Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#5321
Posted 2011. January 13. - 12:24

Vélhetõen több más hasznos tulajdonsága mellett, az ár az egyik benefitt a fa mellett. talán 2000-bõl meg van. (?)
A fém ülés a merevségével, teherviselõ elemként is alkalmazható megoldásával hódíthat. Az enyém alu, de Lompi 10 körül dob össze egyet.
Az üvegszál esetében a kialakítás (esztétika ?) és az ebbõl adódó komfort lehet az egyik pozitívum, Tomi 12 pénz körül kínálta tavaly.
Alu hálós. Könnyû és szellõzik (gondolom), de mennyi az ár? nincs türelmem visszakeresni.
#5322
Posted 2011. January 13. - 11:58

Kívánok sok kellemes kilométert a 2011-es szezonban! Gyanítom, hogy már õsszel elõállsz a következõ tervvel. Így megy ez.
Köszönöm.
Ez a fertõzés veszélyesebb, gyorsabb lefolyású! Már dolgozom rajta...
#5323
Posted 2011. January 13. - 11:13

Nekem a járgány élményfaktora miatt mindenképp érdemes volt megépíteni. Ez nem száguldásra termett, hanem nagyon :)vidám:) dolog tekerni rajta.
Kívánok sok kellemes kilométert a 2011-es szezonban! Gyanítom, hogy már õsszel elõállsz a következõ tervvel. Így megy ez.

#5324
Posted 2011. January 13. - 10:19

Bútor áruházakban is maradt belõle, tavasszal tele lesznek a boltok, az OBI 15%-os tavaszi akcója is kivárható, ha valaki most épít.
Ovális, belül is bordákkal erõsített profil (a borda elvitte fúrót a francba:mad:). Eloxálva. A háló gyárilag ráfeszítve, további betét, szivacs stb nem kell rá. A nagy háttámla rész csak 1229gramm!
Hátrányai:
Nagyjából sík, nem olyan szépen görbített, mint a fa és a Lompi hálósa.
Széles - ez trájkon elõny, mert a felkarral valamennyire pozícionálhatja magát a hajtó, ha az ülés ki akarja dobni...
Nincs tapasztalat a háló tartósságáról rekun.
Ülõlap kell még hozzá.
#5325
Posted 2011. January 13. - 09:53

Ez már csak fél kilóval több a faülés 1063 grammjánál. Hamarabb rozsdásodik de késõbb vetemedik és törik. Jut eszembe, kellene raknom valami vízálló réteget a faülésre, gondolom lakkot. Plusz súly, sebaj
Az a "hamarabb rozsdásodik de késõbb vetemedik és törik" kijelentés nem teljesen világos. A fán sokkal késõbb jelenik meg az oxid réteg

Nem tisztem megvédeni a Lompi által készített hálós ülést, annál is inkább, mert a "sedlo" vírusgazdája is én voltam. (Ki csinálta meg az elsõt? Te vagy a Tanár Úr?)
Azt gondolom, hogy akkor lenne hiteles az összehasonlítás, ha figyelembe vennénk a méreteket. Személyesen volt alkalmam látni ezt a fotelt és a Te fa ülésedet is. Jócskán van méret különbség! Valszeg a fejed búbjáig érne. A fém ülés ennek ellenére azonos méret mellett is (gyanítom) nehezebb. A Lompi ülés "önhordó", a fához kell valamilyen kiegészítõ támaszték (a fémhez akkor, ha állíthatót akarsz). További eltérés, hogy a Lompi ülése képes megtartani a csomagtartót is a csomagokkal együtt. A fa ülést használók -ha jól tévedek- a vázhoz rögzítik a csomitartót. A Recúgbensen is így van, tehát további merevítõ, támasztó, tartó rudak kellenek.
Tisztában vagyok a súly elõnyeivel és hátrányaival, de nem mernék ítéletet hozni abban, hogy melyik a jobb.
Egy hátsó telós túragépnél mindenképpen a fémet választanám. Merevvázas csomagtartó nélküli gépnél és elsõ sorban a kedvezõ súly miatt, már szóba jöhet a fa.
A fa vitatthatattlan elõnye, hogy kevés ráfordítással és szaktudással is elkészíthetõ.
#5326
Posted 2011. January 13. - 09:13

Tanulságként, ill. akár elrettentésként megmutatom a táblázatot:).
Nem találtam számottevõ tartalékot, csak az acél Csepel sárvédõket tudom mûanyagra cserélni a súlycsökkentéshez.
Ahogyan utaltatok rá, a további tartalékok elsõsorban az anyagválasztásban vannak.
Nekem a járgány élményfaktora miatt mindenképp érdemes volt megépíteni. Ez nem száguldásra termett, hanem nagyon :)vidám:) dolog tekerni rajta.
A fõ tételek kg-ban:
Váz összesen 15,8 (a rugóstag is benne van)
Hajtás 3
Kerekek 6 (a hátsón a racsni is rajta)
Ülés 1,5

#5327
Posted 2011. January 13. - 08:09

A szóróflakonos keréktárcsa lakk kemény felületet ad, és jól is néz ki.
Rácsot spray-vel lakkozni elég pazarló dolog. Vízbázisú, selyemfényû parkettalakk, olcsó ecset az én javaslatom. Az ecset vízben ki is mosható.
Ma már nagyon jók a festékek, lakkok. Ecsettel is nagyon szép felületet lehet festeni. Nagy, egybefüggõ felületen persze a fújt festés szebb.
#5328
Posted 2011. January 13. - 07:57

