Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#5301
Írta 2011. január 14. - 10:18

#5302
Írta 2011. január 14. - 10:16


#5303
Írta 2011. január 14. - 09:19

Szemezgettem belõle. Inkább érdekes és különleges, mint jó. Korai lenne erre pénzt költeni.
#5304
Írta 2011. január 14. - 09:01

Tudom, hogy még új vagy, nem tudhatod... Mi is szoktunk káromkodni, de mindennek van határa!Minél surmóbb a csapágyazás, annál nagyobb az energia disszipáció...

#5305
Írta 2011. január 14. - 08:48

Ez inkább egy érdekesség...
Ez is egy érdekesség, a drótszamár újraértelmezése - ne építsétek meg.
http://www.youtube.c...tobYOw?fs=1
#5306
Írta 2011. január 14. - 08:47

#5307
Írta 2011. január 14. - 08:39

Na ez meglepett! A fordítottjára számítottam. Mibõl csinálták, ólomból?
nincs benne egy fogaskerék sem!
Azért 2,5kg a NuVinci, mert nagyot fejlesztettek rajta. Pár éve még 4kg volt!
A sok mozgó alkatrészt valahogy mégiscsak ki kell csapágyazni. Minél surmóbb a csapágyazás, annál nagyobb az energia disszipáció... Ez a súly többlet - hatásfok dilemmája itt egyszer.
Másodszor pedig nagyon fontos megjegyzést tettél: nincs benne fogaskerék - és más alakja miatt kényszerkapcsolatot létrehozó, békésen gördülõ dolog sincs benne.Ez bizony dörzshajtás. Sok-sok energia veszteséggel.
Nagyon jó dolog egy fejlett technológiájú agyváltó, de ha a az anyagi lehetõségeid megengedik, jobb, ha olyat választasz, amiben van fogaskerék.
Ez inkább egy érdekesség...
Megnézzük, rácsodálkozunk, aztán választunk egy jobbat.
#5308
Írta 2011. január 13. - 18:04

#5309
Írta 2011. január 13. - 17:58

Nem csoda! Könnyû megszokni a jót!
Gondolom, ha versenyszerûen tekernél, akkor nem ezt választottad volna, de túrázni vagy városi harcosnak szerintem is kiváló! Bírja a havat a sárt. Zárt rendszer.
Na ez meglepett! A fordítottjára számítottam. Mibõl csinálták, ólomból?nincs benne egy fogaskerék sem!
Innen szedtem ki : http://www.fallbrook...eet_English.pdf , de majd a nagy tudású Reku Papa jobban lefordítja

Fogaskerék nincs benne, de golyók vannak


#5310
Írta 2011. január 13. - 17:48

Nem csoda! Könnyû megszokni a jót!Aztán veszteség ide vagy oda, megvettem. És nagyon megszerettem az agyváltót! Télire át is került a montimba.

Na ez meglepett! A fordítottjára számítottam. Mibõl csinálták, ólomból?Közben megtaláltam :
1590 g az alfine 2450 g a nuvinci. Hát van köztük majd 1 kiló különbség az igen számottevõ.

#5311
Írta 2011. január 13. - 17:34

Én anno számolgattam Hatásfok: agyváltó kontra láncváltó - Rekumbens - CsináldMagamEzt a "veszteséges"-t hol olvastad ? Van valami összehasonlító leírásod pl. egy láncváltóval ?
A "nehéz" témát is meg lehetne vizsgálni, hogy mennyivel nehezebb. Pl. összehasonlítani egy 2*9-es országúti láncváltó elemeinek súlyával.
Aztán veszteség ide vagy oda, megvettem. És nagyon megszerettem az agyváltót! Télire át is került a montimba.
#5312
Írta 2011. január 13. - 16:50

1590 g az alfine 2450 g a nuvinci. Hát van köztük majd 1 kiló különbség az igen számottevõ.

#5313
Írta 2011. január 13. - 16:33

Nem olcsó, de legalább nehéz, veszteséges és kis átfogású.
Ezt a "veszteséges"-t hol olvastad ? Van valami összehasonlító leírásod pl. egy láncváltóval ?
A "nehéz" témát is meg lehetne vizsgálni, hogy mennyivel nehezebb. Pl. összehasonlítani egy 2*9-es országúti láncváltó elemeinek súlyával.
#5314
Írta 2011. január 13. - 15:52

Papaaaaaaaaaaaaaaaaaaa................. ne már! Te mindent az energia felhasználásának szempontjából vizsgálsz.Nem olcsó, de legalább nehéz, veszteséges és kis átfogású.
Én inkább azokhoz szólok, akik értékelik az agyváltó elõnyeit. Egy Misimanó Alfine-8 307 %-ot tud, ez meg 360-at. A súly arányokat nem ismerem, de esélyes, hogy a taljánok váltója a könnyebb.
Egy 3x9 láncváltó 560% körül van, Egy két-három tányéros hajtómûvel ezek is tuddnak annyit. A Rohli és a Sram DD szintén 560% körüli, az Alfine 11 meg négyszáz fölötti, egytányéros hajtómûvel.
A számomra jelentkezõ elsõdleges elõny az, hogy ezek álóhelyzetben is kapcsolhatóak, illetve egy tányér esetén a láncvonal fix, nem kell feszítõ és hosszabb az élettartam, határozottabb a fogaskerék és lánc kapcsolata.
#5315
Írta 2011. január 13. - 15:31

