában egy váz hegesztésének nehézségével, azzal nehéz megértetni, hogy 50-ért baráti egy meló. Õ 20 körül szerette volna. Annyiból talán a sablon sem jön ki.
Egy garázskaput itt a szomszédban nekem 120-ért vállaltak volna számla nélkül. Pedig sima 3m x 2,2-es kellett volna tolóban. Megvettem az anyagot ami kb 50-60 volt hozzá, és megcsináltam magamnak. De nagyon nem ugyanaz kaput, meg vázat hegeszteni.

#7257
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Szélvész,

egyszerûbbet javaslok én: A leglassabb áttételt tandem trike-on méretezd úgy, hogy 60-as pedálfordulatnál a sebesség 5 km/h legyen (ezzel tuti felmentek mindenhová) a leggyorsabb áttétel pedig ennek minimum az ötszöröse. De inkább több, ha csak lehet.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#7258
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
A rohloff-nál azt hiszem ez az oldal jó lesz a számításhoz :Rohloff AG - Sprocket ratios

Sramhoz meg amit Te is belinkeltél...

A hagyományos rendszerrel meg úgy tudod összehasonlítani, hogy az arányszámot nem jelölöd nem számolsz vele, mert az mindig 1.
...

#7259
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Szerintem a Gyõzõ a maga évi 100 körüli bringájával "némileg" gyakorlottabb, és garanciát is ad az elkészült gépre. Ami nem mellékes. Szerintem reális a költség.

A garancia és a számlaadás két új paraméter az egyenletben. Én összesen egy trike-ját láttam Slecht Gyõzõnek, az nem volt meggyõzõ. Lompi mostani vázai igényesebbek.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#7260
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Az alábbiakról halvány lila elképzelésem sincs :(, de jól gyanítom, hogy agyváltóban gondolkodtok? Ha igen, akkor mely típusban? Esetleg sportársi alapon egy Nexus 8?

Itt többen szakértenek a témában, majd a számításokat követõen próba és fogaskerék csere?! Én maradok az empírikus útnál.
A hozzánemértõ tanácsom pedig az, hogy inkább több mint kevesebb. A kétkerekûnek kell egy bizonyos sebesség az egyensúlyhoz, a háromkerekû bármilyen lassan mehet.
A Nexushoz én 20-as lánckereket, 26-os kerék mellett, Deore LX (48-36-26) hajtómûvet használok. Ezzel még 50 körül rá lehet taposni a pedálra, de 6 Km./h.-nál is van még hátra vagy három fokozat (ez természetesen a költõi túlzás! :)).
Az én esetemben ez értelmetlen, ezért a 26-ost leszedtem, a 36-os meg lecseréltem 34-re. Most már 2x8 sebis...
Remélem, tudtam segíteni... :)