Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#5281
Írta 2011. január 15. - 14:38

Többnyire csak a rovarokra gondolunk, mert ez a leggyakoribb kellemetlen emlék. Ám a por, és az esetlegesen az autók által felvert kavics is veszélyes.
A flex kerületi sebessége kb 90km/óra - a szemünkbe repülõ homokszemek, kavicsok is felgyorsulhatnak ennyire, és hasonlóan roncsolnak.
Polár szûrõ témához - ne érjen meglepetés. Egyes kijelzõk szintén a fény polarizációja révén mutatnak sötét-világos dolgokat pl bicaj km-óra. Ezek leolvashatósága romlik poláros szemüveggel.
#5282
Írta 2011. január 15. - 14:17

Hülye és veszélyes divat a keret nélküli lencse!
Nappalra, ha tudsz szerezni egy polaroid lencsés cucc az ideális. Nem bonyolodom részletes optikai elemzésbe, a lényeg: Az olcsóbb - meg a drágább is - szürke, v ilyen-olyan színes lencse többnyire csak azt éri el, hogy sötétebb képet látsz és a szembogarad nem szûkül be annyira. A jó polár szûrõ nem rontja el a színeket, és aktívan a csúcsfényeket - égbolt, csillogó dolgok pl levelek - csökenti.
Szürkülettõl kezdve jó egy sima, nem sötétített szemüveg, mert a tisztességes rovarok éjszakára elkussolnak, de zúg az éji bogár, nekimegy...
Ruházat
Az AMbringások rájöttek, h a hagyományos bicajos felsõk cippzárja töri a rekusok hátát. Csináltattak olyan felsõket, amiken a hasi oldalon van a zippzáras zseb. De én olyan elvetemült vagyok, h nem akarom a hasamon megolvasztani a csokit:)
Rekura futók részére készített ruházatot kell venni szvsz. A választék nagy, a divatot követik - bár engem ez nem nagyon érdekel -, szezonban a nagy sportbolt hálózatok mellett Aldi-lidliben is kapható jól átszellõzõ anyagú felsõ.
#5283
Írta 2011. január 15. - 12:32

A napszemüveg sem egyszerû eset, mert, ha alul nem eléggé zárt könnyen alárepülnek a kis résen az apróbb bogarak, és máris van ok egy rövid megállásra. S ha már a bogaraknál tartok, a rekun sokkal nagyobb a valószínûsége, hogy az orrodba, vagy a szádba kerül egy ilyen miniatûr helikopter, a hanyattfekvõ testtartás miatt, úgyhogy én tavaly nyáron, mikor nyári estéken belefutottam valami komolyabb bogárkirajzásba, már komolyan fontolgattam, valami arcvédõ kendõ rendszeresítését. De lehet csak kényes vagyok, hiszen a kínai gasztronómiában teljesen elfogadott a napi szintû bogár fogyasztás.

#5284
Írta 2011. január 15. - 10:42

Nem elég egy normálisabb sisak+napszemüveg a napfény ellen?
A környéken kötelezõ a napszemüveg bogarak, szúnyogok ellen, fõleg nyáron

#5285
Írta 2011. január 15. - 09:24

Bõvebben?
Tomi megválaszolta, még azt is, hogy a terep motorosok miért használnak hosszú silded. Egy apró fejbiccentéssel be lehet állítani az a helyzetet, amikor az elõtted motorozó (tekerõ) által feldobott sarat a sisak fölé és nem a szemüvegre tereli.
rekun a sild hasznos napellenzõ és abból is esetleg az állítható nagyobb fajta

#5286
Írta 2011. január 15. - 00:09

Bõvebben?
outin elõre hajolva nem kell sild lentrõl nézel felfelé
montin kell sild nap-sár-kavics védelem, és nagyobb szellõzés a relatíve lassabb tempó miatt
rekun a tarkó környéke kényes mert az ülés vagy fejtámla akadály lehet, sild hasznos napellenzõ és abból is esetleg az állítható nagyobb fajta
hirtelen ezek jutottak eszembe

#5287
Írta 2011. január 14. - 23:51

Bõvebben?Más kobak kell egy outira, montira vagy rekura már csak a testtartás különbözõsége miatt is.
#5288
Írta 2011. január 14. - 23:42

a második egy bell nemesis pro sild nélkül,
a harmadik, jelenlegi, egy giro indicator
csak felpróbálás után, a többit már leírták az elõttem szólók.