;1056452']Én se voltam dinamópárti, de miután mindig az éjszaka kellõs közepén halványodott el a lámpám, beruháztam egy agydinamóra. Ha 30 kg a trájkod, akkor azt a plusz fél kilót szerintem meg se érzed. 5000 környékén lehet agydinamót kapni, 5...6000-ért elsõ LED-es lámpát, ezresért hátsót állófénnyel. Szerintem jobb ez így, nem kell szórakozni az akksikkal.
Köszi, akkor még meggondolom.
A trájk kerekeit nem építem már át (remélem), a dilemma a hordozható kétkerekû, tervezés alatt álló rekunál merül fel.
#5329
Posted 2011. January 13. - 07:37

... kellene raknom valami vízálló réteget a faülésre, gondolom lakkot. Plusz súly, sebaj
A lakk alá javasolnék neked egy félolajos beeresztést. A félolaj 50%-ban hígított lenolajkence, ilyen néven is forgalmazzák békebeli háztartási, festék boltokban. Jobban, mélyebbre bejut a fába mint a sûrû lenolaj, a hígító elpárolog. Tömíti a fa pórusait. Felkenés után pár nappal ismételheted a beeresztést, vagy lakkozhatod.
A szóróflakonos keréktárcsa lakk kemény felületet ad, és jól is néz ki.
#5330
Posted 2011. January 12. - 23:35

Na, más is ismeri õket nem csak én? 31.-én és elsején voltam arra. Akkor kinn voltak az udvaron a szingós kerekek állványba állítva és volt két rakás a hó alatt, ezek a vázak voltak, úgy gondolom. Valószínûleg majd csak tavasszal nyitnak.December óta nem láttam nyitva õket. Ma sem. Már biciklik sincsenek kinn. Pedig én is szerettem volna benézni újra.
Siklóson is van egy hasonló vállalkozás csak több bringájuk van. Ez elég messze van Mendétõl.
#5331
Posted 2011. January 12. - 23:13

Szerintem Mendén találsz mindent ami szem-szájnak ingere, mégy a 31.-esen a fõúton és egyszer csak ott lesz baloldalon, ha Jászberény felé haladsz Pest irányából. Nem tudod eltéveszteni mert látni is a vállalkozást, meg a helyiek ismerik is. Ez konkrétan egy bringa bontó. Lehet turkálni. tavaly mi is ott vettük a szükséges dolgokat a hátsókerékhajtásúhoz. Megigértük nekik, ha készen lesz a bringa akkor elmegyünk megmutatni. Azóta sem voltunk ott. Talán majd az idén. A neten nincsenek rajta ne is keresd.
December óta nem láttam nyitva õket. Ma sem. Már biciklik sincsenek kinn. Pedig én is szerettem volna benézni újra.
#5332
Posted 2011. January 12. - 23:08

Ez már csak fél kilóval több a faülés 1063 grammjánál. Hamarabb rozsdásodik de késõbb vetemedik és törik. Jut eszembe, kellene raknom valami vízálló réteget a faülésre, gondolom lakkot. Plusz súly, sebajjut eszembe papa lemértem ma a hálos ülésemet 1.65kg
ülés

#5333
Posted 2011. January 12. - 22:40

hol itt a hideg???;1056457']Sajnos az ízületeimet az se melegíti át, pedig már próbáltam de csak annyit értem el vele, hogy berúgtam. Na ezt nem panaszkodásként írom

#5334
Posted 2011. January 12. - 22:07

jolvan majd a+20 ba megnézükazta fütés melék hatását
Olyankor már hûtõfolyadék kell, de az el szokta látni a feladatát

#5335
Posted 2011. January 12. - 21:52

#5336
Posted 2011. January 12. - 21:50


#5337
Posted 2011. January 12. - 21:47

Mindenkinek köszönöm a segítséget az agydinamó témában.
Az agydinamók súlya és ára együttesen soknak tûnik a számomra. A kisebb tömegû cuccok ára azonnal kaparja a 30ezer forintot. Ezzel szemben a LED lámpák és az akku technika fejlõdése miatt, egy tartalék akku csomaggal kisebb tömeg és ár mellett bõven végig tudok bicajozni annyi idõt, amennyi maximum jól eshet egyszerre - azon túl meg engem már a "DARMOL SEM HAJT MEG"... (a bicajomat meg pláne nem...)
Az elektronikából sajnos kimaradtam, még az úttörõ szakkörök idején.
Világítás, elektro barkács témakörben eltettem egy címet arra az esetre, ha bicajos hozzáértõvel találkoznék:
IT Fórum - Terminal.Hu - Téma megtekintése - BringaVilágítás házilag ("LED lámpa")
Ha valakit hajt a kalandvágy és kipróbálja az ott leírtakat, legyen szíves mesélni az eredményrõl pár sorban.
Én se voltam dinamópárti, de miután mindig az éjszaka kellõs közepén halványodott el a lámpám, beruháztam egy agydinamóra. Ha 30 kg a trájkod, akkor azt a plusz fél kilót szerintem meg se érzed. 5000 környékén lehet agydinamót kapni, 5...6000-ért elsõ LED-es lámpát, ezresért hátsót állófénnyel. Szerintem jobb ez így, nem kell szórakozni az akksikkal.
#5338
Posted 2011. January 12. - 21:47

#5339
Posted 2011. January 12. - 21:42

Össze kéne már hozni azt az EBIHALAT! Egyébként is érdekel, mire jutottál Lompi és az én levetett lomjaimmal (azóta semmire)?
Majd tavasszal összehozzuk, mint lottóötös a rokonságot

Lompi Bastáját fölraktam a lengõorrúra, a hátsó lámpában megcsináltam az állófényt, de még pihen a fiókban arra várva, hogy legyen agydinamó a hátsókerekesemben. A semperites zseblámpa meg tesztre kész, csak hát ilyen idõben nem tekerek.
#5340
Posted 2011. January 12. - 21:32
