Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#4781
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Lehet, hogy fel kellene áldoznod a kilátást a súlyért, hiszen akkor az ideális méretû stucnit és a lehetõ legrövidebb kormányt tudod alkalmazni, mert a lábad folyamatosan a kormány alatt van.


https://picasaweb.go...104200658872370

Ezen pontosan ezt csináltam, és nagyon jól mûködött. Ehhez azonban meredek háttámla kell, hogy a vállak magasan legyenek.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#4782
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Nálam is így van megoldva, talán ezen a képen látszik is valamennyire


Igen, csak én a markolatokat vállmagasságban szeretem. És ha a lábak szélárnyékában húzódik meg a kormány, az már a hab a tortán.

Célom: Minél jobban mászó reku. Hogy együtt mászhassak a gyengébb országútisokkal. Triviális megoldás: Karbon.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#4783
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Stoki,

jó ötlet a MTB kormányból kiindulni, mert a súlycsökkentés is fontos szempont.
Eddig talán ez a legszimpatikusabb verzió: egy monti kormány, a végein egyedi gyártású acél szarvakkal.


Nálam is így van megoldva, talán ezen a képen látszik is valamennyire

#4784
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Akkor gondolkodj el a fordított "M" kormányon. Végül is a dolog egyszerûbb mint gondolnánk, csak nem biztos, hogy íven is fog mûködni.
Három fontos paramétert, pontot kell összekötni, az ideális ívell vagy vonallal.
Az egyik a lábaid felsõ holtpontja - e mögött megy a kormány, a másik a markolatok helye - itt ér végett és a harmadik a befogatásé - ide tér vissza. Ez az ideális, de amint kitér az egyenesbõl, már borul a rendszer. Lehet, hogy fel kellene áldoznod a kilátást a súlyért, hiszen akkor az ideális méretû stucnit és a lehetõ legrövidebb kormányt tudod alkalmazni, mert a lábad folyamatosan a kormány alatt van.

#4785
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

ÚJ VÁZ!


Én ezt a szarvas kormányt is olyanra szeretném, hogy a markolatok ugyanott legyenek mint most, tehát sem a testtartásom, sem a kormányzás geometriája nem változna. Az imádkozó sáska pozíciót én se kedvelem.

Jóval kevesebb acél kell ebbe a megoldásba, mint a jelenlegi kormányainkba.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#4786
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
BBB HIGHRISE 35D KORMÁNYSZÁR (FEKETE) - Bringa Butik Webáruház

Egy ilyen stucnival pl.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#4787
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Jómagam nem kedvelem a „mókus” vagy „hörcsög” kormányt, de nem is szeretnék pártized másodperccel gyorsabb lenni. Más okokból viszont foglalkoztam a kérdéssel és talán segít az, hogy mire jutottam.
Ahhoz, hogy a kormány ne zavarjon a hajtásban több lehetõséged is van:
  • -a kormány a lábak elõtt van - ilyen az eddig alkalmazott két kormány variációnk. A klasszikus trekking és az „M” kormány.
  • -a kormány a lábak mögött van – ez lehet a „Vendetta” vagy bármely „mókushörcsög” kormány.
  • -a kormány a lábak fölött van - akadályozza a kilátást.
  • -az ülés alatt, illetve nincs kormány – ezekkel most nem foglalkoznék. (bocs Motyoo).:)
Amikor a lábak elõtt van a kormány, akkor értelem szerûen ez a mellkas és lábak közötti területet jelenti. Ebbõl alakul ki a szûk, mell elõtti fogás és a „zárt” tüdõ. Ez az egyik ok, amiért nem kedvelem.
A kezek ebbõl adódóan közel, behajlítva „hörcsög szerûen” helyezkednek el. Ez a másik ok, amiért nem kedvelem.
A kormány távol kerül a forgásponttól – homlokcsõtõl, ezért kormányzáskor nagy ívû legyezõ mozgást végez, mint a csónakban a külmotor… Nem mondom, de tudod… :)

Most jön a lényeg! Minél közelebb kell tenni a kormányt a forgásponthoz, tehát a lehetõ legközelebb kell elhelyezni az ülést a homlokcsõhöz, hogy csökkenjen a „legyezõ” hossza. A másik fontos paraméter a homlokcsõ szöge. Minél laposabb vagy másképpen fogalmazva, minél inkább közelít a mellkasoddal bezárt szöge a 90’-hoz, annál kisebb az oldal irányú kitérése, ami akadályozna a hajtásban a fordulók során. Ez persze nem megvalósítható és ellentétes azzal, hogy egyre inkább fektetett ülés kellene, a kis légellenálláshoz, de talán egy 45’-os szögig el lehetne jutni.

Konklúzió: Egy relatíve kis szélességû, a lábak elõtt elhelyezkedõ kormányhoz lapos homlokcsõ szög és a kormány nyakhoz extrém közel elhelyezkedõ ülés szükségeltetik, meg sok kompromisszum és egy erre optimalizált ÚJ VÁZ!

#4788
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Stoki,

jó ötlet a MTB kormányból kiindulni, mert a súlycsökkentés is fontos szempont.

