Valójában a Stringbike-nak ez a további nagy hibája, hogy a madzag miatt nem egymást mozgatják vissza a hajtókarok, (mármint a racsnik a hajtókarokat) hanem egy rugó löki vissza a racsnit, ami azért hajtáskor visszapofázik. Vissza kell neki, mert MEGFELELÕEN NAGY feszességûnek kell lennie ahhoz, hogy idõben visszalökje a racsnit. A toló-húzó rudakat viszont ha összekötöd egy billegõ rúddal, mindez automatikus, és fõleg plusz erõkifejtés nélküli dolog. Akkor viszont nincs páros láb...
Jelentkezz be Regisztrálj
Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#7201
Posted 2010. October 07. - 22:23
Valójában a Stringbike-nak ez a további nagy hibája, hogy a madzag miatt nem egymást mozgatják vissza a hajtókarok, (mármint a racsnik a hajtókarokat) hanem egy rugó löki vissza a racsnit, ami azért hajtáskor visszapofázik. Vissza kell neki, mert MEGFELELÕEN NAGY feszességûnek kell lennie ahhoz, hogy idõben visszalökje a racsnit. A toló-húzó rudakat viszont ha összekötöd egy billegõ rúddal, mindez automatikus, és fõleg plusz erõkifejtés nélküli dolog. Akkor viszont nincs páros láb...
#7202
Posted 2010. October 07. - 21:47
de a lengõ órumon eltudnám képzelni ezta madzagos megoldást akár ugyis hogy egyenes mozgásal .
Vagy páros lábbal vagy váltott lábalis.
#7203
Posted 2010. October 07. - 21:23
Az is. Életképtelen, mert a jó elgondolásnak a visszafejlõdése, piszok drágán. (monnyuk pl. a szakmunkás elsõ osztályos géptan-könyvben is benne van, az egyenes vonalú mozgás átalakítása forgó mozgássá résznél, alternáló fogasléccel és szabadonfutós fogaskerékkel, az életképes és használt megoldás)A Schwinnek annyi esze sem volt, hogy elektromos bringát hozzon ki a tesztpályára. Sõt a Schwinnél nem ismerek jelenleg olyan, akinek esze, vagy kereskedõ vénája lenne. Ellenben kint volt ez a gép. Szerintem életképtelen. De ez az én véleményem.
Kb. tízévente megjelenik ez az elgondolás bicikliknél is, csak eddig a sokkal megbízhatóbb rudazatos vagy fogasléces megoldással, pláne azok eleve egyenesvonalú pedálmozgással, de legalábbis ívben mozogtak. Azokból sem lett sorozatgyártás, pusztán a megszokás miatt, mert még annyira olcsón senki nem adta, hogy megérje megvenni a megszokás ellenére. Ez a madzagos förmedvény látható visszafejlõdés, és normális ember nem ad 800000 Ft-ot azért, hogy tesztelje a saját pénzén a Schwinn parasztvakítását.
Fõleg, hogy Lompi ha végiggondolja a témát, ugyanezt rudazattal, két racsnival, a pedálforgatás helyett toló-húzó mozgatással talán még 30000 pézbõl is kihozná. Az egyenes pedálmozgatás pl. egy trike-on, ahol egyensúlyozni nem kell, még hasznosabb is lenne a pedál-hajtókarforgatásnál. (talán) Fõleg hegynek fel, mínusz kettõben, a gyenge lábaimmal...
Trike-ról jut eszembe: Szélvész, erre gondoltál-é?
#7204
Posted 2010. October 07. - 21:04
#7205
Posted 2010. October 07. - 20:12
#7206
Posted 2010. October 07. - 11:55
Akkor valószínûleg elkerülte a figyelmemet. Akkor szerintem próbáltad ha tudsz véleményt mondani róla. Bõvebben?A Schwinnek annyi esze sem volt, hogy elektromos bringát hozzon ki a tesztpályára. Sõt a Schwinnél nem ismerek jelenleg olyan, akinek esze, vagy kereskedõ vénája lenne. Ellenben kint volt ez a gép. Szerintem életképtelen. De ez az én véleményem.
#7207
Posted 2010. October 07. - 10:10
Ha egy csepp esze lett volna a Schwinnek akkor kijött volna ezzel a cuccal a K&H bringás napra a múlt szombaton.
Az árát a gépnek kb. 800ezerre mondták. A kínaiak egyet biztosan fognak venni
A Schwinnek annyi esze sem volt, hogy elektromos bringát hozzon ki a tesztpályára. Sõt a Schwinnél nem ismerek jelenleg olyan, akinek esze, vagy kereskedõ vénája lenne. Ellenben kint volt ez a gép. Szerintem életképtelen. De ez az én véleményem.
#7208
Posted 2010. October 07. - 08:56
Stringbike bõvebben.
Ha egy csepp esze lett volna a Schwinnek akkor kijött volna ezzel a cuccal a K&H bringás napra a múlt szombaton.
Az árát a gépnek kb. 800ezerre mondták. A kínaiak egyet biztosan fognak venni
#7209
Posted 2010. October 06. - 22:54
#7210
Posted 2010. October 06. - 22:29
#7211
Posted 2010. October 06. - 17:50