#5289
Írta 2011. január 14. - 23:04


Utána vettem mellé egy MANGO-t. Jól szellõzött, dögös volt. Egy szép napon a Norma Fától lefelé szembe jött egy tölgy. Kulcs-csont kiugrot, váz horpadt, sisak tört, de a fejem nem.
A nyáron vettem egy INFINITIT. Jó nagy. Kényelemben nem éri el az Abust, de jobb mint a Mango. Érdekes, hogy nem akarták optikailag elcsalni a méreteit.
Az árnak kevésbé van jelentõsége. 3-4 évente elöregszik, cserélni kell. Egy nagyobb esés után cserélni kell. Az hogy mennyit tudsz rászánni, nagyban befolyásolja a kategóriát. Érdemes figyelembe venni mire használod. Legyen rajta simli vagy sem. A szemüveg és álszíj, moshatóság stb. Más kobak kell egy outira, montira vagy rekura már csak a testtartás különbözõsége miatt is. A lényeg, hogy legyen rajtad valami!
#5290
Írta 2011. január 14. - 20:49

Egy körkérdést szeretnék feltenni.Bukósisak vásárlás elött vagyok,kinek milyen "fejfedõje" van.Kényelem,biztonság esetleg aki emlékszik az ára érdekelne.
Elõre is köszönöm.
Nekem egy 1994 márciusi Bell sisakom van, na ilyet szerezz ha tudsz!

Sisak 1
Sisak 2
Ja, a szemüveg is ugyanaz az évjárat...
Ha nem követném eléggé az aktuális divatot, azért szóljatok

#5291
Írta 2011. január 14. - 20:21

Bukósisak vásárlás
Ez az a termék, amit ne vegyél csomagküldõ rendszerben. Próbálj fel többet is, azt válaszd a neked tetszõk közül, ami jól ül a fejeden. Sokféle fejformájú ember van. Nagyobb bucóra, vagy vékony-keskeny, vagy gömbölyödõ fejre nehezebb jó sisakot kapni. A többnyire tépõzárral cserélhetõ betétekre ne bízzál túl sokat.
Korábban volt hagyományos sisakom. A 20"-os kerekû reku trájkoz jobban illõnek találtam a BMX-esek által használt kemény külsejû fejvédõt. Más testhelyzetet vesz fel a hajtó egy rekun, másként áll a hagyományos sisak nyúlványa, ami szerintem rekun nem kell.
Vannak további kényelmi funkciók:
- szúnyogháló
- víz elvezetés stb.
Száguldozóknak áramvonalasabb cucc dukál.
Az ár... az áruházi kb 5eFt -tól átlag 10 körül, aztán a csillagos égig.
Egy okosság szerint az NSZK-ban a sisakhasználat elterjedése után megnõtt a súlyos fejsérültek száma --- azelõtt ezek meghaltak volna.
#5292
Írta 2011. január 14. - 20:05

Egy körkérdést szeretnék feltenni.Bukósisak vásárlás elött vagyok,kinek milyen "fejfedõje" van.Kényelem,biztonság esetleg aki emlékszik az ára érdekelne.
Elõre is köszönöm.
#5293
Írta 2011. január 14. - 17:59

Deeee minek egy rohloffnak egy csicsás alu vagy szénszál burlolatot késziteni némej megoldásnál???

#5294
Írta 2011. január 14. - 14:49

Agyváltó témához.
Sajnos a szezõ nem frissítette az egyébként jó áttekintést adó dolgozatát:
agyals
A cikkben található diagrammok nem hibátlanok, de nagyon tanulságosak. Érdemes beleklikkelni.
Sajnos a szerzõ elköltözött Berlinbe. Az okát ne firtassuk...

