Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#7201
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts
Igen, a páros lábbal részen én is elgondolkodtam, akkor viszont teljesen függetleníteni kellene egymástól a két pedált (az egymástól függés úgyis egy plusz rúd lenne, azt hagynád ki), de azért azt tudjuk, hogy te bármin elbiciklizel :) , azonban egy átlagembernek kell az, hogy amikor az egyik pedált nyomja, aközben a másik visszatérjen, különben oda a szinkron, és kész a tanyálás. (és ezért is kellett a Stringbike-on forgó hajtómû, a lábszinkron miatt, mert a madzagok nem mozgatják vissza egymást).
Valójában a Stringbike-nak ez a további nagy hibája, hogy a madzag miatt nem egymást mozgatják vissza a hajtókarok, (mármint a racsnik a hajtókarokat) hanem egy rugó löki vissza a racsnit, ami azért hajtáskor visszapofázik. Vissza kell neki, mert MEGFELELÕEN NAGY feszességûnek kell lennie ahhoz, hogy idõben visszalökje a racsnit. A toló-húzó rudakat viszont ha összekötöd egy billegõ rúddal, mindez automatikus, és fõleg plusz erõkifejtés nélküli dolog. Akkor viszont nincs páros láb...

#7202
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
azért a bordás szíj jó agyváltóval az tuti

de a lengõ órumon eltudnám képzelni ezta madzagos megoldást akár ugyis hogy egyenes mozgásal .
Vagy páros lábbal vagy váltott lábalis.
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#7203
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts

A Schwinnek annyi esze sem volt, hogy elektromos bringát hozzon ki a tesztpályára. Sõt a Schwinnél nem ismerek jelenleg olyan, akinek esze, vagy kereskedõ vénája lenne. Ellenben kint volt ez a gép. Szerintem életképtelen. De ez az én véleményem.

Az is. Életképtelen, mert a jó elgondolásnak a visszafejlõdése, piszok drágán. (monnyuk pl. a szakmunkás elsõ osztályos géptan-könyvben is benne van, az egyenes vonalú mozgás átalakítása forgó mozgássá résznél, alternáló fogasléccel és szabadonfutós fogaskerékkel, az életképes és használt megoldás)
Kb. tízévente megjelenik ez az elgondolás bicikliknél is, csak eddig a sokkal megbízhatóbb rudazatos vagy fogasléces megoldással, pláne azok eleve egyenesvonalú pedálmozgással, de legalábbis ívben mozogtak. Azokból sem lett sorozatgyártás, pusztán a megszokás miatt, mert még annyira olcsón senki nem adta, hogy megérje megvenni a megszokás ellenére. Ez a madzagos förmedvény látható visszafejlõdés, és normális ember nem ad 800000 Ft-ot azért, hogy tesztelje a saját pénzén a Schwinn parasztvakítását.
Fõleg, hogy Lompi ha végiggondolja a témát, ugyanezt rudazattal, két racsnival, a pedálforgatás helyett toló-húzó mozgatással talán még 30000 pézbõl is kihozná. Az egyenes pedálmozgatás pl. egy trike-on, ahol egyensúlyozni nem kell, még hasznosabb is lenne a pedál-hajtókarforgatásnál. (talán) Fõleg hegynek fel, mínusz kettõben, a gyenge lábaimmal...
Trike-ról jut eszembe: Szélvész, erre gondoltál-é?

#7204
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
énis találtam egy et Feltöltött kép
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#7205
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 posts
Találtam egy ilyet:

Életképek - K&H olimpiai kerékpáros nap
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#7206
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 posts

A Schwinnek annyi esze sem volt, hogy elektromos bringát hozzon ki a tesztpályára. Sõt a Schwinnél nem ismerek jelenleg olyan, akinek esze, vagy kereskedõ vénája lenne. Ellenben kint volt ez a gép. Szerintem életképtelen. De ez az én véleményem.

Akkor valószínûleg elkerülte a figyelmemet. Akkor szerintem próbáltad ha tudsz véleményt mondani róla. Bõvebben?
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#7207
lowracer

lowracer

    vendég

  • fórumtag
  • 157 posts

Ha egy csepp esze lett volna a Schwinnek akkor kijött volna ezzel a cuccal a K&H bringás napra a múlt szombaton.
Az árát a gépnek kb. 800ezerre mondták. A kínaiak egyet biztosan fognak venni


A Schwinnek annyi esze sem volt, hogy elektromos bringát hozzon ki a tesztpályára. Sõt a Schwinnél nem ismerek jelenleg olyan, akinek esze, vagy kereskedõ vénája lenne. Ellenben kint volt ez a gép. Szerintem életképtelen. De ez az én véleményem.

#7208
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 posts

Stringbike bõvebben.


Ha egy csepp esze lett volna a Schwinnek akkor kijött volna ezzel a cuccal a K&H bringás napra a múlt szombaton.
Az árát a gépnek kb. 800ezerre mondták. A kínaiak egyet biztosan fognak venni
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#7209
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,707 posts
ez szlovipari, oder...?

#7210
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Stringbike bõvebben.

#7211
wariator

wariator

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 284 posts

Kevesen ismeritek személyesen a békéscsabai Wariátort. Most felfedem a kilétét, nem maradhat tovább inkognitóban! :):):):):)


:):):)

#7212
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts

A reku olyan mint a NÕK! lehetsz monogám, de nem érdemes! Kipróbálhatsz egyet, de akkor még nem tudsz róluk semmit! Ahány annyi féle és fajta, mind más, mind másban jó! Amíg megtalálod az igazit, addig is kellemes órákat tölthetsz az esélyesekkel!