Kevesen ismeritek személyesen a békéscsabai Wariátort. Most felfedem a kilétét, nem maradhat tovább inkognitóban!
:)
:)
#7212
Posted 2010. October 06. - 11:47
A reku olyan mint a NÕK! lehetsz monogám, de nem érdemes! Kipróbálhatsz egyet, de akkor még nem tudsz róluk semmit! Ahány annyi féle és fajta, mind más, mind másban jó! Amíg megtalálod az igazit, addig is kellemes órákat tölthetsz az esélyesekkel!
Teljesen könnybe lábadt a szemem. Ez gyönyörû gondolat, Python. Úgy meghatódtam, hogy gyorsan iszok is egy sört, mielõtt elmúlik a pillanat szépsége.
#7213
Posted 2010. October 06. - 09:57
#7214
Posted 2010. October 06. - 09:34
#7215
Posted 2010. October 05. - 21:25
Az 5. fokozat lesz az. Ott 1:1 az áttétel, tehát nem forog a bele mindenfelé, nincs súrlódás = legnagyobb a hatékonyság. De ez erõsen off...Tök jó a link. Szemléletes a minõségi különbség az alkatrészek kidolgozásában is. Érdekes, hogy a 6 fokozatban azonos az ellenállás?!
Úgyhogy írok is a rekus témához is: 1 hónapja nem ültem egyiken sem...
#7216
Posted 2010. October 05. - 21:18
a héten tuti nem jó, elutazom gombászni,a jövõhét végén meg osztálytalálkozó lesz...2 hét múlva?
küldtem prívit
#7217
Posted 2010. October 05. - 21:07
Tök jó a link. Szemléletes a minõségi különbség az alkatrészek kidolgozásában is. Érdekes, hogy a 6 fokozatban azonos az ellenállás?!
Lazac! Köszönöm a részletes tájékoztatást, megfogadom a tanácsod és jöhetnek Tom Ritchey fékpofái. A pénzt meg félre teszem a 11-esre!
#7218
Posted 2010. October 05. - 20:37
...elkezdtem spórolni... 2012-re meglesz!
...ja és ez 8 hónappal ezelõtti adat, lassan érnek ide ezek a dolgok... Nincs valakinek valami újabb infója. Az Eurobikeon több gép is volt már a Shimi 11-el szerelve.
Szeretném ismét feltenni a kérdést: mi a különbség a Nexus 8 és az Alfine között?
Eddig ilyeneket hallottam, hogy
- kisebb belsõ ellenállás
- nagyobb élettartam (a Nexusra sincs panasz)
- váltásban ugyan az
- áttételben ugyanaz
Én a tárcsafék felfogatás miatt gondolkodom a cserén. Érdemes? Feldobok az LX-re egy pár Richit oszt jónapot!
Mondjon mán valaki, valami okosat!
Más van ráírva
Amúgy valahol olvastam, hogy az SG-501-ben állítóllag van valami nyomaték védelem, de nem emlékszem már ponsotan mire volt jó. Talán azt írták, hogy nem lehet túlhajtani még egy Szélvész-tandemmel sem
#7219
Posted 2010. October 05. - 20:35
[...]Szeretném ismét feltenni a kérdést: mi a különbség a Nexus 8 és az Alfine között?
Eddig ilyeneket hallottam, hogy
- kisebb belsõ ellenállás
- nagyobb élettartam (a Nexusra sincs panasz)
- váltásban ugyan az
- áttételben ugyanaz
Én a tárcsafék felfogatás miatt gondolkodom a cserén. Érdemes? Feldobok az LX-re egy pár Richit oszt jónapot!
Mondjon mán valaki, valami okosat!
Az én olvasatomban a tárcsafék-felfogatási lehetõség az, ami megkülönbözteti az Alfine-t a Nexus-tól, és a gyönyörûséges zongoralakk-fekete lehetõség, DE mindkét típusból több altípus is létezik, így más is lehet a különbség:
>Ez a dokumentum< leírja, hogy a Nexus SG-8R31, 8R36, 8C31, és Alfine S501(=Alfine új verzió) görgõs kuplunggal rendelkezik, tehát a nem felsoroltakban kalapácsos szabadonfutó van. A görgõs kialakítás csökkenti a hangot, tapasztalatom az, hogy tényleg nulla hanggal lehet gurulni... Cserébe más a "reteszelés" érzete, picit nyúlósabb érzés, mikor a görgõ befog. Mondjuk ezt csak a DualDrive-hoz tudom hasonlítani, meg a MTB-m Deore racsnijához.
Aztán leírja azt is, hogy a prémium agyakban tûgörgõkön fut a belsõ fogaskerék, az alap agyakban csúszópersely van. Az Alfine-ra itt nem tér ki külön, de valószínûleg tûgörgõs az is. Van ott hatékonysági grafikon is. De hogy mennyi a "low", és mennyi a "high" számszerûsítve, arról a fáma nem szól.

A prémium agyak tömítése is jobb. Egyesek olajjal feltöltéssel is kísérleteznek, ahol a hideg miatt a zsírkenés hatékonysága nem lenne elégséges...
Továbbá Alfine agyból is van legalább 3 féle (a 11 sebissel már 4 féle):
-SG-S500: ez 2 görgõs kuplunggal szerelt
-SG-S500(így, aláhúzva) és
-SG-S501: 3 görgõs kuplunggal szerelt, ezért ezek elvileg gyorsabban "reteszelnek"
Pirosricsi mindenképp olcsóbb
#7220
Posted 2010. October 05. - 20:34

Sign In
Create Account

Back to top