#5295
Írta 2011. január 14. - 14:05

Sajnos a szezõ nem frissítette az egyébként jó áttekintést adó dolgozatát:
agyals
A cikkben található diagrammok nem hibátlanok, de nagyon tanulságosak. Érdemes beleklikkelni.
#5296
Írta 2011. január 14. - 13:17

Én már a 11-es Alfin is elgondolkodnék egy duplatányéros hajtómûvel...
Ha már homár..
Akkor a 8-as triplával súlyban nagyon hasonló, lehetõségeiben szintén, árban pedig...
#5297
Írta 2011. január 14. - 13:12

Ált. nem szoktam vakarózni, ha nem viszket. Ez most csak úgy kicsúszott.
Szóval ha feleslegesen melózol, akkor végeredményben hõt termelsz => megölöd a jegesmedvéket.
#5298
Írta 2011. január 14. - 13:04

Annak én nem sok értelmét látom. Akkor már inkább a motyoo-féle kétlánckerekes megoldás. Láncfeszítõ úgyis kell, akkor meg legyen az a váltó is!
De leginkább a klasszikus láncváltó, és megtanulom hogy megállás elõtt visszakapcsolok.
Majdnem egyetértünk.
Van egy eset, amikor nagyon rossz a hátsó váltó: A kis méretû (20", 24") hátsó keréknél nagyon lent van a kanala - mondjuk nem is ehhez találták ki. Járdáról lehajtáskor nagyon oda kell figyelni, mert könnyen felakad. Egy durvább kátyú is zûrösebb lehet.
Jó lenne hátul megszabadulni a láncfeszítõtõl, álló helyzetben visszaváltani stb.
CSak hát a Rohlhoff kb 200eFt, a többi pedig nem igazi alternatíva önmagában.
#5299
Írta 2011. január 14. - 12:38

Ha már az agyváltó átfogását szeretném növelni akkor a hagyományos utat választanám. Nem tudom mennyi lehet a súlykülönbség. Az egyiknél egy kis fogaskerék (talán acél) van a másiknál egy nagy tányér (feltehetõen alu). Az egyiknél egy normál váltó, a másiknál egy láncfeszítõ (ez biztos könnyebb). A Két-három tányérhoz kell még egy átdobó is, a hátsóhoz meg több bowden (bár ez kerékpár függõ). Mindkettõhöz kell egy-egy váltókar. Van súlykülönbség egy hármas vagy kilences váltókar között? Összességében biztosan a hajtómû-váltó adná a több súlyt X grammal.
Viszont, ha ennyire vonzódsz a láncváltóhoz, akkor már inkább a Sram Dualdrive. Ott 3 van az agyban és 8-9 a koszorún. Motyoo ezt fordította meg és neki az agyban van 8, kívülre meg feltett még egy fogaskereket. Kicsit elmérte a lengõ orr elejét és így nem volt már hely a tányérnak vagy a váltónak

A két agyváltó közötti súlykülönbséget nem ismerem. Gondolom, a Sram a könnyebb, hiszen csak 3-as. A 9-es sor meg nehezebb, mint két fogaskerék. Ezekre a kérdésekre nem tudok választ adni, de A Motyoo féle dualdrive rendszert -bár mentem a Recugbenssel- nem próbáltam. Mûködésével kapcsolatban nincs tapasztalatom.
Összességében arra van válaszom, hogy a Sram DD egy megbízható és évek óta használt, kiváló darab. A másik alternatíva -Motyoo eddigi tapasztalata szerint- jól mûködik.
Az biztos, hogy mindkettõ -bizonyos áttételi különbségekkel- képes álló helyzetben is váltani és a fekvõ kerékpároknál ez egy nagy elõny. Lehetnek olyan forgalmi szituációk, amikor állóra fékezed a gépet, de nem váltottál vissza.
Bármely agyváltó vagy ezek bármilyen integrációja, variációja képes erre.
Nekem is volt DD-m, csak ajánlani tudom! Jelenleg tisztán láncváltót és egy 8-as agyat használok két tányérral. Valójában egyikkel sincs gondom, de az agy kényelmesebb. Ha a láncváltón nem a megfelelõ helyen van a fokozat, akkor megemelem, elõrehajolok és átváltom. Ez egy mozdulat, akár csak neked

#5300
Írta 2011. január 14. - 10:51

Én már a 11-es Alfin is elgondolkodnék egy duplatányéros hajtómûvel...
Annak én nem sok értelmét látom. Akkor már inkább a motyoo-féle kétlánckerekes megoldás. Láncfeszítõ úgyis kell, akkor meg legyen az a váltó is!
De leginkább a klasszikus láncváltó, és megtanulom hogy megállás elõtt visszakapcsolok.