Nem olcsó, de nem kaptam tõle infarktust.
Nem olcsó, de legalább nehéz, veszteséges és kis átfogású.
#5316
Írta 2011. január 13. - 15:06

Nuvinci 360 A teljes szett (fogaskerék, kormányváltó, agy, stb.) 77'000 Ft. Nem olcsó, de nem kaptam tõle infarktust.
http://www.youtube.com/watch?v=4n15N6yS2dE&feature=related
#5317
Írta 2011. január 13. - 14:34

Arra gondolok, amit talán pcsongor csinált: a hát- és derék résznél kihagyott minden második csapot, így tovább tudta csökkenteni a súlyt.
Ez csak egy véletlen eredmény volt, mert nem vettem elég tiplifát, de már össze akartam rakni nagyjából, ezért gondoltam hogy kihagyok minden második lyukat, és mivel szerintem a fenék résznél éri a legnagyobb terhelés az ülést így a maradék tiplit oda raktam.
Eszembe se jutott semmi súlycsökkentés, egyszerûen így jött ki, és így is tökéletesen mûködik aminek nagyon örülök

Mondjuk ha nagyon izgat benneteket éppen lemérhetem

#5318
Írta 2011. január 13. - 14:16


Ebben látom én is a lényeget. Minnél több megoldás egy témára és annak a publikálása. Mindenkinek saját szájaíze szerint csemegézhet a felhalmozott tudásból.
Ebben meg Te elõrébb is vagy. Ötleteim nekem is vannak, de blogom? Na az nincs!


#5319
Írta 2011. január 13. - 14:14

#5320
Írta 2011. január 13. - 14:02

Az a "hamarabb rozsdásodik de késõbb vetemedik és törik" kijelentés nem teljesen világos. A fán sokkal késõbb jelenik meg az oxid réteg
, de miért vetemedik és törik hamarab a fém?
Nem tisztem megvédeni a Lompi által készített hálós ülést, annál is inkább, mert a "sedlo" vírusgazdája is én voltam. (Ki csinálta meg az elsõt? Te vagy a Tanár Úr?)
Azt gondolom, hogy akkor lenne hiteles az összehasonlítás, ha figyelembe vennénk a méreteket. Személyesen volt alkalmam látni ezt a fotelt és a Te fa ülésedet is. Jócskán van méret különbség! Valszeg a fejed búbjáig érne. A fém ülés ennek ellenére azonos méret mellett is (gyanítom) nehezebb. A Lompi ülés "önhordó", a fához kell valamilyen kiegészítõ támaszték (a fémhez akkor, ha állíthatót akarsz). További eltérés, hogy a Lompi ülése képes megtartani a csomagtartót is a csomagokkal együtt. A fa ülést használók -ha jól tévedek- a vázhoz rögzítik a csomitartót. A Recúgbensen is így van, tehát további merevítõ, támasztó, tartó rudak kellenek.
Tisztában vagyok a súly elõnyeivel és hátrányaival, de nem mernék ítéletet hozni abban, hogy melyik a jobb.
Egy hátsó telós túragépnél mindenképpen a fémet választanám. Merevvázas csomagtartó nélküli gépnél és elsõ sorban a kedvezõ súly miatt, már szóba jöhet a fa.
A fa vitatthatattlan elõnye, hogy kevés ráfordítással és szaktudással is elkészíthetõ.
A "hamarabb rozsdásodik de késõbb vetemedik és törik" mondat (rejtett) alanya természetesen a fémhálós Lompi-ülés. Vagyis a fára mondtam hátránynak, hogy vetemedhet és törhet - de szerencsére ugyanolyan könnyû javítani mint a Lompi ülést. De szerintem fölösleges és értelmetlen ítéletet mondani egyik-vagy másik fölött, hiszen egyik sem volt rendesen tesztelve - sem hosszútávon, sem teherbírás szempontjából. Elképzelhetõnek tartom, hogy a faülés is simán bírna egy csomitartó konzolt - de lehet, hogy nem, nem tudom.
A faülésben én négy elõnyt látok a többi variánshoz képest:
- Súly. Úgy veri a többi, hogy a faülés nálam nincs optimalizálva. Arra gondolok, amit talán pcsongor csinált: a hát- és derék résznél kihagyott minden második csapot, így tovább tudta csökkenteni a súlyt. (Itt hozzáteszem, hogy engem nem nagyon érdekel néhány gramm, sõt néhány száz gramm sem ide-vagy oda, de nyilván van akinek ez fontos szempont.)
- Házilag bárki el tudja készíteni
- Lényegesen olcsóbb, mint a bármelyik másik variáció
- Szuper szellõzés
Nem célom kampányolni a faülés mellett, nem kapok belõle százalékot, stb. Azért dobom be mégis (hasonlóan az alsó kormányhoz, dualfine-hoz és más hülyeségemhez hasonlóan), hogy benne legyen a köztudatban, pontosabban a rekuépítõk ötlettárában, hátha valaki kedvet kap hozzá. Ha igen, akkor legalább látom, hogy más hogyan készíti el, mit módosít rajta, hogyan örül neki - vagy hogyan szív vele. Ebbõl tanulok - tanulunk!