Teljesen könnybe lábadt a szemem. Ez gyönyörû gondolat, Python. Úgy meghatódtam, hogy gyorsan iszok is egy sört, mielõtt elmúlik a pillanat szépsége.

#7213
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Kevesen ismeritek személyesen a békéscsabai Wariátort. Most felfedem a kilétét, nem maradhat tovább inkognitóban! :):):):):)Feltöltött kép

#7214
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 posts
Valaki esetleg?Rekumbens - Annyira Más Bringa: RAH 2010 idõpont változás és új információk
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#7215
lazac

lazac

    vendég

  • fórumtag
  • 145 posts

Tök jó a link. Szemléletes a minõségi különbség az alkatrészek kidolgozásában is. Érdekes, hogy a 6 fokozatban azonos az ellenállás?!

Az 5. fokozat lesz az. Ott 1:1 az áttétel, tehát nem forog a bele mindenfelé, nincs súrlódás = legnagyobb a hatékonyság. De ez erõsen off...
Úgyhogy írok is a rekus témához is: 1 hónapja nem ültem egyiken sem... :((((((

#7216
wariator

wariator

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 284 posts

a héten tuti nem jó, elutazom gombászni,a jövõhét végén meg osztálytalálkozó lesz...2 hét múlva? :)


küldtem prívit

#7217
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Csalódott vagyok, másfélszeres ár a lakkfekete festésért? (tudom, meg a tûgörgõk) Azt gondoltam, ennél nagyobb a különbség. Nekem az SG-8R31-es van, de csak egy rövid kanyarra próbáltam az Alfine-t, ez alatt jómagam sem éreztem különbséget. Úgy tûnik a kiváló marketing itt is optimalizálta a profitot.

Tök jó a link. Szemléletes a minõségi különbség az alkatrészek kidolgozásában is. Érdekes, hogy a 6 fokozatban azonos az ellenállás?!

Lazac! Köszönöm a részletes tájékoztatást, megfogadom a tanácsod és jöhetnek Tom Ritchey fékpofái. A pénzt meg félre teszem a 11-esre! :)

#7218
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

...elkezdtem spórolni... 2012-re meglesz! :)
...ja és ez 8 hónappal ezelõtti adat, lassan érnek ide ezek a dolgok... Nincs valakinek valami újabb infója. Az Eurobikeon több gép is volt már a Shimi 11-el szerelve.

Szeretném ismét feltenni a kérdést: mi a különbség a Nexus 8 és az Alfine között?
Eddig ilyeneket hallottam, hogy
- kisebb belsõ ellenállás
- nagyobb élettartam (a Nexusra sincs panasz)
- váltásban ugyan az
- áttételben ugyanaz

Én a tárcsafék felfogatás miatt gondolkodom a cserén. Érdemes? Feldobok az LX-re egy pár Richit oszt jónapot!
Mondjon mán valaki, valami okosat! :)


Más van ráírva :)
Amúgy valahol olvastam, hogy az SG-501-ben állítóllag van valami nyomaték védelem, de nem emlékszem már ponsotan mire volt jó. Talán azt írták, hogy nem lehet túlhajtani még egy Szélvész-tandemmel sem :)

#7219
lazac

lazac

    vendég

  • fórumtag
  • 145 posts

[...]Szeretném ismét feltenni a kérdést: mi a különbség a Nexus 8 és az Alfine között?
Eddig ilyeneket hallottam, hogy
- kisebb belsõ ellenállás
- nagyobb élettartam (a Nexusra sincs panasz)
- váltásban ugyan az
- áttételben ugyanaz

Én a tárcsafék felfogatás miatt gondolkodom a cserén. Érdemes? Feldobok az LX-re egy pár Richit oszt jónapot!
Mondjon mán valaki, valami okosat! :)


Az én olvasatomban a tárcsafék-felfogatási lehetõség az, ami megkülönbözteti az Alfine-t a Nexus-tól, és a gyönyörûséges zongoralakk-fekete lehetõség, DE mindkét típusból több altípus is létezik, így más is lehet a különbség:

>Ez a dokumentum< leírja, hogy a Nexus SG-8R31, 8R36, 8C31, és Alfine S501(=Alfine új verzió) görgõs kuplunggal rendelkezik, tehát a nem felsoroltakban kalapácsos szabadonfutó van. A görgõs kialakítás csökkenti a hangot, tapasztalatom az, hogy tényleg nulla hanggal lehet gurulni... Cserébe más a "reteszelés" érzete, picit nyúlósabb érzés, mikor a görgõ befog. Mondjuk ezt csak a DualDrive-hoz tudom hasonlítani, meg a MTB-m Deore racsnijához.

Aztán leírja azt is, hogy a prémium agyakban tûgörgõkön fut a belsõ fogaskerék, az alap agyakban csúszópersely van. Az Alfine-ra itt nem tér ki külön, de valószínûleg tûgörgõs az is. Van ott hatékonysági grafikon is. De hogy mennyi a "low", és mennyi a "high" számszerûsítve, arról a fáma nem szól. ;)
Feltöltött kép
A prémium agyak tömítése is jobb. Egyesek olajjal feltöltéssel is kísérleteznek, ahol a hideg miatt a zsírkenés hatékonysága nem lenne elégséges...

Továbbá Alfine agyból is van legalább 3 féle (a 11 sebissel már 4 féle):
-SG-S500: ez 2 görgõs kuplunggal szerelt
-SG-S500(így, aláhúzva) és
-SG-S501: 3 görgõs kuplunggal szerelt, ezért ezek elvileg gyorsabban "reteszelnek"

Pirosricsi mindenképp olcsóbb :)

#7220
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 posts
a héten tuti nem jó, elutazom gombászni,a jövõhét végén meg osztálytalálkozó lesz...2 hét múlva? :)