[...]Szeretném ismét feltenni a kérdést: mi a különbség a Nexus 8 és az Alfine között?
Eddig ilyeneket hallottam, hogy
- kisebb belsõ ellenállás
- nagyobb élettartam (a Nexusra sincs panasz)
- váltásban ugyan az
- áttételben ugyanaz
Én a tárcsafék felfogatás miatt gondolkodom a cserén. Érdemes? Feldobok az LX-re egy pár Richit oszt jónapot!
Mondjon mán valaki, valami okosat! 
Az én olvasatomban a tárcsafék-felfogatási lehetõség az, ami megkülönbözteti az Alfine-t a Nexus-tól, és a gyönyörûséges zongoralakk-fekete lehetõség, DE mindkét típusból több altípus is létezik, így más is
lehet a különbség:
>Ez a dokumentum< leírja, hogy a Nexus SG-8R31, 8R36, 8C31, és Alfine S501(=Alfine új verzió) görgõs kuplunggal rendelkezik, tehát a nem felsoroltakban kalapácsos szabadonfutó van. A görgõs kialakítás csökkenti a hangot, tapasztalatom az, hogy tényleg nulla hanggal lehet gurulni... Cserébe más a "reteszelés" érzete, picit nyúlósabb érzés, mikor a görgõ befog. Mondjuk ezt csak a DualDrive-hoz tudom hasonlítani, meg a MTB-m Deore racsnijához.
Aztán leírja azt is, hogy a prémium agyakban tûgörgõkön fut a belsõ fogaskerék, az alap agyakban csúszópersely van. Az Alfine-ra itt nem tér ki külön, de valószínûleg tûgörgõs az is. Van ott hatékonysági grafikon is. De hogy mennyi a "low", és mennyi a "high" számszerûsítve, arról a fáma nem szól.


A prémium agyak tömítése is jobb. Egyesek olajjal feltöltéssel is kísérleteznek, ahol a hideg miatt a zsírkenés hatékonysága nem lenne elégséges...
Továbbá Alfine agyból is van legalább 3 féle (a 11 sebissel már 4 féle):
-SG-S500: ez 2 görgõs kuplunggal szerelt
-
SG-S500(így, aláhúzva) és
-SG-S501: 3 görgõs kuplunggal szerelt, ezért ezek elvileg gyorsabban "reteszelnek"
Pirosricsi mindenképp olcsóbb