Eddig talán ez a legszimpatikusabb verzió: Egy nagy emelkedésû, rövid stucni, hátrafelé fordítva, benne egy monti kormány, a végein egyedi gyártású acél szarvakkal. A szarvakat gagyi acélkormányból ki lehetne szabni. Országúti fékváltókarokban gondolkodom, rejtett bowdenezéssel.
Úgy saccolom, a légellenállás csökkenésén túlmenõen kb. 200 gramm súlycsökkenés is elérhetõ lenne. Ha pedig a kerekeket, fékeket is országútisra cserélem, 600 gramm is összejöhet. Ha még egy könnyû,de szellõzõ ülés is összejön, 1.5 kilót le lehetne dobni, és 13 kilóig csökkenteni a súlyt. Ezzel már megszorongatnám a puhányabb outis cimborákat az emelkedõkön.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#4789
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Én már elõrébb vagyok, próbálgattam is az idõfutamkormányokat. Két baj van velük: Nem elég szélesek (nekem) a lengõorrúhoz, és nem elég az elõrenyúlásuk. Nézd meg a Vendettán, hogy állnak a fékkarok! Nekem 60 cm szélesség kell csõközéptõl csõközépig, az elõrenyúlást pedig ki kellene kísérletezni. Még gondolkodom azon is, hogyan szorítsam meg a stucnit a villanyakon, ha elölrõl a háromszög csöve, hátulról a kormány szára van ráhegesztve.

Érzékelhetõ sebességnövekedést remélek ettõl a kormánytól.


...és az olyasmi nem jó ötlet, hogy összerakod monti alkatrészekbõl, pl. ebbõl TRUVATIV STYLO WORLD CUP EGYENES KORMÁNY - FEKETE - Bringa Butik Webáruház
...és ebbõl
RITCHEY PRO KORMÁNYSZARV - Bringa Butik Webáruház

A kormány 700 mm (csak nincs elírva), de a 600 mm széles szinte átlagos. A kormányszarvból pedig van 134 mm hosszú is. Nekem van egy ritchey kormányszarvam és abba még a durace kormányvég váltó is átalakítás nélkül belefér. Ahogy nézem a fotókat szerintem a végeredmény egy közel párhuzamos fogású szarvas kormány lenne, igaz nem teljesen olyan, mint a vendettán, de hellyel-közzel hasonló. (a példámban az árak és a típusok másodlagosak, csak rá szerettem volna világítani arra, hogy ilyesfajta megoldásra is van lehetõség)
...

#4790
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

papa kész vagyok jolesz? vendetta


Én már elõrébb vagyok, próbálgattam is az idõfutamkormányokat. Két baj van velük: Nem elég szélesek (nekem) a lengõorrúhoz, és nem elég az elõrenyúlásuk. Nézd meg a Vendettán, hogy állnak a fékkarok! Nekem 60 cm szélesség kell csõközéptõl csõközépig, az elõrenyúlást pedig ki kellene kísérletezni. Még gondolkodom azon is, hogyan szorítsam meg a stucnit a villanyakon, ha elölrõl a háromszög csöve, hátulról a kormány szára van ráhegesztve.

Érzékelhetõ sebességnövekedést remélek ettõl a kormánytól.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#4791
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
papa kész vagyok jolesz? vendetta
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#4792
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

0:20-nál látható, hogy valakinek van a jobb oldalon is tükre. Nekem eddig nem hiányzott onnan. Most vettem pár ropiért ezt és mondhatom nagyon jó és a jobb oldalról nem hiányzott eddig.

Az valóban egy jó tükör és az említett helyen
Lompi tükre látszik. A bal. Az egyetlen. :)

#4793
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
oké papa de mekora legyen kb ;)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#4794
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Lompi,

ha nagyon unod magad, próbaképpen csinálhatnál egy próba kormányt Vendetta stílusban...
http://www.cruzbike....43491024768.jpg
Ha kényelmes, én átállnék rá, légellenállás-csökkentés végett.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#4795
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

A telefonom ismét kéznél volt, de továbbra is a megszokott gyenge minõségben készítettem. :)
A láthatósági ruházat és világítás hasznosságának napszakonkénti változása jól lekövethetõ.
http://www.youtube.com/watch?v=ZLROQDm4CDI
Megcsodálhatjátok Lompi új össztelósát, a rejtett hátsó rugóstaggal. Az ülés a váz része... :)
... és már elkészült a harmadik ösztelós is 2x24-es kerékképlettel, amelynek a jövõhéten lesz a beavatása egy hasonló körrel. Lehet csatlakozni!


0:20-nál látható, hogy valakinek van a jobb oldalon is tükre. Nekem eddig nem hiányzott onnan. Most vettem pár ropiért Feltöltött képezt és mondhatom nagyon jó és a jobb oldalról nem hiányzott eddig.
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#4796
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

persze probakör az mindég van:) álitás az meg álithato a hajtomü:)


Az jó, akkor csak az ülés dõlésszöge fix? Végül is nagyjából egy méret vagyunk. A hétvégén nem lesz valami jó idõ.
Nehezen várjuk már a tavaszt.
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#4797
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
persze probakör az mindég van:) álitás az meg álithato a hajtomü:)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#4798
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

isuka mit is írjak szerintem turázos gépnek tökéletesen jó lesz kényelmes mint álat de ugye a kilok azért nem elhanyagolhato tényezök dombnak fel fele de hát nekem nem verseny zésre kel.


Engedsz majd egy kört? Az igazi tapasztalás a próba de mivel az ülés a váz része ez nagyon meghatározza, hogy milyen magas bringás hajthatja. Vagy van valamiféle állítási lehetõség rajta? Gondolom a festéssel még vársz.
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#4799
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
isuka mit is írjak szerintem turázos gépnek tökéletesen jó lesz kényelmes mint álat de ugye a kilok azért nem elhanyagolhato tényezök dombnak fel fele de hát nekem nem verseny zésre kel.
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#4800
wariator

wariator

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 284 hozzászólás

- Az emelkedõ, amit a szezon végén még harmadikban toltam, most egyben is nehéz volt.


pedig az emelkedõ nem rossz...
csak nem mindegy melyik irányból közelítjük meg:)